Ilveksen kausiketju 2022-2023 - Myrrän viimeinen/Pennasen ensimmäinen

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 765
Nimenomaan näin ja se miten Ilves parhaimmillaan pelaa, niin johtoasemassakaan Ilves ei passivoidu edes kolmannessa erässä vaan pelaa edelleen aktiivista hyökkäyspeliä, mutta samalla myös puolustaa kärsivällisesti ja hyvin.
Niin Kärppiä vastaan me pelattiin 1-0 johto asemassa niin aktiivisesti eikä passivoiduttu, että se näytti ihan oikeesti siltä, että ei Kärpät yksinkertaisesti jaksanut enää hyökätä kunnolla kun kiekon saivat.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 788
Vahva sama.
Varsinkin HIFK on sellainen joukkue, että jos jollekin on hävittävä, niin sitten mieluiten Hifkille.
Aina olen Nordikselta poistunut kuivin silmin hävityn matsin jälkeen.

Ilveksen ja HIFK:n faneja yhdistää kyllä keskinäinen kunnioitus ja loputon viha Tapparaa kohtaan. HIFK-faneja pidetään yleisesti arrogantteina, mutta itse olen havainnut myös tyylikkyyttä ja nimenomaan perinteiden ja taitokiekon kunnioitusta. Ilves on liigan vanhimpia seuroja ja yhdessä HIFK:n kanssa niitä, jotka ovat pelanneet liigassa jokaisen kauden perustamisesta asti.

Vähän samaa olen lukenut HIFK-faneista, Ilvekselle häviäminen harmittaa keskimääräistä vähemmän, mutta pelkkä Tapparan logon näkeminen nostaa pintaan loputtoman raivon.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Ilveksen ja HIFK:n faneja yhdistää kyllä keskinäinen kunnioitus ja loputon viha Tapparaa kohtaan. HIFK-faneja pidetään yleisesti arrogantteina, mutta itse olen havainnut myös tyylikkyyttä ja nimenomaan perinteiden ja taitokiekon kunnioitusta. Ilves on liigan vanhimpia seuroja ja yhdessä HIFK:n kanssa niitä, jotka ovat pelanneet liigassa jokaisen kauden perustamisesta asti.

Vähän samaa olen lukenut HIFK-faneista, Ilvekselle häviäminen harmittaa keskimääräistä vähemmän, mutta pelkkä Tapparan logon näkeminen nostaa pintaan loputtoman raivon.

Aiheen vierestä. Olin juuri Klaukkalassa, Nurmijärvellä, ja baarista löytyi henkeen ja vereen HIFK-kannattaja, jonka mielestä Tappara on maailman vastenmielisin joukkue. Toinenkin tavallaan stereotypioita vahvistava huomio kuultiin: "Tää Klaukkala on ihan täynnä Tappara-faneja", sanoi pitkän linjan paikallinen :)
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 725
Kyllä T#pparan toivoon aina häviävän oli kyse sitten Liigasta tai CHL pelistä. En tule koskaan unohtamaan sitä kusipäisyyttä mouhareilta kun meidän seura oli lähellä mennä konkurssiin. Nykyään toki koittavat nostaa sitä united smile henkeä, koska pelkäävät meidän nousevan ykköseksi eivätkä he kestäisi sitä samaa ylimielistä vittuilua. Kärppäkannattajilla toki ollu aina asenne kohdillaan ja uhoaminen jatkuu oli sitten sarjataulukko minkä näköinen tahansa
Lisäksi aika monilla vanhemmillakin Kärppä-kannattajilla on kummallinen, samaan aikaan lapsenomainen, mutta arrogantti käsitys omasta erinomaisuudestaan ja siitä, että tekevät kaikki, kaukalon ulkopuolisetkin asiat paremmin kuin kukaan muu.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 899
Kyllä T#pparan toivoon aina häviävän oli kyse sitten Liigasta tai CHL pelistä. En tule koskaan unohtamaan sitä kusipäisyyttä mouhareilta kun meidän seura oli lähellä mennä konkurssiin. Nykyään toki koittavat nostaa sitä united smile henkeä, koska pelkäävät meidän nousevan ykköseksi eivätkä he kestäisi sitä samaa ylimielistä vittuilua. Kärppäkannattajilla toki ollu aina asenne kohdillaan ja uhoaminen jatkuu oli sitten sarjataulukko minkä näköinen tahansa
Juuri näin. Ei mitään hyvää tapparalle, koskaan.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 765
Nyt jos siirtorajalta jää luu käteen niin ketä syytetään?

Tillu - Ei tehnyt töitään kun ei hankkinut ketään.

Ripa - Ei antanut Tillulle tarpeeksi paksua pinkkaa millä pelaajia hankkia.

Pendo - Ei halunnut rikkoa koppia tuomalla enää ketään sisään.

Horse - Tuomas Salmela.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 788
Nyt kun näyttää siltä että muut tankkaa mutta Ilves vaan haistelee pihamaalla bensankatkuja, niin entistä tärkeämmäksi nousee pitää eilen saavutetusta 2. tilasta kiinni. Kun kokoonpano on ohut eikä kestä oikein loukkaantumisia, pitää yrittää saada edes jotain etua sinne 1. kierrokselle ja vaikka sitten se, että vastustaja on käynyt läpi paras kolmesta sarjan kun ollaan itse saatu latailla akkuja n. viikon.

Tämä 2. sijan pitäminen on onneksi vielä omissa käsissä. Loppuohjelmassa Tappara kohtaa tänään SaiPan ja kaksi kertaa Sportin ja kerran KooKoon, mutta myös Lukon, TPS:n, KalPan ja HIFK:n. Ilves kohtaa vielä kerran Sportin, SaiPan ja KooKoon ja "kovia" ovat vielä Kärpät ja Lukko ja tietysti JYP pelaa omia pudotuspelejään jo. Eli näissä kahdessa keskinäisessä paikallispelissä pitäisi saada 4-6 pistettä niin kakkossija olisi jo ihan hyvin näpeissä. Toki Lukonkin kiinni saaminen on vielä mahdollista, mutta siihen en hirveästi toiveita laittaisi.
 

JärvisenPera

Luottopelaaja
Viestejä
1 333
Huomenna kun kairaa HIFK.lta pisteet, niin sen jälkeen onkin vastassa SaiPa ja JYP ennen seuraavaa Tappara koitosta. Tässä olisi oikein kivat mahdollisuudet nousta kolkuttelemaan sarjan kärkipaikkaa.

Pikkasen kyllä sapettaa nämä kaksi viimeisintä Lukko -peliä kun Ilves joutui lähtemään niin heikoista asetelmista niihin. Ilman näitä häviötä olisi tilanne melko suotuisa.
 

Raipe - The Great One

Tähtipelaaja
Viestejä
11 467
Huomenna kun kairaa HIFK.lta pisteet, niin sen jälkeen onkin vastassa SaiPa ja JYP ennen seuraavaa Tappara koitosta. Tässä olisi oikein kivat mahdollisuudet nousta kolkuttelemaan sarjan kärkipaikkaa.

Pikkasen kyllä sapettaa nämä kaksi viimeisintä Lukko -peliä kun Ilves joutui lähtemään niin heikoista asetelmista niihin. Ilman näitä häviötä olisi tilanne melko suotuisa.
On se jännä, että käytännössä melkein joka Lukko-peliin on ollut vähän heikohkot asetelmat. Okei no ekaan ei tainnut olla mutta eipä me pelattu silloin omalla tasolla.
 
Viimeksi muokattu:

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Lukkokin osoittautunut tavalliseksi kuolevaiseksi Liiga-joukkueeksi, meno hyytynyt parhaista hetkistään. Nyt olisi saumaa iskeä lisää kiilaa ja painetta runkosarjan johtajaan nappaamalla ensin kunnon pistepotti ennen Lukko-peliä ja mahdollisimman ehjällä kokoonpanolla voitto Lukosta statement-tyyliin. Pennanen tiimeineen on tehnyt hyvää jälkeä hinkkaamalla Ipan pelin kuosiin osa-alue kerrallaan ja nyt loppurutistuksena kaikki osa-alueet sovitetaan yhteen juuri sopivasti ennen tosipelejä. Mestaruusjuna alkaa olla raiteillaan.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 600
Huomenna kun kairaa HIFK.lta pisteet, niin sen jälkeen onkin vastassa SaiPa ja JYP ennen seuraavaa Tappara koitosta. Tässä olisi oikein kivat mahdollisuudet nousta kolkuttelemaan sarjan kärkipaikkaa.

Pikkasen kyllä sapettaa nämä kaksi viimeisintä Lukko -peliä kun Ilves joutui lähtemään niin heikoista asetelmista niihin. Ilman näitä häviötä olisi tilanne melko suotuisa.
Noh turha jossitella. On me myös hävitty normi kokoonpanolla ns ennakkoon heikompia vastaan jne.
 

JärvisenPera

Luottopelaaja
Viestejä
1 333
Ollaanko me muuten vieläkin viimeisimmässä kriisissä, vai joko saa taas odottaa seuraavaa kertaa?
Nythän on kolmen ottelun voittoputki eli jos oon ymmärtäny median klikkiotsikko-ohjeet oikein, niin ollaan yhden voiton päässä siitä, että ollaan "tulikuuma-Ilves"
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 765
Nythän on kolmen ottelun voittoputki eli jos oon ymmärtäny median klikkiotsikko-ohjeet oikein, niin ollaan yhden voiton päässä siitä, että ollaan "tulikuuma-Ilves"
Juuri oltiin "kriisi-Ilves", että ihan oikein laskit.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 366
Nyt jos siirtorajalta jää luu käteen niin ketä syytetään?

Tillu - Ei tehnyt töitään kun ei hankkinut ketään.

Ripa - Ei antanut Tillulle tarpeeksi paksua pinkkaa millä pelaajia hankkia.

Pendo - Ei halunnut rikkoa koppia tuomalla enää ketään sisään.

Horse - Tuomas Salmela.
Väärin meni, kyllä se on täysin Tuulolan vika (Hyvä on, onhan se vähän Horsenkin syytä) ;) .
 
Ylös