Ilveksen ottelutapahtuma

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Harmittaaha se kun ei soiteta lempimusaa, korvanapit ja oma musa niin ongelma poistuu.
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

sämpylä sanoi:
Harmittaaha se kun ei soiteta lempimusaa, korvanapit ja oma musa niin ongelma poistuu.

Sit ku soitetaan sitä lemppamusaa niin seki vinkuu tai soi jotenki oudosti.
 

TorillaTavataan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
401
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Nulikka sanoi:
RajamäenEki sanoi:
Siinä tapauksessa vanhempien pitäis kasvattaa lapsensa paremmin.
Todettakoon että vitsi ennenkun joku taas pahottaa mielensä.

Kyllä mä nuoremman kannattajapolven edustajana (23v) olen sitä mieltä, että nämä cheekit ja robinit, joiden faniryhmää on juurikin nämä lihavat gloryhunter-tytöt, voidaan suosiolla luovuttaa tapparalle niinkuin tähänkin asti.

Rock-musiikki kuuluu jääkiekkoon nyt ja aina, toivottavasti myös Ilves pitää siitä kiinni, niinkuin tähänkin asti.

Faniryhmään kuuluvat myös nuoret n. 10v pojat ja tytöt jotka valitsevat joukkueitaan missä pelata. Kyllä tulee hyvä muisto ensimmäisestä jääkiekko ottelusta jos siellä sattuu joku suosikki biisi jossaon vaiheessa soimaan. En tarkoita että koko musiikki valikoimaa pitää muuttaa mutta mielestäni on välullä myös soittaa jotain nykyaikaista eikä jähmähtyä vanhaan.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 340
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Minunkaan makuuni ei ole mikään perusrock, vaan raskaampi versio. Bonjovit ym. tuottavat pahempaa oloa kuin popparit. Slayerin Hell Awaits sopisi minulle sisääntulobiisiksi, mutta hyväksyn sen, ettei suurin osa tästä pidä.

Parasta on pysyä jollain tavalla ajan hermolla ja soittaa halliin sopivaa "päivän" musiikkia.
 

SaulBrother

Luottopelaaja
Viestejä
1 631
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Ilveksen sisääntulo biisi pysyi samana (Airbourne - Live it Up) ja pelaajaesittelyvideossa soi The Phantomsin Take The World (Let's Go).

Kokoan tälläkin kaudella Spotify-soittolistaa hallibiiseistä. Jos kiinnostaa, niin laittakaa ihmeessä seurantaan.
ILVES HOCKEY 2017 - 2018 | Spotify
 

Hepulina16

Luottopelaaja
Viestejä
1 322
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Woody sanoi:
Jyrkkä ei hipitihopiteille sun muille muovisille pläjäyksille. Uusi Ilves kyllä, mutta ei se sitä tarkoita, että pitäisin hyvästä hallimusiikista luopua. Ilveksen pitää ilmanmuuta pysyä rock henkisessä hallimusiikissa, se on osa Ilvestä. Samoin kuin IFK:n peleissä, ei siellä mitkään hipitihopitit soi, vaan kunnon rock.

Tämän allekirjoitan täysin. Eilen en ikävä kyllä päässyt missään vaiheessa tunnelmaan, kun musiikki oli mitä oli. Ja jos tuolle linjalle jäädään, niin voisko ne musakit jättää kokonaan vaikka soittamatta. Tauoilla soi parhaat biisit ja ennen ottelun alkua. Nekin liian hiljaa.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 354
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Eilisessä kauden avauspelissä DJ:n soittama musiikki ei kyllä ollut minun makuni mukaista.
DJ soittama musiikki kannattajien möykkäämisen päälle tappaa tunnelmaa. Uskon DJ:n toiminnan olevan tulevissa peleissä paremmin tunnelmaa luovaa kuin tappavaa. Oli kuitenkin kauden ensimmäinen kotipeli ja kai DJ:lle täytyy antaa se 15 peliä alle ennen kuin se heitetään bussin alle.

Kuuluttaja oli mauton, väritön ja hajuton. Tosin ei herättänyt mitään tunteita ei edes negatiivisia.
 

Johnny

Rivipelaaja
Viestejä
42
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Ranskalaisin viivoin DJ:n kehittymisen paikkoja:

- Leikkaa biisit alkamaan sopivasta kohdasta. Kiekkopelin pelikatkoilla ei ole aikaa veivata alkuintroja joka biisistä.
- Ylivoimalla soi aivan liian laiskaa musaa. Huom! En ota kantaa musagenreihin millään tavalla.
- Vanha tuttumme: reagointikyky kannattajien möykätessä - feidaa silloin musa pois.

Töitä, töitä ja eteenpäin.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 521
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Johnny sanoi:
- Vanha tuttumme: reagointikyky kannattajien möykätessä - feidaa silloin musa pois.

Toivottavasti Osasto keskustelisi tästä dj:n kanssa ja saisi sovittua säännöt. Muuten tästäkään ei jää käteen mitään.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 244
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Pok sanoi:
Toi oli kiva ja yhteisöllisyyttä tuova juttu mikä oli viimeksi loppukaudesta, että ennen peliä halli pimeäksi ja yleisö piti kännykkävaloja päällä hetken aikaa.Komean näköistä ja sitä paljon puhuttua interaktiivisuutta

No eihän tätä hauskuutta sitten ainakaan avauspelissä jatkettu.
 

Nestori

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
126
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Ikuisuusteema, mutta vedotaan nyt Uuteen Ilvekseen.

Oli syyt TPS:n päätöksen takana mitkä hyvänsä, cheerleadereiden poistuminen katsomosta on hyvä asia. Ymmärrän toki hyvin kaiken sen työn, jota nuoret tytöt tekevät vetääkseen shownsa täsmällisesti ja hyvin, ja arvostan sitä, mutta asetelma on silti ankea ja tunkkainen. Taas kerran NHL on osannut tehdä ainoan oikean päätöksen jo paljon aikaisemmin.

Tiedän jo nyt, että asian esiin nostaminen saa taas tietyn kansanosan takajaloilleen. Niin tai näin, pahvimukista kahvia hörppivien kiekkoäijien keskellä takapuoltaan keikuttavat neidit ovat kiusallinen ilmiö. Kyllä kyllä, kyse on juuri siitä itsestään - naissukupuoleen kohdistuvista asenteista ja siitä, miten niitä ylläpidetään, vahvistetaan ja tehdään normaaliksi myös kaikille halliin eksyville lapsille ja nuorille. Tesoman ja Nekalan marketeista peliin mönkivät Y-kromosomin kantajat tuijottavat vuorotellen kiekkoa ja välillä vieressä kiemurtelevaa 17-vuotiasta tyttöä. Joskus toki jopa parikymppistä, mutta se ei asetelman surullisuutta muuta miksikään. Mielikuvat naisesta ja naisen tehtävästä suhteessa miehiin luodaan kaikissa näissä tapahtumissa, piditte siitä tai ette.

Juu, ennen kuin raivoissanne haukkaatte vahingossa Mennen-putkilosta tahmapalasen, sallikaa minun vakuuttaa, että kukaan ei nauti naiskauneudesta enemmän kuin minä. Olen silmäiillyt, himoinnut ja halunnut valtavaa määrää ihania naisia. Ja pahoin pelkään, että niin toimin toisinaan vieläkin. Mutta niin tapahtuu arjessa, juhlassa, siellä sun täällä. Tilanteissa, joissa naiset ovat omina ihanina itsenään. Itse itsensä ja habituksensa määrittäen ja siitä päättäen. Joskus arkisina, joskus viimeisen päälle laittautuneina, farkuissaan tai nahkahousuissaan, jotka minä hampaillani revin kappaleiksi, kun he niin toivovat (ja aika usein toivovat, uskokaa pois). Tasa-arvoisina, yhdessä.

Uusi Ilves. Risto Jalo, Jukka Hirsimäki, Karri Kivi, ja ketä teitä nyt kaikkia siellä onkaan. Tulkaa vuodelle 2017, seuratkaa valistuneiden kansojen urheilutapahtumia ja lopettakaa kauas menneisyyteen kuuluva, miesten ja naisten välistä epätasa-arvoa vahvistava käytäntö niukkapukeisista tytön tylleröistä Ilveksen ottelutapahtumissa. Keskitytään urheiluun ja tehdään siitä loistava tapahtuma - urheilun ehdoilla.

Kiitos jo etukäteen.
 

Simma

Luottopelaaja
Viestejä
1 287
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Nestori sanoi:
Ikuisuusteema, mutta vedotaan nyt Uuteen Ilvekseen.

Oli syyt TPS:n päätöksen takana mitkä hyvänsä, cheerleadereiden poistuminen katsomosta on hyvä asia. Ymmärrän toki hyvin kaiken sen työn, jota nuoret tytöt tekevät vetääkseen shownsa täsmällisesti ja hyvin, ja arvostan sitä, mutta asetelma on silti ankea ja tunkkainen. Taas kerran NHL on osannut tehdä ainoan oikean päätöksen jo paljon aikaisemmin.

Tiedän jo nyt, että asian esiin nostaminen saa taas tietyn kansanosan takajaloilleen. Niin tai näin, pahvimukista kahvia hörppivien toppatakkiukkojen keskellä takapuoltaan vatkaavat neidit ovat kiusallisen nolo ilmiö. Kyllä kyllä, kyse on juuri siitä itsestään - naissukupuoleen kohdistuvista asenteista ja siitä, miten niitä ylläpidetään, vahvistetaan ja tehdään normaaliksi myös kaikille halliin eksyville lapsille ja nuorille. Tesoman ja Nekalan marketeista peliin mönkivät Y-kromosomin kantajat tuijottavat vuorotellen kiekkoa ja välillä vieressä keikuttelevaa 17-vuotiasta tyttöä. Joskus toki jopa parikymppistä, mutta se ei asetelman surullisuutta muuta miksikään. Mielikuvat naisesta ja naisen tehtävästä suhteessa miehiin luodaan kaikissa näissä tapahtumissa, piditte siitä tai ette.

Juu, ennen kuin raivoissanne haukkaatte vahingossa Mennen-putkilosta tahmapalasen, sallikaa minun vakuuttaa, että kukaan ei nauti naiskauneudesta enemmän kuin minä. Olen silmäiillyt, himoinnut ja halunnut valtavaa määrää ihania naisia. Ja pahoin pelkään, että niin toimin toisinaan vieläkin. Mutta niin tapahtuu arjessa, juhlassa, siellä sun täällä. Tilanteissa, joissa naiset ovat omina ihanina itsenään. Itse itsensä ja habituksensa määrittäen ja siitä päättäen. Joskus arkisina, joskus viimeisen päälle laittautuneina, farkuissaan tai nahkahousuissaan, jotka minä hampaillani revin kappaleiksi, kun he niin toivovat (ja aika usein toivovat, uskokaa pois). Tasa-arvoisina, yhdessä.

Uusi Ilves. Risto Jalo, Jukka Hirsimäki, Karri Kivi, ja ketä teitä nyt kaikkia siellä onkaan. Tulkaa vuodelle 2017, seuratkaa valistuneiden kansojen urheilutapahtumia ja lopettakaa kauas menneisyyteen kuuluva, miesten ja naisten välistä epätasa-arvoa vahvistava käytäntö niukkapukeisista tytön tylleröistä Ilveksen ottelutapahtumissa. Keskitytään urheiluun ja tehdään siitä loistava tapahtuma - urheilun ehdoilla.

Kiitos jo etukäteen.
Voi kiitos! Olen aivan samaa mieltä Nestorin kanssa. Tanssitytöt pois hallista!
 

Isojalka

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
370
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Simma sanoi:
Nestori sanoi:
Ikuisuusteema, mutta vedotaan nyt Uuteen Ilvekseen.

Oli syyt TPS:n päätöksen takana mitkä hyvänsä, cheerleadereiden poistuminen katsomosta on hyvä asia. Ymmärrän toki hyvin kaiken sen työn, jota nuoret tytöt tekevät vetääkseen shownsa täsmällisesti ja hyvin, ja arvostan sitä, mutta asetelma on silti ankea ja tunkkainen. Taas kerran NHL on osannut tehdä ainoan oikean päätöksen jo paljon aikaisemmin.

Tiedän jo nyt, että asian esiin nostaminen saa taas tietyn kansanosan takajaloilleen. Niin tai näin, pahvimukista kahvia hörppivien toppatakkiukkojen keskellä takapuoltaan vatkaavat neidit ovat kiusallisen nolo ilmiö. Kyllä kyllä, kyse on juuri siitä itsestään - naissukupuoleen kohdistuvista asenteista ja siitä, miten niitä ylläpidetään, vahvistetaan ja tehdään normaaliksi myös kaikille halliin eksyville lapsille ja nuorille. Tesoman ja Nekalan marketeista peliin mönkivät Y-kromosomin kantajat tuijottavat vuorotellen kiekkoa ja välillä vieressä keikuttelevaa 17-vuotiasta tyttöä. Joskus toki jopa parikymppistä, mutta se ei asetelman surullisuutta muuta miksikään. Mielikuvat naisesta ja naisen tehtävästä suhteessa miehiin luodaan kaikissa näissä tapahtumissa, piditte siitä tai ette.

Juu, ennen kuin raivoissanne haukkaatte vahingossa Mennen-putkilosta tahmapalasen, sallikaa minun vakuuttaa, että kukaan ei nauti naiskauneudesta enemmän kuin minä. Olen silmäiillyt, himoinnut ja halunnut valtavaa määrää ihania naisia. Ja pahoin pelkään, että niin toimin toisinaan vieläkin. Mutta niin tapahtuu arjessa, juhlassa, siellä sun täällä. Tilanteissa, joissa naiset ovat omina ihanina itsenään. Itse itsensä ja habituksensa määrittäen ja siitä päättäen. Joskus arkisina, joskus viimeisen päälle laittautuneina, farkuissaan tai nahkahousuissaan, jotka minä hampaillani revin kappaleiksi, kun he niin toivovat (ja aika usein toivovat, uskokaa pois). Tasa-arvoisina, yhdessä.

Uusi Ilves. Risto Jalo, Jukka Hirsimäki, Karri Kivi, ja ketä teitä nyt kaikkia siellä onkaan. Tulkaa vuodelle 2017, seuratkaa valistuneiden kansojen urheilutapahtumia ja lopettakaa kauas menneisyyteen kuuluva, miesten ja naisten välistä epätasa-arvoa vahvistava käytäntö niukkapukeisista tytön tylleröistä Ilveksen ottelutapahtumissa. Keskitytään urheiluun ja tehdään siitä loistava tapahtuma - urheilun ehdoilla.

Kiitos jo etukäteen.
Voi kiitos! Olen aivan samaa mieltä Nestorin kanssa. Tanssitytöt pois hallista!
Täsmälleen samaa mieltä, korostan ennen kaikkea sitä että noita tanssityttöjä on nähty jo liian kauan. Uutta, piristävää ja erilaista. En ole markkinointi-ihminen, mutta jotenkin muuten voisi saada noita sponsoreja näkymään. Täysin kypsä, kun sitten vielä kameramiehet kuvaa tyttöjä kun peli välillä jo menee kovaa vauhtia eteenpäin.
 

#17

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
360
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Ottamatta kantaa kuuluuko tanssijoita olla vai ei, niin kyllä ne on mullekin, kuin meille kaljamahaisille miehille. Tyttäreni 7v. ainakin on kovin innoissaan niistä.
 

551304

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
360
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Nestori sanoi:
Niin tai näin, pahvimukista kahvia hörppivien kiekkoäijien keskellä takapuoltaan keikuttavat neidit ovat kiusallinen ilmiö. Kyllä kyllä, kyse on juuri siitä itsestään - naissukupuoleen kohdistuvista asenteista ja siitä, miten niitä ylläpidetään, vahvistetaan ja tehdään normaaliksi myös kaikille halliin eksyville lapsille ja nuorille. Tesoman ja Nekalan marketeista peliin mönkivät Y-kromosomin kantajat tuijottavat vuorotellen kiekkoa ja välillä vieressä kiemurtelevaa 17-vuotiasta tyttöä.

Cheerleadereiden ohjaaminen kuuluu varmastikin Ilveksen markkinoinnin omistukseen. Uskoisin näiden tanssijoiden itsessään olevan aloitteellisia ja haluavan esiintyä tapahtumassa. Heitä pyrittäneen käytämään tapahtumalle lisä-arvoa tuoden.

Heidän esityksiinsä en itse ole pahemmin kiinnittänyt huomiota, pitänee katsoa seuraavassa pelissä onko tuo Nestorin ylläoleva tarina todellisuuden mukainen. Hieman maltillisemmin tosin leimaisin eri kaupunginosien katsojia jos yleensäkään siihen tarvetta on, kunnioitus kaikille.
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 916
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Harva muuten edes tietää Ilveksen Cheerleadereiden historiaa. Ilves pelasi jenkkidutista 90-luvulla yhden kunniakkaan kauden Vaahteraliigassa. Jenkkifutiksen tarina Ilves-perheessä loppui lyhyeen. Cheerleaderit siirtyväit Hakametsään. Ensimmäiset Cheerleaderit eli Dream Team myös kilpaili aktiivisesti omassa lajissaan ja voittivat useita mestaruuksia.

Dream Teamin ja Ilveksen johdon välille syntyi jonkinlaista eripuraa 2010-luvun vaihteessa ja Dream Team otti ja lähti. Dream Team kilpailee silti edelleen ja on voittanut monia mestaruuksia Suomessa.

Leaders League onkin sitten ollut kehissä muutaman kauden. He eivät käsittääkseni kuitenkaan kilmpaile Cheerleadingissä.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

551304 sanoi:
Uskoisin näiden tanssijoiden itsessään olevan aloitteellisia ja haluavan esiintyä tapahtumassa.

Näinhän sitä miessukupuoli on tavannut perustella naisten esineellistämistä: eivät miehet luo kysyntää, vaan naiset itse tyrkyttävät itseään.

Ilmaisinkin jo mielipiteeni tuolla toisessa ketjussa. Olen ehdottomasti samaa mieltä jäsen Nestorin kanssa.

Jalo ja Hirsimäki kuuluvat molemmat niin sanottuihin vanhan liiton hokiäijiin, joten heidän mieleensä ei varmaankaan ole juolahtanut, että yhteiskunta ja sen arvot muuttuvat ja ennemmin tai myöhemmin ne alkavat näkyä myös jääkiekkoilun toimintaympäristössä, vaikka kiekkoyhteisö lieneekin vanhoillisuuden ja samalla myös seksismin viimeisiä linnakkeita. Eivät Ilves-pomot tässä tietenkään yksin ole: samanlaista ajattelua on Liiga täynnä. Eihän TPS:kään cheerleadereista luopuessaan ajatellut tasa-arvoa, vaan tanssijoiden tuottamaa taloudellista lisäarvoa.

Toivottavasti Ilveksen markkinointiin saataisiin tuoreempaa ja luovempaa otetta. Kuten jo aiemmin olen kirjoittanut, Hirsimäki oli hyvä valinta nykyisessä tilanteessa, jossa tärkeintä on palauttaa Ilveksen uskottavuus ja luotettavuus yleisön ja yhteistyötahojen suuntaan, mutten näe häntä sellaisena pitkän aikavälin ratkaisuna, jollaista uusi Ilves tarvitsee. Hirsimäki ei ole urallaan ollut mikään innovaattori, vaan luottanut hyvin perinteisiin keinoihin.
 

vilperi

Luottopelaaja
Viestejä
1 163
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Miten minulla on sellainen muistikuva, että samalla, kun Honkalehto palasi, palasi myös Maxime Nightingalen Right Back Where We Started From erien alkuu ja tanssitytöt halliin. Ja tietysti tähän voisi hieman vitsikkäästi todeta, että niin palasivat myös suurtapahtumat, josta otetaan persnettoa tuntuvasti ja taloudellisen tilanteen kaunistelu.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 362
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Alunperinhän jenkkifutiksessä USA:ssa cheerleaderit olivat nimensä mukaisesti kannatuksen johtajia. nykycapojen tavoin he johtivat kannustushuutoja ja lauluja harjoitelluin koreografioineen (koreografioiden siirryttyä yhä akrobaattisempaan suuntaan, tuli näistä omia show esityksiä itsenään ja kilpailumuoto cheerleading synty). Koriksessa yliopistopuolella nämä olivat aika normi USA:ssa, mutta ammatilaiskentillä käyttö on väliaikatanssijoina kentällä juurikin ”nuoria nättejä tyttöjä tirkisteltäväksi” periaatteella.

Kiekossahan tämmöistä perinnettä ei ikinä ole ollut ja on jo siksi hieman keinotekoinen. Ajatus on tuo ”nuoria nättejä tyttöjä tirkisteltäväks” ja se kieltämättä on vähän vaivaannuttavaa…
 
Ylös