Ilveksen kausiketju 2022-2023 - Myrrän viimeinen/Pennasen ensimmäinen

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 418
Meillä oli kuitenkin sopimuksen alla jo kolme viime kaudella hyvin pelannutta sentteriä Sebök, Kontiola ja Mäntykivi, jotka kaikki pelasivat hyvän kauden pistein 30-40. Ja ulkopuolelta oli ostettu täsmähankintana Tikka.

En ainakaan minä osannut arvata, että yhtäkkiä Sebökin ura kääntyy laskuun ja ettei Mäntykivellä lähtenytkään enää sentterinä. Sebökin homma on ihan mysteeri. Mies parhaassa peli-iässä, takana useita 30-40 pinnan kausia ja viime kauden loppu meillä noin pinna per peli -tasolla.

Kyllä ymmärrän ihan hyvin, että jos tuohon päälle olisi joku tullut, niin hankinta oli korvamerkattu määrein "ylikylän sentteri Liigaan".

☝️ Tämä. Aivan satavarmasti Ilveksen sentteristöä pidettiin kovana niin omien kuin vieraiden puolesta. Se, että Mäntykivi on päätynyt kolmosen laitaan ei ole kuitenkaan mysteeri, koska pelaajaraakileiden kehityskaari ei ole aina tasainen.
 

Tyrioni

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
447
Kauden 2022-2023 kotipelit ovat vuoden 2022 osalta nyt taputeltu kirjoihin ja kansiin. Kotipelejä oli 15 kpl ja näissä kävi katsojia yhteensä 118 644 kpl, joka on keskiarvoksi muunnettuna 7910, eli vaatimattomasti 1410 yli budjetoidun keskiarvon. Splendid.

Näistä 15 ottelusta tuli 10 suoraa voittoa, 2 suoraa tappiota ja 3 tasapeliä joista kahdesti kairattiin lisäpiste. Näistä tulee pistekeskiarvoksi 2,33 joka sekin on enemmän kuin maistuva, eli Liigan paras p/o-luku.

Itse arvaisin että vaikka yllä on aivan hurjan hienoja ja kovia lukuja, niin vuoden 2023 puolen luvut tulevat olemaan näitä parempia, myös katsojakeskiarvo vaikka ensi vuoden puolella on vain yksi paikallispeli. Eilen oli katsomossa aivan uskomattoman hieno tunnelma ja vaikka reaalimaailma tiputtelee karvasta kalkkia purtavaksi niin jaksan siitä huolimatta uskoa että Ilveksen tekeminen ja tämä ruokkii meidän kannattajien menestyksen nälkää ja katsojaluvut kasvavat samaa tahtia kuin päivät pidentyvät..

olispa jo 4.1.2023...
 

no mut hei tykitellään

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
423
Nämä Pelsusta 2-0 ja KooKoosta 5-1 otetut voitot ovat tuloksellisesti sitä menoa, mitä Ilvekseltä odotan ja mikä taso mielestäni oikeasti on. Mutta sitten tulee unisia Turun-reissuja, joudutaan kotona jatkoajalle sportteja ja jukureita vastaan ja tapparaa vastaankin telineissä. Niin saatana haluan nyt vähän tasaisuutta tähän suorittamiseen.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 106
Erikoista kun ei edes oikeastaan tarvitse miettiä, että pelaako Ilves play offseissa. Ero sijaan 11. on kohta 20 pistettä. Lisäksi uskon pistetahdin parantuvan...
Tietysti.. top6 olisi lähes välttämätöntä ja mielellään top2, niin tulee taas sääleistä joku helppo Kärpät vastaan.
Totta puhuen.. sijoilta 3-5 voi vastaan tulla Pelicans, Hifk tai Kalpa vaikkapa. Sijoilta 1-2 taas esim. Kalpa, Hifk tai Pelicans...
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Erikoista kun ei edes oikeastaan tarvitse miettiä, että pelaako Ilves play offseissa. Ero sijaan 11. on kohta 20 pistettä. Lisäksi uskon pistetahdin parantuvan...
Tietysti.. top6 olisi lähes välttämätöntä ja mielellään top2, niin tulee taas sääleistä joku helppo Kärpät vastaan.
Totta puhuen.. sijoilta 3-5 voi vastaan tulla Pelicans, Hifk tai Kalpa vaikkapa. Sijoilta 1-2 taas esim. Kalpa, Hifk tai Pelicans...

On silti eri asia saada vastaan HIFK, Pelicans tai KalPa, joka on joutunut pelaamaan säälikierroksen alle kuin HIFK, Pelicans tai KalPa, joka ei ole joutunut. Lisäksi mitä korkeammalla taulukossa on, sitä pidemmälle saa kotiedun pleijareissa.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 106
On silti eri asia saada vastaan HIFK, Pelicans tai KalPa, joka on joutunut pelaamaan säälikierroksen alle kuin HIFK, Pelicans tai KalPa, joka ei ole joutunut. Lisäksi mitä korkeammalla taulukossa on, sitä pidemmälle saa kotiedun pleijareissa.
Kyllä juu.. ei kuitenkaan mene enää niin, että top2 runkosarjassa on lähes vapaalippu välieriin.
Jonain keväänä vielä säälien kautta mennään mestaruuteen asti.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 684
Mää en tiedä olenko mää jotenkin liian optimistinen, mutta mulla on vahvasti sellainen fiilis, että Ilves menee play-offeissa jatkoon jokaisesta sarjasta jossa on kotietu.

Olen oikeastaan niin optimistinen, että JOS pudotuspelit alkais nyt ei mua ei huolettaisi kuin Lukko ja Tappara. Ja vaikka ollaan tällä kaudella 3-0 häviöllä Lukolle ei Lukko edes jännittäis kamalasti.
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 837
Mää en tiedä olenko mää jotenkin liian optimistinen, mutta mulla on vahvasti sellainen fiilis, että Ilves menee play-offeissa jatkoon jokaisesta sarjasta jossa on kotietu.

Olen oikeastaan niin optimistinen, että JOS pudotuspelit alkais nyt ei mua ei huolettaisi kuin Lukko ja Tappara. Ja vaikka ollaan tällä kaudella 3-0 häviöllä Lukolle ei Lukko edes jännittäis kamalasti.

Runkosarjakohtaamisilla tietysti joku painoarvo, mutta hyvä esimerkki muutaman kauden takaa, kun TPS(?) voitti Tapparan neljä kertaa runkosarjassa, mutta pleijareissa Tapsu vei suoraa 4-0 sen. Se on eri maailma se pleijarimaailma.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 684
Runkosarjakohtaamisilla tietysti joku painoarvo, mutta hyvä esimerkki muutaman kauden takaa, kun TPS(?) voitti Tapparan neljä kertaa runkosarjassa, mutta pleijareissa Tapsu vei suoraa 4-0 sen. Se on eri maailma se pleijarimaailma.
Niin ja me voitettiin viime kaudella runkosarjassa Kärpät kuusi kertaa ja seuraavaan neljään voittoon meni seitsemän ottelua. Toki siellä vaihtui valmentaja ja tuli pari vahvistusta, mutta silti.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Mää en tiedä olenko mää jotenkin liian optimistinen, mutta mulla on vahvasti sellainen fiilis, että Ilves menee play-offeissa jatkoon jokaisesta sarjasta jossa on kotietu.

Olen oikeastaan niin optimistinen, että JOS pudotuspelit alkais nyt ei mua ei huolettaisi kuin Lukko ja Tappara. Ja vaikka ollaan tällä kaudella 3-0 häviöllä Lukolle ei Lukko edes jännittäis kamalasti.

Eikä ollut ihan parhaat lähtökohdat Lukko-peleihin lähdettäessä, toivottavasti seuraavassa kohtaamisessa molemmilla on parasta kentällä ja samanlainen rasitus alla, niin näkisi todellisen eron joukkueiden välillä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 684
Marraskuun pelaaja: Eemeli Suomi
Joulukuun pelaaja: Petri Kontiola
Tammikuun pelaaja: ???
Keneltäs me nyt odotetaan sellaista kuukauden pelaaja suoritusta Ilveksestä? Jos sama meno jatkuu edelleen on varmaan aika helppo veikata, että Ilveksestä tammikuun pelaajasta taistelee ainakin Henrik Haapala.
En kyllä laittais yhtään pahakseni jos joku Ilveksestä pääsisi oikein yllättämään vaikkapa koodinimi Eetu Tuulola.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 087
Marraskuun pelaaja: Eemeli Suomi
Joulukuun pelaaja: Petri Kontiola
Tammikuun pelaaja: ???
Keneltäs me nyt odotetaan sellaista kuukauden pelaaja suoritusta Ilveksestä? Jos sama meno jatkuu edelleen on varmaan aika helppo veikata, että Ilveksestä tammikuun pelaajasta taistelee ainakin Henrik Haapala.
En kyllä laittais yhtään pahakseni jos joku Ilveksestä pääsisi oikein yllättämään vaikkapa koodinimi Eetu Tuulola.

Tässä pari hyvää ehdokasta. Edellisen kahden kuukauden tehot:

Henrik Haapala 14. 6+14=20
Joona Ikonen 15. 10+10=20
Aku Räty 14. 8+5=13
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 722
Yksi mielenkiintoinen yksityiskohta muuten on se, että Pendo on ensimmäinen joka on saanut kaksikon Haapala-Kontiola toimimaan. Tämän kaksikon yhdistämistä ovat kokeilleet jo Marjamäki sekä Myrrä aikaisemmin, nämä kerrat ei kokeilu tuottanut tulosta. Muistaakseni Jokeri kannattajat eivät nähneet että kaksikko olisi toiminut. Vähän samaa taisi olla Myrrän aikana, ei lähtenyt. Mutta nyt Räty kolmantena ovat asiat loksahtaneet paikallensa. Lieneekö sitten ketjun kolmannesta lenkistä ollut kiinni tuo toimiminen.
 
Ylös