Ilveksen kokoonpano 2022-2023

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 894
Hyökkääjiähän meillä on nyt sopimuksen alla jo 18 mutta 5 niistä junnuja,kysymys kuuluu paljonko Koskela laskee junnujen kehitykseen? Kyllä tuohon 3 hyökkääjää pitäis saada ja kaikki kahteen-kolmeen ensimmäiseen ketjuun. Neloskentän miehiä meillä jo tarpeeksi,kova homma joka toivottavasti onnistuu. Pakkeja 8 joista Airola ja Aho kysymysmerkkejä kuinka liigassa pärjäävät eli kaksi olisi pakkejakin vielä hommattava.

Kaksi tai kolme hyökkääjää. Riippuu vähän, että mille pelipaikoille on tulossa. Jos tulee yksi sentteri ja yksi kärkipään laituri, niin sitten Mäntykivi tai Sebök aloittaisi laiturina ja kumman tahansa voi laskea silläkin paikalla kärkipäähän.

Suomi, Mäntykivi, Oden, Kontiola, Sebök, Ikonen ja Räty ovat omasta mielestä valmiita palasia kolmeen ensimmäiseen ketjuun. Kaksi paikkaa tuossa olisi vielä. Roolituksista riippuen myös Tikan voi sinne huoletta pistää. Jokerikorttina meillä on myös nimet Nyman ja Virtanen, jotka voivat ottaa paikan pelaavasta kokoonpanosta.

Neloseen on jo hyvät pelimerkit. Tikka, Mieho, Ruokonen, Päkkilä, Nalli, jopa Ikonen, vaikka kauden loppupuolella näytti, että pystyy pelaamaan myös hyökkäyspäässä taas tulosketjuissa.

Jos meillä olisi kauden alussa nelonen koostumuksessa Ruokonen-Tikka-Mieho, niin asiat olisi sen suhteen hienosti. Liigan kovin nelosketju, joka pystyy myös ratkomaan pelejä.
 
Viimeksi muokattu:

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 706
Tulossa on vielä pari pelaajaa ennen kesätaukoa. Pelaajat ovat mahdollisesti Eetu Tuulola ja puolustukseen joku potentiaalinen peruspakki Extraligasta. Puolustuksen kärjen muodostavat Parikka, Lancaster ja Seppälä. Airola ja Aho toimivat rotaatiopakkeina.
Oma mielipide että parikka, lancaster, seppälä on liian köykäinen kärkipakisto jos mielitään keväällä pelata pitkään.
Itse haluaisin ehdottomasti yli 20 minuuttia pelissä tahkovan fyysisen, sääntöjen rajamailla pelaavan johtohahmon, tyyliin slenickan/mikael seppälä/ohtamaa, yhdeksi kärkipakiksi.
 

Cigaro

Luottopelaaja
Viestejä
2 272
Oma mielipide että parikka, lancaster, seppälä on liian köykäinen kärkipakisto jos mielitään keväällä pelata pitkään.
Itse haluaisin ehdottomasti yli 20 minuuttia pelissä tahkovan fyysisen, sääntöjen rajamailla pelaavan johtohahmon, tyyliin slenickan/mikael seppälä/ohtamaa, yhdeksi kärkipakiksi.
Tuollainen fyysinen, varma ja vähän ilkeä puolustaja kyllä kelpaisi. Koodinimi Hakanpää (kaudella 18-19) toimisi myös. Olisiko Latvalasta kasvamaan siihen rooliin? Raamit on ainakin kunnossa.

Oma toiveeni joukkueeseen olisi vielä:
- Jokipakka
- Haapala
- Tuulola

Noilla pelaajilla taisteltaisiin mestaruudesta.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 894
Oma mielipide että parikka, lancaster, seppälä on liian köykäinen kärkipakisto jos mielitään keväällä pelata pitkään.
Itse haluaisin ehdottomasti yli 20 minuuttia pelissä tahkovan fyysisen, sääntöjen rajamailla pelaavan johtohahmon, tyyliin slenickan/mikael seppälä/ohtamaa, yhdeksi kärkipakiksi.

Helppo homma... Tuosta vaan löytyy Ohtamaan tasoinen kaveri rosteriin. Sklenickakin viihtyi tässä Liigassa tasan loppukevään. Seppälä ei ole edes lähellä noiden tasoa.

Masin olisi, mutta toki sinun mielestäsi ei ollut riittävän hyvä. Nyt täytyy vaan toivoa, että löytyisi Masinin kaltainen pakki seuraavalle sesongille.
 

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
2 792
Oma mielipide että parikka, lancaster, seppälä on liian köykäinen kärkipakisto jos mielitään keväällä pelata pitkään.
Itse haluaisin ehdottomasti yli 20 minuuttia pelissä tahkovan fyysisen, sääntöjen rajamailla pelaavan johtohahmon, tyyliin slenickan/mikael seppälä/ohtamaa, yhdeksi kärkipakiksi.
Mihin Lööfin unohdit? En pitäisi mahdottomana että olisi se ykkösviulun soittaja. Kärkilaituri(t) prioriteetti yksi. Toki tilannetta helpottaa jos huhu Haapalan jatkosta pitää paikkaansa.
 

Raipe - The Great One

Tähtipelaaja
Viestejä
11 421
Tuollainen fyysinen, varma ja vähän ilkeä puolustaja kyllä kelpaisi. Koodinimi Hakanpää (kaudella 18-19) toimisi myös. Olisiko Latvalasta kasvamaan siihen rooliin? Raamit on ainakin kunnossa.

Oma toiveeni joukkueeseen olisi vielä:
- Jokipakka
- Haapala
- Tuulola

Noilla pelaajilla taisteltaisiin mestaruudesta.
Siihen vielä sentteri ja Anttila.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 173
Jaahas, Seppälä siirtyikin NHL:ään ja kaikki rahat siitä KooKoolle.

Eli Johansson, Masin ja Elorinne on korvattu pelkällä jämäpelaaja-Latvalalla, joka aivan kaiken mennessä nappiin korvaa juuri ja juuri kolmikon heikoimman, eli Elorinteen.

Ostohousut jalkaan ja sassiin.
 

jjjokkkku

Rivipelaaja
Viestejä
93
Jaahas, Seppälä siirtyikin NHL:ään ja kaikki rahat siitä KooKoolle.

Eli Johansson, Masin ja Elorinne on korvattu pelkällä jämäpelaaja-Latvalalla, joka aivan kaiken mennessä nappiin korvaa juuri ja juuri kolmikon heikoimman, eli Elorinteen.

Ostohousut jalkaan ja sassiin.

Asiaa.

Jännä tunne. Se buumi joka täytti Areenan vielä kuukausi sitten ja suoranainen rakastelu joukkueen sekä kannattajien kesken vaihtui ja vaihtuu isoon epätietoisuuteen.

Nyt näistä uusista hankinnoista isoin vetonaula lähtee vielä muualle, joten epätietoisuus sen kuin lisääntyy. Tikka jäänee nyt ainoaksi isoksi nimeksi tuosta satsista.

Järki sanoo että tulisi lomailla kiekosta ja kerätä henkisiä voimavaroja syksyyn, mutta tunne ei anna periksi. Jatkuva jännitys päällä siitä, millainen ensi kauden joukkue tulee olemaan. Stressi siitä, jatkaako Henkka ja saammeko kovia nimiä naarattua.

Luotto Tilluun ja markkinointiin on kova. Silti kovin kummallista että niiden isojen nimien julkaisu, joilla kausareita myydään, on jätetty tulevaisuuteen. No mutta. Minä en ole nostanut Ilvestä liigan ykköseksi sosiaalisessa mediassa saati pelaajamarkkinoilla, joten ehkä kumoan loput konjakkilasistani ja uppoan syvemmälle nojatuoliin odottelemaan tulevia koitoksia.
 

IlvesYkköseksi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
378
Asiaa.

Jännä tunne. Se buumi joka täytti Areenan vielä kuukausi sitten ja suoranainen rakastelu joukkueen sekä kannattajien kesken vaihtui ja vaihtuu isoon epätietoisuuteen.

Nyt näistä uusista hankinnoista isoin vetonaula lähtee vielä muualle, joten epätietoisuus sen kuin lisääntyy. Tikka jäänee nyt ainoaksi isoksi nimeksi tuosta satsista.

Järki sanoo että tulisi lomailla kiekosta ja kerätä henkisiä voimavaroja syksyyn, mutta tunne ei anna periksi. Jatkuva jännitys päällä siitä, millainen ensi kauden joukkue tulee olemaan. Stressi siitä, jatkaako Henkka ja saammeko kovia nimiä naarattua.

Luotto Tilluun ja markkinointiin on kova. Silti kovin kummallista että niiden isojen nimien julkaisu, joilla kausareita myydään, on jätetty tulevaisuuteen. No mutta. Minä en ole nostanut Ilvestä liigan ykköseksi sosiaalisessa mediassa saati pelaajamarkkinoilla, joten ehkä kumoan loput konjakkilasistani ja uppoan syvemmälle nojatuoliin odottelemaan tulevia koitoksia.
Olen kuuluisan 100% varma, että saadaan kovempi joukkue kasaan mitä viimekaudella. Luottoa löytyy Tilluun ja mitä itse saanut pientä vihiä sopimuksista niin voin sanoa, että turha olla huolissaan vielä tässä vaiheessa. Isoa kalaa on jo nyt koukussa ja eiköhän niitä vielä muitakin tartu kun kesä etenee :D Jätetään se kuuluisa Ilvespaniikki jonnekkin syksymmälle vaikkakin silloin tuskin tarvitsee panikoida
 

jjjokkkku

Rivipelaaja
Viestejä
93
Olen kuuluisan 100% varma, että saadaan kovempi joukkue kasaan mitä viimekaudella. Luottoa löytyy Tilluun ja mitä itse saanut pientä vihiä sopimuksista niin voin sanoa, että turha olla huolissaan vielä tässä vaiheessa. Isoa kalaa on jo nyt koukussa ja eiköhän niitä vielä muitakin tartu kun kesä etenee :D Jätetään se kuuluisa Ilvespaniikki jonnekkin syksymmälle vaikkakin silloin tuskin tarvitsee panikoida

Huojentavaa kuulla!

Taitaa meille kaikille Ilveksen huonommat ajat eläneille tuo Ilvespaniikki olla kuin huono säätö yökerhossa. Kaikki tietää että siitä pitäisi luopua, mutta niin sen vaan löytää vierestänsä kun kotia kohden mennään.
 

Riksu

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
14 102
Joo-o, jos meiltä nyt huippupakkia ja varsinkin kärkipään kiekolliset pakit lähtee P-Amerikkaan, niin huhheijaa..

Mikäli Peetro lähtee, niin tarvitaan kyllä kiekollinen- sekä allround puollustaja.

Tällä hetkellä pakistö näyttää tältä:

Parikka - Les
Lööf - Salmela
Latvala - Airola
Aho

Sitten, jos lisää noi kaksi mainittua:

Parikka - Les
Lööf - kekollinen (Seppälä?)
Latvala - allround
Salmela

(Airola / Aho)

Toivotaan tietenkin Peetron kohdalla, että pelaisi Ilveksessä ensi kaudella.
 

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
Eikös niitä pelaajia ole yllinkyllin tarjolla, mikä paniikki nyt yhtäkkiä tuli?

Heh.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 234
IMG_20220508_083550.jpg


"Onko joukkue nyt valmis" tiiseri sai nyt hieman uuden kulman ja vastauksen. Oikea rivi arvottiin ja se oli...
Ei ole, vielä lähtee jokunen :)
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 352
NHL on tosiasia ja sen kanssa ei voi kilpailla. NHL lähdöt on alempien sarjojen arkea, niistä ei parane pelihousujaan repiä.

Ja koska näin on, on Ilves mun mielestä tehnyt hyvän strategian, jossa näitä siirtokorvauksia ropisee kun on hankittu änäriprospeketeja kehittyyn.

Seppälä oli "valmis" pelaaja Liigan kärjestä, joten sellaset voi lähteä ja sen kanssa on elettävä... joka joukkueen.

Anttila sano TV haastiksessa ennen tsekin EHT:tä (siis siinä viikon takasessa) että jatko "täällä" kiinostaisi ja haastattelua tehtiin siis Nokia Arenalla. Eli ei ole taidettu tarjota sopparia (joka imo ok, Anttila ei ihan istu Myrrän nopean liikeen sapluunaan, vaikka on omiaan esim Jalosen MeidänPeliin)
 

tynamo

Luottopelaaja
Viestejä
1 292
No niin, nyt ei tarvita kuin kaksi laatupakkia ja -hyökkääjää. Ja nyt puhutaan niistä joukkueen kärkinimistä sekä ylivoimapelin pyörittäjistä. Siinä työmaata. Toukokuun aikana olisi syytä julkaista ainakin pari EHT-tason hankintaa ja siis selaisia, jotka pelaavat Ilveksessä eivätkä jossain farmissa ensi kaudella. Nyt paperilla olevalla nipulla ei mitään rynnäkköä ole kausarikauppaan.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 891
Ostajan markkinat kyseessä, itse olen toistaiseksi erittäin levollisin mielin. Eiköhän sieltä ihan ok korvaajat ja uudet ole tulossa.
 
Ylös