Itsekin olen hyökkäykseen tällä hetkelllä tyytyväinen. Kaikkihan näkevät, että nyt on tuotu jalkoja hitaiden Väisäsen, Najmanin, Meskasen ja Könösen (oli suoralla nopea, mutta ehkä pahin alibipelaaja koskaan) tilalle.
Suomen panos keväällä oli todella pieni, eikä hänenkään mukanaan menetettyä jalkoja. Henkistä pääomaa ja ratkaisukykyä sitten reilummin.
Muistuttaisin, että sekä Török, että Engberg tekivät lähes samat tehot kuin Meskanen, mutta ilman ylivoima-aikaa. Molemmat tuovat valtavasti lisää kokonaisvaltaisesti varsinkin tasaviisikoin.
Török on omaan makuun tässä se, missä Tillu nähdäkseni saattoi osua kultasuoneen. Nuori läpilyönyt pelaaja, jonka läpilyöntiä ei ole edesauttanut ylivoima, tai ketjukaverit. Asettelisin Törökia ehdottomasti kahteen kärkiketjuun.
Ylipäätään kaksikon Török-Ratinen onnistumisen/epäonnistumisen mukana joukkueen hyökkäyksen taso lepää paljolti. Paljon potentiaalia, mutta mitä saadaan?
Ketjujen suhteen lähtisin ehdottomasti liikkeelle niin, että jalkavuutta, sekä kiekonhautojia jaettaisiin tasaisesti eri ketjuihin. Jasekin ja Svejkovskyn yhdistäminen ei tunnu hyvältä idealta omaan silmään.
Ratinen-Mäntykivi-Lööke
(Tässä on mun makuun hyvät saumat uskoa Ratisen tulemiseen. Nähdään myös aika nopeasti, että tuleeko, vai onko ainoastaan näyttävää. Jos ei tule, niin seuraava kokeilija)
Török-Jasek-Klingberg
(Tämä olisi ainakin itselleni todella iso toive. Näkisin, että ketjussa olisi ihan kaikkea mahdollista. Jalkaa röyhkeyttä, sekä maalintekovoimaa)
Engberg-Nättinen-Svejkovsky
(Nättinen ja Svejkovsky pelasivat hyvin yhdessä. Svejkovsky on omaan makuun tässä hieman orpolapsi, mutta saisi olla oman ketjunsa moottori)
Kos-Borg-Björkqvist
(Laurell)
Mun mielestä tästä ketjusta, sekä reservistä näkee kilsan päähän, että hyökkääjää sieltä tulee ennen kauden alkua. Björkqvist menee rotaatiossa, mutta en pidä vakikokoonpanon pelaajana. Toivottavasti loppukaudessa tässä pörrää Engberg Borgin ja Kosin kanssa.