• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo kymmenettä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Ilveksen yleisömäärien kehitys

Näin saa tietää kuinka monta istumapaikkaa on mennyt otteluun.

1. Mene ilves.lippu.fi
2. Klikkaa Valitse paikkasi itse
3. Avaa selaimen kehittäjätyökalujen konsoli
4. Syötä alla oleva koodinpätkä:

JavaScript:
document.querySelectorAll('.seatmap-svg circle[fill="#ebebeb"]').length

Viimeksi muokattu:
Näin saa tietää kuinka monta istumapaikkaa on mennyt otteluun.

1. Mene lippu.ilves.fi
2. Klikkaa Valitse paikkasi itse
3. Avaa selaimen kehittäjätyökalujen konsoli
4. Syötä alla oleva koodinpätkä:

JavaScript:
document.querySelectorAll('.seatmap-svg circle[fill="#ebebeb"]').length
Älä vie jäsen @ZikZak työtä!

Tällä saataisiin ehkä noin 100 katsojaa lisää ja näytettäisiin muille hanuria. Olisi toki toimiston tapaista.
Miksi korkean kysynnän mukaan hinta kokoajan nousee....mutta jossei ole kysyntää nimeksikään, hinta on silti vähintään lähtöhinta. Oikea dynaaminen hinnoittelu toimisi myös toiseen suuntaan ja tärkeintä tässä vaiheessa olisi kai mahdollisimman täysi halli, ei maksimaalinen hinta.
Kai mahdollisimman täysi halli on joidenkin yksittäisten katsojien harmitusta tärkeämpi, että "tuo istuu puoleen hintaan tuossa mun vieressä", kun onhan kauden mittaan jo muitakin kampanjapelejä, -50% ja kaksi aikuista yhden hinnalla esim., joista kausarilaiset maksaa enemmän.

Viimeksi muokattu:
Miksi korkean kysynnän mukaan hinta kokoajan nousee....mutta jossei ole kysyntää nimeksikään, hinta on silti vähintään lähtöhinta. Oikea dynaaminen hinnoittelu toimisi myös toiseen suuntaan ja tärkeintä tässä vaiheessa olisi kai mahdollisimman täysi halli, ei maksimaalinen hinta.
Kai mahdollisimman täysi halli on joidenkin yksittäisten katsojien harmitusta tärkeämpi, että "tuo istuu puoleen hintaan tuossa mun vieressä", kun onhan kauden mittaan jo muitakin kampanjapelejä, -50% ja kaksi aikuista yhden hinnalla esim.
Samaa olen joskus miettinyt, mutta kait se on niin, että kysymys ei ole yksittäisten ihmisten harmituksesta, vaan jonkun tuhannen kausikorttilaisen huomioimisesta.

En kyllä ymmärrä miten kenenkään mielestä tuo dynaaminen hinnoittelu olisi järkevä. Miksi ei laiteta kohtuuhintaisia lippuja joilla saataisiin mahdollisesti enemmän katsojia joka toisi suhteessa enemmän euroja pitkässä juoksussa ja samalla saataisiin ehkä kannattajapohjaa vankistettua ja jotka myös toisivat euroja oheismyynnin kautta?

Tai se dynaaminen voisi olla jotenkin rajattu, että jos liput eivät liiku, niin hinta ei ainakaan nouse. Eikös se nyt nouse, mitä lähempänä tapahtumaa ne ottaa?

Turha one-liner. Ei se halli sillä tule täyteen myöskään, että uhotaan että pitää olla sen ja sen verran. Ja pakkohan ne kausikorttilaiset on huomioida, siinä on kysymys pikkusen isommista asioista kuin yhdestä keskiviikon varttivälierästä.
Miten muuten @Waldorf , mistä et tykännyt viestissäni, oletko eri mieltä että jollain tempuilla saataisin tämmösenä päivänä esim 10 t. katsojaa.
En ole erimieltä. Lähinnä se, että runkosarjan ke peliin tulee 6k ja näihin peleihin ei saada samaa. Kuitenkin näitä pelejä odotettu koko kausi.

En ole erimieltä. Lähinnä se, että runkosarjan ke peliin tulee 6k ja näihin peleihin ei saada samaa. Kuitenkin näitä pelejä odotettu koko kausi.
Juu totta ja siitä ihan samaa mieltä.

Pelaajat saisivat hävetä heikkoa viimeistelyään, mutta niin saavat myös kannattajat, kun joukkue hylätään heikkojen esitysten jälkeen.
Olen asiasta eri mieltä, kuten muutama muukin tuossa aiemmin. Ei tässä ole mitään hylätty huonojen peliesitysten myötä. Kyllä se kuluttajakäyttäytyminen on samankaltaista molemmissa tamperelaisleireissä. Eilinen tästä hyvä esimerkki. Hylkäsikö sielläkin katsojat naapuriseuran heikkojen esitysten vuoksi?
Mutta ehkä jo meilläkin on kannattajakunnassa sitä gloryhunttausporukkaa, että lähdetään areenalle sitten vasta kun semifinaalit tai mitalipelit menossa? Vaikka se finaalikokemus vielä puuttuukin, niin onhan tässä viime vuosina kuitenkin jo hieman totuttu siihen, että keväällä pitkähkösti pelataan verrattuna aiempiin vuosiin.

En kyllä ymmärrä miten kenenkään mielestä tuo dynaaminen hinnoittelu olisi järkevä. Miksi ei laiteta kohtuuhintaisia lippuja joilla saataisiin mahdollisesti enemmän katsojia joka toisi suhteessa enemmän euroja pitkässä juoksussa ja samalla saataisiin ehkä kannattajapohjaa vankistettua ja jotka myös toisivat euroja oheismyynnin kautta?
Dynaaminen hinnottelu toimii jossain muissa asioissa, mutta ei tämmösessä ku halli ei muutenka tahdo täyteen tulla ku harvoin. Esim, lentolipuis ihan eri asia ja lopulta vajaaksi jääneet paikat voidaan myydä hyvinki halvalla, eli dynaaminen hinnottelu alaspäin. Tän soveltaminen Nokia Areenan Liiga jääkiekkopeliin aika erikoista.

Samaa olen joskus miettinyt, mutta kait se on niin, että kysymys ei ole yksittäisten ihmisten harmituksesta, vaan jonkun tuhannen kausikorttilaisen huomioimisesta.

Kausarit laskutetaan jälkikäteen. Kait tuolloinkin voi kys ottelun hinnan ottaa alennettuna kausarilaskussakin. Tietty näin tulee hintaa "dynaamisesti hinnoitellulle" pelille.

Tänään voitto, niin eiköhän seuraavassa kotipelissä taas katsomossa väkeä riitä.

Tänään tappio, niin katsotaan sitä seuraavaa kotipeliä sitten joskus syksyllä.

Tänään voitto, niin eiköhän seuraavassa kotipelissä taas katsomossa väkeä riitä.

Tätä mä vähän kummastelen kanssa - eikö kansan syvät rivit tunnista, että voipi olla viimeinen kerta keväällä, kun näkee Ilves-kiekkoa Arenalla?

Noh, ei välttämättä. Tänään jos häviö tulee ja Kuopiossa ihmeen kautta voitto, ja kotona toinen voitto hurjan taistelun jälkeen vois olla se keväällä hiukan pitemmälle kantava voima ?
Kyllä paras olis jatkoon mennä kahteen peliin kahdella voitolla, mutta ohan esimerkkejä miten ton tapaset on joskus kantanu päätyyn asti.

Olen asiasta eri mieltä, kuten muutama muukin tuossa aiemmin. Ei tässä ole mitään hylätty huonojen peliesitysten myötä. Kyllä se kuluttajakäyttäytyminen on samankaltaista molemmissa tamperelaisleireissä. Eilinen tästä hyvä esimerkki. Hylkäsikö sielläkin katsojat naapuriseuran heikkojen esitysten vuoksi?
Mutta ehkä jo meilläkin on kannattajakunnassa sitä gloryhunttausporukkaa, että lähdetään areenalle sitten vasta kun semifinaalit tai mitalipelit menossa? Vaikka se finaalikokemus vielä puuttuukin, niin onhan tässä viime vuosina kuitenkin jo hieman totuttu siihen, että keväällä pitkähkösti pelataan verrattuna aiempiin vuosiin.
Ei kai voida verrata meidän kannattajia mouhoihin, kun täälläkin on vahvasti tiedossa, että mouhot tulevat katsomoihin vasta välierissä.
Ymmärrän toki kuluttajakäyttäytymisen, mutta kyllä tämä on niitä hetkiä, kun joukkue tarvitsee täyden tuen. Itse en näitä pelejä jättäisi väliin mistään hinnasta, mutta meitä on moneen junaan.

Takaisin