Ilveksen kokoonpano 2024-2025

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 188
Minulta on mennyt ohi se, missä tällainen tieto on tullut esiin. Kyllä kai Ilves on hänen kanssaan halunnut tehdä jatkosopimuksen ja vaikea uskoa, että muualta olisi luvattu jotain sellaista, mihin Ilves ei pystyisi vastaamaan.
Täällä Mänty on ns. kakkosviulisti. Jossain muualla voisi olla mahdollista ottaa se ykköstykin paikka?
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 329
Ainakaan vielä ei ole Palven osalta kuulunut mitään ja hänhän on maininnut, että on sellainen ihminen, että haluaa tietää ajoissa seuraavan kauden pelipaikan. Voisiko olla, että hiljaisuus onkin hyvästä tässä kohtaa?
Varsinkin nyt kun esikoinen syntyy keväällä niin olisi loogista asua ensimmäinen vauvavuosi sellaisessa maassa, missä myös toiset isovanhemmat asuvat.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 337
Itse en toivo kummallekkaan Tšekki hyökkääjälle jatkoa. Mutta Masinille toivon jatkoa siinä selkäranka minkä ympärille hyvä rakentaa. Myös Nikun saattaa hyvinkin olla meidän mies vielä ensi kaudellakin.

Friman - Pelli
Masin - Niku
Parikka - Latvala
Utunen

Yksi right olisi hyvä saada. Tältä kuitenkin uskon ensi kaudella puolustuksen näyttävän.

Kyllä itse jatkaisin tsekkien kanssa, ellei sitten tulopuolella ole jo liiaksi tunkua näiden pelipaikoille.

Ilvestyskirjassa Makkonen nosti hyvin esiin sen, miten kuormitus on todennäköinen syy Kodytekin vaisumpaan jaksoon. Hänhän on pelannut tammikuun puoliväliin mennessä lähes täyden runkosarjan verran pelejä, kun laskee mukaan EHT:n ja CHL:n. Kuormitus on ollut kovempaa, mihin hän on tottunut. Uskoisin hänen olevan ensi kaudella entistä valmiimpi ja vahvempi. Senttereitä ei myöskään ole ensi kaudellakaan saatavilla ja hänethän voi tarvittaessa lyödä laitaankin.

Stransky oli niin HIFK:ta kuin Kalpaa vastaan todella vahva. Hän on parantanut puolustuspeliään ja on ylivoimalla hyvä.

Mašinin kanssa tietysti jatkot ovat no-brainer. Silti hänen loukkaantumishistoriansa huomioiden, tarvittaisiin vielä yksi kova pakki lisää - olkoonkin, että Utunen on varmasti parempi kuin moni kuvittelee.

Clendening täytyy pitää, jos vain on mahdollista. Ainakaan siirtyminen toiseen liigaseuraan ei saa olla mahdollista.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 188
Varsinkin nyt kun esikoinen syntyy keväällä niin olisi loogista asua ensimmäinen vauvavuosi sellaisessa maassa, missä myös toiset isovanhemmat asuvat.
Ainakin synnytys tapahtuu Jenkeissä. Mutta se nyt ei toki mitään tarkoita tulevan pelipaikan suhteen.
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 819
P-Amerikka on Palvelta täysin poissuljettu vaihtoehto pelipaikan suhteen. Kaiken järjen mukaan synnytys Jenkeissä ja sitten vielä kausi täällä, niin tukiverkkoa on lähellä Oulan vanhempien kautta. Tai näin ainakin itse näkisin kaikista järkevimmäksi, kun taas lähteä johonkin toiseen maahan jossa ei välttämättä ole minkäänlaista apua saatavilla. Paitsi rahalla ja on se nyt taas vähän eri, kun omat sukulaiset.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 337
Ok, eli haluavat lapselle tuolla tavalla myös USA:n kansalaisuuden. Tuskin Oula tosiaan jatkaa uraansa P-Amerikassa.

Kyllä USA:n kansalaisuuden saa myös äidin kautta, koska tämä on asunut vaatimuksissa edelletyn ajan maassa.

 

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Viestejä
1 848
Näissä painaa usein moni asia taustalla. Yksi oli varmasti vaikeampien kausien jälkeen pääsi Pendon alaisuuteen takaisin ja löysi taas tasonsa.

Huippu-urheilijan ura on todella lyhyt, siksi usein myös palkka ja verotus painaa vaakakupissa. Ei Langhamerkaan varmasti muutoin olisi SHL:n häntäpään joukkueeseen hypännyt.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 988
P-Amerikka on Palvelta täysin poissuljettu vaihtoehto pelipaikan suhteen. Kaiken järjen mukaan synnytys Jenkeissä ja sitten vielä kausi täällä, niin tukiverkkoa on lähellä Oulan vanhempien kautta. Tai näin ainakin itse näkisin kaikista järkevimmäksi, kun taas lähteä johonkin toiseen maahan jossa ei välttämättä ole minkäänlaista apua saatavilla. Paitsi rahalla ja on se nyt taas vähän eri, kun omat sukulaiset.
Tätä itsekin mietin ja siksi heitin tuon ajatuksen ilmoille.

Palve
Mattila
Najman

-> Tuossa ei tarvitsisi arpoa, että onko sentteriosasto kunnossa.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 546
Vai onko Mattila sitten yksi pakeista?

Nikun jatkaminen olisi tässä tilanteessa kova juttu. Lancaster ja Clendening kuitenkin vaihtavat maisemaa, joten Nikulle olisi iso tilaus. Masinin on pitänyt aina lähteä, mutta toistaiseksi on saatu pidettyä. Vieläkö kerran? Onhan se Tillu mahdollista!?
Todennäköisenä pidän, että Mattila on meillä ensi kaudella ja Masin ei. Niku olis hieno pito ja järkeen kuulostaa ihan mahdolliselta.

Olen kokoajan miettinyt miksi Palveen poistumista on pidetty jotenkin ”varmana”. Enemmän mä Palveeseen uskon kuin Areen. Optiokin löytyy.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 733
Joo siis Mäntykivestä täytyisi pitää kynsin ja hampain kiinni. Itse olen ajatellut että ulkomaat suuntana mutta tämä Lukko-huhu tuli ilmoille tällä viikolla ja toivotaan todella ettei pidä paikkansa. Spekuloin tuolla Stranskyn jatkolla vain jos Mäntykivi ei jatkaisi.
Mäntykivi pitäisi ehdottomasti pitää!
Pidän jopa palveakin tärkeämpänä palasena tätä aliarvioimatta.
Fiilis että ensi kaudella breikkaa läpi ja isosti.
Kaverissa maccellimaista taituruutta ja viihdyttävyyttä, ikää 22 ja käyrä sojottaa ylös.
Todellinen veijari ja virtuoosi.
Tahtoo pitää!
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 397
Mäntykivi pitäisi ehdottomasti pitää!
Pidän jopa palveakin tärkeämpänä palasena tätä aliarvioimatta.
Fiilis että ensi kaudella breikkaa läpi ja isosti.
Kaverissa maccellimaista taituruutta ja viihdyttävyyttä, ikää 22 ja käyrä sojottaa ylös.
Todellinen veijari ja virtuoosi.
Tahtoo pitää!
Ja loisti viime kevään pleijareissa.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 242
Olen kokoajan miettinyt miksi Palveen poistumista on pidetty jotenkin ”varmana”. Enemmän mä Palveeseen uskon kuin Areen. Optiokin löytyy.

Palve sanoi ennen kautta, että tavoite on tykkikausi ja sitten takaisin ulkomaille. Ja tykkikausihan tämä kiistatta on.

Mutta tilanteet muuttuvat, lapsen syntymä keväällä saattaa hyvinkin tietää vielä yhtä kautta Suomessa. Kerkeää sitä tienaamaan toisenkin tykkikauden jälkeen ja kyllähän sitä mätitahnaa ja paksumpaa kinkkusiivua voi kursailematta laittaa hapanleivän päälle Ilveksenkin palkoilla.
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 810
Tuo alkuperäinen Mäntykiven Lukko huhu taisi kuulua jotenkin, että Lukko tarjonnut sopimusta.
Sen jälkeen onkin ollut jo varmasti siirtymässä palstoilla useamman toimesta, kuten näissä huhuissa on tapana. "Joo minä olen kanssa kuullut" ja toki nämä tälläiset eivät ikinä näitä tietojaan kerro missään muussa muodossa, kuin ensimmäisen huhuajan peesauksessa.
En ole mielestäni mitään muuta varteenotettavaa huhua tuosta kyllä nähnyt.
 

Kunhankirjoittelen

Rivipelaaja
Viestejä
16
Palve sanoi ennen kautta, että tavoite on tykkikausi ja sitten takaisin ulkomaille. Ja tykkikausihan tämä kiistatta on.

Mutta tilanteet muuttuvat, lapsen syntymä keväällä saattaa hyvinkin tietää vielä yhtä kautta Suomessa. Kerkeää sitä tienaamaan toisenkin tykkikauden jälkeen ja kyllähän sitä mätitahnaa ja paksumpaa kinkkusiivua voi kursailematta laittaa hapanleivän päälle Ilveksenkin palkoilla.
Mulla on edelleen kaksipiippuiset ajatuket, että onko tämä sittenkään se Palveen "tykkikausi", muuten kuin pisteiden valossa?

On kyllä säväytellyt useastikin, mutta useissa peleissä täysin näkymätön myös ollut. Sanoisin, että jos haluaa rahaa lähteä tekemään esim sveitsiin niin ei noilla näyöillä lunasteta paikkaa ulkomaalaiskiintiöstä.

Ruotsi voisi olla mahdollinen, mutta se on sitten eri asia haluaako tämän kortin katsoa uudestaan ja varmasti se että minkälaiset seurat sieltä sopparia tarjoaisivat. Top 6 joukkueisiin ei Palve mahdu ainakaan ykkössentteriksi, joihinkin mahdollisesti kakkoseksi.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 397
Tuo alkuperäinen Mäntykiven Lukko huhu taisi kuulua jotenkin, että Lukko tarjonnut sopimusta.
Sen jälkeen onkin ollut jo varmasti siirtymässä palstoilla useamman toimesta, kuten näissä huhuissa on tapana. "Joo minä olen kanssa kuullut" ja toki nämä tälläiset eivät ikinä näitä tietojaan kerro missään muussa muodossa, kuin ensimmäisen huhuajan peesauksessa.
En ole mielestäni mitään muuta varteenotettavaa huhua tuosta kyllä nähnyt.
Sopimuksia nyt tarjotaan varmasti moneltakin seuralta. Toivottavasti Mänty pyyhkäisee noihin prujuihin.
 
  • Tykkää
Reactions: #68

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 564
On kyllä säväytellyt useastikin, mutta useissa peleissä täysin näkymätön myös ollut.
Tähän olis ihan kiva saada vaikka jotain listaa niistä peleistä missä Palve on ollut näkymätön.

Omissa papereissa Suomen kanssa aika selvästi tasaisin suorittaja. Hyvän ja huonon päivän ero on käytännössä mitätön.
 

Kunhankirjoittelen

Rivipelaaja
Viestejä
16
Tähän olis ihan kiva saada vaikka jotain listaa niistä peleistä missä Palve on ollut näkymätön.

Omissa papereissa Suomen kanssa aika selvästi tasaisin suorittaja. Hyvän ja huonon päivän ero on käytännössä mitätön.
Siis tää on ihan oma mielipide vain. Kyllä esim viime Hifk pelissä tai Lukko pelissä ei paljoa näkynyt, vaikka pisteitä taas saikin. Tuo aina kyllä hyvin kiekkoa mutta muutamassa pelissä olen katsellut pelin, sit miettinyt et pelasko palve kun ei ollut näkyvä ja sit tehotilastossa on joku 0+2 silti. On kyllä ehdottomasti ollut tasaisen varma suorittaja, mutta tekee paljon myös sellaista duunia mikä ei näy, ja siksi ei ihan sellainen "supermies".

Ehkä myös itsellä oli odotukset vielä tovin isommat ja siksi tämä näkemys asiaan. Ja siis tosiaan ei missään tapauksessa ole huono ollut, päinvastoin. Veikkaan silti ettei noi esitykset saa esim Sveitsin huippuseuroja hyppimään tasajalkaa ja lähtemään tarjouskilpaan. Koska melkein uskallan väittää että Sveitsi ja Ruotsi ovat reilusti liigaa kovempia sarjoja tällä hetkellä.

Ja jos vaikka vertaan esim Suomeen Palvea niin sanoisin, että Suomi on joka pelissä näkyvämpi ja vaarallisempi pelaaja kuin Palve.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 329
Ehkä myös itsellä oli odotukset vielä tovin isommat ja siksi tämä näkemys asiaan.

Ihan mielenkiinnosta vain, että millaiset sinun odotuksesi olivat?

Näyttökuva 2024-01-26 134150.jpg
 
Ylös