Ilveksen kokoonpano 2022-2023

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 684
Eikö nyt voitaisi unohtaa nämä puheet ykkös, kakkos, kolmos ja nelos ketjuista?
Ilveksessä niillä ei ole mitään merkitystä, kun peluutetaan tasaisesti kuitenkin. Ei ollut Tapparallakaan, ja ihan hienosti molemmat joukkueet pärjäs.
Itse laittaisin Kontiolan laidoille jalkavia nuoria kavereita esimerkiksi
Räty - Kontiola - Oden
Ja Tikan ketju olisi puolustus voittoinen esimerkiksi
Mieho - Tikka - Ikonen
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 684
Siellä tais voittaa Jari Kurri palkinnon tänä vuonna "nelos" ketjun kaveri.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 106
Eikö nyt voitaisi unohtaa nämä puheet ykkös, kakkos, kolmos ja nelos ketjuista?
Ilveksessä niillä ei ole mitään merkitystä, kun peluutetaan tasaisesti kuitenkin. Ei ollut Tapparallakaan, ja ihan hienosti molemmat joukkueet pärjäs.
Itse laittaisin Kontiolan laidoille jalkavia nuoria kavereita esimerkiksi
Räty - Kontiola - Oden
Ja Tikan ketju olisi puolustus voittoinen esimerkiksi
Mieho - Tikka - Ikonen
Tätä minä takaa ajoinkin.. toimivat ja tasaiset neljä ketjua. Kolmosketjun olisi syytä olla tehokas, se usein saa mahdollisuuden iskeä vähän kuin puskista.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 930
Jalo sanoi haastattelussa pronssiottelupäivänä, että kuhan Ilves julkaisee muutaman viikon päästä sopimuksia, niin eiköhän kaikki usko, että ensi kaudellakin pärjätään.

Mun korvaan kuulostaa siltä, että nyt on jo todella kova nippu kasassa.

Täysi luotto on joka tapauksessa siihen, että tulevan kauden rosteri tulee olemaan riittävä kannuun.

Tekeminen ratkaisee kaiken.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 684
Tätä minä takaa ajoinkin.. toimivat ja tasaiset neljä ketjua. Kolmosketjun olisi syytä olla tehokas, se usein saa mahdollisuuden iskeä vähän kuin puskista.
Eikä pelkästään edes kolmosketjun osalta noin. Mielestäni ratkaisu voimaa pitää löytyä kaikista ketjuista, tähän on hyvä ottaa esimerkiksi juuri tämän kauden Tappara. Ainut joukkue kenellä asia oli näin, ja tulos olis aikas mykistävän ylivoimaista.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 106
Eikä pelkästään edes kolmosketjun osalta noin. Mielestäni ratkaisu voimaa pitää löytyä kaikista ketjuista, tähän on hyvä ottaa esimerkiksi juuri tämän kauden Tappara. Ainut joukkue kenellä asia oli näin, ja tulos olis aikas mykistävän ylivoimaista.
Kyllä kyllä, mutta jos lähdetään ajatuksesta, että ykkösketjut vastakkain jne., niin usein pelejä ratkoo kolmosketjun tasoerot. Mitään tutkimustulosta minulla tästä ei toki ole.

Vertailuna
Tappara.. Tanus-Platzer-Peltola
Tps.. Liukas-Hults-Intonen

Tosin Tapparan nelonenkin oli Luoto-Rauhala-Puhakka.

Tapparan ykkössentteri oli Morley.. Mäntykivi ajaa saman asian heittämällä...
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 274
Eikö nyt voitaisi unohtaa nämä puheet ykkös, kakkos, kolmos ja nelos ketjuista?
Ilveksessä niillä ei ole mitään merkitystä, kun peluutetaan tasaisesti kuitenkin. Ei ollut Tapparallakaan, ja ihan hienosti molemmat joukkueet pärjäs.
Itse laittaisin Kontiolan laidoille jalkavia nuoria kavereita esimerkiksi
Räty - Kontiola - Oden
Ja Tikan ketju olisi puolustus voittoinen esimerkiksi
Mieho - Tikka - Ikonen

Kysyn taas aidosti, mistä muuten on lähtenyt tämä Miehon puolustusvoittoinen pelitapa tai siinä loistamimen? Näkyykö se jossain?
Pelannut Ilveksessä pääsääntöisesti ylemmissä tulosteko kentissä ja niissä kohtalaisen huonolla pistesaldolla noin 20pisteen mies. Plusmiinuksissa joukkueen pohjilla?
Nytkö laitetaan neloseen puolustavaan kenttään kun ei ole tilaa enään ylemmissä kentissä?
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 582
Vielä parempi vertailukohta: Tikka=Ilveksen Otto Rauhala
Täysin. Vaikka Tikka nyt teki 26 pistettä niin miehen vahvuudet eivät todellakaan ole missään hyökkäyspään pelikäsityksessä tai pistetehtailussa. Uskon, että nyt ykkösen keskellä 50 pisteen Jolyn kanssa teki aikalailla ne pisteet mitä on maksimaalisesti irrotettavissa. Ilveksessä rooli ei todellakaan ole tuo ja miehen arvoa ei edes mitata pisteissä, voi täysin pelata nelosen keskellä.
 
Viimeksi muokattu:

#25Rami

Rivipelaaja
Viestejä
76
A) Ei noita pelaajia voi niin vaan laittaa luiskaan, kun olemassa oleva sopimus.

B) Kontiola ei ole neloskentän sentteri. Se tarkoittaisi puolustavaa roolia, joka ei ole hänen osaamisalue. Tikka taas voisi olla kyseisen roolin pelaaja. On erittäin hyvä myös alivoimalla.

C) Uskon Haapalan sopimukseen sitten kun se julkaistaan. Lehtitietonakin on jo herrasmies sopimus, jossa Jokereista sai "valita" korkeintaan kaksi pelaajaa. Haapala saattaa hyvinkin olla Tapparassa, kun ensikaudelle kyseinen sopimus ei kosketa

D) Jos ja kun ykkössentteri tulee, niin joku on varmaankin poistumassa? Herra X (Lehterä), Kontiola, Sebok, Mäntykivi, Tikka. Viisi umpisentteriä, jotka kaikki Liigatasoa+.
Myös Artulle Tappara tarjonnut sopimusta ;)
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 102
B) Kontiola ei ole neloskentän sentteri. Se tarkoittaisi puolustavaa roolia, joka ei ole hänen osaamisalue. Tikka taas voisi olla kyseisen roolin pelaaja. On erittäin hyvä myös alivoimalla.

C) Uskon Haapalan sopimukseen sitten kun se julkaistaan. Lehtitietonakin on jo herrasmies sopimus, jossa Jokereista sai "valita" korkeintaan kaksi pelaajaa. Haapala saattaa hyvinkin olla Tapparassa, kun ensikaudelle kyseinen sopimus ei kosketa

D) Jos ja kun ykkössentteri tulee, niin joku on varmaankin poistumassa? Herra X (Lehterä), Kontiola, Sebok, Mäntykivi, Tikka. Viisi umpisentteriä, jotka kaikki Liigatasoa+.
B) Kontiola ei ole nelosketjun sentteri, mutta Tillu antoi ymmärtää jatkosopimusjulkaisussa, että Kontiola on valmis pienempäänkin rooliin eli sinne 3-4 kenttään(yv:ssä toki tulee satavarmasti pelaamaan).

C) Sama, itse en enää usko Haapalan jatkavan täällä ja veikkaan Blegille tulleen nyt hutikutikuti.

D) Eiköhän tässä myös valmistauduta CHL:äänkin eli ei lähdetä suoraan neljällä umpisentterillä. Tuosta kun joku klesana niin heti ollaan menemässä Suomi-Sarjaan pyytämään pelaajia kaiken maailman isomustajärviä tai seppäsiä. Plus todennäköistä että Mäntykivi tekee sopimuksen, varaudutaan tuolla varmaan jo NHL soppariinkin. Niin ja sentteristö on tärkein osa-alue moken jälkeen ja niissä ei ole enää varaa antaa tasoitusta. Varsinkin kun Sebök ei osaa aloittaa ja Mäntykivelläkin aloitukset niin ja näin.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 850
Haapala-Lehterä-BDN#2
Räty-Mänty-Oden
Suomi-Tikka-Joona
Nyman-Konna-Virtanen

Tästä nyt puuttuu vielä kohtalaisen varma Ruokonen, mutta vaikka Ruokosen tuohon laittaisi Nymanin tilalle jäisi meillä rotaatiopaikoille yli 20 liigapelin miehiä tasan Miro Nalli. Puhuit Tapparasta ja menestyksen vaatimustasosta. Siellä istui yli 700 liigapeliä kokemusta katsomossa eilen pelkästään hyökkääjistöstä, sinä olet heittämässä nyt saman verran kokemusta liuskaan, että saadaan ”tuoretta verta kärkkymään paikkoja”. Mahtaako sinulla itselläsi olla käsitystä mikä Tapparassa on vaatimustaso?
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 274
Tästä nyt puuttuu vielä kohtalaisen varma Ruokonen, mutta vaikka Ruokosen tuohon laittaisi Nymanin tilalle jäisi meillä rotaatiopaikoille yli 20 liigapelin miehiä tasan Miro Nalli. Puhuit Tapparasta ja menestyksen vaatimustasosta. Siellä istui yli 700 liigapeliä kokemusta katsomossa eilen pelkästään hyökkääjistöstä, sinä olet heittämässä nyt saman verran kokemusta liuskaan, että saadaan ”tuoretta verta kärkkymään paikkoja”. Mahtaako sinulla itselläsi olla käsitystä mikä Tapparassa on vaatimustaso?

Hyvä vastine, osin olet oikeassa ja minä tietämätön!
En tiedä vaan onko meidän budulla varaa vastaavaan kuin tapulla?
Kysyn taas kun en tiedä, ketä siellä on siis katsomopaikoilla ollut terveenä tapulla?

Ja edelleen en tiedä miten porukka laittais noi 5sentteriä niin että kaikki olisivat myös itse tyytyväisiä? Ei voida samanlaiseen kenttärulettiin kuin tällä kaudella, paikat pitäisi lukita aiemmin. Vaikea silloin noita senttereitä kierrättää. Tähän ei vielä kukaan ole vastannut, kuin että ei voida ketään laittaa pihalle!!
Ja Mieholle en näe palkallaan käyttöä rotaatiossa jossa Myrrä häntä ei edes pitäisi, jollekkin koittaa ennemmin koirankoppi. Kokoonpanossa taas veisi jonkun etevämmän tai eteenpäin pyrkivän paikan ja meidän taso junnaisi samassa kuin tällä kaudella. Jos on valmis KooVee paikkauspelaajaksi ja meillä on siihen hynyä niin tottakai noin kokenut konna siihen käy, epäilen vaan. Tuloksen tekoon ei riitä Mieho ei millään ja puolustuspelissä pakkasella, niin saisiko sinne rotaatioon jotain hintalaatusuhteeltaan parempaa, vai onko ne pelit vyöllä ainoa mittari?
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 850
Hyvä vastine, osin olet oikeassa ja minä tietämätön!
En tiedä vaan onko meidän budulla varaa vastaavaan kuin tapulla?
Kysyn taas kun en tiedä, ketä siellä on siis katsomopaikoilla ollut terveenä tapulla?

Ja edelleen en tiedä miten porukka laittais noi 5sentteriä niin että kaikki olisivat myös itse tyytyväisiä? Ei voida samanlaiseen kenttärulettiin kuin tällä kaudella, paikat pitäisi lukita aiemmin. Vaikea silloin noita senttereitä kierrättää. Tähän ei vielä kukaan ole vastannut, kuin että ei voida ketään laittaa pihalle!!
Ja Mieholle en näe palkallaan käyttöä rotaatiossa jossa Myrrä häntä ei edes pitäisi, jollekkin koittaa ennemmin koirankoppi. Kokoonpanossa taas veisi jonkun etevämmän tai eteenpäin pyrkivän paikan ja meidän taso junnaisi samassa kuin tällä kaudella. Jos on valmis KooVee paikkauspelaajaksi ja meillä on siihen hynyä niin tottakai noin kokenut konna siihen käy, epäilen vaan. Tuloksen tekoon ei riitä Mieho ei millään ja puolustuspelissä pakkasella, niin saisiko sinne rotaatioon jotain hintalaatusuhteeltaan parempaa, vai onko ne pelit vyöllä ainoa mittari?

Bertrand ja Moilanen (+ noin 60 pelin Henriksson) olivat terveenä katsomossa. Itse näkisin tuossa sentteritilanteessa Mäntykiven pelaavan laidalla. Mitä tulee Miehoon niin joo +/- oli -2, mutta esimerkiksi corsi-tilastossa Mieho on kaksi kautta putkeen ollut Ilveksen parhaita, joten kyllä siellä sitä puolustuspeliosaamista löytyy. Itse näkisin nimenomaan roolituksen tärkeänä, ei Mieho mikään puhtaan puolustava pelaaja ole mutta oikein roolitettuna hyvä tasapainottava pelaaja tulosketjuun. Missään nimessä tämä ei tarkoita, että Miehon varaan pitää laskea meidän tulostekovastuuta vaan nimenomaan siihen malliin miten meidän ketjut olivat esimerkiksi ennen koronahuolia tuolloin meillä oli kolme tulosketjua Saarela - Konna - Oden, Mieho - Sebök - Baptiste ja Suomi - Mäntykivi - Virtanen. Mieho pärjäsi tuolloin todella hyvin tulosketjussa, koska rooli oli oikea. Samoin Mieho pärjäsi tulosketjussa hyvin syksyllä 2020 kun pelasi Maccellin ja Robyn välissä, tuo ketju sitten rikottiin että saatiin Arizonan kikkapojat samaan ketjuun. Mieho ei voi olla meidän top-6 hyökkääjä jolta odotetaan top-6 tehoja, oikein käytettynä pystyy kuitenkin olemaan arvokas tasapainottava lenkki tulosketjuun, joka hoitaa oman tonttinsa ja tekee 25-30 pistettä kylkeen. Roolitus on kuitenkin tässä se tärkein, sama pätee mielestäni Sebökiin.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 084
Bertrand ja Moilanen (+ noin 60 pelin Henriksson) olivat terveenä katsomossa. Itse näkisin tuossa sentteritilanteessa Mäntykiven pelaavan laidalla. Mitä tulee Miehoon niin joo +/- oli -2, mutta esimerkiksi corsi-tilastossa Mieho on kaksi kautta putkeen ollut Ilveksen parhaita, joten kyllä siellä sitä puolustuspeliosaamista löytyy. Itse näkisin nimenomaan roolituksen tärkeänä, ei Mieho mikään puhtaan puolustava pelaaja ole mutta oikein roolitettuna hyvä tasapainottava pelaaja tulosketjuun. Missään nimessä tämä ei tarkoita, että Miehon varaan pitää laskea meidän tulostekovastuuta vaan nimenomaan siihen malliin miten meidän ketjut olivat esimerkiksi ennen koronahuolia tuolloin meillä oli kolme tulosketjua Saarela - Konna - Oden, Mieho - Sebök - Baptiste ja Suomi - Mäntykivi - Virtanen. Mieho pärjäsi tuolloin todella hyvin tulosketjussa, koska rooli oli oikea. Samoin Mieho pärjäsi tulosketjussa hyvin syksyllä 2020 kun pelasi Maccellin ja Robyn välissä, tuo ketju sitten rikottiin että saatiin Arizonan kikkapojat samaan ketjuun. Mieho ei voi olla meidän top-6 hyökkääjä jolta odotetaan top-6 tehoja, oikein käytettynä pystyy kuitenkin olemaan arvokas tasapainottava lenkki tulosketjuun, joka hoitaa oman tonttinsa ja tekee 25-30 pistettä kylkeen.

Jos Mäntykiven steppi ensi kaudeksi on likimainkaan samaa luokkaa kuin täksi kaudeksi, niin eihän häntä voi pistää laituriksi. Selkeästi isoin potentiaali nykykalustosta on hänessä kasvaa mitat täyttäväksi ykkössentteriksi.
 

Pika1

Luottopelaaja
Viestejä
2 669
Jalo sanoi haastattelussa pronssiottelupäivänä, että kuhan Ilves julkaisee muutaman viikon päästä sopimuksia, niin eiköhän kaikki usko, että ensi kaudellakin pärjätään.

Mun korvaan kuulostaa siltä, että nyt on jo todella kova nippu kasassa.

Täysi luotto on joka tapauksessa siihen, että tulevan kauden rosteri tulee olemaan riittävä kannuun.

Tekeminen ratkaisee kaiken.
Jalo kyllä näytti imevän hymyä sen verti kovin, että ainakin mies itse taitaa olla tyytyväinen.
Eiköhän me mestaruuskanditaatti olla ilman Henkkaa, Joria tai Malteakin :)

Mieluummin neljä ketjua hyvää tasoa, kuin yksi loistava ja kolme keskinkertaista.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 684
Hahmottelen omia koostumuksia tähän nyt vähän.
Räty - Kontiola - Oden
Suomi - Hankinta/Mäntykivi - Hankinta
Mäntykivi/Hankinta - Sebok - Hankinta
Mieho - Tikka - Ikonen

Pidän nyt "varmoina" Rätyä ja Tikkaa.
Siihen 3 hankintaa niin kyllä omissa papereissa alkaa tarkeneen.
Rotaatiossa Nyman, Päkkilä ja Nalli.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 073
Suomi - "Lehterä" - "Haapala"
Räty - Sebok - Oden
Ruokonen - Tikka - Mäntykivi
Mieho/Anttila - Konna - Ikonen

+ rotaatiot: Nalli, Päkkilä, Kos, Nyman
 
Ylös