Ilveksen kokoonpano 2015-2016

WsQ

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

Taverney sanoi:
Itse ymmärrän ipen pointin täysin. Olli Palola on taitava maalintekijä jonka suurin vahvuus on laukaus ja tarvitsee myös taitavan aisaparin jakamaan syöttöjä. Eli on ykkösketjun mies. Laakso taas on puolustava sentteri joka pelaa suoraviivaisesti ja tekee rumia maaleja maalin edestä runnomalla. Eli sopii hyvin 3. ketjun sentteriksi. Roolituskysymys tämä varmaan on tuskin tässä kukaan laakson taitoja pelaajana kyseenalaistaa.

Laakso on taitava kahden suunnan sentteri, joka sopii erinomaisesti tuloksentekoketjuun keventämään laitureiden puolustusvastuuta ja tuomaan röyhkeyttä maalineduspelaamiseen.
 

turhake

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
257
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

Taverney sanoi:
Itse ymmärrän ipen pointin täysin. Olli Palola on taitava maalintekijä jonka suurin vahvuus on laukaus ja tarvitsee myös taitavan aisaparin jakamaan syöttöjä. Eli on ykkösketjun mies.

Nykyään Palola on ykkösketjun mies. Aiemmin kolmos-neloskentän energialaituri. Aivan samalla periaatteella ja perustellusti myös Laaksoa voidaan istuttaa tuloskenttiin.

En tiedä onko nyt siitä kyse, mutta usein täällä palstan puolella kyse on juuri tuosta lapsenomaisesta uskosta, että "parempi" sentteri tekee samalta paikalta tuplamäärän maaleja. Samalla myös tuijotetaan vanhoja meriittejä sekä nimeä. "Hei, voiko Laakso olla menestystä tavoittelevan joukkueen kärkikenttien sentteri?" Voin vastata tuohon jo valmiiksi: Miksei voi olla, naapurissa Ykkössentterinä ja ykköslaiturina pelaavat Mestishaut ja hienosti on näyttänyt toimivan.
 

Pro

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
489
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

WsQ sanoi:
Taverney sanoi:
Itse ymmärrän ipen pointin täysin. Olli Palola on taitava maalintekijä jonka suurin vahvuus on laukaus ja tarvitsee myös taitavan aisaparin jakamaan syöttöjä. Eli on ykkösketjun mies. Laakso taas on puolustava sentteri joka pelaa suoraviivaisesti ja tekee rumia maaleja maalin edestä runnomalla. Eli sopii hyvin 3. ketjun sentteriksi. Roolituskysymys tämä varmaan on tuskin tässä kukaan laakson taitoja pelaajana kyseenalaistaa.

Laakso on taitava kahden suunnan sentteri, joka sopii erinomaisesti tuloksentekoketjuun keventämään laitureiden puolustusvastuuta ja tuomaan röyhkeyttä maalineduspelaamiseen.

Kyllä näin on. Laakso veti niin jäätävän kauden, että aivan turha hakea "ulkoa" parempaa. Miksi taso tippuisi?

Yleensäkin kyse on Ipan kohdalla siitä, saadaanko kasaan peräpää ja toinen takuuvarma tulosyksikkö. Kärjistäen Sandell-Laakso ja Mustonen-Rautiainen ovat valmiita mutta se näiden väliin jäävä ammottava aukko on paikattava laadulla. Mä näen unta ja niin taitaa nähdä urheilutoimenjohtajammekin, mutta Sandell-Laakso akselin rinnalla Meskanen ansaitsisi mahdollisuuden? Jäisi ehkä hilloa siihen väliketjuunkin?
 

sentteri

Luottopelaaja
Viestejä
2 196
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

En oikein tiedä miten tohon Mustoseen pitäisi suhtautua, ainakin minulle mies oli pettymys tällä kaudella omiin odotuksiin nähden. Siinä on se että jos Muse ei pärjää hyökkäyssuuntaan tarpeeksi hyvin pariin ekaan ketjuun, niin en oikein tiedä miten se sopii noihin alempiin ketjuihin, hmm.

Noh, mielenkiintoinen kesä tulossa toivottavasti ja mukavaa että joistakin huonoista soppareista päästiin taas eroon ja voitais rakentaa järkevämmin joukkuetta.
 

M_M

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
663
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

sentteri sanoi:
En oikein tiedä miten tohon Mustoseen pitäisi suhtautua, ainakin minulle mies oli pettymys tällä kaudella omiin odotuksiin nähden. Siinä on se että jos Muse ei pärjää hyökkäyssuuntaan tarpeeksi hyvin pariin ekaan ketjuun, niin en oikein tiedä miten se sopii noihin alempiin ketjuihin, hmm.

Noh, mielenkiintoinen kesä tulossa toivottavasti ja mukavaa että joistakin huonoista soppareista päästiin taas eroon ja voitais rakentaa järkevämmin joukkuetta.

Jotenkin nyt haiskahtaa siltä, että odotuksesi Mustosen suhteen eivät ole olleet realistiset. Nyt kannattaisi muistaa, että Mustonen on vasta 19-vuotias pelimies, joka pelasi vasta ensimmäisen kokonaisen kautensa miesten pääsarjatasolla.

Edellisellä liiga-kaudella vääntövoimaltaan usein varsin heikolta vaikuttanut Mustonen kasasi 26 otteluun ainoastaan 1+1=2 pistettä. Tälle kaudelle Mustonen nosti tasoaan huikeasti ja ainakin itselleni Mustosen selkeä tason nosto oli positiivinen yllätys. 19-vuotiaalle nuorelle sentterille tehot 10+17=27 olivatkin erittäin hyvä suoritus, kun vielä +/- -tilastokin jäi 2 pistettä plussan puolelle.

Itse jopa väittäisin, että nuorisoketjusta Rautiainen - Mustonen - Hintz nimenomaan Mustonen pelasi kokonaisuudessaan suoritustasoltaan tasaisimman kauden. Siinä missä Mustonen oli mm. huikean liikkeensä myötä näkyvä ja vaarallinen pelaaja käytännössä lähes joka matsissa myös loppukaudesta, vaeltelivat laiturit Rautiainen ja Hintz ajoittain varjojen mailla viikkotolkulla. Mielestäni Mustonen siis kärsi heikosti pelanneista laitureistaan, kun alkukauden tehoketjua peluutettiin myös loppukaudesta paljon yhdessä.

Kun tosiaan otetaan huomioon, että vasta 19-vuotias Mustonen on nuori pelaaja, joka voi edelleen ottaa merkittäviä kehitysaskeleita myös tulevana kesänä, niin itse ainakin uskon ja toivon, että tulevalla kaudella Mustonen on yksi Ilveksen tärkeistä syömähampaista hyökkäyspäässä. Jo pelkästään liike oli Mustosella sellaisella tasolla tällä kaudella, että odotan innolla miten maisema vaihtuu ensi kaudella, kun Mustonen potkii itsensä vauhtiin ja karistaa vastapuolen pelurit kannoiltaan...
 

Maddy

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
312
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

Kannattaa muistaa että Laakso on myös Tuokkolan luottoaloittaja. Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, näitä muodostuu jokaiselle valmentajalle. Tapsa on ottanut menneen kauden runkosarjassa Liigan neljänneksi eniten aloituksia, 1144. Edelle pääsee vain Niemi (Ässät), Hirschovits (Blues), ja Kemppainen (Kärpät).

Korostaakseni ihan vain kuinka paljon Laakso saa aloitusrinkiin vastuuta; Ilveksestä toiseksi eniten aloituksia otti Zalewski, 663. Eli Laakso oli aloitusringissä kaksi kertaa useammin kuin Ilveksen toiseksi ahkerin aloittaja(!). Kaveri pelaa käytännössä ykkös-ylivoiman ja -alivoiman. Eiköhän tää kaveri oo ens kaudellakin ykköskentän miehiä - jos nyt ei paperilla niin käytännössä.
 

sentteri

Luottopelaaja
Viestejä
2 196
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

M_M sanoi:
sentteri sanoi:
En oikein tiedä miten tohon Mustoseen pitäisi suhtautua, ainakin minulle mies oli pettymys tällä kaudella omiin odotuksiin nähden. Siinä on se että jos Muse ei pärjää hyökkäyssuuntaan tarpeeksi hyvin pariin ekaan ketjuun, niin en oikein tiedä miten se sopii noihin alempiin ketjuihin, hmm.

Noh, mielenkiintoinen kesä tulossa toivottavasti ja mukavaa että joistakin huonoista soppareista päästiin taas eroon ja voitais rakentaa järkevämmin joukkuetta.

Jotenkin nyt haiskahtaa siltä, että odotuksesi Mustosen suhteen eivät ole olleet realistiset. Nyt kannattaisi muistaa, että Mustonen on vasta 19-vuotias pelimies, joka pelasi vasta ensimmäisen kokonaisen kautensa miesten pääsarjatasolla.

Edellisellä liiga-kaudella vääntövoimaltaan usein varsin heikolta vaikuttanut Mustonen kasasi 26 otteluun ainoastaan 1+1=2 pistettä. Tälle kaudelle Mustonen nosti tasoaan huikeasti ja ainakin itselleni Mustosen selkeä tason nosto oli positiivinen yllätys. 19-vuotiaalle nuorelle sentterille tehot 10+17=27 olivatkin erittäin hyvä suoritus, kun vielä +/- -tilastokin jäi 2 pistettä plussan puolelle.

Itse jopa väittäisin, että nuorisoketjusta Rautiainen - Mustonen - Hintz nimenomaan Mustonen pelasi kokonaisuudessaan suoritustasoltaan tasaisimman kauden. Siinä missä Mustonen oli mm. huikean liikkeensä myötä näkyvä ja vaarallinen pelaaja käytännössä lähes joka matsissa myös loppukaudesta, vaeltelivat laiturit Rautiainen ja Hintz ajoittain varjojen mailla viikkotolkulla. Mielestäni Mustonen siis kärsi heikosti pelanneista laitureistaan, kun alkukauden tehoketjua peluutettiin myös loppukaudesta paljon yhdessä.

Kun tosiaan otetaan huomioon, että vasta 19-vuotias Mustonen on nuori pelaaja, joka voi edelleen ottaa merkittäviä kehitysaskeleita myös tulevana kesänä, niin itse ainakin uskon ja toivon, että tulevalla kaudella Mustonen on yksi Ilveksen tärkeistä syömähampaista hyökkäyspäässä. Jo pelkästään liike oli Mustosella sellaisella tasolla tällä kaudella, että odotan innolla miten maisema vaihtuu ensi kaudella, kun Mustonen potkii itsensä vauhtiin ja karistaa vastapuolen pelurit kannoiltaan...

Joo, varmaan olikin mulla vähän liian korkeat odotukset, noh sitä sattuu. Toinen asia on että katselen NHL:ää jonkin verran ja välillä jää päälle se maailma, kun miettii noita alempia ketjuja.
 

Masce

Luottopelaaja
Viestejä
2 033
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

Omasta mielestäni Mustonen pelasi kuluvalla kaudella aivan huikean hyvin. Ehkä kovin läpimurto tämän kauden Ilveksestä. Allekirjoittaisin myös näkemyksen siitä, että loppukaudesta Mustonen kärsi nimenomaan heikoista laitureista, eikä niinkään omasta huomattavasta tason laskusta.

En kuitenkaan liiaksi laskisi Mustosen varaan ensi kaudella. "Toisen kauden kirous" kolkuttelee. Mielestäni ensi kausikin on onnistunut, mikäli pystyy tämän kauden tehot uusimaan. Mielelläni olen kuitenkin väärässä, ja näen hänen nousevan tuloksentekoketjuihin. Lähtökohtaisesti kuitenkin omissa papereissani 3-sentteri. Isompaan rooliin potentiaalia näkisin olevan ehkä laiturina ylemmissä kentissä, mutta ilmeisesti tarkoituksena ajaa häntä sisään ja peluuttaa nimenomaan sentterinä. Tällöin kolmosketju hänelle sopiva paikka.

Rautiaisen kanssa ilmeisestikin kemiat kohtaavat ja tykkäsivät toistensa kanssa viime kaudella pelata. Pienten kokojensa vuoksi kuitenkin näkisin toisella laidalla hyvin erityyppisen pelaajan tuomaan voimaa ja kokoa. Teletappiketju ei oikein tahdo toimia. Ensi kaudella näkisinkin oikealla laidalla tuossa ketjussa Antti Tyrväisen sikälimikäli kun tuo loppukauden kakkosketju hajoaa. Voisi olla ihan mielenkiintoinen ketju.
 

iiipaaa

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
240
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

Maddy sanoi:
Kannattaa muistaa että Laakso on myös Tuokkolan luottoaloittaja. Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, näitä muodostuu jokaiselle valmentajalle. Tapsa on ottanut menneen kauden runkosarjassa Liigan neljänneksi eniten aloituksia, 1144. Edelle pääsee vain Niemi (Ässät), Hirschovits (Blues), ja Kemppainen (Kärpät).

Korostaakseni ihan vain kuinka paljon Laakso saa aloitusrinkiin vastuuta; Ilveksestä toiseksi eniten aloituksia otti Zalewski, 663. Eli Laakso oli aloitusringissä kaksi kertaa useammin kuin Ilveksen toiseksi ahkerin aloittaja(!). Kaveri pelaa käytännössä ykkös-ylivoiman ja -alivoiman. Eiköhän tää kaveri oo ens kaudellakin ykköskentän miehiä - jos nyt ei paperilla niin käytännössä.

Suureen eroon aloituksien määrässä vaikuttaa myös se että Laakso pelasi kaikki pelit sentterinä, yli ja alivoimassakin. Esim Zalewski pelasi välillä laidassa ja tuli muutenki kesken kauden. Mustonen pelasi välillä laidassa ja kisojen takia jäi pelejä välistä.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 554
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

Kyllähän Mustonen oli Laakson ohella suurin onnistuja. Itse tätä kaavailin ennen mennyttä kautta rotaatiopelaajaksi. Mustonen voi hyvinkin olla ensi kauden päätteeksi joukkueen "ykkössentteri". Jos ei paperilla, niin ainakin esityksien perusteella. Ensi kauden sentteristön näkisin muodossa Laakso - X/Mustonen - Mustonen/X - Riekkinen. Riippuu minkä tasoinen tuo herra X olisi, niin sen mukaan. Lähtökohtaisesti Mustonen olisi kolmossentteri minunkin papereissani. Kauden aikana täysi sauma nousta tuolta ylemmäs tuloskenttiin.

Asplund oli ensimmäisellä Ilves-kaudellaan loistava, mutta tämä kausi oli pettymys. Alku sujui edelliskauden tapaan, mutta sitten tuli tuo pitkä loukkaantuminen. Tuon jälkeen vain väläytteli muutamissa otteluissa, mutta ei muuta. Aikaa kuitenkin tulosketjuissa annettiin, mutta tulosta ei tullut toivottuun tapaan. Toki joutui pelaamaan ei niin omimmalla paikallaan loppukaudesta. En nyt silti jää itkemään miehen perään, kun Lukkoon matkaa.

Juuso Ikosella muuten loppuu sopimus tähän kauteen JYP:ssa. No joo, eiköhän ottajia löydy muualtakin ja onhan tuokin sitä teletappiosastoa.
 

JK

Guest
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

Kausikorttimainoksesta lainattua:

...
Tulevan kauden joukkueemme julkaisemme Ilves-risteilyllä 2.5., mutta urheilujohtaja Pajuojan sanoja lainataksemme:
”Ilvekseen on imua, olen erittäin tyytyväinen julkistettavaan miehistöön”.

...

Sitten Honkalehdon tarinaa:
...
Tähtäämme tietysti ensi kaudella korkeammalle, sillä Viiri Viidessa Vuodessa-ohjelma on yhä voimassa.
...

Saapa nähdä millainen joukkue sieltä on tulossa. Jos korkeammalle tähdätään - mikä voisi tarkoittaa vaikka 8 tai 6 parhaan joukkoon pääsemistä - niin sinne ei ihan liigan minibudjetilla mennä.

Seuraamme mielenkiinnolla tilanteen kehittymistä...
 

sentteri

Luottopelaaja
Viestejä
2 196
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

Liukas Lätkä sanoi:
Sitten Honkalehdon tarinaa:
...
Tähtäämme tietysti ensi kaudella korkeammalle, sillä Viiri Viidessa Vuodessa-ohjelma on yhä voimassa.
...

Jaajaa, no tonkin on sitten kuullut oikein toimarin suusta. Kolme kautta on aikaa enää, joten kyllä panostus pitäisi olla jo alkavaan kauteen merkittävästi suurempi kuin viime kaudella.
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

Eikös Honkalehto juuri kauden aikana todennut, ettei pelaajabudjettiin olla tekemässä korotuksia ainakaan pariin vuoteen.

Edit. Suora lainaus Aamulehdestä joulukuulta:

Honkalehdon mukaan yhtiö voi alkaa ohjata rahaa takaisin urheilupuolelle kahden vuoden päästä, jos kulukuuri puree.
 

Satunnainen

Luottopelaaja
Viestejä
1 876
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

Tupsukorva35 sanoi:
Kyllähän Mustonen oli Laakson ohella suurin onnistuja. Itse tätä kaavailin ennen mennyttä kautta rotaatiopelaajaksi. Mustonen voi hyvinkin olla ensi kauden päätteeksi joukkueen "ykkössentteri". Jos ei paperilla, niin ainakin esityksien perusteella. Ensi kauden sentteristön näkisin muodossa Laakso - X/Mustonen - Mustonen/X - Riekkinen. Riippuu minkä tasoinen tuo herra X olisi, niin sen mukaan. Lähtökohtaisesti Mustonen olisi kolmossentteri minunkin papereissani. Kauden aikana täysi sauma nousta tuolta ylemmäs tuloskenttiin.

Mustosen kohdalla onnistumisena voi oikeastaan pitää jo sitäkin, että hän pelasi kauden nimenomaan keskushyökkääjänä. Minä ainakin olin kaavaillut hänestä laitahyökkääjää, ja sillä tontillahan hän kauden myös aloitti. Ei puolustaminen ole edelleenkään hänen vahvuutensa, mutta ongelmia oli kuitenkin vähemmän kuin olisin odottanut.

Tuo hahmottelemasi keskushyökkääjistö on täsmälleen sellainen, minkä minäkin sen oletan olevan. Laakso oli ja on Ilveksen ykkössentteri. Ei keskushyökkääjistä viidenneksi parhaat pisteet kerännyttä voi lähtökohtaisesti sijoittaa muualle. Toki minulle kelpaa oikein hyvin, että tuo herra X olisi niin kova, että menisi kaavailuissa Laakson ohi. En vain oikein usko Ilveksen resursseilla sellaista pelaajaa hankittavan.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 453
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

Sitten Honkalehdon tarinaa:
...
Tähtäämme tietysti ensi kaudella korkeammalle, sillä Viiri Viidessa Vuodessa-ohjelma on yhä voimassa.

Ei jumalauta. Olkaa nyt helvetti soikoon jo hiljaa siellä.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

WsQ sanoi:
Taverney sanoi:
Itse ymmärrän ipen pointin täysin. Olli Palola on taitava maalintekijä jonka suurin vahvuus on laukaus ja tarvitsee myös taitavan aisaparin jakamaan syöttöjä. Eli on ykkösketjun mies. Laakso taas on puolustava sentteri joka pelaa suoraviivaisesti ja tekee rumia maaleja maalin edestä runnomalla. Eli sopii hyvin 3. ketjun sentteriksi. Roolituskysymys tämä varmaan on tuskin tässä kukaan laakson taitoja pelaajana kyseenalaistaa.

Laakso on taitava kahden suunnan sentteri, joka sopii erinomaisesti tuloksentekoketjuun keventämään laitureiden puolustusvastuuta ja tuomaan röyhkeyttä maalineduspelaamiseen.

Laakson paikan pitäisi riippua siitä, millaiset laiturit hän saa. Päättyneellä kaudella hänellä oli laidoillaan pelintekoon kykenevät Sandell ja Polak. Tällaisten ketjukavereiden kanssa Laakso saattoi keskittyä siihen, minkä parhaiten osaa eli kahden suunnan peliin ja maalinedusvääntöihin.

Mitä Mustoseen tulee, niin nuoret lahjakkaat pelaajat saattavat yhdenkin kesän aikana ottaa merkittäviä edistysaskeleita. Itse oletan Mustosen olevan ykkös- tai kakkosketjun sentteri ensi kaudella.
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

Voihan tota VVV-projektia pitää hengissä, ensin jatkaa 15-vuodessa ja sit 50-vuodessa. Ei tarvi kirjaimia muutella.
 

ilvesforever

Rivipelaaja
Viestejä
25
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

Vittasmäki tulee korvaamaan Kukkosen hyvin pakistossa. Erittäin varmaa peliä VMV:ltä ollut Lukko-KalPa sarjassa.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 415
Vs: Ilveksen kokoonpano 2015-2016

Sandell - Laakso - maalintekijä X on hyvä lähtökohta ykkösketjun kokoamiseen ensi kaudelle.

Sen sijaan Rautiaisen ja Mustosen yhteispeli ei ollut syksyn jälkeen enää mitenkään silmiä hivelevää. Omasta mielestäni Mustonen kärsi ketjunsa laiturien epätasaisuudesta, mutta oli itse illasta toiseen suhteellisen tasainen suorittaja. X - Mustonen - Tyrväinen olisi ensi kaudelle hyvä aihio kakkosketjulle, eikä Rautiainen välttämättä ole tuon ketjun toinen laita.
 
Ylös