Ilveksen ottelutapahtuma

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 366
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Hepulina16 sanoi:
let's twist again!!! Tuossa jos jossain olis tarvitty buustata sekä pelaajat että katsojat hurmokseen jollain mukaansa tempaavalla biisillä.

Ja tämä ei ole mukaansa tempaava klassikko?

.. musiikkimakuja on monenlaisia, mutta tää biisi on toiminut kohta 60 vuotta ihmisten jorausbiisinä, soi edelleen diskoissa ympäri maailmaa. Se kuvastaa juurikin sitä, mitä YV:llä pitäsi tapahua, laitaa jalkaa liikelle ja vastustajan pää pyörälle.

Hyvä valinta
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 576
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Tarinankertoja sanoi:
Hepulina16 sanoi:
let's twist again!!! Tuossa jos jossain olis tarvitty buustata sekä pelaajat että katsojat hurmokseen jollain mukaansa tempaavalla biisillä.

Ja tämä ei ole mukaansa tempaava klassikko?

.. musiikkimakuja on monenlaisia, mutta tää biisi on toiminut kohta 60 vuotta ihmisten jorausbiisinä, soi edelleen diskoissa ympäri maailmaa. Se kuvastaa juurikin sitä, mitä YV:llä pitäsi tapahua, laitaa jalkaa liikelle ja vastustajan pää pyörälle.

Hyvä valinta
Tässä päästään juuri siihen että makuja on monia ja makuasioista ei voi kiistellä, sanotaan. Omasta mielestäni ennen peliä musiikki oli liian lujalla mutta asia korjattiin kun peli alkoi ja oli ihan normi volyymillä loppuun asti. Mielestäni tulee hyviä oivalluksia biisien sanoituksesta tilanteisiin ja minä pidän että skaala on laaja. Soipa yhden yv:n aloituksessa metallicaakin..

Kuuluttajan tyyli on vähän sekava, "ja hpk 1-1 tasoitus ajassa..jne, "ilves 2-1 johtoon.. ja "hpk neljäs maali ajassa.. kaitsun tyyli tässä asiassa oli parempi mutta tämä kuuluttaja on parantanut kauden alusta kyllä ja miksei voisi parantaa jatkossakin.

Tässä vaiheessa kouluarvosanaksi dj:lle ja kuuluttajalle (jotka sitä tunnelmaa luo) 7,5
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

On tämä uusi DJ parantanut oikeastaan peli peliltä, rockia on tullut enemmän mukaan, eli tällä hetkellä valikoima on menossa enemmän siihen suuntaan, jossa yritetään miellyttää vähän kaikkia. Voisin kuvitella, että tämä DJ on ns. "tekno"-miehiä, kun käsittääkseni yökerhoissa hän soittaa nimenomaan tätä konemusiikkia, vai? Siispä musiikkivalinnoissa voi näkyä liikaa hänen oma musiikkimakunsa, josta hän tykkää. Oisko sitten hän saanut "rokki-miehiltä" palautetta, ja siksi rockia on lisätty?

Jotkut sanoo sitä, että ei sinne jäähalliin mennä musiikkia kuuntelemaan, vaan kiekkoa kattoon. No näinhän se tietenkin on, mutta kun sitten samat ihmiset sanoo, että kun soitetaan nykynuorisolle mieleistä musiikkia, niin sillä saadaan ne jatkossakin helpommin halliin, niin eikö se ole vähän ristiriidassa? Sillä, jos ei kerta halliin mennä musiikkia kuuntelemaan, niin miksi yhden tietyn ikäryhmän, eli nuorison, musiikkimaku pitäisi erityisesti huomioida, kun painotetaan sitä, että kun soitetaan sitä nuorison suosikkimusaa, niin ne tulee helpommin jatkossa halliin. Vai nuorisollako vaikuttaa muka muita ikäryhmiä enemmän se, mitä hallilla soitetaan, siihen että tuleeko ne jatkossakin hallille? Oli minkä ikäinen henkilö tahansa, niin kyllä mua suuresti ihmetyttää, jos joku jättää tulematta tai tulee halliin sen takia, mitä hallissa soitetaan. Vai onko se joku alitajuntainen juttu muka, että nuorille jäisi matsista positiivisempi mielikuva, kun siellä soi heidän suosikkimusa, eikä "vanhusten" suosima rokki? Ja tämän johdosta he tulisivat jatkossa helpommin hallille?

HIFK on ainoa Liiga-joukkue, joka edelleen on pysynyt pelkässä rock-linjassa. No, tietääkö joku ovatko nuoret HIFK-fanit nyt sitten valittaneet, että "En mene HIFK:in kotipeliin, koska siellä ei soi Tuisku/JVG/trance!"? Ei kai nuoret HIFK-fanit nyt musiikkimaussaan muun Suomen nuorison musiikkimausta eroa? Vai onko HIFK:in nuoret fanit kasvaneet muun Suomen nuorten kiekko-fanien vastaisesti rock-faneiksi, koska HIFK-hallissa on aina soinut pelkkä rock, ja he ovat siksi kasvaneet siihen, että rock ja kiekko kuuluu yhteen? Onko HIFK:in yleisömäärä kärsinyt nuorten katsojien osalta siitä, että rock-linjassa ollaan pysytty? Sitähän nämä nykynuoret valittaa, että rock-musa (ja jääkiekko & rock -yhdistelmä) on aikansa elänyt, ja siksi pitäisi mennä eteenpäin ja olla modernissa nykyajassa, ja siksi hallissa pitäisi soittaa rockin sijasta tätä nykynuorison suosikkimusaa.

Kuuntelen monenlaista musiikkia, välillä myös esimerkiksi JVG:tä ja Teflon Brothersia, jälkimmäisellä varsinkin on monia tarttuvia biisejä. Mutta pääpaino kuuntelemassani musiikissa on hevissä ja metallissa. Ymmärrän, että jos hallilla jotain hirveän örinämetallia soitettaisiin paljon, niin se voisi karkoittaa herkempiä katsojia ja lapsiperheitä. Mutta aika vähän hallissa kyllä edes kevyempää metalliakaan kuulee, tyyliin Stratovarius ja Sonata Arctica. Jos rock soi, niin yleensä se on tyyliin Metallica, AC/DC ja Gunnarit, jotka nekin on hyviä, mutta rockiakin voisi soittaa monipuolisesti, enemmän metallimpaan suuntaan, ja jos itse saisin päättää, niin nimenomaan kotimainen metalli huomioiden. Suomi on maailmalla tunnettu nimenomaan hevi- ja metallimaana, jossa on paljon laadukkaita hevibändejä, ja laajalla skaalalla. Jos hallissa ei sentään sitä örinämetallia soitettaisi, niin sitten vaikka tyyliin Timo Rautiaista & Trio Niskalaukausta ja Stratovariusta. Ja tässä olen puolueellinen, koska minut voi lukea musiikin suhteen eniten hevimieheksi, ja tämä on kirjoitettu "hevi"-värilaseilla, mutta jos olisin jääkiekkopelaaja, niin paljon kovemmat tsempit saisin sellaisesta rockin räimeestä, kuin tasaisesta ja kevyestä popista ja räpistä. Tämä on vähän huono vertaus, mutta kun pleikkari-NHL:ssä pystyy nykyään laittamaan omat pelikatkomusiikit, niin kun siinä soi pelikatkoilla itse valitsemani aggressiivinen heviräime tyyliin Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus, Turmion kätilöt, Amorphis tai vaikka Children of Bodom, niin hassusti sen tyylisestä "meteli"-musiikista vain saa lisäboostia yrittämään pelissä. ;D Mutta tietenkin, jos Liiga-pelaaja tykkää vaikka rapista, niin ehkä hän sitten sellaisesta saa kaukalossa paremmat tsempit, koska se on hänen suosikkimusaansa. Sanon vaan sitä, että noin ylipäätään sellaisesta rockin ja metallin tyylisestä "metelistä" voisi kuvitella saavan paremman "mennään läpi vaikka harmaan kiven" -fiiliksen päälle, kuin tasaisesta ja kevyestä popista ja rapista. Toki moni pelaaja ei siellä kaukalossa välttämättä edes kiinnitä mitään huomiota siihen, mitä hallissa soi, kun ovat niin keskittyneitä siihen otteluun.

Nykynuorison suosikkimusaahan on nimenomaan Tuiskun ja Sannin tyylinen poppi ja JVG:n ja Cheekin tyylinen rappi, ja yleensäkin tämmöinen koneellinen musiikki, jossa ei ole perinteisesti kitara, rummut ja basso -yhdistelmä. Ei pitäisi yleistää, mutta itselläni on sellainen mielikuva, että nykynuoriso inhoaa rockia ja heviä. Tai "inhoaa" on ehkä väärä sana, ennemmin se ei herätä heissä oikein mitään fiiliksiä.
 

Urho Kaleva Kekkonen

Luottopelaaja
Viestejä
1 738
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Itse olen musiikin suhteen kaikkiruokainen. Jotain tilanteisiin sopivaa olisi myös mukava kuulla. Eilen tuomarikaksikolle olisi sopinut Sannin 'Että mitähän vi**ua'. ;)
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 366
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Mitä yritin sanoa, ja jo pitempään, on ääni- ja musiikkisuunnittelu sellaista, jossa ei koskaan voi tyyttään kaikkien musiikkimakua. Niinpä on ammattialisen asia koittaa löytää musafiiliksiä erilaisiin tilanteisiin. se ei tarkoita, että hallissa sois juuri ”sun” suosikki musaasi, vaan että siellä soi tunnelmaltaan ammattitaidolla tilanteessa toimivat biisit. Esimerkkinä tuo Let’s Twist again.. eihän se nyt kaikkien suosikkimusaan kuulu, mutta aika ammattimainen valinta totutusta klassikosta aivan oikeanlaiseen tilanteeseen. Harmi jos jollekin se biisinä on ”paskaa”, mutta tunnelman ja idean puolesta sehän oli kuin naula päähän.

Musiikki on tunnelmia ja mielikuvia. Mielikuvat meillä on yksilöllisiä, mutta tunnelmat tutkitusti aika samanmoisia. Tän mukaan sitä tunnelmaa joukkotilaisuuksissa luodaan. Jos haluaa kuulla suosikki musaansa, kandee mennä suosikkibändinsä keikalle.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 358
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Tuossa alla juuri totesin, ettei musiikkivalinnat ole onnistuneita tunnelman kehittämisen kannalta. Eli suomeksi musiikki on paskaa. Itse en halliin mennessä kuvittele kuulevan omaa suosikkimusiikkia. Odotan tunnelmaa kohottavaa ja rakentavaa musiikkia.
Toistaiseksi DJ:llä on vielä opittavaa, eiköhän hän pikkuhiljaa pääse jyvälle mistä on kyse. Siihen asti musa on p***.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 366
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

UglyHouse sanoi:
Tuossa alla juuri totesin, ettei musiikkivalinnat ole onnistuneita tunnelman kehittämisen kannalta. Eli suomeksi musiikki on paskaa. Itse en halliin mennessä kuvittele kuulevan omaa suosikkimusiikkia. Odotan tunnelmaa kohottavaa ja rakentavaa musiikkia.

ymmärrätkö oman kirjotuksesi ristiriitaa?

"musiikki on paskaa" eli siis oletat kuulevasi omaa suosikkimusaasi. "Odotan tunnelmaa kohottavaa..." eli ei ole juuri Sinun tunnelmaasi kohottavaa. Voisiko se silti olla yleisesti tunnettua yleisesti ison ihmisjoukon tunnelmaa kohottavaa, vaikka ei juuri sinun?

Tää ”Let's twist again” on hyvä esimerkki todella. Vaikka juuri Minä en siitä pitäisi, sitä on tosiaan tunnelman kohottajana ja ”driveä” luovana biisniä menestyksellä nyt käytetty kohta 60 vuotta. Jos se ei just Minua innosta, mutta kuitenkin todistetusti on vuosikymmeniä innostanut yleisesti ihmisiä.. .. paskaa musiikkia?
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Tarinankertoja sanoi:
Jos haluaa kuulla suosikki musaansa, kandee mennä suosikkibändinsä keikalle.

Näin on, koskee myös sitä nuorisoa, jonka peruste on, että pitäisi jättää "iänikuinen rock" ja siirtyä nykyaikaan ja Suomessa ja maailmalla tällä hetkellä suosituimpaan olevaan musaan (eli rappiin ja koneelliseen musaan), ja koskee myös heitä, joiden peruste on, että siksi pitäisi soittaa nuorison suosimaa musiikkia, että se saisi nuorison jatkossakin käymään matseissa.

Mieluusti kuulisin itse rock- ja hevipainotteista jäähallimusiikkia, mutta jotta kaikkia miellyttää, niin sellainen tasapaino, jossa soitetaan "jokaiselle jotain" on paras mahdollinen. Ihan ekoissa peleissä tällä kaudella tuo ei ollut kohdallaan, koska pelikatkoilla ei soinut juuri mikään rock. Ja pakko sanoa, että kun parissa ekassa pelissä soi useampikin vanhojen vuosikymmenten disco-biisi, niin olin vähän, että mitä täällä oikein tapahtuu, musahan alkaa olemaan huonompaa, kuin Tapparan kotipeleissä, ja moni Ilves-fani vielä viime kaudella naureskeli Tapparan pelimusiikeille. Ja kun luin ennen kauden alkua nimenomaan kehuja Ilveksen uudesta DJ:stä, ja ainakin omaan musiikkimakuun huomasin, että rock soi ihan ekoissa peleissä selvästi vähemmän, kuin viime kaudella (vaikkei se silloinkaan niin hirveästi soinut), jolloin soi mm. uudempikin raskaampi musiikki, ainakin Sabaton.

Uusi DJ on kyllä petrannut niistä parista ekasta kotipelistä, ja lisännyt rockia, mutta se on ollut sitä vanhan ajan rockia, mieluusti kuulisi uudempaakin rockia ja heviä. Että kun jotkut nuoret sanoo sitä, että pitäisi heidän mielestään siirtyä musiikissa nykyaikaan, niin sen verran olen heidän linjoilla musiikin nykyaikaisuuteen liittyen, että kun nykyinen DJ soittaa rockia, niin saisi soittaa uudempaakin rockia, eikä pelkkää Queenia ja vanhaa Iron Maidenia. Mutta liittymättä rockiin, niin saihan tuo DJ ainakin ekoissa peleissään siitäkin kritiikkiä, että hän soitti paikoin liian unettavaa ja tunnelmantappavaa musiikkia, ja olin kyllä vähän samaa mieltä. Mutta on tää uusi DJ soittanut kyllä paria semmoista itselleni uutta konebiisiä, jotka on miellyttänyt minuakin, ja joita olisi kuunnellut mielellään pidempäänkin.

Vaikka HIFK on tunnettu siitä, että se on ainoana Liiga-joukkueena pitänyt aina (tai ainakin pisimpään) saman linjan musiikissa, ja siellä soi edelleen pelkkä rock, niin on HIFK:in musalinja kuitenkin vähän muuttunut, kun siellä soi aikoinaan vielä 10-15 vuotta sitten vain tällainen perinteisempi, vanhempi jääkiekko-rock, niin on se siitä vähän laajentunut, kun jo monta vuotta sitten siellä alkoi soimaan osittain vähän monipuolisempaa rockia, että on soinut vähän esimerkiksi metalliakin. Muun muassa Stratovarius, Kotipelto, Brother Firetribe, Green Day ja Foo Fighters on soinut tässä noin viimeisen 10 vuoden aikana, jotka ei nyt perinteistä vanhan ajan jääkiekko-rockia ole (tyyliin AC/DC ja Kiss). Ainoa, että siinä HIFK on pysynyt, että suomenkielistä musaa eivät ole mun mielestä edelleenkään soittaneet pelikatkoilla tai erätauoilla, poikkeuksena pleijareissa HIFK:in vanha kannustusbiisi (se Go IFK, muita ei oo).

Mutta toisarvoista ottelumusiikki tietysti on, ja vaikea kaikkia on miellyttää, mutta kun aihe puhuttaa, ja asia liittyy ottelutapahtumaan, niin voihan siitä keskustella.
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Tarinankertoja sanoi:
Hepulina16 sanoi:
let's twist again!!! Tuossa jos jossain olis tarvitty buustata sekä pelaajat että katsojat hurmokseen jollain mukaansa tempaavalla biisillä.

Ja tämä ei ole mukaansa tempaava klassikko?

.. musiikkimakuja on monenlaisia, mutta tää biisi on toiminut kohta 60 vuotta ihmisten jorausbiisinä, soi edelleen diskoissa ympäri maailmaa. Se kuvastaa juurikin sitä, mitä YV:llä pitäsi tapahua, laitaa jalkaa liikelle ja vastustajan pää pyörälle.

Hyvä valinta

Nämä on makuasioita, mutta tuo twist-biisi on musiikkityyliltään kyllä tyyliin kauimmaisesta lokerosta, jota laittaisin soimaan pelikatkolla ylivoiman alkaessa/ollessa käynnissä, enkä mielellään koko jääkiekko-ottelussa ollenkaan. Huono valinta. Just noita vanhoja ennen 90-lukua tehtyjä disco-biisejä on soinut peleissä tällä uudella DJ:llä muitakin (kuten "olen niin innoissani", josta en todellakaan ollut innoissani), ja ne siivoaisin kyllä kokonaan pois soittolistalta. Ennemmin vaikka koko peli rappia ja konemusaa, kuin noita karmeita vanhoja disco-"klassikoita". Mutta tämä on vain mun mielipide.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 238
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

bruttokansantuote sanoi:
Tarinankertoja sanoi:
Hepulina16 sanoi:
let's twist again!!! Tuossa jos jossain olis tarvitty buustata sekä pelaajat että katsojat hurmokseen jollain mukaansa tempaavalla biisillä.

Ja tämä ei ole mukaansa tempaava klassikko?

.. musiikkimakuja on monenlaisia, mutta tää biisi on toiminut kohta 60 vuotta ihmisten jorausbiisinä, soi edelleen diskoissa ympäri maailmaa. Se kuvastaa juurikin sitä, mitä YV:llä pitäsi tapahua, laitaa jalkaa liikelle ja vastustajan pää pyörälle.

Hyvä valinta

Nämä on makuasioita, mutta tuo twist-biisi on kyllä tyyliin kauimpana, jota laittaisin soimaan pelikatkolla ylivoiman alkaessa/ollessa käynnissä, enkä mielellään koko jääkiekko-ottelussa ollenkaan. Huono valinta. Just noita vanhoja ennen 90-lukua tehtyjä disco-biisejä (kuten "olen niin innoissani", josta en todellakaan ollut innoissani) on soinut peleissä tällä uudella DJ:llä muitakin, ja ne siivoisin kyllä kokonaan pois soittolistalta. Ennemmin vaikka koko peli rappia ja konemusaa, kuin noita karmeita vanhoja disco-"klassikoita". Mutta tämä on vain mun mielipide.
Discoa ei ollut keksittykään kun tuo biisi jo soi. Älkää aina valittako, sillä pitää meille vanhoillekin antaa menobiisejä.
 

Hupsukorva

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
690
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Kiintoisaa, sano. Paljon lukenut hallin musiikista & uudesta kuuluttajasta, perjantaina olin ekaa kertaa hallissa tällä kaudella tsekkaamassa.

Omia huomioita:

* pelin alussa/ennen alkua älyttömän lujalla volumet, sitten asettuivat paremmalle tasolle

* teknobiitit olleet niin vähemmistönä Ipan peleissä vuosien saatossa, että nyt vähän hämmennyin niistä alkuun - ja tuntui tuo jotenkin välillä saavan muitakin katsojia jäätymään...

* ...ei kuitenkaan yhtään Cheekiä tai Jaree & Pellevillee, mikä lämmitti suunnattomasti siitä syystä että jos on maailmankaikkeuden musakentässä kaksi tekijää joita en voi sietää, niin nuo. Keväällä muistaakseni joku (HPK?)peli oli menossa rankuille tai jatkoajalle, ja koko sen odotusajan soi joku JVG:n biisi... huvittaa jo nykyisin vähän, kun en muista ajatelleeni tilanteessa mitään muuta kuin "voi v... v... v... mikä biisi" & ihan toissijaiseksi jäi, mitä oli tapahtumassa. Eli ei se musiikki yhdentekevä ole, vaikkei suoranaisesti kukaan sitä sinne halliin menekään kuuntelemaan.

* Joidenkin taannoin valittelemat kyllästymiseen asti soitetut kissit, bonjovit ja vanhalenit - 1. Van Halenin biisi soi pelikatkolla kolmannessa erässä, Jovia ja Kissiä en kuullut vaikka olisin jaksanut kyllä kuunnella...

* ...sen sijaan kuulin välillä itselleni outoja ja mitäänsanomattomiksi jääneitä hevibiisin alkuja, joissa oli joo kiva komppi mutta jotka nyt eivät hetkauttaneet suuntaan tai toiseen. Itse jotenkin näen sen niin, että niin hyvä kuin joku tietty biisi mielestäni onkin, niin se ei välttämättä saa aikaan mitään isoa reaktiota jos väki ei sitä yleisemmin tunne (menee kuulosteluksi ja ihmettelyksi, kun pitäisi olla että "hei tää on tämä, nyt lähtee" -reaktio). Sen takia varmaan hallissa ne tietyt - joidenkin dinosaurusosastoksi tai kuluneiksi biiseiksi kutsumat - pätkät soi: isossa mittakaavassa ne toimii, koska ne tunnetaan. Ns valtavirran sekaan voi heittää sitten välillä jotain eksoottista ekstraa eri kohderyhmille, mutta ei oikein toimi toisin päin. Ja vaikka rock onkin omasta mielestäni parasta, en itse kaipaa sinne mitään yliedustettua örinädoomia - mutta joku tavallista raskaampi veto sinne mahtuu sekaan siinä missä jokunen teksno/diskopoljentokin.

* Nightingale - sen kanssa toimittiin juuri kuten toivoin. Luopua siitä ei mielestäni todellakaan pidä, mutta kun sen soittamisen erän alkamisen merkiksi aloittaa riittävän ajoissa, ehtii sen perään vielä täräyttää jotain vauhdikkaampaa. :)

* let's twist again... oli juu persoonallinen veto kappaleena - mutta biiseissä on myös sanat. "...Twist the time is here" -toteamukseen loppunut pätkä on kuitenkin ihan 5-3-ylivoimaan yhdistettävä viesti; nyt olisi se aika ratkoa. Kuten joku tuolla aiemmin totesi (ihan kelpo) "Holding out for a hero" -biisin ja yv:n yhteydestä. Eli toisinaan tilannetajua voi dj:llä olla, vaikka se ei vain aukea ihan helposti (ts sen osoittaa jonkun mielestä "väärin")

* Lueskellessani tätä(kin) ketjua uskon kyseisen dj:n käyvän täällä lueskelemassa välillä, koska sen verran joihinkin isoihin purnauksiin tuntuu olevan reagoitu... ;D

* kuuluttaja oli osin epäselvä, ei niin pahasti kuin pelkäsin lukemani perusteella. Mikkitekniikan lisäksi voi johtua siitäkin, että ehkä liiannopeastivälillä puhuujostain syystäehkäjännittäävielävähäsen, niin on vaikea saada joistain kohdista selvää. Asialinjalla, eli vaikka tuomareiden puhaltelu olisi välillä antanut aihetta inasen sarkastiseen äänenpainoon, ei kuulunut (kuten edeltäjällään). Kummin vaan, mun mielestä tosin sellaisella saa kuuluttaja kotiyleisön tunnetta nostattaa selkeissä väärin menneissä vihellyksissä ja kotiin päin vetää.

* cheerleaderit olivat paikalla, näyttivät olevan ihan omasta tahdostaan, eivät olleet esineellistetyn riettaasti pukeutuneet enkä hukkunut naapurin kuolaan, joten olkoot minun puolestani jatkossakin jos haluavat eikä Jerry tai Sidney jää Ilvekseltä saamatta sen vuoksi, että cheerleadereille maksetaan niin kovaa palkkaa.

* sivujen "lisänäytöt" tai mitkä lie valotaulut olivat kivat.

Ja älkää nyt näistä herneitä vedelkö mihinkään reikiin, kunhan listasin omia ajatuksiani näistä keskustelua herättäneistä asioista kun pitkästä aikaa pääsin hallille. :)
 

551304

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
360
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Tarinankertoja sanoi:
ää ”Let's twist again” on hyvä esimerkki todella.

Todella hyvä esimerkki. Täytyy nyt tunnustaa että tää on vähä kuin Simpsoneissa missä suurin osa hyvistä heitoista menee ohi, osittain luokattoman tekstityksen takia.

Muistan tämän "Let's twist again" hallista, mutta ajatukseni ei osannut yhdistää sitä tulevaan ylivoimaan. Pisteet tänne palstalle, itse koen tämän keskustelun hyvänä koulutuksena kuluttajille. En olekkaan huomannut seurata soitettavan musiikin linkkiä päälläolevaan pelitilanteeseen. Kenties isossa jäähysumassa kuulemme "Brothers in Arms" ;D ;D
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Hupsukorva sanoi:
* let's twist again... oli juu persoonallinen veto kappaleena - mutta biiseissä on myös sanat. "...Twist the time is here" -toteamukseen loppunut pätkä on kuitenkin ihan 5-3-ylivoimaan yhdistettävä viesti; nyt olisi se aika ratkoa. Kuten joku tuolla aiemmin totesi (ihan kelpo) "Holding out for a hero" -biisin ja yv:n yhteydestä. Eli toisinaan tilannetajua voi dj:llä olla, vaikka se ei vain aukea ihan helposti (ts sen osoittaa jonkun mielestä "väärin")

Vaikka tuon twist-biisin sävelessä tai tuon tyylisessä musassa olisi sanoituksissa mitä tahansa ylivoimaan tai pelin ratkomiseen viittaavaa piiloviestiä tai vaikka siinä biisissä laulettaisiin jopa suoraan suomeksi tyyliin "Nyt on ylivoima, nyt täytyy tehdä maali", niin säveleltään ja musiikkityyliltään tuo on niin kaukana tuollaiseen tilanteeseen sopivuudesta, ettei ne pelkät sanat riitä. Mutta ymmärrän, jos joku on toista mieltä.

Mutta noin yleensä hyvä kooste ja hyviä huomioita Hupsukorvalta koko viestissä!
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

bruttokansantuote sanoi:
Mieluusti kuulisin itse rock- ja hevipainotteista jäähallimusiikkia, mutta jotta kaikkia miellyttää, niin sellainen tasapaino, jossa soitetaan "jokaiselle jotain" on paras mahdollinen.

Tästä vielä sen verran, että vaikka olenkin periaatteessa tuota mieltä, että "jokaiselle jotakin", jotta saadaan pidettyä kaikki tyytyväisenä, niin pisteet HIFK:ille, kun se vaan itsepäisesti menee edelleen sillä pelkällä rock-linjalla, eikä mene muodin ja muiden mukana. Saa nähdä, mihin asti. Pitääkö HIFK rock-imagosta kiinni "ikuisesti" vai tuleeko heidänkin hallin ottelumusiikkeihin vielä jonain päivänä sekaan rappia ja koneita.

Kuuluttajakin on HIFK:illä sen tyylinen, jollaisesta pidän (miinus, että kuuluttaa myös ruotsiksi). Ehkä Suomen paras, ja varmaan nykyisistä kuuluttajista pitkäaikaisinkin? Sopivasti asiallinen, mutta silti sopivasti hehkutusta, eikä nosta itseään esiin, ja äänikin on mitä sopivin kuuluttajan ääneksi. Jos pitää nimetä, niin ärsyttävimmät kuuluttajat löytyy Jyväskylästä ja Oulusta. Voin kuulostaa "kalkkikselta", mutta olen siinä vanhan liiton mies, että kuuluttajan kuuluisi hehkutuksen kanssa vain ikään kuin "tylsästi" todeta, kuin pöytäkirjasta lukien (kuten melkein kaikki Liigan kuuluttajat tekee kuuluttaessaan kotijoukkueen maaleja), että "Ilvees 2-0! Maalintekijänä Teemu Rautiaineen!!!", eikä mitään säveltää siihen, kuten Jyväskylän kuuluttaja tekee JYP:in maaleissa tyyliin "Ylivoimalla kiekko häkkiin ja lukemat neljään nollaan. Maalintekijänä Jarkkooo" (ja siihen päälle vielä juntti sukunimen huudatus). Kombon täydentää ennen maalin kuulutusta "Oijjoijoi" -maalilaulu, mikä taitaa olla Liigan ärsyttävin maalilaulu, mutta siitähän JYP-fanit varmaan ovat vain tyytyväisiä, että se vituttaa muiden joukkueiden faneja.

Eli kuuluttajan pitäisi ainakin minun mielestä kuuluttaa koti- ja vierasmaalit muuten samalla lailla ja samoilla vakiosanoilla, paitsi tietenkin kotijoukkueen maalit hehkutuksen kanssa, ja vierasjoukkueen maalit normaalisti ja asiallisesti todeten. Eikä säveltää kotijoukkueen maaleissa jotain omia "luovia" lauseita, kuten Jyväskylän mies tekee. Joku kyllä varmasti tykkääkin siitä tyylistä, kun se erottuu selvästi siitä, millaisena olemme kuulutukset tottuneet kuulemaan. En pitänyt siitä Ilveksen entisen kuuluttajan Kaitsunkaan tyylistä, miten hän aina välillä kuuluttaessaan Ilves-jäähyä teki äänensävyllään selväksi, jos hän oli sitä mieltä, että Ilveksen saama jäähy tuli helposti. Mutta hehkutuksessa Kaitsu oli kyllä mies paikallaan. Ja se oli Kaitsulta hyvä oivallus toivottaa Tappara-fanit tervetulleeksi Tampereelle. ;D Vähän ilkeää, muttei kuitenkaan liian, ainakaan mun mielestä, vaikka kai siitä joku mielensä pahoitti.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 358
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Tarinankertoja sanoi:
UglyHouse sanoi:
Tuossa alla juuri totesin, ettei musiikkivalinnat ole onnistuneita tunnelman kehittämisen kannalta. Eli suomeksi musiikki on paskaa. Itse en halliin mennessä kuvittele kuulevan omaa suosikkimusiikkia. Odotan tunnelmaa kohottavaa ja rakentavaa musiikkia.

ymmärrätkö oman kirjotuksesi ristiriitaa?

"musiikki on paskaa" eli siis oletat kuulevasi omaa suosikkimusaasi. "Odotan tunnelmaa kohottavaa..." eli ei ole juuri Sinun tunnelmaasi kohottavaa. Voisiko se silti olla yleisesti tunnettua yleisesti ison ihmisjoukon tunnelmaa kohottavaa, vaikka ei juuri sinun?

Tää ”Let's twist again” on hyvä esimerkki todella. Vaikka juuri Minä en siitä pitäisi, sitä on tosiaan tunnelman kohottajana ja ”driveä” luovana biisniä menestyksellä nyt käytetty kohta 60 vuotta. Jos se ei just Minua innosta, mutta kuitenkin todistetusti on vuosikymmeniä innostanut yleisesti ihmisiä.. .. paskaa musiikkia?

Ymmärrä asia ihan miten haluat, olen oman mielipiteesi vanki ja en jatka tätä jankkaamista tämän enempää.
Musa on silti paskaa.
 

Reborn Lynx

Luottopelaaja
Viestejä
1 117
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

bruttokansantuote sanoi:
Toki moni pelaaja ei siellä kaukalossa välttämättä edes kiinnitä mitään huomiota siihen, mitä hallissa soi, kun ovat niin keskittyneitä siihen otteluun.

Olisi tosiaan kiinnostavaa tietää miten pelaajat ajattelee tuosta musiikista. Voisin melkeen väittää, että ne ei juuri musiikkia huomaa.

Vähän sama juttu kun itse käy salilla, niin eipä sitä huomaa mitä siellä radiosta soi. Juuri tulin salilta, niin en muista kuulleeni yhtäkään kappaletta, kun sitä keskittyy niin kovasti itse treeniin. Varmaan sama juttu oikeilla urheilijoillakin.
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Reborn Lynx sanoi:
bruttokansantuote sanoi:
Toki moni pelaaja ei siellä kaukalossa välttämättä edes kiinnitä mitään huomiota siihen, mitä hallissa soi, kun ovat niin keskittyneitä siihen otteluun.

Olisi tosiaan kiinnostavaa tietää miten pelaajat ajattelee tuosta musiikista. Voisin melkeen väittää, että ne ei juuri musiikkia huomaa.

Vähän sama juttu kun itse käy salilla, niin eipä sitä huomaa mitä siellä radiosta soi. Juuri tulin salilta, niin en muista kuulleeni yhtäkään kappaletta, kun sitä keskittyy niin kovasti itse treeniin. Varmaan sama juttu oikeilla urheilijoillakin.

Toivottavasti treenaat rauhallisesti,ettei käy kun entisen Ilvesjohdon leveille hartioille :D
 

551304

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
360
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

Selvisi Tapparan poikienkin vaikuttavan Ilveksen kotimatsien tunnelmaan. Kauden alusta saakka on A3-sisäänkäynnin päällä olevasta led-näytöstä ollut 1/4-pimeänä, taitaa olla toiseksi viimenen lohko mikä rikki. Tämä viallinen näyttö pistää silmään yhä useammin ja useammin.

Järkkärit osasa sanoa että A3-näytön omistaa TamHockey, mutta korjausrahat kortilla ku laittoivat kaikki massit pelaajii ...
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 235
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

"ILVES PRE GAME - D1-KANNATTAJAKULMA AUKEAA
Syksyn lauantaipeleissä virittäydytään hokitunnelmaan uudessa Ilveksen Pre Game -tapahtumassa. Hakametsän hallin D1-kannattajakulmassa on luvassa pelaaja- ja valmentajahaastatteluja sekä kiekkovisailuja. Kauden aikana ohjelmassa on muun muassa livemusiikkia ja stand upia.
Tule ajoissa paikalle!"

Huomenna ekat setit.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 399
Vs: Ilveksen ottelutapahtuma

HeGe41 sanoi:
"ILVES PRE GAME - D1-KANNATTAJAKULMA AUKEAA
Syksyn lauantaipeleissä virittäydytään hokitunnelmaan uudessa Ilveksen Pre Game -tapahtumassa. Hakametsän hallin D1-kannattajakulmassa on luvassa pelaaja- ja valmentajahaastatteluja sekä kiekkovisailuja. Kauden aikana ohjelmassa on muun muassa livemusiikkia ja stand upia.
Tule ajoissa paikalle!"

Huomenna ekat setit.

Massiivinen peukku tälle!
 
Ylös