Eemeli Suomi

Blackwolf

Luottopelaaja
Viestejä
3 686
Jossain kohti Cmorella näkyi tilasto ottelun kamppailuvoitoista, missä Eemelillä oli 68%, seuraavalla Ilveksestä jotain 60% ja turkulaiset kaukana perässä. En nyt taaskaan lähtisi ensimmäisenä Kapun kimppuun.
Nämä tilastot luovat kyllä Eemelin kohdalla helposti harhaa. Hakeutuu kaksinkamppailuihin päädyssä jatkuvasti ja yrittää niiden kautta luoda tilanteita. On näissä myös hyvä, mutta esimerkiksi tänään ei saanut luotua ainuttakaan maalipaikkaa ketjukavereilleen.

Ensimmäinen TPS:n maalipaikka syntyi ensimmäisessä erässä 4vs4 pelissä, jossa Suomi yritti suojata, mutta hävisikin tilanteen täysin. Tämä synnytti lopulta tuon puhtaan 3-2 hyökkäyksen.

Omassa päässä Suomi ei ole erityisen hyvä, eikä huono. Tänään Sebokin ja Suomen paikat olivat esimerkiksi tuossa maalissa sekaisin, ja Suomi unohti oman miehensä.
 

Ykkösfani

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
606
Jossain kohti Cmorella näkyi tilasto ottelun kamppailuvoitoista, missä Eemelillä oli 68%, seuraavalla Ilveksestä jotain 60% ja turkulaiset kaukana perässä. En nyt taaskaan lähtisi ensimmäisenä Kapun kimppuun.
Kapteenilla kuitenkin todella iso vastuu. Ei riitä keskinkertainen pelaaminen. Oli tänään todella huono ja muutenkin viimeaikoina ollut vaikeaa. Tänään -2, joka ei ole johtavalta liigan eliittipelaajalta hyväksyttävää.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 238
eli toisin sanoen murtuman kanssa pelaa.

Takaisin vemppaan sitten mars. Ilves ei kaadu tällä hetkellä puolikuntoisen Suomen puuttumiseen. Rauhassa toipumista ja täydessä tikissä vasta takaisin kentälle ja dominoimaan. Vai vaatiikohan homma kirurginveistä parantuakseen? Ihan sama vaikka olisi pleijarien alkuun vempassa kunhan saataisiin täydessä tikissä isoihin peleihin.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 384
Nämä tilastot luovat kyllä Eemelin kohdalla helposti harhaa. Hakeutuu kaksinkamppailuihin päädyssä jatkuvasti ja yrittää niiden kautta luoda tilanteita. On näissä myös hyvä, mutta esimerkiksi tänään ei saanut luotua ainuttakaan maalipaikkaa ketjukavereilleen.
Oliko niiden kamppailujen jälkeen syöttöpaikkoja paljo ?
Musta kiekottomat eivät hyökkäysalueella liiku tarpeeksi ja ole valmiita syöttöihin.
 

Blackwolf

Luottopelaaja
Viestejä
3 686
Oliko niiden kamppailujen jälkeen syöttöpaikkoja paljo ?
Musta kiekottomat eivät hyökkäysalueella liiku tarpeeksi ja ole valmiita syöttöihin.
Tämä on itseasiassa jääkiekon suurin vale, että kamppailu aihettaisi automaattisesti mahdollisuuden maalipaikkaan. Suomen kamppailutilanteet ovat usein niin seisovia, että niiden voittaminen ei avaa kenenkään muun omaa 1vs1 tilannetta. Ylipäätään tuo tapa pitää yksin kiekkoa pitkään, ja paikallaan on muille pelaajille vaikea. Usein huudetaan, että muiden pitäisi hakea paikkaa, mutta ei tuollaisessa tilanteessa oikein helposti sitä tehdä kun vastustaja on jo pitkään pystynyt peilaamaan kiekottomia rauhassa pois. Noista olisi hyötyä jos Suomi aiheuttaisi niissä itse maalinteon uhkaa, mutta harvoin tätä tapahtuu.

Tämä Suomen tyyli pelata on huomattavasti vähemmän tuottava, kuin vaikka tuo Konnan ketjun nopea kiekottelu. Niin kauan kuin miehet eivät vaihda paikkaa, sekä kiekkoa on 1vs1 puolustaminen helpohkoa. Suomi hidastaa ketjunsa pelin hyökkäyspäässä usein niin seisovaksi, että maalipaikan luominen on haastavaa.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 937
Oliko niiden kamppailujen jälkeen syöttöpaikkoja paljo ?
Musta kiekottomat eivät hyökkäysalueella liiku tarpeeksi ja ole valmiita syöttöihin.

Sebökille oli ainakin mahdotonta syöttää, kun kaveri vetää aivan eri raiteilla kuin ketjukaverit. Kuvaava oli tilanne kolmannessa erässä, kun Supi pelasi kiekon nopealla siirrolla Balulle vauhtiin hyökkäyssinisen päälle. Supi lähti itse suunnistamaan kohti maalia, mutta jotenkin Balu oli onnistunut viiden metrin matkalla hukkaamaan kiekon vastustajan lapaan. Ilman että olisi edes yrittänyt löytää omaa hyökkääjää maalin edestä tai laukoa itse suorasta hyökkäyksestä.
 
Viimeksi muokattu:

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 388
Maalinteon tehokkuus mataa sen verran syväjäässä koko jengillä, että aika hedelmätöntä myös vertailla vaikkapa Suomen jengin "möyrimistä" Konnan ketjun neppailuun, kun tulos on nolla maalia. Kärkipelaajista Haapala on ollut jo pitkään pahimmassa jäässä.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 937
Maalinteon tehokkuus mataa sen verran syväjäässä koko jengillä, että aika hedelmätöntä myös vertailla vaikkapa Suomen jengin "möyrimistä" Konnan ketjun neppailuun, kun tulos on nolla maalia. Kärkipelaajista Haapala on ollut jo pitkään pahimmassa jäässä.

Ihan sama miten syväjäässä muut kärkijätkät vetää, niin foorumilla kyllä suurin syyllinen on Supi. Muille pelaajille annetaan edes hiukan anteeksi se, jos on ollut peleistä taukoa, mutta Supin pitäisi heti ratkoa kaikki pelit yksinään. Paljon enemmän olen huolissani Haapalasta, joka on kadonnut kuvasta täysin.

Itse asiassa molemmat kärkiketjut vetävät kahdella sylinterillä tällä hetkellä. Toivottavasti seuraavaan peliin tehdään ketjumuutoksia.
 

Ykkösfani

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
606
Ihan sama miten syväjäässä muut kärkijätkät vetää, niin foorumilla kyllä suurin syyllinen on Supi. Muille pelaajille annetaan edes hiukan anteeksi se, jos on ollut peleistä taukoa, mutta Supin pitäisi heti ratkoa kaikki pelit yksinään. Paljon enemmän olen huolissani Haapalasta, joka on kadonnut kuvasta täysin.

Itse asiassa molemmat kärkiketjut vetävät kahdella sylinterillä tällä hetkellä. Toivottavasti seuraavaan peliin tehdään ketjumuutoksia.
Mun mielestä ainoot joiden ei pitäisi kävellä kotiin on Westerlund, Tikka, Päkkilä tai tänään Tuulola
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 937
Mun mielestä ainoot joiden ei pitäisi kävellä kotiin on Westerlund, Tikka, Päkkilä tai tänään Tuulola

Päkkilältä niin urpo vastuun siirtely hyvässä maalipaikassa, että kävelköön hänkin. Kaveri pääsee nousemaan sen ainoan kerran maalille nokikkain molarin kanssa, muttei edes katso maalia päin vaan yrittää syöttää. Syötön joka katkaistaan helposti.

Nelosketju hoiti muuten hommansa ihan ok.

No nyt lopetetaan nillitys ja käännetään katseet viikonloppuun. Kapulta ja muilta ryhtiliikettä odotellessa.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 348
Kahden vuoden jatko, ai saatana!
 
Ylös