Daniel Gazda

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 079
Tämä on kyllä mielenkiintoinen äijä. Ei ole tullut pelkäämään tänne, vaan uskaltanut heti käyttää sitä parasta asettaan, eli laukausta. Vedellyt maalia kohti 9 kertaa kahteen peliin, eli samaa tahtia joukkueen ahkerimman ampujan Lancasterin kanssa. Hyvin on pärjännyt muutenkin, toistaiseksi vaikuttaa erittäin hienolta syvyyshankinnalta. Pelannee itsensä vakipareihin mukaan näillä otteillaan.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 414
Puolustuspäässä ei minusta ihan terävyys riitä. Reaktiot usein muutaman kymmenyksen myöhässä, pitää parantaa paljon kun pelit kovenee.
Eilen tosiaan oli huolimaton yrittäessään pitää Lukon hyökkääjää. Aika vapaasti pääsi maalin tekemään, mutta muuten pääosin vaikuttais ihan pelimieheltä.
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 576
Gazdan haastattelu hokej.cz parin päivän takaa. Ei kyllä sulje jatkoa ulkomailla pois jos kaikki menee putkeen.

Ja kääntäjä luonnollisesti avuksi.
Hyvä haastis. Tässä olennainen Ilves-juttu kääntäjän läpi vedettynä.

Nyt mennään Suomeen. Mikä on vaikutelmasi uudesta seurasta?
Tilat ovat uskomattomat. En halua sanoa, että Zlínissä asiat ovat huonosti, mutta täällä on kaikki, mitä voi kuvitella. Se on täysin erilaista kuin mihin olin tottunut. Yritän nauttia kaikesta niin paljon kuin mahdollista. Mielestäni seura muutti joulukuussa aivan uuteen halliin, ja kaikki on siellä. Kaikki mukavuudet. Kaikki täällä ovat mukavia ja yrittävät auttaa minua kaikessa. Toivon, että kaudestamme tulee mahdollisimman pitkä.

Entä jääkiekon näkökulmasta?
Kun vertaan Suomen ja Tshekin liigoja, ero on minusta suuri. Suomalaiset eivät ole turhaan voittaneet olympialaisia ja maailmanmestaruutta. Siellä luistellaan ja hyökätään paljon. Siellä on paljon ylivoimaa, se on kova liiga.

Olet aina vaikuttanut minusta erittäin hyvältä luistelijalta. Joten tyyli, joka perustuu pääasiassa luisteluun, sopii sinulle, eikö niin?
(nauraa) Totta puhuakseni pidin itseäni hyvänä luistelijana... ennen kuin tulin tänne. (nauraa) Kunhan vitsailin. Ironista kyllä, jotkut valmentajat ovat aiemmin syyttäneet minua huonoksi luistelijaksi. Mutta ihmiset, jotka katsovat minua, sanovat, että näytän hyvältä jäällä. Koska täällä on erilainen tyyli, tulen peleistä väsyneempänä. Mutta ehkä se johtuu myös totuttelusta, jota minulla ei ole ollut paljon aikaa tehdä. Joka tapauksessa en voi sanoa, etten pysyisi mukana.

Minkä roolin sait Ilveksessä?
Valmentajat antoivat minulle heti mahdollisuuden ylivoimapelissä. Petri Kontiola pelaa toisella laidalla. Minulle on hieno kokemus pelata tällaisen pelaajan kanssa. Pystyimme käyttämään ylivoimaa ensimmäisessä pelissä. Toisessa ei, mutta toivottavasti se paranee ajan myötä. Tutustun joukkueeseen paremmin ja valmentajat oppivat tuntemaan minut paremmin. Sitten se saattaa toimia.

Mihin uskot Ilveksen pääsevän tänä vuonna?
Sen perusteella, mitä juttelin kavereiden kanssa, niin moni täällä odottaa mestaruutta. Minusta tuntuu, että vuodesta 1985 lähtien. Johdolla on vain korkeimmat tavoitteet.

Mahdollinen mestaruus olisi tervetullut paikkaus kotikaupunkisi Zlínin putoamiselle, eikö totta?
Se olisi mukavaa. Kuten sanoin, en suunnitellut tätä siirtoa. Se tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Tämä kausi on minulle aina sellainen, jossa asiat eivät menneet niin kuin halusimme. Mutta olisihan se kiva voittaa täällä Suomessa.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 079
Hyvä haastis. Tässä olennainen Ilves-juttu kääntäjän läpi vedettynä.

Nyt mennään Suomeen. Mikä on vaikutelmasi uudesta seurasta?
Tilat ovat uskomattomat. En halua sanoa, että Zlínissä asiat ovat huonosti, mutta täällä on kaikki, mitä voi kuvitella. Se on täysin erilaista kuin mihin olin tottunut. Yritän nauttia kaikesta niin paljon kuin mahdollista. Mielestäni seura muutti joulukuussa aivan uuteen halliin, ja kaikki on siellä. Kaikki mukavuudet. Kaikki täällä ovat mukavia ja yrittävät auttaa minua kaikessa. Toivon, että kaudestamme tulee mahdollisimman pitkä.

Entä jääkiekon näkökulmasta?
Kun vertaan Suomen ja Tshekin liigoja, ero on minusta suuri. Suomalaiset eivät ole turhaan voittaneet olympialaisia ja maailmanmestaruutta. Siellä luistellaan ja hyökätään paljon. Siellä on paljon ylivoimaa, se on kova liiga.

Olet aina vaikuttanut minusta erittäin hyvältä luistelijalta. Joten tyyli, joka perustuu pääasiassa luisteluun, sopii sinulle, eikö niin?
(nauraa) Totta puhuakseni pidin itseäni hyvänä luistelijana... ennen kuin tulin tänne. (nauraa) Kunhan vitsailin. Ironista kyllä, jotkut valmentajat ovat aiemmin syyttäneet minua huonoksi luistelijaksi. Mutta ihmiset, jotka katsovat minua, sanovat, että näytän hyvältä jäällä. Koska täällä on erilainen tyyli, tulen peleistä väsyneempänä. Mutta ehkä se johtuu myös totuttelusta, jota minulla ei ole ollut paljon aikaa tehdä. Joka tapauksessa en voi sanoa, etten pysyisi mukana.

Minkä roolin sait Ilveksessä?
Valmentajat antoivat minulle heti mahdollisuuden ylivoimapelissä. Petri Kontiola pelaa toisella laidalla. Minulle on hieno kokemus pelata tällaisen pelaajan kanssa. Pystyimme käyttämään ylivoimaa ensimmäisessä pelissä. Toisessa ei, mutta toivottavasti se paranee ajan myötä. Tutustun joukkueeseen paremmin ja valmentajat oppivat tuntemaan minut paremmin. Sitten se saattaa toimia.

Mihin uskot Ilveksen pääsevän tänä vuonna?
Sen perusteella, mitä juttelin kavereiden kanssa, niin moni täällä odottaa mestaruutta. Minusta tuntuu, että vuodesta 1985 lähtien. Johdolla on vain korkeimmat tavoitteet.

Mahdollinen mestaruus olisi tervetullut paikkaus kotikaupunkisi Zlínin putoamiselle, eikö totta?
Se olisi mukavaa. Kuten sanoin, en suunnitellut tätä siirtoa. Se tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Tämä kausi on minulle aina sellainen, jossa asiat eivät menneet niin kuin halusimme. Mutta olisihan se kiva voittaa täällä Suomessa.

Varmasti haluaa jatkaa täällä, jos Ilves haluaa jatkoa.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 284
Nyt on vähän enemmän nähty tätä kaveria, niin oma vaikutelma on, että ehdottoman hyvä, että hankittiin, tuo leveyttä ja loukkaantumisvaraa pakistoon, mitat täyttävä pakki jolla on hyviä ominaisuuksia, mutta ei nyt ehkä ihan riitä kuitenkaan siihen, että jatkoa miehelle haluaisin nähdä. Sen verran heikkouksia kuitenkin. Jos pakistossa ei ole loukkaantumisia niin voi jäädä aika vähälle peliajalle. Toisaalta jos loukkaantumisia on, niin hyvä että siinä on tämä mies, eikä mikään Wehmas tilalle astumassa. (vaikka kaikki kunnia Jeremille)
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 414
Eilen tosiaan oli huolimaton yrittäessään pitää Lukon hyökkääjää. Aika vapaasti pääsi maalin tekemään, mutta muuten pääosin vaikuttais ihan pelimieheltä.
Pikkusen tiettyjä huolimattomuuksia tuppaa tuleen. Miehet karkailee, tai siis jotenkin kykenevät pelaan itteensä irti turhan helposti... Katellaan nyt josko se siitä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 671
Jep ja myös luistelun alkukiihdytys näyttää välillä tahmealta. Viimeksi Pelicans-pelissä jäi 1-0 maalissa mieleen.
Tässä oli muistaakseni pitkä vaihto alla. Gadza ei kyllä päässyt liikkeelle siitä laidalta ollenkaan, ja omat kuvitelmat hänestä on kuitenkin ihan jalkavana kaverina.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 414
Jep ja myös luistelun alkukiihdytys näyttää välillä tahmealta. Viimeksi Pelicans-pelissä jäi 1-0 maalissa mieleen.
Joo en tosiaan usko että mistään vääntövoimasta on kiinni noi hävityt kaksinkamppailutkaan. Täytyy tosin muistaa että jotkut heikommat luistelijat kyllä lukevat peliä niin, ettei ihan noin käy kuten Pelsuja vastaan.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 405
Ei jatkoa tälle kaverille. Ei oikein pysy parhaiden hyökkääjien perässä.

Melkein käännyn samalle kannalle. Potentiaalia on hyökkäyspeliin ja pelisilmässäkään ei ole vikaa, mutta jää vähän jalkoihin kisoissa parempien hyökkääjien kanssa.
 

Blackhawk

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
997
Ei jatkoa tälle kaverille. Ei oikein pysy parhaiden hyökkääjien perässä.
Ei jäisi muutenkaan kun on vaan lainassa, palaa takaisin ensikaudeksi.
 

RajamäenEki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
509
Jos ei tarvi itteensä kipiäks maksaa niin vois kattella ite ens kaudellakin kun on oppinut liigaan ja saanut hyvän kesä alle osaavassa valmennuksessa. Yv:n kun sais kuntoon niin vois paiskoo jokusen maalinkin.
 

Jorman Kivet

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
963
Huomaa, että kaveri tulee Tsekin liigasta. Kamppailuissa aika lapanen, muuten ihan pätevä ukko.
 
Ylös