Ilveksen kokoonpano 2024-2025

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Bausta nyt kannattaa muistaa, että mies täyttää 2 kk:n päästä vasta 20v. On kohtuulisen kiireistä työntää miestä muualle. Pelasi U20 mm:ssäkin, eli ei taida olla valmentajien suhteen ainakaan kovin toivoton..
Juu, eiköhän nyt olla vähintään siinä pisteessä kuin Baun tässä vaiheessa toivottiin olevan silloin, kun hänet junnuikäisenä hankittiin joukkueeseen. Bau ei ole epäonnistunut, vaan yksinkertaisesti vain nuori ja pelipaikka on vaativa. Toki joku Oiva Keskinen on edellä.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 546
Bau on siinä iässä missä kausien välissä voidaan ottaa valtaviakin harppauksia. Saanut pelikokemusta nätisti tällä kaudella liigassa ja kesä tahkotaan kehitystä. Rooliksi kuitenkin puhutaan nelossentteriä. Ne ei todellakaan ole mitenkään valtavat saappaat täytettäväksi. Uskon Baun olevan siinä roolissa ensi kaudella mitat täyttävä helposti.

Niin kauan, kun Arella on sopimus toiseen seuraan kaudelle 24-25 niin aika turhaa spekulaatiota. Palve-Mattila-Najman-Bau olisi oma ”haavesentteristö”. Jos Palvetta ei saa pidettyä niin vinkkauksena Ruohomaa suorastaan dominoi Frölundassa tällä hetkellä.

Mänty laitaan ja varasentteriksi. Stranskylle ei ole tarvetta jos vasen laita Suomi-Mänty-Bryggman ja neloseen Ratinen/Köntsä.
 
Viimeksi muokattu:

Höylä Soikkeli

Rivipelaaja
Viestejä
87
Ymmärtääkseni Julius Mattilan voinee vetää yli ensi kauden hahmotelmista. Lyhyesti sanottuna ulkomailla pelaaminen kiinnostaa häntä itseään ja häntä kohtaan sieltä kiinnostusta myös löytyy. Ilmeisesti sopimusta ei vielä ole, joten klassisesti mitä vaan voi tapahtua, mutta valitettavasti pidän ihmeenä mikäli hänet ensi kaudella Ilveksessä nähdään.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 647
Ymmärtääkseni Julius Mattilan voinee vetää yli ensi kauden hahmotelmista. Lyhyesti sanottuna ulkomailla pelaaminen kiinnostaa häntä itseään ja häntä kohtaan sieltä kiinnostusta myös löytyy. Ilmeisesti sopimusta ei vielä ole, joten klassisesti mitä vaan voi tapahtua, mutta valitettavasti pidän ihmeenä mikäli hänet ensi kaudella Ilveksessä nähdään.
No ei ole yllätys näillä Euroopan sentterimarkkinoilla. Siellä voi saada paljonkin rahaa kun senttereistä ja varsinkin aloitustaidollisista tuntuu olevan krooninen pula.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 546
Olisihan se tilanne, kun taas ensi kaudella 60% jengistä märisee Mäntykivestä keskellä :D. Jos siis hän on jäämässä.
 

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
Palve - Mäntykivi/Najman(mielummin molemmat ja toinen sitten laidalle) - Ilomäki/Mattila - Bau.

KalPan Kantner voisi olla hyvä vaihtoehto Stransky - Bryggman kaksikolle.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 546
Palve - Mäntykivi/Najman(mielummin molemmat ja toinen sitten laidalle) - Ilomäki/Mattila - Bau.

KalPan Kantner voisi olla hyvä vaihtoehto Stransky - Bryggman kaksikolle.
Najmani ottanut Liberecin kakkossentterinä 55.72% alotuksista. Luultavasti olis aika selvä kunpi pelaa sentteriä. Olisi kelvannut jo tälle kaudelle.
 

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
Najmani ottanut Liberecin kakkossentterinä 55.72% alotuksista. Luultavasti olis aika selvä kunpi pelaa sentteriä. Olisi kelvannut jo tälle kaudelle.

Voihan niitä aloituksia laitahyökkääjäkin ottaa. Maajoukkueessa näytti laidalla pelaavan. Ja soveltuuko muuten Liigan pelitapaan ja onnistuuko aloitukset täällä yhtä hyvällä prosentilla. Eli en yhtään selvänä tätä pitäisi.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 359
Kyllä minä siinä hain Mäntykiven jatkoa ja Najmanin tänne saapumista ja toinen sitten laitahyökkääjäksi.
Jaa, minä siis ymmärsin väärin. Kyllä mä antaisin Najmanin totutella Liigaan ja peluuttaisin sentterinä, että tarvittaessa olisi useempi käytössä ja Najmanilla kokemusta jo siinä vaiheessa. Onkos Najmanin sopimus jo selvä vai edelleen huhun tasoinen?
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 326
Bau tarvisi enemmän vastuuta, kuin 7 sentteri. Mestis ei enää kehitä.
Mihin tämä näkemys perustuu? Bauhan ei ole juuri Mestistä edes pelannut, viime kaudella 15 peliä. Mielestäni tällä kaudella Bau on pelannut Liigassa liikaa peliesityksiinsä nähden ja tuntuu että on peluutettu monesti pakon edessä. Mestiksessä saisi nimenomaan isolla vastuulla miesten pelejä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 544
Mihin tämä näkemys perustuu? Bauhan ei ole juuri Mestistä edes pelannut, viime kaudella 15 peliä. Mielestäni tällä kaudella Bau on pelannut Liigassa liikaa peliesityksiinsä nähden ja tuntuu että on peluutettu monesti pakon edessä. Mestiksessä saisi nimenomaan isolla vastuulla miesten pelejä.
Itse en koe, että Mestis kehittäisi Bauta enää ensi kaudella.
Tämän kauden osalta olisin toivonut sellaista 50/50 peluutusta Mestiksessä ja Liigassa, mutta kun nyt on mennyt käytännössä Liigassa koko kausi niin itse näen sen vain ja ainoastaan hyvänä asiana.

Kyseessä 19v. kaveri ja tuossa iässä kehitystä voi tulla hurjat määrät yhden kesän aikana (Nyman hyvä esimerkki)

Varsinkin kun kyseessä on isokokoinen kaveri niin tuohon runkoon kun saa voimaa lisää ja liike parantuu niin voi olla kyllä yksi ensi kauden isoimpia yllätyksiä.

Itse olen aivan 100% varma, että Bau tulee pelaamaan läpimurto kauden ensi kaudella meidän nelosen keskellä.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 546
Mihin tämä näkemys perustuu? Bauhan ei ole juuri Mestistä edes pelannut, viime kaudella 15 peliä. Mielestäni tällä kaudella Bau on pelannut Liigassa liikaa peliesityksiinsä nähden ja tuntuu että on peluutettu monesti pakon edessä. Mestiksessä saisi nimenomaan isolla vastuulla miesten pelejä.
Oppirahoja makseltu Baun kohdalla, kun Virtanen ei ole pysynyt ehjänä. Tuskin tosiaan oli tarkoitus, että pelaa liigaa vain viikosta toiseen niinku nyt on käynyt. Keväällä tuskin pelaa paljon, kun siihen reagoitiinkin O Learyn muodossa. Mestikseen tuskin silti on järkeä enää palata vaan ensi kaudella uskon olevan valmis nelossentteriksi ihan loppuun asti.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 544
Oppirahoja makseltu Baun kohdalla, kun Virtanen ei ole pysynyt ehjänä. Tuskin tosiaan oli tarkoitus, että pelaa liigaa vain viikosta toiseen niinku nyt on käynyt. Keväällä tuskin pelaa paljon, kun siihen reagoitiinkin O Learyn muodossa. Mestikseen tuskin silti on järkeä enää palata vaan ensi kaudella uskon olevan valmis nelossentteriksi ihan loppuun asti.
Mun mielestä meillä on käynyt tuuri Baun kanssa.
Ei varmasti ennen kautta kaavailtu näin isoa roolia Liigassa, mutta nuoren ja kehittyvän pelaajan kanssa tämä on kun rahaa laittaisi pankkiin.
Pudotuspeleissä Bau on meidän "kutos sentteri" näin lähtökohtaisesti. Pystyttiin antaan nuorelle miehelle kokemusta kokonaisen runkosarjan verran, mutta silti ei tarvitse lähteä pudotuspeleihin Bau nelosen keskellä.
 

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
Jaa, minä siis ymmärsin väärin. Kyllä mä antaisin Najmanin totutella Liigaan ja peluuttaisin sentterinä, että tarvittaessa olisi useempi käytössä ja Najmanilla kokemusta jo siinä vaiheessa. Onkos Najmanin sopimus jo selvä vai edelleen huhun tasoinen?

No lähtökohtaisesti hän varmaan olisi tuossa hahmotelmassa keskellä minunkin mielestä. Jos ei peli luonnistu, niin olisi takuuvarma Mäntykivi heittää siihen tilalle.

Kolmannen kärkisentterin olisi hyvä olla Liigassa tasonsa todistanut ja tietysti hyvä aloittaja.

Eikös tämä Najman ollut IG-huhu? Eli hyvinkin mahdollinen, jos näin oli.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Voihan niitä aloituksia laitahyökkääjäkin ottaa. Maajoukkueessa näytti laidalla pelaavan. Ja soveltuuko muuten Liigan pelitapaan ja onnistuuko aloitukset täällä yhtä hyvällä prosentilla. Eli en yhtään selvänä tätä pitäisi.

Tähän en kiinnittäisi huomiota. Tsekin EHT-turnauksissa on moni muukin seurajoukkueen sentteri pelannut laidassa.

Edit: Niin ja täsmennetään vielä, että tarkoitan Tsekin EHT-joukkueita kaikissa turnauksissa.
 
Viimeksi muokattu:

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 546
Tähän en kiinnittäisi huomiota. Tsekin EHT-turnauksissa on moni muukin seurajoukkueen sentteri pelannut laidassa.
Ja Kanadan joukkueissa pelaa lähes jokaista hyökkääjää sentteri ainakin yhteen aikaan. Maajoukkueet etenkin yksittäisissä turnauksissa kootaan vähän erilailla kuin seurajoukkueet pitkälle kaudelle.
 

Sid#87

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
733
Itse kuulin, että Mäntykivi ei olis jatkamassa ja siirtyis liigan sisällä, mutta ei kuitenkaan Lukkoon. Kirpasis kyllä jos näin käy.
 
Ylös