Hakametsän jäähalli

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 503
Tyylikkäästi hoidettu jäähyväisottelu Ilvekseltä. Siis noin ottelutapahtuman puolesta.

Ne pelit Hakametsässä oli siinä sitten. Myönnän että kyllä siinä pelin jälkeen Tupsukorvan silmät pääsivät kostumaan.

Kiitos Hakametsä! Kuten edellä todettiin, niin toista kaltaistasi ei tule. Se oli toinen koti.
 

Peltipurkki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
239
Olin aluksi hyvin pettynyt kun Tappara sai Hakametsän viimeisen pelin, mahdollisesti jopa pieniä katkeruuden tunteita oli ilmassa. Lopulta kokonaisuuden kannalta siinä oli hyviäkin puolia. Eivät olleet itse keksineet muuta kuin lauman legendoja jäälle pyörimään kuin itänaapurit tavaratalossa ja rallatusbiisejä repeatilla. Nyt yleisö sentään osasi meidän perässä pelin lopulla nousta seisomaan ja hieman kannustaa tappiosta huolimatta. Taskulamputkin löysivät kännyköistään.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 569
80-luvun puolivälin kieppeillä olin isäni kanssa pelissä (olisko ollut Lukkoa vastaan). Eväinä oli rasiallinen Amerikan pastilleja. Otettiin yhdet aina kun Ilves teki maalin. Pastillit loppuivat kesken.

Mulla oli isän kanssa aina myös pelipastillit. Amerikan pastilleja usein ja välillä tervaleijonaa tai sisuja. Pastillit valittiin monesti vastustajan mukaan. Tietyt joukkueet kaatu tervaleijonia imeskelemällä ja jotkut muilla...
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 022
Oli lopulta hienoa, että molemmat joukkueet saivat näköisensä päätöksen Hakametsälle. Siitä, että kumpi järjestys olisi paremmin sopinut Hakametsän arvolle voinee sitten olla montaa mieltä.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 355
. Siitä, että kumpi järjestys olisi paremmin sopinut Hakametsän arvolle voinee sitten olla montaa mieltä.

No ei voida...

Toisella oli rituaalit ja toiminta kohdillaan, DJ toiminta luki yleisöä, "näyttämö" illuusion säilyminen loppuun jne. kunnossa, toisella oli epämääräinen sakki jäällä, josta ei kerrottu mitään, eikä DJ lukenut yleisöä, eikä mitään rituaalia jotain kiekonluovutusta museoon lukuunottamatta ollu mietitty..

Tästä nyt ei kovinkaan toisen joukkueen fani b5oi olla erimieltä, ellei ole sokea ja kuuro.
 

17

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
811
Omat top 5(ehkä?) muistot Hakamettästä, jossa on tullut seurattua liigaa, mm-kisoja, kavereiden ja sukulaisten pelejä, a-junnujen pelejä, playoffeja ja muutama isompi keikkakin. On oltu istumassa, seisomassa, aitiossa, vippitiloissa ja käytävälläkin, kun muualle ei mahtunut.
1) gretzky all stars
2) fanikatsomon ja muiden seisomakatsomoiden puupenkit 90-luvulla, joiden vaneripohjaa poljettiin jalalla että sai enemmän ääntä. Erityisesti muistan katsoneeni sieltä jonkun ilves vs joku manchesterilainen joukkue. Vuotta tai syytä en muista. Chl?
3) raipen viimeinen
4) oma viimeinen liigapeli paikan päällä nähtynä juuri koronan kynnyksellä, kun ilves oli menossa menojaan. Are teki voittomaalin hifkiä vastaan kolmannen erän lopussa, ylivoiman lopussa, jolla varmistettiin pleijareihin kotietu.... joita ei ikinä tullut. Se mökä ja energia oli älytön.
5) Yleisfiilis. Pikkupojasta aikuiseksi. Tuhansia muistoja. Ahdas käytäväkierros ja tuttujen morjestelu. Alapesän kaljakatsomo. Ja mikä helvetti se oli, kun joskus (1997?) keskellä hallin käytävää oli seinät ja joku hemmetin vippitila?
Liikaa hyviä muistoja. Ikävä jää, olit ainutlaatuinen ja rakas.

Extrana vielä, viimeinen Ilves-Tappara. Vaikka seurasinkin kotoa, pelkät halliäänet päällä kovalla volyymillä oli lähes kuin olisi paikalla ollut. Joten top-listaan mahdutetaan vielä osasto ja älytön fiilis! Meillä on upea kulttuuri. Kiitos kaikille siitä!
 
Viimeksi muokattu:

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 569
Paljon hienoja muistoja Hakametsästä. Ensimmäinen peli siellä 1982 tai 1983 Saipaa vastaan vähän epävarmuutta vuodesta. 2017 playoff-sarja Tapparaa vastaan oli huikeimmat pelit mitä Hakametsästä jää mieleen. Toivottavasti areenallakin paikallisvastustaja kohdattaisiin joskus piakkoin poffeissa. Finaaleissa Ilves ja Tappara eivät ole koskaan kohdanneet. Maailma pysähtyy, kun noin joskus tapahtuu.
 

Hepulina16

Luottopelaaja
Viestejä
1 322
Mä muistan 80-luvulta kakarana, että mun vakiostokset olis ollut Hakamettässä olis ollit Pastirol-aski (Terva tai Anis) ja kirpeä jauhotikkari niin johan ääni kirkastui.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 182
Niin tässä ketjussa puhutaan hakametsän historiasta.

Jaa, no mitä sitten sanottiin, että maailma pysähtyy jos näin joskus tapahtuu, kun Hakametsässä ei enää kumpikaan pelaa? Eli näin ei voi tapahtua Hakametsässä enää. Jos puhuttiin pelkästä Hakametsästä olisi pitänyt sanoa, että "maailma olisi pysähtynyt, jos näin olisi joskus tapahtunut"
 

Tyrioni

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
444
Omien muistojen tilkkutäkkiin Hakametsästä on kertynyt kokemuksia viideltä eri vuosikymmeneltä ja näissä kokemuksissa olen saanut olla peleissä läsnä pikkupoikana isäni kanssa ja nyt viimeisimmissä kokemuksissa itse isänä oman lapsen kanssa. Itse edustan kolmatta sukupolvea Hakametsän pyhätössä käyneistä ja oma jälkikasvuni oli luonnollisesti neljättä. Hakametsä oli meille todellinen sukupolvien välinen silta, joka Ilveksen kanssa yhdisti aiempien aikakausien sukupolvet tulevaisuuden sukupolviin.

Tippa nousee silmäkulmaan kun käy ajatuksissa läpi tuota omien muistojen kokoelmaa ja yrittäen ymmärtää että se tarina on nyt saatettu kunniakkaaseen loppuunsa asti. Tuohon muistojen kirjoon mahtuu niin paljon makeita voittoja sekä niitä karvaita tappioita, kuten myös muita syvälle tunteisiin osuneita hetkiä joita on nyt tullut aika vaalia. Olen esimerkiksi lapsena yhden jännän pelin jälkeisenä yönä selostanut unissani tuota Ilveksen peliä =)

Itse en ole koskaan tottunut hallilla syömään muuta kuin tervaleijonia ja poikkeuksen tähän tekee IBC- ja Ilves-klubeilla vietettyjen vuosien aikakausi, jolloin tuli otettua sosiaalista liukuvoidettakin joka loivensi pelistä aiheutuvaa jännittämistä ja tästä syystä sitten se ruokakin maittoi jonkin verran.

Mielestäni hauskoista tapahtumista yksi muisto nousi jostain syystä mieleeni kovinkin itsepintaisesti tätä kirjoittaessani ja ajattelin nyt kirjoittaa sen tähän. Tämä on muisto osuu 90-luvun alkuun kun Glusenkov (Ilveksen pakki) heitti vaihtoaitiosta olkansa yi juomapullon taaksepäin A2-katsomoon jossa istuimme ja yksi katsojista otti tämän pullon ja nousi 'heittämään' tämän pullon takaisin ja onnistuikin siinä siten että juomapullon pohja osui Glusenkovia kypärään josta hän muistaakseni jonkin verran tulistuikin.

Kiitos Hakametsä! Me lähdemme mutta emme unohda.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 569
Jaa, no mitä sitten sanottiin, että maailma pysähtyy jos näin joskus tapahtuu, kun Hakametsässä ei enää kumpikaan pelaa? Eli näin ei voi tapahtua Hakametsässä enää. Jos puhuttiin pelkästä Hakametsästä olisi pitänyt sanoa, että "maailma olisi pysähtynyt, jos näin olisi joskus tapahtunut"


En muistanut, että näin kävi 1958. Sillon en vielä pelejä seuraillut. Hieno olis paikallisfinaali itse kokea.
 
  • Tykkää
Reactions: Pok

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 713
Laitetaanpas vielä muisteloita ja top-5 erikoisimmat maalit:

5) Syksy 1999 Ilves-Lukko: Nikander lataa keskiviivalta päätyplankkiin, se pompahtaa siitä takaisin, suoraan Tom Draperin luistimiin ja vielä Draper kääntyy niin että kiekko menee maalin puolelle:
4) Syksy 2021 Ilves-Jukurit: Tuomas Salmelan maali Jukureita vastaan kun Salminen sotkeutuu luistimistaan maaliverkkoon
3) Kevät 2013 Ilves- HPK: Kerhon pakki palauttaa kiekon maalivahdille ja jotenkin molemmille tulee täydellinen ajatuskatko ja kiekko lipuu käsittämättömän hitaasti molarin ohi maaliin.
2) Syksy 2006 Ilves-SaiPa: Ilvekselle tulossa ylivoima eli maalivahti pois. Ilves-pakki lataa päätyy, mutta kiekko osuukin SaiPan pelaajan polveen ja siitä lipuu raivostuttavan hitaasti omaan maaliin.
1) Kevät 2017 Tappara-Ilves: Henrik Haapalan "maali". Vieläkin nostaa raivon pintaan. Anteeksi en Suorsalle ja liigalle anna. Ikinä.
 
Ylös