Henrik Haapala

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 713
Asiaa voi tietysti katsoa että pisteitä tulee "helppoja" joukkueita vastaan niin paljon että tilastot vääristyy. Sitten toisella puolella on se, että ei kaikenmaailman Tuulolat tai Mieho tai Ruokonen onnistu edes näitä SaiPoja tai Sportia vastaan. Ja sitten on näitä pelaajia, jotka kyllä tekisivät SaiPoja ja Sporteja vastaan taikojaan, mutta sortuu asennevammaan ja päästävät löysällä pelaamisellaan ne 0-2 johtoon ja vasta sitten huomaavat, että perkele, näitä vastaanhan pitää pelata tosissaan.

Ja että onnistuiko Henkka kovissa peleissä. No, ainakin Kuopiossa käänsi lähes yksin Ilveksen tappioputken taas voitoiksi ja teki 2+2 siinä ottelussa ja mukana Ilveksen jokaisessa maalissa. KalPa oli runkosarjassa 5. ja yksi kauden kovimmista kotijoukkueista. Että kyllä niitä tehoja tuli tiukassakin paikassa.
 

Pentti Annanen

Luottopelaaja
Viestejä
1 731
Haapalan tehot oli CHL:ssä 4. 0+0. -3. Liigan playoffeissa kärkiketjujen roolissa 11. 2+1, -2.

Ihan helvetin huonosti, vaikka miten noita yrittäisi pyöritellä parhain päin.

Kaikkihan toivoo Henkalle pelkkää hyvää, mutta viime aikaiset näytöt ei puolla tuota hehkutusta. Ei se sitä tarkoita, etteikö voisi uudelleen nousta huipulle, mutta riskit on tosi isot.
Edelleen, ihan helvetin huonosti veti muutama muukin kärkipelaaja, vaikka kuinka pyörittelisi parhain päin. Samat olettamukset pätee kaiketi heidänkin kohdalla?
Ja siis ei nyt kannata vääntää tästä. Makuasioita, mutta itse näen monessa muussa hyökkääjässä vähintään yhtä suuren riskin, vaikka syyt voivat olla eri.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 894
Ja koko kauden 2. tehokkain pelaaja. Sekin on fakta.
Juu ei tästä riitaa saada aikaan. Itse olen sitä mieltä, että mottipäisen iskeminen Haapalaan olisi virhe viime kevään jälkeen. Varsinkin kun vasemmalle kaistalle on lyödä varsin vakuuttava kolmikko Suomi-Mäntykivi-Stransky.

Joku toinen on eri mieltä ja ihan perustellusti voi niinkin asian nähdä.
 

Pentti Annanen

Luottopelaaja
Viestejä
1 731
Juu ei tästä riitaa saada aikaan. Itse olen sitä mieltä, että mottipäisen iskeminen Haapalaan olisi virhe viime kevään jälkeen. Varsinkin kun vasemmalle kaistalle on lyödä varsin vakuuttava kolmikko Suomi-Mäntykivi-Stransky.

Joku toinen on eri mieltä ja ihan perustellusti voi niinkin asian nähdä.
Ei ole tarkoituskaan riidellä. Ymmärrän hyvin pointtisi ja nämähän ovat näkemyseroja, eli painottaako pidempää jaksoa kuten viime/edelliskautta vaiko viime kevään playoffeja. Ja tarkennan sen verran, että tässä tilanteessa Haapalaan ei kannata iskeä mottipäistä summaa, sillä valinnat vasemman kaistan osalta on jo tehty, kuten kirjoititkin. Markkinahinnan (minkä en usko olevan mottipäinen) arvoinen Haapalan uskon kyllä olevan tulevallakin kaudella. Tässä tilanteessa silti tarvittaisiin enemmän sitä kyvykästä sentteriä.
 

Pendolino

Luottopelaaja
Viestejä
1 720
Sitten toisella puolella on se, että ei kaikenmaailman Tuulolat tai Mieho tai Ruokonen onnistu edes näitä SaiPoja tai Sportia vastaan.

Asiaa muuten kommentoimatta - edellä mainituilla taisi viime kaudella olla hieman erilainen rooli ja odotukset kuin Henkalla? Vai odottiko joku Panulta tai Ruokoselta ppg-tahtia?

Miehon ja Ruokosen onnistuminen määritellään 0-0 pelinä ja av-tappoina.
 

Riksu

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
14 102
Haapala ei ainakaan Raumalle mene, Lukon joukkue valmis:

"Nyt meillä on käytännössä joukkue valmiina lähtemään kauteen. Matkan varrella sitten tarkistellaan, tarvitaanko vielä lisävahvistuksia. Nyt saatiin kuitenkin mieluisa viimeinen palanen."

 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 894
Ei ole tarkoituskaan riidellä. Ymmärrän hyvin pointtisi ja nämähän ovat näkemyseroja, eli painottaako pidempää jaksoa kuten viime/edelliskautta vaiko viime kevään playoffeja. Ja tarkennan sen verran, että tässä tilanteessa Haapalaan ei kannata iskeä mottipäistä summaa, sillä valinnat vasemman kaistan osalta on jo tehty, kuten kirjoititkin. Markkinahinnan (minkä en usko olevan mottipäinen) arvoinen Haapalan uskon kyllä olevan tulevallakin kaudella. Tässä tilanteessa silti tarvittaisiin enemmän sitä kyvykästä sentteriä.
Eli aika turhaa vääntämistä, koska olet lopulta ihan samaa mieltä itse asiasta. Henrik Haapala on terveenä ollessaan hyvä pelaaja, mutta oikein kukaan ei enää usko niihin terveisiin päiviin.

Itse olen tyytyväinen Ilveksen vasemman puolen laitureihin. Ei tuossa ole tilaa Haapalalle. Simple as that.
 

Pentti Annanen

Luottopelaaja
Viestejä
1 731
Eli aika turhaa vääntämistä, koska olet lopulta ihan samaa mieltä itse asiasta. Henrik Haapala on terveenä ollessaan hyvä pelaaja, mutta oikein kukaan ei enää usko niihin terveisiin päiviin.

Itse olen tyytyväinen Ilveksen vasemman puolen laitureihin. Ei tuossa ole tilaa Haapalalle. Simple as that.
Terveenä ollessaan ylivoimainen tähän sarjaan. Puolikuntoisenakin 47 pinnaa kauteen. Vasen laita on mallia Suomi, Stransky, Könönen, Ratinen, Päkkilä. Mäntykivi aloittanee keskellä. Omissa papereissa menisi hands down ja any time edellä mainituista kaikkien paitsi Suomen edelle, mutta sopimukset ovat nyt nämä ja tilaa Haapalalle tuskin on joten pulinat pois. Syyskuusta alkaen nähdään mihin riittää.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 894
Terveenä ollessaan ylivoimainen tähän sarjaan. Puolikuntoisenakin 47 pinnaa kauteen. Vasen laita on mallia Suomi, Stransky, Könönen, Ratinen, Päkkilä. Mäntykivi aloittanee keskellä. Omissa papereissa menisi hands down ja any time edellä mainituista kaikkien paitsi Suomen edelle, mutta sopimukset ovat nyt nämä ja tilaa Haapalalle tuskin on joten pulinat pois. Syyskuusta alkaen nähdään mihin riittää.
Edelleen olen eri mieltä. Mäntykivi veti niin hienon kevään, että en vaihtaisi päikseen Haapalaan. Mieluummin Mäntykivi omassa jengissä kuin Haapala. Stransky myös pelasi hienon kauden Tsekissä. En vaihtaisi häntäkään Haapalaan.

Nää on näitä.
 

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
2 792
Terveenä ollessaan ylivoimainen tähän sarjaan. Puolikuntoisenakin 47 pinnaa kauteen. Vasen laita on mallia Suomi, Stransky, Könönen, Ratinen, Päkkilä. Mäntykivi aloittanee keskellä. Omissa papereissa menisi hands down ja any time edellä mainituista kaikkien paitsi Suomen edelle, mutta sopimukset ovat nyt nämä ja tilaa Haapalalle tuskin on joten pulinat pois. Syyskuusta alkaen nähdään mihin riittää.
Eipä ole keväänä mitään apuja. Ei kelvannut naapurille. Pystynee muutamia hyviä pelejä pelaamaan kauden aikaina. Vaivat eivät katoa. Jonkun ottelukohtaisen lapun voi saada. Ei muuta. Karu on tilanne.
 

Jarno Saarinen

Luottopelaaja
Viestejä
1 660
Toivottavasti Henkka tekee vielä jatkon Ipaan, sellaisella maltillisella 2-3 kentän laiturin palkalla, sovitellaan ukko terveystilanteen mukaan sitten 3-4 kentän.n minuteilla peliin mukaan ja yllättäen taas saamme piste per peli tahdilla tulosta. Ja jos arpa voittaa ja pääsee kunnossa pleijareihin kantaa tän joukkueen kannun kylkeen kiinni.
Toki enemmän joukkue tarvitsee vahvistavan sentterin, että ei se Henkan sopimus muualle mikään itkun aihe olisi.
 

Tilastoniilo

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
137
Kuulin parisen viikkoa sitten, että ei olisi saanut oikein mistään järkeviä tarjouksia, joitain kai Tsekeistä.

Minulle kerrotun mukaan Tappara tarjoaa ainakin parempaa kuin Ilveksen ottelukohtainen tarjous ( jolla ainakin lähdettiin liikkeelle), mutta Henkka ei itse haluaisi mennä suoraan Ilveksestä takaisin Tapparaan.

Tilanteet ovat toki voineet muuttua ja tiedä sitten kuinka tiedot pitävät paikkansa lopulta, mutta ihan mielenkiintoiseksi menee kuitenkin.
 

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
Kuulin parisen viikkoa sitten, että ei olisi saanut oikein mistään järkeviä tarjouksia, joitain kai Tsekeistä.

Minulle kerrotun mukaan Tappara tarjoaa ainakin parempaa kuin Ilveksen ottelukohtainen tarjous ( jolla ainakin lähdettiin liikkeelle), mutta Henkka ei itse haluaisi mennä suoraan Ilveksestä takaisin Tapparaan.

Tilanteet ovat toki voineet muuttua ja tiedä sitten kuinka tiedot pitävät paikkansa lopulta, mutta ihan mielenkiintoiseksi menee kuitenkin.

Luulisi silti saavan normilapun jostain pienemmästä Liiga-porukasta. No minä näistä mitään tiedä...
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 904
Ilmeisesti jotain tarkempaa tietoa Haapalan kondiksesta?
Ja ennustaja varmaankin tiesi, että Haapala on etenkin ensi keväänä pleijareitten aikaan kunnossa.

Millon viimeks ollut pleijareissa terveenä ja pystynyt pelaan edes lähes kaikki pelit?

Itellä vaikee uskoa, et Haapala sellaista kevättä enää näkee. Toki mulla ei mitään tietoa ole. Haapalan oma historia ei vaan mun mielestä anna odottaa tervettä kevättä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös