Ilveksen kokoonpano 2026-2027

Parikka - X
Lööf - Fransen
Utunen - Pelli
Nyberg - Latvala
Niskanen

Toivottavasti siellä on vielä rightin puolustaja kärkeen hakusessa. Utunenhan pystyy pelaamaan oikealla jos Fransenista siihen ei ole. Eli ne voisi vaihtaa paikkoja tuossa minun hahmotelmassa. Fransen lienee kakkosyvn viivamies, näin ollen Pelli saataisi pois sieltä säheltämästä.

Jes, kärkimiehiä lähtee ja tilalle keskinkertaisuuksia. En malta odottaa.

No niinhän se menee joka vuosi. Parhaat lähtee ja tilalle annetaan uusia mahdollisuuksia tulla paremmiksi. Aina sitä joka vuosi sitten joku parantaa ja joku sitten ottaa takapakkia. Itse uskon että Török vetää ensi kaudella ihan tykkikauden. Valitettavasti näen Henmanin potentiaalisena tasonlaskijana.

No niinhän se menee joka vuosi. Parhaat lähtee ja tilalle annetaan uusia mahdollisuuksia tulla paremmiksi. Aina sitä joka vuosi sitten joku parantaa ja joku sitten ottaa takapakkia. Itse uskon että Török vetää ensi kaudella ihan tykkikauden. Valitettavasti näen Henmanin potentiaalisena tasonlaskijana.
Ilveksen kuuluisa sisäinen kasvu

Törökin nousukäyrä tulee aivan varmasti jatkumaan. Kasvukipuja oli keskellä kautta, mutta loppukaudesta alkoi olemaan taas todella vahvaa itseluottamusta kiekon kanssa. Kaveri todellakin uskaltaa pelata ja se on kaikista tärkeintä. Ratkasuihin tulee kokoajan myös laatua lisää.

Henmanista samaa mieltä, että pisteet oli melko ylärekisterissä. Kiekonkäsittely ei ole niin hyvää.

Ilveksen kuuluisa sisäinen kasvu

Vaikka tuosta sisäisestä kasvusta onkin tullut joku kirosana niin kyllä sitä kasvua hakee muutkin. KooKoo, KalPa, SaiPa, Pelicans on sillä kaavalla menneet finaaleihin ettei se nyt ihan hölmöä ole. Ja kyllä, harmittaa ettei olla tässä seurassa.

Ei tullut ei. Odotin vain lapsenomaisesti että sieltä olisi purettu jotain jne. Mutta ei.
Ei niitä näihin yleisiin kiitosviesteihin kyllä ujuteta.

Taponenkin hoidettiin etupeltoon.

Mutta... en usko että aletaan muutoin sopimuksia purkamaan ellei sitten joku alisuorittaja ole saamassa hyvää sopimusta toisaalle.

Just näin. Aika monta kertaa jälleen kerran mainittu sana potentiaali tulevan kaudenkin osalta.
Totte helvetissä siitä potentiaalista pitää puhua? Liiga on nimenomaan kasvattajasarja. Tapparalla Rautiainen ja Simontaival oli ihan samassa tilanteessa vuosi sitten missä Török ja Hynninen on nyt. Pitää osata vaan havaita ketkä pystyy oikeasti nousemaan sinne huipulle eikä antaa rajatonta luottoo jollekin 30 ikävuotta lähestyville Samuli Ratisille.

Ilves ei mikään Davos ole mihin hankitaan 3 ketjua valmiita huippupelaajia. Jokunen niitä tietysti on, mutta pitää osata löytää myös se talentti.

Maalintekopotentiaali vaikuttaa olevan ensi kauden joukkueessa sellaisella tasolla, että puolustuksen ja maalivahtipelaamisen taso on sitten pakko olla ihan hiton kovaa luokkaa.

Takaisin