Ilveksen kokoonpano 2022-2023

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 040
Jotkut on maailmanmestareita, Olympiavoittajia jne. Toisella on 8 Eht matsia. Mutta ei siinä..

Pointti oli, että tässä sarjassa Nättinen on tähtipelaaja todistetusti. Vaikka Nättistä parempia pelaajia maailmasta löytyykin, niin Hartikainen ja Granlund ovat viimeksi joutuneet Liigaa pelaamaan joskus isoisien aikaan ja Gretzky on liigahallissa nähty vain hakkaamassa Jokerit ja ottamassa Ilvekseltä käkeen.
 

Babbel

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
561
Pointti oli, että tässä sarjassa Nättinen on tähtipelaaja todistetusti. Vaikka Nättistä parempia pelaajia maailmasta löytyykin, niin Hartikainen ja Granlund ovat viimeksi joutuneet Liigaa pelaamaan joskus isoisien aikaan ja Gretzky on liigahallissa nähty vain hakkaamassa Jokerit ja ottamassa Ilvekseltä käkeen.
Juu. Ja se pointti oli siinä että missä rahat Hifk:lla riittävät Nättiseen. Ne eivät riitä Granlundiin/Hartikaiseen.

Mutta sinänsä aika hauska näkökulma että Nättinen on liigassa tähtipelaaja, mutta Granlund joutuisi täällä tasonsa näyttämään
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 022
Hyvää keskustelua Ilveksen kauden 2022-23 kokoonpanosta. Juuri noin minäkin asiat näkisin.

Myöskään itse kokoonapanosta ei saa keskustella.
-On vasta toukokuu.
-Ilveksellä on asiat perkeleen hyvin.
-Tilluun on luotto.
-Muutkaan ei ole julkaissut vielä koko joukkuetta.
-Realiteetit nyt hei.
-Koska viimeks näin hyvä kokoonpano.
-MALTTIA

Jos spekuloi tän hetken kokoonpanolla on pelle :) parempi siis spekuloida Wäinöstä, Härskistä, Nättisestä tai Granlundista siis vielä. Oikeasti siis :)
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 814
Myöskään itse kokoonapanosta ei saa keskustella.
-On vasta toukokuu.
-Ilveksellä on asiat perkeleen hyvin.
-Tilluun on luotto.
-Muutkaan ei ole julkaissut vielä koko joukkuetta.
-Realiteetit nyt hei.
-Koska viimeks näin hyvä kokoonpano.
-MALTTIA

Jos spekuloi tän hetken kokoonpanolla on pelle :) parempi siis spekuloida Wäinöstä, Härskistä, Nättisestä tai Granlundista siis vielä. Oikeasti siis :)

Vastaavasti toinen ääripää muistaa käydä joka päivä useampaan kertaan ja useampaan ketjuun toteamassa, kuinka nykyjoukkueella ei taistella mestaruudesta. Eli antoisaa on keskustelu puolin ja toisin.

Ymmärrän, että Ilveksen merkitys on erittäin suuri kaikille täällä aikaansa viettäville, mutta itse olen päättänyt niin, että keskeneräisten asioiden takia on aivan turha alkaa stressitasoja nostella - etenkin, kun kyseessä on asia, johon ei itse juurikaan voi vaikuttaa, vaikka se isosti merkitseekin. Olen myös päättänyt, etten heittele tänne huhuja tai sopimusasioita ennen kuin Ilves niistä oikeasti tiedottaa. Minusta sillä ei ole mitään merkitystä, saako joku tiedon pelaajasopimuksesta tai vahvasta huhusta ennen kuin joku toinen. Eli kaikki huhut ja suhteellisen varmat tai täysin varmatkin tiedot pidän itselläni, koska en tunne olevani Ilveksen tiedottaja.

Pahoittelut offtopicista. Ketjun aiheeseen liittyvääkin asiaa olisi, mutta... no, edellisessä kappaleessa tämän jo avasin.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 395
Myöskään itse kokoonapanosta ei saa keskustella.
-On vasta toukokuu.
-Ilveksellä on asiat perkeleen hyvin.
-Tilluun on luotto.
-Muutkaan ei ole julkaissut vielä koko joukkuetta.
-Realiteetit nyt hei.
-Koska viimeks näin hyvä kokoonpano.
-MALTTIA

Jos spekuloi tän hetken kokoonpanolla on pelle :) parempi siis spekuloida Wäinöstä, Härskistä, Nättisestä tai Granlundista siis vielä. Oikeasti siis :)

Lopeta nyt jo se marttyrointi. Kukaan ei ole sanonut mitään sen suuntaista, ettei kokoonpanosta saisi keskustella. On eri asia keskustella kokoonpanosta ja siitä mitä se tarvitsee, kuin nillittää päivästä toiseen kuinka on paska joukkue ja tällä mennään maksimissaan sääleihin ja Ilves ei herätä mitään mielenkiintoa ja mitä kaikkea vielä. Siihen päälle sitten niputtaa erittäin hyvät runkopelaajien hankinnat "HPK:n jämäpelaajiksi", mikä nyt jo oikeastaan itsessään kertoo paljon kyseisen nillittäjän ymmärryksestä jääkiekosta. Jotkut muutkin ovat olleet huolissaan kokoonpanon tilanteesta ja esittäneet jotain konkreettista huolenaihetta siitä toistelematta samoja asioita ja tuomalla oikeasti jotain keskusteluun. Ei nämä ole saaneet samanlaisia vastauksia. Mistäköhän voisi johtua?
 

Korhone

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
949
Lopeta nyt jo se marttyrointi. Kukaan ei ole sanonut mitään sen suuntaista, ettei kokoonpanosta saisi keskustella. On eri asia keskustella kokoonpanosta ja siitä mitä se tarvitsee, kuin nillittää päivästä toiseen kuinka on paska joukkue ja tällä mennään maksimissaan sääleihin ja Ilves ei herätä mitään mielenkiintoa ja mitä kaikkea vielä. Siihen päälle sitten niputtaa erittäin hyvät runkopelaajien hankinnat "HPK:n jämäpelaajiksi", mikä nyt jo oikeastaan itsessään kertoo paljon kyseisen nillittäjän ymmärryksestä jääkiekosta. Jotkut muutkin ovat olleet huolissaan kokoonpanon tilanteesta ja esittäneet jotain konkreettista huolenaihetta siitä toistelematta samoja asioita ja tuomalla oikeasti jotain keskusteluun. Ei nämä ole saaneet samanlaisia vastauksia. Mistäköhän voisi johtua?
8NqIKb0.png
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 022
Lopeta nyt jo se marttyrointi. Kukaan ei ole sanonut mitään sen suuntaista, ettei kokoonpanosta saisi keskustella. On eri asia keskustella kokoonpanosta ja siitä mitä se tarvitsee, kuin nillittää päivästä toiseen kuinka on paska joukkue ja tällä mennään maksimissaan sääleihin ja Ilves ei herätä mitään mielenkiintoa ja mitä kaikkea vielä. Siihen päälle sitten niputtaa erittäin hyvät runkopelaajien hankinnat "HPK:n jämäpelaajiksi", mikä nyt jo oikeastaan itsessään kertoo paljon kyseisen nillittäjän ymmärryksestä jääkiekosta. Jotkut muutkin ovat olleet huolissaan kokoonpanon tilanteesta ja esittäneet jotain konkreettista huolenaihetta siitä toistelematta samoja asioita ja tuomalla oikeasti jotain keskusteluun. Ei nämä ole saaneet samanlaisia vastauksia. Mistäköhän voisi johtua?

Kokoonpanosta saa keskustella, mikäli on sitä mieltä että launch oli perkeleen hyvä ja hankitut pelaajat just hyviä ja turha spekuloida kun vielä Tillu räjäyttää pankin.

Olen kyllä esittänyt, että mielestäni launch oli floppi ja ihan perusteluineen. Ja olihan se, se että ei tullut ainoatakaan valovoimaista peluria on aika yleinen mielipide tällä hetkellä. Siihenkin vasta argumentit yllä listattu ranskalaisinviivoin.

Olen esittänyt miltä paikoilta puuttuu pelaajia, jotta ensi kaudella taistellaan menestyksestä. Yllä ranskalaisinviivoin vastauksia.

Myös sinun vastauksesi lähinnä henkilöön/kirjoittajaan menevää v**tuilua ja ylläolevia ranskalaisiaviivoja mitä käytät vastauksina jos spekuloi tän hetken joukkuetta ja mitä puuttuu tai tarvittaisiin :) Vain nillittäjät ei ole tyytyväisiä ja fantasiamanageroivat.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 039
@Eetu Fucking Mäkiniemi Oletan, että tällä palstalla valtaosa on lukutaidollista porukkaa, en tietenkään voi olla varma, mutta näin oletan.

Kirjoituksiesi suurin ongelma tuntuu olevan tuo jankkaaminen ja samojen asioiden toisteleminen. Näin lyhyesti: Asiasi on tullut selväksi, kirjoitellaanko seuraavaksi jostain muusta?
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 022
@Eetu Fucking Mäkiniemi Oletan, että tällä palstalla valtaosa on lukutaidollista porukkaa, en tietenkään voi olla varma, mutta näin oletan.

Kirjoituksiesi suurin ongelma tuntuu olevan tuo jankkaaminen ja samojen asioiden toisteleminen. Näin lyhyesti: Asiasi on tullut selväksi, kirjoitellaanko seuraavaksi jostain muusta?

Kyllä, kiitos palautteesta, otan siitä kopin. Koitan mennä eteenpäin kunnes kokoonpanoon ilmestyy uutta pyöriteltävää :)
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 841
Eiköhän se nyt ole jo tullut selväksi, että sieltä launchista tuli vaan HPK:n siivoamat pelaajat, yksi Räty ja Seppälä. Ihan pitkin vittua siis! Kyllä sitä kannattaa tässä 11.5 vielä miettiä että paska kausi tulee ensi kaudesta! Onneksi kohta sekin kausi loppuu kun on niin surkea.. jestas mitä vänkäämistä ja jankkaamista ja täysin turhasta asiasta vieläpä..
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Kokoonpanosta saa keskustella, mikäli on sitä mieltä että launch oli perkeleen hyvä ja hankitut pelaajat just hyviä ja turha spekuloida kun vielä Tillu räjäyttää pankin.

Olen kyllä esittänyt, että mielestäni launch oli floppi ja ihan perusteluineen. Ja olihan se, se että ei tullut ainoatakaan valovoimaista peluria on aika yleinen mielipide tällä hetkellä. Siihenkin vasta argumentit yllä listattu ranskalaisinviivoin.

Olen esittänyt miltä paikoilta puuttuu pelaajia, jotta ensi kaudella taistellaan menestyksestä. Yllä ranskalaisinviivoin vastauksia.

Myös sinun vastauksesi lähinnä henkilöön/kirjoittajaan menevää v**tuilua ja ylläolevia ranskalaisiaviivoja mitä käytät vastauksina jos spekuloi tän hetken joukkuetta ja mitä puuttuu tai tarvittaisiin :) Vain nillittäjät ei ole tyytyväisiä ja fantasiamanageroivat.
@Eetu Fucking Mäkiniemi Oletan, että tällä palstalla valtaosa on lukutaidollista porukkaa, en tietenkään voi olla varma, mutta näin oletan.

Kirjoituksiesi suurin ongelma tuntuu olevan tuo jankkaaminen ja samojen asioiden toisteleminen. Näin lyhyesti: Asiasi on tullut selväksi, kirjoitellaanko seuraavaksi jostain muusta?

Joka tapauksessa kiitos @Eetu Fucking Mäkiniemi keskustelusta ja erityisesti mielipiteidesi perusteluista.

Keskustelu ja fantasiamanagerointi jatkuu varmasti kunnes Tillu kertoo, että näillä mennään siirtorajalle saakka.
 

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Viestejä
2 440
Tämä kaikki on vielä niin uutta kun nykyään Ilves oikeesti kilpailee isoista kaloista jotka realisesti pystyvät asemansa takia venyttää neuvotteluja.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 395
Kokoonpanosta saa keskustella, mikäli on sitä mieltä että launch oli perkeleen hyvä ja hankitut pelaajat just hyviä ja turha spekuloida kun vielä Tillu räjäyttää pankin.

Eihän kukaan edelleenkään ole näin sanonut ja kokoonpanosta on saatu ihan hyvääkin keskustelua aikaiseksi.

Olen kyllä esittänyt, että mielestäni launch oli floppi ja ihan perusteluineen. Ja olihan se, se että ei tullut ainoatakaan valovoimaista peluria on aika yleinen mielipide tällä hetkellä. Siihenkin vasta argumentit yllä listattu ranskalaisinviivoin.

Jos et nyt niputtaisi sitten kaikkia vasta-argumentteja taas itse keksimiisi ranskalaisiin viivoihin. Itse olen esimerkiksi sanonut, että launchien tarkoitus ei ole pelkästään julkaista valovoimaisia pelureita vaan luoda ammattimaista kuvaa organisaatiosta järjestämällä ammattimainen tilaisuus. Ilveksen runkopelaajien julkistustilaisuus oli selkeästi paremmin toteutettu kuin Kärppien tilaisuus, jossa julkistivat yhden Liigan parhaista hankinnoista, hankinta jonka onnistuivat vahingossa teaserissään vielä paljastamaan etukäteen. Toki ymmärrän tässä pointtisi, sillä varmasti nimenomaan kannattajan näkökulmasta tuo tuntuu hieman lässähtäneeltä. Kannattaa kuitenkin miettiä tuota launchia myös vaikkapa Toyota Auto Finland Oy:n joka vastaa Suomessa Lexuksen myynnistä ja markkinoinnista näkökulmasta. Heille tärkeämpää on se, että he olivat isosti esillä ammattimaisesti tuotetussa tilaisuudessa joka keräsi keskellä arkipäivää yli 6000 katselua, kuin se ketä pelaajia tuossa julkistetaan.

Kannattajalle joku Henrik Haapalan tai Julius Nättisen julkaiseminen olisi varmasti iso juttu, mutta eivät nuo nimet oikeasti ole niin tunnettuja koko Suomen tasolla, että se hetkauttaisi hirveästi yritystä joka on kahteen viime tilikauteen tehnyt voittoa yli 20 miljoonaa. Ammattimaisesti tuotettu tilaisuus kuitenkin tarkoittaa että varmasti lähtevät sponssaamaan uudestaan tälläistä tilaisuutta, se taas tuo rahaa kassaan jotta voidaan hankkia niitä valovoimaisia pelureita. Mitä tulee huomioon tai klippeihin jota mielestäsi esimerkiksi ei näkynyt yhtään. Niin nämä kausikorttivideot, launch-tilaisuus ja klippi Tillusta naureskelemassa ovat keränneet 34 000 katselukertaa someissa, vertailun vuoksi neljä päivää aiemmin julkaistu Tapparan "Tämä joukkue. Tämä tarina" video on kerännyt katselukertoja 53 000. Eroa tuossa on, mutta tosiaan toinen on neljä päivää enemmän julki ollut kooste mestaruuskaudesta, kun toinen on runkopelaajien julkistustilaisuus, lyhyt kausikorttimainosvideo ja klippi urheilujohtajasta naureskelemassa. 19 000 eroa ei silloin ole kyllä todellakaan paljoa, ja on ihan turha väittää ettei Ilves herätä huomiota.

Olen esittänyt miltä paikoilta puuttuu pelaajia, jotta ensi kaudella taistellaan menestyksestä. Yllä ranskalaisinviivoin vastauksia.

Ensinnäkin ne ranskalaiset viivat pitävät ihan paikkansa, nyt on vasta toukokuu ja joukkue on siihen nähden hyvällä mallilla. Toiseksi ihan totta että olet esittänyt ketä mielestäsi ei ole korvattu tai missä ei olla vahvistuttu. Joukkueen rakennus ei kuitenkaan toimi niin, että hommataan pelaaja X korvaamaan pelaajaa Y ja vahvistutaan vielä hommaamalla pelaaja Z. Viime keväänä palstalla oli tasan samat keskustelut kuinka Maccelia, Järventietä, Meskasta, Antosta, Lepausta ja Maalahtea ei ole korvattu, nousi sieltä Teemu Väyrysenkin nimi esiin pelaajana joka täytyisi korvata. Kaikkia näistä ei suoraan korvattu mutta joukkue oli huomattavasti parempi. Tärkeintä on löytää oikeat pelaajat oikeisiin rooleihin. Kolmanneksi kyllä täällä moni on sanonut, että joukkuetta pitää vahvistaa, lähinnä erimielisyyttä on aiheuttanut se, että tarvittaisiin jotain neljää kärkihyökkääjää kun muuten ei riitä.

Myös sinun vastauksesi lähinnä henkilöön/kirjoittajaan menevää v**tuilua ja ylläolevia ranskalaisiaviivoja mitä käytät vastauksina jos spekuloi tän hetken joukkuetta ja mitä puuttuu tai tarvittaisiin :) Vain nillittäjät ei ole tyytyväisiä ja fantasiamanageroivat.

Olen lukuisia kertoja sanonut, että kyllä joukkuetta pitää vielä vahvistaa, olen myös kertonut omia näkemyksiäni hankituista pelaajista, olen yrittänyt nostaa esiin organisaation kehittymisen roolia vahvistumisessa koskien valmennusta pelaajia ja koko organisaation toimintatapaa. Jos haluat nämä niputtaa noihin ranskalaisiin viivoihin niin selvä homma. Henkilöön/kirjoittavaan menevistä jutuista täytyy totta kai ottaa koppia ja myönnetään, että näissä tulee oltua joskus liian kärkäs. Ilves herättää tunteita ja mitään henkilökohtaista ei ole taustalla, Ilvekselle parasta kuitenkin halutaan varmasti molemmat. Asiat riitelee, ei ihmiset joten pahoittelut näistä ja mennään eteenpäin.
 

Petelius

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
658
Itse olen esimerkiksi sanonut, että launchien tarkoitus ei ole pelkästään julkaista valovoimaisia pelureita vaan luoda ammattimaista kuvaa organisaatiosta järjestämällä ammattimainen tilaisuus. Ilveksen runkopelaajien julkistustilaisuus oli selkeästi paremmin toteutettu kuin Kärppien tilaisuus, jossa julkistivat yhden Liigan parhaista hankinnoista, hankinta jonka onnistuivat vahingossa teaserissään vielä paljastamaan etukäteen. Toki ymmärrän tässä pointtisi, sillä varmasti nimenomaan kannattajan näkökulmasta tuo tuntuu hieman lässähtäneeltä. Kannattaa kuitenkin miettiä tuota launchia myös vaikkapa Toyota Auto Finland Oy:n joka vastaa Suomessa Lexuksen myynnistä ja markkinoinnista näkökulmasta. Heille tärkeämpää on se, että he olivat isosti esillä ammattimaisesti tuotetussa tilaisuudessa joka keräsi keskellä arkipäivää yli 6000 katselua, kuin se ketä pelaajia tuossa julkistetaan.
Tuossa on hyvin kiteytetty lounchin merkitys. Se että kaikki sopimukset olivat jo olleet esillä huhuissa ja pelaajien vapautuminen olisi tullut esiin edellisten seurojen toimesta ei ole mikään syy tehdän verkkosivuille uutinen ranskalaisin viivoin ja lyhyt lehdistötiedote. Kun ollaan ammattimainen organisaatio, niin nämäkin toteuteukset tulee siitä kertoa. Ja kuten todettua on näissäkin sponsorinäkyvyys tärkeä prioriteetti. Itse sopimuksista olen tyytyväisin Aku Rädyn 2v pahviin.
 
Ylös