Ex-Ilvekset maailmalla

NoGood

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
234
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

Battery sanoi:
Nyt kun on vastakkain Raskin sana vs. luotto Ilveksen jääkiekkotoimintaan, ei mene kahta sekuntia päättää kumpaa uskoa.

Pointtini olikin lähinnä, että ei tuosta Raskin lauseesta saa mitään varmaa rakennettua. Mutta kukin muodostakoon toki oman mielipiteensä.

Jos aiheesta unohdetaan kuka keskusteli kenenkäkin kanssa, muutoin olen aika pitkälti veli Silvan yläpuolella olevan kirjoituksen kanssa samaa mieltä.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 308
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

Minä taas olen sitä mieltä, että Raskin kanssa olisi ehdottomasti pitänyt keskustella/neuvotella vaikka meillä on Wiikman ja Kolppanen ja rahatilanne on mikä on (tosin Manngard on sanonut että rahaa on!). Tuukka varmasti tietää Ilveksen tilanteen eikä Ilves olisi hävinnyt mitään jos olisi ehdottanut Raskille paluuta Tampereelle pelaamaan ja harjoittelemaan Ilveksen kanssa, kunhan esim. maksaa oman vakuutuksensa.

Yrittänyttä ei laiteta. Yrittäminen ei maksa mitään. Jopa tuollainen ehdotus olisi parantanut Ilveksen ja Raskin välejä (entisestään).

Sitä paitsi Rask olisi tuonut väkeä halliin, parantanut Ilveksen imagoa, ja ollaanhan täälä nähty muitakin "pakkohankintoja" kuten Toskala ja Järventie.

Nämä ovat toki vain minun mielipiteitäni. Muut saa olla vapaasti sitä mieltä että Raskia ei edes kannattanutkaan kysellä edes ilmaiseksi pelaileen Ipaan ja tapaamaan kavereitaan ja sukulaisia Suomeen.
 

jeejee21

Rivipelaaja
Viestejä
29
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

N-CoRe sanoi:
Toni Rajala ei mahtunut AHL:lään vaan lähetettiin Stocktoniin ECHL:lään. Olisiko mahdollista että Toni palaisi meille ?

Tuskin jää pilaamaan uraansa mihkää ECHL:lään. Luulen että todennäköisesti tulee Ilvekseen.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

Jos nyt ihan väen väkisin haluaa Tuukka Raskin lausuntoa väännellä, niin kyllähän sitä voi tulkita ainakin kahdella, ellei useammallakin tavalla.

Esimerkiksi lause: "I had one in Finland I could've gone." Raskilla oli siis Suomessa yksi seura, johon hän olisi voinut mennä. Tarkoittiko Rask sitä, että Suomessa oli vain yksi seura, johon hän olisi voinut ajatella menevänsä? Vai oliko Rask saanut yhdeltä seuralta luvan tulla pelaamaan? Jälkimmäisessä tapauksessa hänen olisi täytynyt olla kyseiseen seuraan yhteydessä.

Entä jälkimmäinen lause: "But Plzen was the only team we were talking" - pitäisikö se täydentää sanalla 'about' vaiko 'with'? Eli oliko Plzen ainoa seura, josta juttelimme, vaiko ainoa seura, jonka kanssa keskustelimme?

Eli ei yhtä lausahdusta nyt niin kauhean kategorisesti kannata lähteä tulkitsemaan.
 

Carl Sars

Rivipelaaja
Viestejä
94
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

jeejee21 sanoi:
N-CoRe sanoi:
Toni Rajala ei mahtunut AHL:lään vaan lähetettiin Stocktoniin ECHL:lään. Olisiko mahdollista että Toni palaisi meille ?

Tuskin jää pilaamaan uraansa mihkää ECHL:lään. Luulen että todennäköisesti tulee Ilvekseen.

Muistelisin lukeneeni jostain että Rajala oli sanonut että Ilves on viimeinen vaihtoehto. Nyt en vaan enään muista oliko se täällä vai jatkoajassa, joten tätä lausuntoa ei kannata aivan täysin varmuutena ottaa.
 

Caleido

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
195
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

Battery sanoi:
Minä taas olen sitä mieltä, että Raskin kanssa olisi ehdottomasti pitänyt keskustella/neuvotella vaikka meillä on Wiikman ja Kolppanen ja rahatilanne on mikä on (tosin Manngard on sanonut että rahaa on!). Tuukka varmasti tietää Ilveksen tilanteen eikä Ilves olisi hävinnyt mitään jos olisi ehdottanut Raskille paluuta Tampereelle pelaamaan ja harjoittelemaan Ilveksen kanssa, kunhan esim. maksaa oman vakuutuksensa.

Yrittänyttä ei laiteta. Yrittäminen ei maksa mitään. Jopa tuollainen ehdotus olisi parantanut Ilveksen ja Raskin välejä (entisestään).

Sitä paitsi Rask olisi tuonut väkeä halliin, parantanut Ilveksen imagoa, ja ollaanhan täälä nähty muitakin "pakkohankintoja" kuten Toskala ja Järventie.

Nämä ovat toki vain minun mielipiteitäni. Muut saa olla vapaasti sitä mieltä että Raskia ei edes kannattanutkaan kysellä edes ilmaiseksi pelaileen Ipaan ja tapaamaan kavereitaan ja sukulaisia Suomeen.

Jos joskus on tehty pakkohankintoja, niin ei kai se sitä meinaa, että nyt pitää jatkaa samaan malliin. Eipä sillä Raskin Tuukka nykykunnossa on kyllä järjettömän kova veskari, joka torjuu yksin voittoja ja tuo porukkaa halliin, mutta mielestäni kaikki rahat tulisi suunnata hyökkäyspäähän (1. peliä tekevä sentteri, 2. snaipperi), mikä sekin parantaa Ilveksen imagoa ja pitkässä juoksussa tuo porukkaa halliin. Ei hyvästäkään veskarista ole hyötyä, jos hyökkäyspää on tuhnu.

Ja itse sain sellaisen kuvan, että Tuukka on nimenomaan halunnut Tshekin liigaan.
 

jeejee21

Rivipelaaja
Viestejä
29
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

mpy sanoi:
jeejee21 sanoi:
N-CoRe sanoi:
Toni Rajala ei mahtunut AHL:lään vaan lähetettiin Stocktoniin ECHL:lään. Olisiko mahdollista että Toni palaisi meille ?

Tuskin jää pilaamaan uraansa mihkää ECHL:lään. Luulen että todennäköisesti tulee Ilvekseen.

Muistelisin lukeneeni jostain että Rajala oli sanonut että Ilves on viimeinen vaihtoehto. Nyt en vaan enään muista oliko se täällä vai jatkoajassa, joten tätä lausuntoa ei kannata aivan täysin varmuutena ottaa.

Minä taas muistan kuulleni Rajalan sanoneen että pelaa ilveksessä mikäli ei mahdu Ahl:ssä 3 ekaan kenttään, janyt ei mahtunut koko joukkueeseen. Ja eikö Viitakoskikin kesällä sanonut haastattelussa että suurella todennäköisyyellä Rajala pelaa Ilveksessä.
 

NoGood

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
234
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

Olen antanut itseni ymmärtää Rajalan lausunnosta, että Ilves on viimeinen vaihtoehdoista Oilers-Oklahoma-Ilves, toisin kuin viime kaudella.
 

Peltinen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
852
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

jeejee21 sanoi:
Minä taas muistan kuulleni Rajalan sanoneen että pelaa ilveksessä mikäli ei mahdu Ahl:ssä 3 ekaan kenttään, janyt ei mahtunut koko joukkueeseen. Ja eikö Viitakoskikin kesällä sanonut haastattelussa että suurella todennäköisyyellä Rajala pelaa Ilveksessä.

Siirto on uutisoitu kuvan kanssa Stocktoninkin verkkosivuilla eli ilmeisesti Rajala jää ainakin toistaiseksi. Varmaan paikka Oklahomassakin on mahdollisuuksien rajoissa jos NHL vaan käynnistyisi ja lähemmäs kymmenen kaveria nostettaisiin takaisin ylös. Jos työsulku jatkuu niin tilaa ei AHL-tasolla varmaan löydy.
 

minzu85

Guest
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

Battery sanoi:
Mistä sinä minua nyt syytät kun löin Raskin sanat tiskiin? Ilmeisesti itse kuitenkin luet rivien välistä jotain muuta kuin mitä Tuukka tarkoittaa? Vai luetko kenties Tuukan ajatuksia ja tiedät miten asiat ovat menneet?

No onhan hän voinut ja luultavasti onkin keskustellut Ilveksen kanssa, mutta ei kai hän nyt mistään keskusteluista mene sanomaan jollekin never hear lehdelle... Hän vain neuvotteli tuon joukkueen kanssa.... Keskustelu ja neuvottelu on eri asia.

Kärpäsestä härkänen again...
 

hyppyri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
659
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

Brooks sanoi:
Jos nyt ihan väen väkisin haluaa Tuukka Raskin lausuntoa väännellä, niin kyllähän sitä voi tulkita ainakin kahdella, ellei useammallakin tavalla.

Esimerkiksi lause: "I had one in Finland I could've gone." Raskilla oli siis Suomessa yksi seura, johon hän olisi voinut mennä. Tarkoittiko Rask sitä, että Suomessa oli vain yksi seura, johon hän olisi voinut ajatella menevänsä? Vai oliko Rask saanut yhdeltä seuralta luvan tulla pelaamaan? Jälkimmäisessä tapauksessa hänen olisi täytynyt olla kyseiseen seuraan yhteydessä.

Entä jälkimmäinen lause: "But Plzen was the only team we were talking" - pitäisikö se täydentää sanalla 'about' vaiko 'with'? Eli oliko Plzen ainoa seura, josta juttelimme, vaiko ainoa seura, jonka kanssa keskustelimme?

Eli ei yhtä lausahdusta nyt niin kauhean kategorisesti kannata lähteä tulkitsemaan.

Voisihan tuon tulkita toisinkin: " Oli yksi seura johon olisin voinut/saanut mennä, mutta en halunnut edes keskustella kuin plizenin kanssa".... ;)

Voihan näitä vääntää
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 803
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

NoGood sanoi:
Olen antanut itseni ymmärtää Rajalan lausunnosta, että Ilves on viimeinen vaihtoehdoista Oilers-Oklahoma-Ilves, toisin kuin viime kaudella.

Näinpä se luultavasti on. Toivottavasti Toni palaisi takaisin Suomeen ja Ilvekseen, olisi käyttöä laiturille joka teki 16 maalia viime kaudella liigassa ;D
 

neff-u

Guest
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

NoGood sanoi:
Olen antanut itseni ymmärtää Rajalan lausunnosta, että Ilves on viimeinen vaihtoehdoista Oilers-Oklahoma-Ilves, toisin kuin viime kaudella.
Taisi tulla yksi lisäsiirto vielä ennen Ilvestä:

Ilves-kasvatille passitus farmin farmiin

NHL:ssä on työsulku yhä päällä, mutta farmisarja AHL on piakkoin alkamassa. Ei siis ihme, että ne karsivat myös kokoonpanojaan ylimääräisistä pelaajista.
Sen sai kokea Edmonton Oilersin vuoden 2009 4. kierroksen varaus Toni Rajala. Oilersin farmijoukkue Oklahoma City Barons lähetti Rajalan farmin farmiin eli ECHL-sarjassa pelaavaan Stockton Thunderiin.

Rajala on pelannut kaksi viime kautta kasvattajaseurassaan Ilveksessä lainalla Edmonton Oilersista
.

IS

http://www.stocktonthunder.com/ - Rajalasta uutinen myös joukkueen nettisivulla.
 

neff-u

Guest
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

Ilves-78 sanoi:
Juuri tämän siirron takia alettiin puhumaan Rajalan mahdollisesta paluusta ;)

Näin taitaa olla. Epähuomiossa en lukenut aivan sivun alusta ja lähdin mukaan kesken jutun. Skarpataan. 8)
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 916
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

Ilveksen entinen urheilujohtaja on Aamulehden mukaan Nokian Pyryn uusi kakkosvalmentaja. Hänen roolinsa on päävalmentaja Kerisalmen kommenttien perusteella antaa pelitaktisia neuvoja sekä peluuttaa puolustajia.

Kerisalmi toimi monta vuotta Tapparan C-nuorten parissa. Pelikirjaa ei ollut silloin eikä ollut pari vuotta sitten, kun viimeksi näin Pyryn pelejä Suomi-sarjassa.
 

marko

Guest
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

Sakke "Sakari" Pietilä on Itävallan U18-maajoukkueen uusi päävalmentaja. Rekrytoinnin hoiti Alpo Suhonen.
 

Iines

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
255
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

Heikkilä on saanut aika odotetusti hatkat Minskin valmentajan paikalta

Lähde: Minskin kotisivut

Ompa tuo jo Iltalehdessäkin http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2012101216196941_jk.shtml
 

-sk-

Luottopelaaja
Viestejä
1 451
Vs: Ex-Ilvekset maailmalla

Woody sanoi:
Sami Aittokallio aloitti AHL:ssä huikeilla otteilla. Lake Erie nappasi 2-1 voiton Oklahoma City Baronsia vastaan ja Aittokallio kellotti pelissä torjuntaprosentiksi 96.7%

http://theahl.com/stats/game-summary.php?game_id=1009872

Mahtava aloitus Samilta AHL-kaudelle! Mainittakoon, että palkittiin myös ottelun kakkostähtenä. Täytyy toivoa, että jatkaa hyvällä tasolla myös jatkossa, ja kirjoittaa oman osansa Ilveksen käsittämättömän hienoon maalivahtituotantoon.
 
Ylös