Ilveksen yleisömäärien kehitys

Rosbhuttos

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
500
Kenellä nyt edes vähän suhteita päättäviin elimiin vois kyllä kysyä tuosta mikä järki pantata katsomoita..

Ja jotenkin olisin markkonointia luullut lisättävän tänä vuonna.. vaikka nyt katsomot pullistelee niin isoin virhe on tuudittautua hyvään oloon toimistolla..

Pikkasen uusia ideoita.. kerätä jotain uutta vaikka vinkkejä keski-eurooppasta.. tai ruotsi/NHL.. hyvää työtä muuten tehty mutta little bätre
 

Reborn Lynx

Luottopelaaja
Viestejä
1 117
Mää en vaan yksinkertaisesti tajua tätä.
Nyt on avattu lisää yläkatsomoa, mutta vain yksi "lohko" suoraan tuosta osaston yläpuolelta. Miksi ei voida avata koko toista pitkää sivua?
katso liitettä 3308
Toisaalta toikin on vähän hölmöä avata ylhäältä katsomoita, kun alhaalla on noin paljon tilaa. Mitähän tuohon voisi keksiä, että nuo alakatsomot täyttyisi paremmin? Pitäisikö ei niin kiinnostavissa peleissä/pelipäivissä olla halvemmat liput alhaalla vieraspäädyssä vai mitä?
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 681
Toisaalta toikin on vähän hölmöä avata ylhäältä katsomoita, kun alhaalla on noin paljon tilaa. Mitähän tuohon voisi keksiä, että nuo alakatsomot täyttyisi paremmin? Pitäisikö ei niin kiinnostavissa peleissä/pelipäivissä olla halvemmat liput alhaalla vieraspäädyssä vai mitä?

Ei taida Areenalla olla tarpeeksi säilytystilaa, mutta yksi asia mikä voisi hieman auttaa olisi laittaa tarjolle istuinkorokkeita. Tuo alakatsomo on lapsille ja lyhyemmille aikuisille niin loiva, ettei jäälle oikein näe, jos on edessä vähänkään pidempää porukkaa. Luonnollisesti tämä korostuu mitä alempana olet katsomossa.
 
Viimeksi muokattu:

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 572
Kenellä nyt edes vähän suhteita päättäviin elimiin vois kyllä kysyä tuosta mikä järki pantata katsomoita..

Kumpia sinä mieluummin myisit järjestävänä tahona peliin 20€ vai 45€ lippuja? Ei sillä ole väliä paljonko pelissä on väkeä, vaan sillä paljonko tulee lipputuloja. Tältä se vaikuttaa.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Kyllähän se aika paljon lisäkuluja tuo avata tuo vastakkainenkin pitkä sivu yläparvelta, sinne pitää sitten hommata järkkärit joka ovelle sekä myyntitiskeille porukkaa sinnekin puolelle + siivous ja mitä kaikkea muuta kulua tuleekaan. Sitten kuitenkaan ei ole varmaa, että sinne tulee sitä porukkaa tarpeeksi edes kattamaan noita avaamisesta aiheutuvia kuluja.

Eiköhän seuroilla ole joku kaava millä noita lohkojen avaamisia perustellaan, eli yläkatsomosta yksi pitkä sivu auki kun alakatsomoista myyty X-määrä (kappaletta tai rahallisesti). Sitten kun alakatsomosta + yläkatsomosta myyty Y-määrä niin avataan taas lisää yläparvea ja tähän varmaan vaikuttaa myös miten lähellä pelipäivä on, eli onko edes oletettavaa että porukkaa on tulossa tarpeeksi (tyyliin onko 7000 lippua myyty neljä päivää vai yksi päivä ennen peliä) ja jos jälkimmäinen = ei avata lisää koska vapaita paikkoja vielä paljon jäljellä ja peli huomenna.
 

KissaKala_

Luottopelaaja
Viestejä
3 857
Kumpia sinä mieluummin myisit järjestävänä tahona peliin 20€ vai 45€ lippuja? Ei sillä ole väliä paljonko pelissä on väkeä, vaan sillä paljonko tulee lipputuloja. Tältä se vaikuttaa.
Ne liput pitää vielä saada myytyä, jotta saa niitä tuloja. Tässä kohtaa varmasti myisi vielä huomattavasti paremmin tuonne toiselle pitkälle sivulle yläkatsomoon, kuin jäljellä oleviin lohkoihin alakatsomon kalliilta paikoilta.

Ymmärrän tämän argumentin tiettyyn pisteeseen asti, mutta tuo toinen pitkä sivu yläkatsomosta on ollut "loppuunmyyty" jo hyvin pitkän aikaa ja lipunmyynti on alakatsomoonkin mennyt hyvin, joten olisi varmasti ollut ihan kohtuullista avata yläkatsomoa enemmän jo esim. ennen viikonloppua.
 

Kreivi Brad Sjöblom

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
287
Aika harvalla on varaa maksaa 50 euroa yhdestä jääkiekko-ottelusta, joten mieluummin silloin ostavat parvelta puolet halvemman lipun tai jäävät kotiin. Hinnoittelusta huomaa myös sen, että ns toisesta päädystä on alkanut mennä nyt lippuja enemmän koska ne saa 22 eurolla.

Itse olen aina ihmetellyt Areenan kalliita lippuja loivaan pääkatsomoon, sillä ylhäältä parvelta pelin näkee mielestäni paremmin. Ja itse kun peliä tulen katsomaan enkä sirkushuveja.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 572
Itse olen aina ihmetellyt Areenan kalliita lippuja loivaan pääkatsomoon, sillä ylhäältä parvelta pelin näkee mielestäni paremmin. Ja itse kun peliä tulen katsomaan enkä sirkushuveja.

Näkee, lisäksi ylhäällä on pienemmät jonot vessoihin ja limsan/bissenkin saa nopeammin kuin alhaalla. Ravintolat on alhaalla, mutta harvoin syön erätauolla. Mieluiten ennen peliä.
 

Hattutemppu

Luottopelaaja
Viestejä
2 148
Aika harvalla on varaa maksaa 50 euroa yhdestä jääkiekko-ottelusta, joten mieluummin silloin ostavat parvelta puolet halvemman lipun tai jäävät kotiin. Hinnoittelusta huomaa myös sen, että ns toisesta päädystä on alkanut mennä nyt lippuja enemmän koska ne saa 22 eurolla.

Itse olen aina ihmetellyt Areenan kalliita lippuja loivaan pääkatsomoon, sillä ylhäältä parvelta pelin näkee mielestäni paremmin. Ja itse kun peliä tulen katsomaan enkä sirkushuveja.
Pelin näkee loistavasti, mutta tunnelma kärsii omasta mielestä yläkatsomossa.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 994
Meinasin kans just kirjoittaa, että pelin kokonaiskuvan näkee parhaiten "piipulta", mutta tunnelma on valjua. Siksi itse tykkään katsoa tuosta liki fanikatsomoa, siinä tunnelma on lähes aina "katossa". Ja hyökkäyspelin näkee 2 erää liki "millistä".
 

alakkriP

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
515
Sen takia tota toisen puolen pitkää sivua ei avata, että saadaan areenalle saapuvien palvelut toteutettua halvemmalla. En ole varma, mutta luulen Areena yhtiön myös laskuttavan seuroja siivouksista yms. Joten paremman tuoton seurat tekee, kun ihmiset on tiiviimmin.

Mielenkiinnolla odotan kuinka paljon toi kenttä apro tuo väkeä hallille. Mielestäni tämän kaltaista myyntiä Ilveksen pitäisi lisätä. Näistä haalareista moni työllistyy hyviin ammatteihin ja mikäli paikkakunnalle jäävät, ovat iso potentiaali tulevaisuutta silmällä pitäen.




Muokattu tapahtuman nimi oikein.
 
Viimeksi muokattu:

Pika1

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Meinasin kans just kirjoittaa, että pelin kokonaiskuvan näkee parhaiten "piipulta", mutta tunnelma on valjua. Siksi itse tykkään katsoa tuosta liki fanikatsomoa, siinä tunnelma on lähes aina "katossa". Ja hyökkäyspelin näkee 2 erää liki "millistä".
Tämä juuri.
Itse tulossa huomenna koko muksukatraan kanssa ja melkoinen arpominen mihin mennään.
Ylhäällä olisi vähän rauhallisempaa ja saisi helpommin evästä, mutta varsinkaan pienimmät eivät jaksa keskittyä "vain peliin", vaan kaipaavat niitä sirkushuveja ja mökää.
Onneksi sai "ringside" lippuja vielä eilen tarpeeksi ison rivin :)
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 474
Sen takia tota toisen puolen pitkää sivua ei avata, että saadaan areenalle saapuvien palvelut toteutettua halvemmalla. En ole varma, mutta luulen Areena yhtiön myös laskuttavan seuroja siivouksista yms. Joten paremman tuoton seurat tekee, kun ihmiset on tiiviimmin.

Mielenkiinnolla odotan kuinka paljon toi kenttä apro tuo väkeä hallille. Mielestäni tämän kaltaista myyntiä Ilveksen pitäisi lisätä. Näistä haalareista moni työllistyy hyviin ammatteihin ja mikäli paikkakunnalle jäävät, ovat iso potentiaali tulevaisuutta silmällä pitäen.




Muokattu tapahtuman nimi oikein.

Nyt on pakko kysyä hölmönä mikä tää APRO on?Joku opiskelijoiden juttu vissiin?
 

Rosbhuttos

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
500
Kumpia sinä mieluummin myisit järjestävänä tahona peliin 20€ vai 45€ lippuja? Ei sillä ole väliä paljonko pelissä on väkeä, vaan sillä paljonko tulee lipputuloja. Tältä se vaikuttaa.


Kun nyt kysyt.. myisin 20€ lippuja niin enempi väkeä mikä lisää väkeä seuraaviin.. Vaikka ei tämä tietenkään ihan noin helposti mene.. joku jää kotiin kun ei halpoja yläkastsomo lippuja ei saa.. ei sekään pidenmän päälle ihan hyvä taktiikka ole..
 

alakkriP

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
515
Nyt on pakko kysyä hölmönä mikä tää APRO on?Joku opiskelijoiden juttu vissiin?

Tossa siis Wikipediasta kopioitu:

Hämeenkadun Appro
Se on nykyisin Suomen toiseksi suurin opiskelijatapahtuma, joka kerää Tampereelle noin 10 000 opiskelijaa ympäri Suomen.
 
Ylös