Ilveksen kokoonpano 2023-2024

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
877
Vielä ei itse jaksa innostua ensi kaudesta. Ryven vielä hetken tässä pettymyksessä ja odotan, että naapurin kultajuhlat menevät nopeasti ja huomaamatta ohi.

Sen verran toivetta ensi kaudesta, että joukkuetta ei ole kasattu asenteella "Antaa muiden tankata". Ja nyt puhui katkeruus.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 982
Vielä ei itse jaksa innostua ensi kaudesta. Ryven vielä hetken tässä pettymyksessä ja odotan, että naapurin kultajuhlat menevät nopeasti ja huomaamatta ohi.

Sen verran toivetta ensi kaudesta, että joukkuetta ei ole kasattu asenteella "Antaa muiden tankata". Ja nyt puhui katkeruus.
Ja kauden alussa rosterin tulee olla kovempi kuin mitä se oli tämän kauden alussa.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 591
Itse olen yleensäkin vaatimuksissani siitä maltillisemmasta päästä mutta kyllä täälläkin odottelen että ensi kauden rosteri ei kalpene tämän kauden vastaavalle. Syinä toimikoon vaikka se että se tilanne, milloin on määritelty ensi kauden pelaajabudjettia viime syksynä on ollut hyvä eikä mitään syytä ainakaan pienennyksille ollut. Vuonna 2021 syksyllä ja loppuvuodesta tilanne oli vielä hieman epäselvä uuden areenan sekä silloin vielä voimisssaan olleiden koronarajoituksien kanssa. Minusta tämä kausi oli viimeinen milloin ne haamut enää vaikutti, jos vaikutti.

En suostu uskomaan että nyky-Ilveksen johto olisi kunnianhimoton urheilumenestyksen suhteen kuten jotkut pettyneessä mielentilassa ajattelevat. Ilveksellä on ensi kaudella iskun paikka, vaikka uudistumista tulee. Toki uudistuminen on kotimaissa Liigassa luonnollista, parhaat nuoret yksilöt viedään lähestulkoon aina pois. Kaksikolla Tillu & Pendo on aikaa viedä Ilves finaaliin nämä kaksi vuotta. Niin ainakin itse asettaisin tavoitteen. Odotan positiivisia yllätyksiä tulevista julkaisuista koska uskottavia huhuja ei juurikaan ole ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: M22

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Viestejä
2 999
Trevor Mingoia ei jatka Wolfsburgissa.
Joko olisi aika tulla tänne niinku alunperin pitikin. ;)

Masinin menetys kyllä harmittaa ihan vietävästi. Nousi monien (mukaan lukien minä) suosikiksi tässä vajaan 2 kauden aikana.

Tikka, Masin ja Langhamer noista lähtijöistä ne jotka eniten kirpaisee.
Mutta väistämättä näitä huippupelaajia aina lähtee ja siihen pitää hakee sitten uusia vastuunkantajia tilalle.
 

Pantterin Pensselit

Luottopelaaja
Viestejä
1 165
Itse olen yleensäkin vaatimuksissani siitä maltillisemmasta päästä mutta kyllä täälläkin odottelen että ensi kauden rosteri ei kalpene tämän kauden vastaavalle. Syinä toimikoon vaikka se että se tilanne, milloin on määritelty ensi kauden pelaajabudjettia viime syksynä on ollut hyvä eikä mitään syytä ainakaan pienennyksille ollut. Vuonna 2021 syksyllä ja loppuvuodesta tilanne oli vielä hieman epäselvä uuden areenan sekä silloin vielä voimisssaan olleiden koronarajoituksien kanssa. Minusta tämä kausi oli viimeinen milloin ne haamut enää vaikutti, jos vaikutti.

En suostu uskomaan että nyky-Ilveksen johto olisi kunnianhimoton urheilumenestyksen suhteen kuten jotkut pettyneessä mielentilassa ajattelevat. Ilveksellä on ensi kaudella iskun paikka, vaikka uudistumista tulee. Toki uudistuminen on kotimaissa Liigassa luonnollista, parhaat nuoret yksilöt viedään lähestulkoon aina pois. Kaksikolla Tillu & Pendo on aikaa viedä Ilves finaaliin nämä kaksi vuotta. Niin ainakin itse asettaisin tavoitteen. Odotan positiivisia yllätyksiä tulevista julkaisuista koska uskottavia huhuja ei juurikaan ole ollut.
Onhan sitä ihan Sepän ja nuuka-Ripankin suulla kuultu että tavoitteena on nostaa pelaajabudjettia määrätietoisesti kausi kaudelta.

Tilluun on myös luottoa, kun vuosi sitten ei riittänyt peräpäässä koko eikä leveys, niin tähän reagoitiin ja rakennettiin joukkue puolustus edellä. Toivottavasti nytkin osataan reagoida puutteisiin.
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 799
Trevor Mingoia ei jatka Wolfsburgissa.
Joko olisi aika tulla tänne niinku alunperin pitikin. ;)

Masinin menetys kyllä harmittaa ihan vietävästi. Nousi monien (mukaan lukien minä) suosikiksi tässä vajaan 2 kauden aikana.

Tikka, Masin ja Langhamer noista lähtijöistä ne jotka eniten kirpaisee.
Mutta väistämättä näitä huippupelaajia aina lähtee ja siihen pitää hakee sitten uusia vastuunkantajia tilalle.

Onko Masinin huhuttu jo menevän jonnekin? Eikös viime kesänäkin hänen jatkonsa julkaistu aika kauan kauden päättymisen jälkeen?
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 502
Ei kai meille kannata hankkia potentiaalisia pelaajia, jos ei heille anneta kunnon näyttöpaikkaa. Eivät nämä Könöset ja Ratiset nelosketjuun tule! Olisihan se Mäntykivellekin perseennäyttö, jos ei tarjota hyvin menneiden pleijareiden jälkeen kunnon tonttia.

Könönen - Mäntykivi - Ratinen
Suomi - Kodytek - Ikonen
Päkkilä - Bau - Meskanen
Kos - Virtanen - Ruokonen

Tälläkö pitäisi taistella mestaruudesta?
 

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Viestejä
2 999
Onko Masinin huhuttu jo menevän jonnekin? Eikös viime kesänäkin hänen jatkonsa julkaistu aika kauan kauden päättymisen jälkeen?
Tossa ylempänä taisi joku mainita hänen lähtevän, mutta itse päättelen hänen lähtevän kun kaksi erinomaista kautta täällä jo takana.
Ei toki mitään varmaa tietoa ole, joten ehkä vielä pieni mahdollisuus siihen jatkoon olisi.
 

Lippu liehuu näin

Luottopelaaja
Viestejä
1 011
Ei tämäkään nyt ihan noin mustavalkoisesti mene. Joukkue rakennetaan suunnittelemalla, ei pelkillä palkkapusseilla. Joukkueilla on erilaisia tarpeita pelaajien suhteen, ei Tapparakaan välttämättä ihan kaikkien samojen pelaajien perässä ole mitä Ilves. Jokereilta esimerkiksi voi kysellä, että miten loppuviimein pärjäsi pelkällä rahapussilla.
Jep voi Kärppiltä katsoa mitä millin nosto pelaajabudjetissa lyhyellä aikavälillä teettää. Uskon että pelaajabudjetti nousee ainakin yli kolmen millin
 
Viestejä
1 854
Vaikka itsekin huudellut uusien isojen kalojen perään, niin kyllä mä toivon että riittävän isoa roolia annetaan myös esim. Mäntykivelle ja Nymanille. Männyssä hirvittävä määrä potentiaalia, mistä hyvää näyttöä jo tänä keväänä. Jampasta voi kehittyä nopeastikin +20 snaipperi, kunhan käy ahkerasti puntilla, saa ehjän ja terveen kauden ja huippusentterin vierelleen.

Edit. Ja mikä onkaan oleva Rädyn tilanne?
 

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
2 802
Vaikka itsekin huudellut uusien isojen kalojen perään, niin kyllä mä toivon että riittävän isoa roolia annetaan myös esim. Mäntykivelle ja Nymanille. Männyssä hirvittävä määrä potentiaalia, mistä hyvää näyttöä jo tänä keväänä. Jampasta voi kehittyä nopeastikin +20 snaipperi, kunhan käy ahkerasti puntilla, saa ehjän ja terveen kauden ja huippusentterin vierelleen.

Edit. Ja mikä onkaan oleva Rädyn tilanne?
Ei mitään anneta. Paikat on otettava. Kärkijoukkueessa se on vaativampaa kuin heikoimmissa jengeissä.
 

Mestaruusjuna

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
179
Edit. Ja mikä onkaan oleva Rädyn tilanne?
Räty varmaan tähyilee P-Amerikkaan, mutta mikäli siellä ei paikka aukea niin mielestäni Räty voisi tulla takaisin niin sanotusti ylimääräsenä palasena. En tarkoita todellakaa, että olisi ylimääränen hyökkääjä vaan että hänen varaansa ei lasketa ennen kauden alkua mutta otetaan. Kyllä joukkueen on oltava kauden alusta sen näkönen, että me otetaan mestaruus. Ja ei Pendolla ja Tillulla ole kahta vuotta aikaa mennä finaaleihin. Sinne olisi pitänyt mennä jo tänä vuonna, niin kyllä ens kaudella finaaleissa on jo pakko olla.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 010
Tämä ei taida vaan olla ihan niin yksinkertaista, että budjetti korreloi suoraan tasoon.
Jotta tosissaan hankitaan paperilla kovia joukkue täyteen, niin pelaajabudjetin pitää vähintään tuplaantua.
Satatonnia lisää jollekkin, niin Ruotsi, Saksa, Sveitsi,.. iskevät silti vielä väliin.
Kyllä jatkossakin pitää myös osata löytää pelaajia.. ja niitä nouseviakin kykyjä.
Pitää korkeammalle vaade kasvaa, niin sitä vaikeammaksi homma käy. Liiga-seuran sijoilta 10-15 on paljon helpompaa löytää vahvistus .. se on luokkaa " Moro ". Ja ihan kova pelimies onkin, mutta...
 

TheAccountant

Tulokas
Viestejä
7
Kyllä siitä täytyy lähteä, että ensi kaudeksi kasataan oikeasti sellainen joukkue, jota voidaan realistisesti pitää mestarikandidaattina. Ilves on osoittautunut joukkueeksi, jossa nuoret ottavat suuria askeleita kohti isompia ympyröitä, mutta nyt ollaan tilanteessa, jossa myös niitä valmiita ja voittamaan kykeneviä huippupelaajia on saatava entistä enemmän. Ei ole mitään järkeä pysyä kasvattajaseurana, kun kaiken järjen mukaan myös budjetin puolesta ollaan kärkeä. Olisi myös ihan kiva, että CHL:ssäkin pystyttäisiin haastamaan kunnolla ja siihenkin tarvitaan kärjen osalta leveyttä.

Harmi, että Rask on menossa ilmeisesti HIFKiin. Siinä olisi ollut pelaaja, joka olisi varmuudella pistänyt playoffeissa kauden parastaan.

Itse lähtisin siitä, että joukkueen tulisi olla suurin piirtein seuraavaa kaliiperia:

Suomi - "Ruohomaa" - Ikonen
Mäntykivi - "Kunyk/Tikka" - Räty
"Könönen" - "Kodytek" - "Meskanen"
Päkkilä - Virtanen - "Ratinen"
+ Nyman, Bau, Ruokonen, ym.

Parikka - Lancaster
"Masin" - "Pelli"
"Czuczman vol2" - Latvala
+ "Jurmo", Salmela, Aho

Jännä nähdä myös kuka saadaan Langhamerin paikkaajaksi. Odotan, että siihen tulee aivan puskista joku kova nimi, kuten Marek aikanaan.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 717
Ensi kauden joukkuetta on alettu kasaamaan jo syys-lokakuussa ja tämän kauden opetukset näkyy vasta kauden 24-25 joukkuetta kasattaessa. Jos jotain (toivottavasti) silloin on opittu joukkueen kasaamisesta, niin se kuinka tärkeää on panostaa johtaviin pelaajiin, joiden taso ei putoa pelien kovetessa ja joilla pää pysyy kasassa kovemmissa paineissa. Ja jos alat tankkaamaan vasta helmikuussa, niin ei pidä ihmetellä jos on markkinat kuivat ja muut on siellä pumpulla jo tankki täynnä.

Nyt on Ilves näyttänyt että se pystyy olemaan pysyvämmin top-4 joukkue eikä tämä eikä viime kausi ollut vain suonenveto, mutta nyt pitää ottaa se seuraava askel sitä huippua ja odotuksissa tosiaan on, että saadaan enemmän laatua ja vähemmän potentiaalia. Viime kaudella huhuissa pyöri Mannista, Lehterää ja Leinoa, joten kyllä se vähän pettymys ne launchit oli, Haapalan jatko sitten teki lopputulemasta kelvollisen. Nyt saa Tillu kyllä pistää parempaa pöytään, nyt ei enää tämän jälkeen pelkkä potentiaalinen ja kelvollinen riitä.

Tässä ollaan vedenjakajalla taas, tämä putoaminen finaaleista on ollut todella raskas pettymys kaikille ja se Tampereen kiekkobuumi, joka todellisuudessa on lähinnä Ilves-buumia, ei jatku ikuisesti, ja vielä vähemmän jos taas annetaan viestiä vain että "mennään talous edellä" ja "meillä on paljon potentiaalia" eikä uskalleta sanoa ääneen että tavoitellaan kirkkainta.


Tietenkin pitää äijiä tarpeeksi olla, mutta olisiko joku raja kuitenkin oltava. Itse epäilen että tuo suuri rinki liittyy johonkin Myrrän työrukkanen filosofiaan, jossa nimellä ei ole väliä, kunhan vaan on joku pelaaja kentällä niin lopputulos on sama

Kyllä syy pitää laajempaa rinkiä taisi olla vain CHL:n tuoma lisärasitus, jolla yritettiin jakaa rasitusta tasaisemmin.
 
Viestejä
1 854
Tässä ollaan vedenjakajalla taas, tämä putoaminen finaaleista on ollut todella raskas pettymys kaikille ja se Tampereen kiekkobuumi, joka todellisuudessa on lähinnä Ilves-buumia, ei jatku ikuisesti, ja vielä vähemmän jos taas annetaan viestiä vain että "mennään talous edellä" ja "meillä on paljon potentiaalia" eikä uskalleta sanoa ääneen että tavoitellaan kirkkainta.
Tämä!
Entistäkin nälkäisemmät fanit (ja yhteistyökumppanit) vaativat myös tuloksellista kehitystä. Tällä kaudella sitä ei tullut. Toiseen samanlaiseen ei missään nimessä ole varaa. Ja kyllä, nyt täytyy rahankin liikkua. Sekin on osa tätä uutta Ilvestä.

Edit. Toki runkosarjan toinen sija ja "melkein" ykkössija olivat tuloksellista kehitystä, mutta näiden pleijareiden jälkeen se ei lämmitä. Itse asiassa nyt vituttaa vielä enemmän se, että runkosarjan voitto sössittiin itse aivan maaliviivalla.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös