Eetu Tuulola

dr Origo

Luottopelaaja
Viestejä
1 826
1655982955572.png


Hyökkääjä Eetu Tuulola – Sopimus 2022–2023

Eetu Tuulola
, 24, liittyy Ilveksen riveihin yksivuotisella sopimuksella. 188-senttinen, 102-kiloinen ja oikealta puolelta laukova hyökkääjä on NHL-seura Calgary Flamesin kuudennen kierroksen varaus vuodelta 2016. Kolmella edellisellä kaudella Pohjois-Amerikassa AHL:ssä pelannut HPK-kasvatti teki viime kaudella Stockton Heatin paidassa 61 runkosarjaottelussa tehot 14+11=25 ja playoffseissa 13 ottelussa 3+1=4.

Tuulolan viimeisin kokonainen kausi Liigassa oli 2018-2019, jolloin hyökkääjä iski Suomen mestaruuden voittaneessa HPK:ssa 60 runkosarjaottelussa pisteet 13+23=36 ja playoffseissa 18 ottelussa 3+3=6. Hänen tililleen on kertynyt Liigassa yhteensä 125 runkosarjaottelua tehoilla 29+34=63.

Tuulola on voittanut urallaan myös alle 18-vuotiaiden maailmanmestaruuden vuonna 2016 sekä U20-sarjan SM-hopean ja U17-sarjan Suomen mestaruuden juniorivuosinaan HPK:ssa.

- Eetu Tuulola on monikäyttöinen pelaaja, joka auttaa joukkuettamme roolissa kuin roolissa ja pystyy pelaamaan sekä yli- että alivoimaa. Saamme hänestä vahvan maalinedustapelaajan, jonka ominaisuudet korostuvat kevään ratkaisupeleissä. Hän tuo hyökkäykseemme kokoa, voimaa ja kovuutta sekä omaa potentiaalin nousta pelaajana vielä seuraavalle tasolle, näkee urheilujohtaja Timo Koskela.



 
Viimeksi muokattu:

Riksu

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
13 861
Kunhan vain pelaa vahvasti, v-mäisesti ja tekee siinä ohella pisteitä iham kivasti niin kelpuutan.

Nyt on Tillu kasannut sellaisen joukkueen, jota vastaan ei ole toivottavasti kiva pelata. Viime kaudella jäi vähän piippuun.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 515
Tuulolan hankinta jää ymmärrettävästi pienelle huomiolle, mutta on erinomainen hankinta tämäkin. Omaa nuoreksi pelaajaksi harvinaisen laajan CV:n ja tuo joukkueeseen ominaisuuksia, joita sieltä on puuttunut. Veikkaan, että ottaa ison roolin. Tulee olemaan pelillisiä johtajia. Juuri näistä hankinnoista Tillu alkaa olla tuttu.
 

Raipe - The Great One

Tähtipelaaja
Viestejä
11 341
Millanen onetimeri Eetulla on? Pystyisikö oleen b-pisteen kaarella korpossa?
 

JörgenJönssön

Luottopelaaja
Viestejä
1 634
Maalimäärät olleet kohtuullisen matalia, mutta voihan sitä kehitystä tulla. Eiköhän Tuulola kuitenkin palkattu fyysisten avujensa takia. Odotetaan ensi kaudelta tehoja 15+20 ja kunnon rouhimista maalin edustalla ja laitojen tuntumassa.
 

tynamo

Luottopelaaja
Viestejä
1 243
Vaikuttaa hankinnalta, jolla on iso potentiaali. On kokoa ja osaa käyttää sitä. Kiekon laittaminen maaliin ei myöskään ole täysin tuntematon käsite. Ainoa, mikä ihmetyttää, on sopimuksen pituus (vain vuosi). Tämän kaltaiset kaverit on järjestäen kiinnitetty pidemmillä lapuilla, mutta ehkä tässä on Tuulolan leirin kanta ollut vuoden sopimus.
 

Random Hero

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
194
Vaikuttaa hankinnalta, jolla on iso potentiaali. On kokoa ja osaa käyttää sitä. Kiekon laittaminen maaliin ei myöskään ole täysin tuntematon käsite. Ainoa, mikä ihmetyttää, on sopimuksen pituus (vain vuosi). Tämän kaltaiset kaverit on järjestäen kiinnitetty pidemmillä lapuilla, mutta ehkä tässä on Tuulolan leirin kanta ollut vuoden sopimus.

Haiskahtaa siltä, että toiveissa pelata kova kausi isommassa roolissa kuin tämä sesonki ja mennä takaisin Amerikkaan. Toivottavasti näin tapahtuu!
 

Ylivoima

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
225
Eetu on hyvä hankinta. Lupa odottaa hyvää ja roolissaan voi olla ihan huippu onnistuessaan. Pennasella oli kerhossa korkea vaatimustaso niin se vaikutti myös positiivisesti Eetun kehitykseen. Toivottavasti peluutetaan oikein roolitettuna Ilveksessä. En välttämättä odota kovin suuria pistemääriä, mutta niitä kuuluisia pieniä voittavia asioita ja joukkueelle pelaamista.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 434
Täytyy alkuun sanoa, että itse kyllä tykkään Koskelan hankinnoista yleisesti ja tekee fiksuja päätöksiä kasatessa jengiä. Tähän rightin kärkihankintaan olisin kuitenkin minäkin odottanut enemmän ja jotain varmempaa. Aika paljon tässä otetaan takkiin, kun verrataan Ojamäkeen.

Eetu oli lupaava pelaaja ja käytännössä se paras kausi oli 18-19, kun teki 60 peliin 36 pistettä 20 vuotiaana. Vertauksena sopii ikätoveri Antti Kalapudas joka teki samalla kaudella 56 peliin 46 pistettä. Ei oo sen jälkeen kyllä oikeen pystynyt Eetu vakuuttamaan ja kausi 20-21 oli jo aika katastrofi. Oikeestaan täysin saman voi sanoa Kalaputaasta ja molempien kehityskäyrä ollut ihmeellinen.

Itse en valitettavasti usko, että pystyy Baptisten saappaita täyttämään ja mielestäni Nickilläkin oli vielä parannettavaa. Tottakai toivon, että olen väärässä.
 
  • Tykkää
Reactions: #68

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 719
Täytyy alkuun sanoa, että itse kyllä tykkään Koskelan hankinnoista yleisesti ja tekee fiksuja päätöksiä kasatessa jengiä. Tähän rightin kärkihankintaan olisin kuitenkin minäkin odottanut enemmän ja jotain varmempaa. Aika paljon tässä otetaan takkiin, kun verrataan Ojamäkeen.

Eetu oli lupaava pelaaja ja käytännössä se paras kausi oli 18-19, kun teki 60 peliin 36 pistettä 20 vuotiaana. Vertauksena sopii ikätoveri Antti Kalapudas joka teki samalla kaudella 56 peliin 46 pistettä. Ei oo sen jälkeen kyllä oikeen pystynyt Eetu vakuuttamaan ja kausi 20-21 oli jo aika katastrofi. Oikeestaan täysin saman voi sanoa Kalaputaasta ja molempien kehityskäyrä ollut ihmeellinen.

Itse en valitettavasti usko, että pystyy Baptisten saappaita täyttämään ja mielestäni Nickilläkin oli vielä parannettavaa. Tottakai toivon, että olen väärässä.
Ainakin mitä olen kuullut ja nähnyt muiden mainitsevan, että Stocktonissa oli hyvä kyllä ja todella fyysinen sekä mennyt paljon eteenpäin, olisivat halunneet pitää siellä. Painoarvoa normaalia vähemmän myös antaisin näille koronakausille, jotka syystäkin olivat poikkeuksellisia.

Itse olen tyytyväinen Eetun hankintaan, tällainen oikeastaan meiltä pleijareissa puuttui, joka menee maalille pelkäämättä ja ottaa iskuja vastaan.
 

Jorman Kivet

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
951
Itse en valitettavasti usko, että pystyy Baptisten saappaita täyttämään ja mielestäni Nickilläkin oli vielä parannettavaa. Tottakai toivon, että olen väärässä.

Ei tarvitse Baptisten saappaita täyttääkään, koska on eri tyylinen pelaaja. Tuulolaa kiinnostaa myös puolustaminen ja näin ollen on kokonaisvaltaisempi pelaaja kuin Bappi.
Enkä pidä mahdottomana, että tekee Bapin maalimäärän tai miksei ylikin.

Tämä pelaaja auttaa/tuottaa Ilveksen viisikkopelaamista enemmän kuin Baptiste.
Hemmetin hyvä hankinta.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Täytyy alkuun sanoa, että itse kyllä tykkään Koskelan hankinnoista yleisesti ja tekee fiksuja päätöksiä kasatessa jengiä. Tähän rightin kärkihankintaan olisin kuitenkin minäkin odottanut enemmän ja jotain varmempaa. Aika paljon tässä otetaan takkiin, kun verrataan Ojamäkeen.

Eetu oli lupaava pelaaja ja käytännössä se paras kausi oli 18-19, kun teki 60 peliin 36 pistettä 20 vuotiaana. Vertauksena sopii ikätoveri Antti Kalapudas joka teki samalla kaudella 56 peliin 46 pistettä. Ei oo sen jälkeen kyllä oikeen pystynyt Eetu vakuuttamaan ja kausi 20-21 oli jo aika katastrofi. Oikeestaan täysin saman voi sanoa Kalaputaasta ja molempien kehityskäyrä ollut ihmeellinen.

Itse en valitettavasti usko, että pystyy Baptisten saappaita täyttämään ja mielestäni Nickilläkin oli vielä parannettavaa. Tottakai toivon, että olen väärässä.



En ymmärrä, miksi Tuulolasta puhutaan Baptisten korvaajana. Erilaisia pelaajia, eikä Ilves ole tässä täyttämässä lähteneiden saappaita, vaan kasaamassa toimivaa joukkuetta kaudelle 2022-2023. Se, että Baptiste lähti ja Tuulola tuli ja että molemmat ovat righteja, ei tarkoita, että toisella olisi pyritty korvaamaan toinen. (Naapurin Ojamäkeen vertaaminen menee sitten jo täysin yli hilseen).

Tuulola on kokonaisvaltainen ja fyysinen pelaaja, joka taklaa ja menee mielellään maalille. Laukaus ei ole samaa luokkaa kuin Baptistella, eikä Tuulola ole lähtökohtaisesti tekemässä yhtä paljon maaleja, mutta mitä sitten?

Mun mielestäni Tuulola on yksi hyvä esimerkki siitä, mihin suuntaan joukkuetta on haluttu viime kaudesta kehittää. Ei maalinteko (runkosarjassa) ollut Ilveksen ongelma, enkä usko, että tulee olemaan sitä ensi kaudellakaan, vaikka määrä hieman tippuisi. Sitä paitsi veikkaan, että siinä missä Baptiste hukkui pleijareissa hieman kuvasta, Tuulola ei huku.

Ilves tarvitsee neljä hyvää ketjua ja vääntövoimaa ja sellaiseen agendaan Eetu Tuulola on sopiva palanen.

P.S. Mikä kärkihankinta?
 
Ylös