Ilveksen kokoonpano 2023-2024

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 574
-Ratinen, Könönen, Alvarez,Gregoire,Päkkilä on iso joukko 0+0 miehiä josta pari menisi neloseen muuten ei kiitos
-Lancasterilla ei tee enää yhtään mitään, kun on Clendening ja Pelli sopii paremmin yv2 rooliin, ei missään joukkueessa kuulu olla 3 rightin yv pakkia
-Meskanen, miksi helvetissä tämä haettiin takas?
-Veskat on kysymysmerkki
-Sentteristön aloituskyky ei riitä, koska yksi jätettin arvan varaan ja Mänty vetelee siinä

Tillun joukkueen kasaamisesta puuttuu iso kasa järkeä ja se ajatus vain vahvistuu mielessä.

E. Lancasterille aukesi nyt roolia, kun Clenin pelit taitaa hetken aikaa olla siinä.
 
Viimeksi muokattu:

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 551
- Ikoselle tärkeä onnistuminen eilen. Kahdeksaan edelliseen peliin yksi tehty maali ja eilen sai kuuden ottelun maalittoman putken poikki. Toki on kerännyt tuossa maalien sijaan syöttöjä ja kuten Ikosen kohdalla on aiemmin tullut sanottua, niin on hyödyllinen tälle joukkueelle, vaikkei niitä tehoja niin syntyisikään.

- Kodytekilta todella kova alku ja maaleja syntyi solkenaan. Olihan se toki arvattavissa, ettei se meno ikuisuuksiin jatku. 20 edelliseen otteluun kolme tehtyä maalia ja 12 viimeiseen peliin kyseiset 3+0 tehot. Töitä kyllä paiskoo kiitettävästi. Neljä edellistä peliä pisteittä.

- Könöseltä ihan pirteä peli eilen. KalPassa hyviä kausia, mutta täällä ei toistaiseksi ole lähtenyt. Tietty rooli on ollut varsin pieni, eikä nykypeliajalla ihmeitä taiota. 21 viimeiseen peliin tehot 1+2. Haluan ainakin uskoa, että homma tuosta vielä lähtee paremmin luistamaan.

- Meskanen viimeistellyt kaksi maalia, joista molemmat runkosarjan toisessa ottelussa HPK:a vastaan, jossa sitten tuli myös tuo vakava loukkaantuminen. Paluun jälkeen 14 ottelua tehoilla 0+3. Harmittaa kyllä tuo nykymeno. Oma kasvatti ja miellyttävä kaveri.

- Kahdeksan ottelun pisteettömän putken eilen katkaissut Päkkilä tehnyt kaudella kaksi maalia, joista toinen tyhjiin HIFK:ta vastaan. Viimeisin maali marraskuun lopulta.

- Virtanen 10 ottelun pisteettömässä putkessa ja yksi maali tähän mennessä tehtynä, joka syntyi syyskuun lopussa HIFK:n verkkoon.

- Gregoire kaksi maalia, jotka tulivat lokakuun alussa perättäisissä otteluissa. 13 viimeistä peliä ja 0+1.

- Alvarez ja Ratinen sitten ovat vielä kauden avausmaalin metsästäjiä.

Onneksi meillä on Suomi, joka painanut seitsemään viime peliin kuusi maalia. Sanotaan vaikka niin, ettei Nyman ole palailemassa ainakaan liian aikaisin.
 
Viimeksi muokattu:

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 411
Tossa Tupsukorvan viestissä se joukkueen jakautuminen näkyy just murheellisella tavalla. Liian paljo pelaajia jotka ei tuota yhtään mitään ollakseen hyökkääjiä, ja vielä osin jopa kokeneita semmosia.
 

Riksamasa

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
942
Ratinen,Könönen,Mese,Alvarez ,Päkkilä ja Gregs yhteensä vaivaiset 10 maalia näillä herroilla.
Huti hankintoja jopa 3-4 ketjuun...
Meillä piti olla myös liigan paras pakisto.. no nyt kun katsoo ei siltä näytä tai tunnu.
Jotain soisi tapahtuvan ennen helmikuuta jos meinataan päästä edes puolivälieristä jatkoon..
 

Mobutu Sese Seko

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
723
Tässä hyökkäyspelaamisen manaamisen ohessa pitää myös muistaa, ettei "kaikkien aikojen pakistokaan" tällä hetkellä anna sellaista selkänojaa, jonka päälle nojata. Enkä tästä luonnollisesti syytä pelkkiä pakkeja, vaan ihan kokonaisuudessaan tuosta on jäänyt aika paljon potentiaalia mittaamatta. 38 peliä pelattu ja 6 kertaa on tullut sellainen peli, jossa on joko päästetty vain 1 maali tai pidetty nolla. Vastustajina noissa on ollut Jyp kahdesti, KooKoo, SaiPa, Sport ja KalPa kerran. Noista ainoastaan KalPa taistelee suorasta pudotuspelipaikasta.

Tiettyjen numeroiden(konkreettisesti päästettyjen maalien ulkopuolella) valossa tuo peräpää oli ihan ok tasolla suunnilleen kierrosten 11-30 välillä, mutta aina vaan kummasti tuli/tulee jotain, mikä sitten hilaa noita päästettyjenkin maalien määrää korkeammalle.

Viime kaudella Ilveksen päästettyjen maalien määrä alkoi tulla rytinällä alas kierroksesta 32 alkaen. Kierroksella 31 Ilves oli päästänyt 2,48 maalia / ottelu, runkosarjan päätteeksi tuo oli tipahtanut lukemaan 2,10.

Jälkimmäisellä puolikkaalla runkosarjaa Ilves päästi siis vain 53 maalia 30 otteluun eli 1,77 maalia per peli. Hopeareunuksena voi toki halutessaan käyttää sitä, että eipä voitettu mestaruutta siitäkään huolimatta.

Viime kaudella tässä kohtaa kautta oltiin 114 pisteen vauhdissa tehtyjen maalien keskiarvon ollessa 3,11 ja päästettyjen 2,26. Tällä hetkellä mennään 112 pisteessä, tehdyissä 3,16 ja päästetyissä 2,61.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 411
Oli kyllä Mobutu Sese Sekolta erinomaiset huomiot ja näkemyksen tuonti tähän. Ehkä tota vähän odotinki.
Kenties päästetyistä maaleista osa menee syksyllä ailahdelleen maalivahtipelinkin piikkiin.
 

OTP

Luottopelaaja
Viestejä
2 943
Tällä hetkellä itse olen täysin tyytyväinen rooliinsa nähden:

Suomi, Palve, Ikonen, Mäntykivi, Parikka, Clendening, Latvala, Nyman ja Masin.

Muut sitten ovatkin pettymyksiä rooliinsa ja odotuksiin nähden. Muutamat väläyttelee joskus mutta tasaisuus puuttuu.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 824
Tällä hetkellä itse olen täysin tyytyväinen rooliinsa nähden:

Suomi, Palve, Ikonen, Mäntykivi, Parikka, Clendening, Latvala, Nyman ja Masin.

Muut sitten ovatkin pettymyksiä rooliinsa ja odotuksiin nähden. Muutamat väläyttelee joskus mutta tasaisuus puuttuu.
Parikan taso kyllä laskenut viime vuosista. Ei ole ollut samaa tekeminen Jarkolla.
 

FightBackIpa

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
980
Tällä hetkellä itse olen täysin tyytyväinen rooliinsa nähden:

Suomi, Palve, Ikonen, Mäntykivi, Parikka, Clendening, Latvala, Nyman ja Masin.

Muut sitten ovatkin pettymyksiä rooliinsa ja odotuksiin nähden. Muutamat väläyttelee joskus mutta tasaisuus puuttuu.
Itse lisäisin Gunnarssonin tuohon listaan vielä, odotuksiin nähden onnistunut.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 342
Parikan taso kyllä laskenut viime vuosista. Ei ole ollut samaa tekeminen Jarkolla.
Vai onko Ilveksen muun pakiston taso noussut? Ihan hyvin Parikka edelleen sielä operoi mutta muut saavat enemmän huomioo. Parikka on yleensä silloin pelannut helvetin hyvin jos ei näy mitenkään.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 664
Tällä hetkellä itse olen täysin tyytyväinen rooliinsa nähden:

Suomi, Palve, Ikonen, Mäntykivi, Parikka, Clendening, Latvala, Nyman ja Masin.

Muut sitten ovatkin pettymyksiä rooliinsa ja odotuksiin nähden. Muutamat väläyttelee joskus mutta tasaisuus puuttuu.
Stransky, Kodytek, Friman, Pelli ja Gunnarsson kaikki pettymyksiä?

Meinaatko, että meillä pelais 4 ykköskentää? :D
Toki sun viestihistorian tuntien oot melkoinen manageri, että ei sillä.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 824
Vai onko Ilveksen muun pakiston taso noussut? Ihan hyvin Parikka edelleen sielä operoi mutta muut saavat enemmän huomioo. Parikka on yleensä silloin pelannut helvetin hyvin jos ei näy mitenkään.
Pelaa toki vähemmän kuin edelliskausina eli se tietysti vaikuttaa. Virheitä kuitenkin tullut enemmän mitä Parikalta on tottunut näkemään.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 574
Stransky, Kodytek, Friman, Pelli ja Gunnarsson kaikki pettymyksiä?

Meinaatko, että meillä pelais 4 ykköskentää? :D
Toki sun viestihistorian tuntien oot melkoinen manageri, että ei sillä.
Tuo nelikko on mielestäni neutraali kategoriaa. Ailahdelleet välillä, mutta kokonaisuudessa täyttäneet ruutunsa. Ylhäällä mainitut oli onnistujia ja sitten on pettymykset erikseen. Friman saattaa odotuksiin nähden kallistua pettymykseksi.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 664
Tuo nelikko on mielestäni neutraali kategoriaa. Ailahdelleet välillä, mutta kokonaisuudessa täyttäneet ruutunsa. Ylhäällä mainitut oli onnistujia ja sitten on pettymykset erikseen. Friman saattaa odotuksiin nähden kallistua pettymykseksi.
Gunnarsson, Stransky ja Kodytek hoitaneet tonttinsa mielestäni hyvin.

Friman ja Pelli alkukaudesta pettymyksiä, mutta pelanneet jo pitkään hyvin.
Eli mun papereissa molemmat onnistuneet.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 574
Gunnarsson, Stransky ja Kodytek hoitaneet tonttinsa mielestäni hyvin.

Friman ja Pelli alkukaudesta pettymyksiä, mutta pelanneet jo pitkään hyvin.
Eli mun papereissa molemmat onnistuneet.
Gunner odotuksiin nähden ollut onnistuja. Kodytekilla on vieläkin vähän plussan puolella, mutta vahva alkukausi kantaa kyllä vieläkin. Stranskyllä on hyviä pelejä siellä täällä epätasaisen tasainen suorittaja, mutta olen ihan tyytyväinen.
 

OTP

Luottopelaaja
Viestejä
2 943
Stransky, Kodytek, Friman, Pelli ja Gunnarsson kaikki pettymyksiä?

Meinaatko, että meillä pelais 4 ykköskentää? :D
Toki sun viestihistorian tuntien oot melkoinen manageri, että ei sillä.

Nuo kaverit kuuluvat siihen väläyttelevät välillä osioon. Odotin henk.koht kaikilta enemmän. Gunnarsonin unohdin niinkuin jo aiemmin jollekin vastasin.
 
Ylös