Daniel Corso

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 621
Vs: Daniel Corso

Tuuletin kun Corso tuli, nyt sekään ei riitä, nyt täytyy korkata.
Aikamoinen episodi koko tapaus, vuosien etsinnän jälkeen löydetään ykkössentteri ja sitten. Huoh.
No, tuskinpa vastaavaan enää koskaan tartutaan, toivottavasti.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 312
Vs: Daniel Corso

Back to square one.

Kalliin kokeilun jälkeen ollaan taas ilman ykkössentteriä, jolla tontilla tosin on saatu suhteellisen hyvä panos Sandellilta, mikä on pelastanut tilanteen. Silti - harjoituskaudella ja kauden alussa jäällä nähtyä Corsoa olisi katsonut pidempäänkin, vaikkei tämä pelitapaan ehkä sopeutunutkaan. Ehkäpä sekin aukeaa joskus tarkemmin, mikä oikein meni vikaan ja mitä tästä tapauksesta opimme.

Yksi oppi on toivottavasti mennyt perille vuosien varrella - kun onnistut hankkimaan hyvän ulkomaalaispelaajan, pidä tästä kiinni vaikka pienellä ylihinnalla. Osumaprosentti on jokaisella seuralla tällä hetkellä heikko, koska liigaseurojen resursseilla ei enää hankita mitään "varmoja vahvistuksia". Kokeilut maksavat euroja, aikaa ja tupakkia.

Toinen oppi on se, että koska kykyjenetsintäverkosto on suppea ja ollaan lähinnä agenttien tarjousten armoilla, älä päästä kotimaisia laatupelaajia käsistäsi ja minimoi riskit mahdollisuuksien mukaan hankkimalla sellaisia pelaajia, joista on muutakin tietoa kuin tilastot ja joiden sopeutuminen rospuuttoaikaan ei ole kysymysmerkki.
 

Hermis

Guest
Vs: Daniel Corso

bulftrik sanoi:
Hienoa! Vielä kun saadaan tietää paljonko Ilves joutui miehelle maksamaan.

Ihmetyttää tuo tiedoitteen kohta "Corso on vapaa etsimään itselleen uuden seuran Suomen ulkopuolelta."

Ei siis saa siirtyä suomalaisjengeihin? Tosin kuka ottaisi miehen tämän episodin jälkeen..

Eiköhän tuolla haeta artistiverotusta ja säästöä.
 

punakone

Luottopelaaja
Viestejä
1 886
Vs: Daniel Corso

Oli se hyvä et Raipe torppas Corson tulon jo viimevuonna.Teki jo silloin yhden palveluksen Ilvekselle.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 312
Vs: Daniel Corso

punakone sanoi:
Oli se hyvä et Raipe torppas Corson tulon jo viimevuonna.Teki jo silloin yhden palveluksen Ilvekselle.

Corso itse kertoi alkukaudesta, että hän olisi tullut itse tuolloin viime metreillä toisiin aatoksiin. Tässäkin asiassa totuus on varmaankin jossain puolivälissä.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 713
Vs: Daniel Corso

JES!!!!! Vihdoinkin.

Hyvästi! Äläkä tule enää ikinä takaisin. Mieluiten pysy tästä lahtien mahdollisimman kaukana Tampereelta ja mieluiten Suomestakin.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 505
Vs: Daniel Corso

Noniin nyt saatiin tämäkin case päätökseen ja hyvä niin. Sääliksi jo käy uutta työnantajaa, jos sellaista koskaan tulee. Jos saisi vaikka jonkun luksuskämpän.

Tervemenoa ja ota vaimo mukaan!
 

Gmoo

Luottopelaaja
Viestejä
2 830
Vs: Daniel Corso

Kiitos ja näkemiin, ei tule ikävä! Aiheutti kyllä enemmän hurraahuutoja Corson sopimuksen purku kuin sen tekeminen.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 228
Vs: Daniel Corso

Täällä jotkut miettivät, että paljonko saatiin "säästöä" sopimuksen purkamisella. Minä olen sitä mieltä, että vaikka se olisi ollut euro, niin tämä oli hyvä päätös.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 312
Vs: Daniel Corso

Artsi sanoi:
Täällä jotkut miettivät, että paljonko saatiin "säästöä" sopimuksen purkamisella. Minä olen sitä mieltä, että vaikka se olisi ollut euro, niin tämä oli hyvä päätös.

Olen eri mieltä. Nyt annettiin selkeä viesti siitä, että Tuokkola päättää ja jos sitoutuminen joukkueeseen ei ole 100%, yksikään pelaaja ei saa erivapauksia ja se ei tarkoita, että sopimuksen mukaisista velvoitteista ei tarvitsisi pitää kiinni.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 228
Vs: Daniel Corso

El Reino sanoi:
Artsi sanoi:
Täällä jotkut miettivät, että paljonko saatiin "säästöä" sopimuksen purkamisella. Minä olen sitä mieltä, että vaikka se olisi ollut euro, niin tämä oli hyvä päätös.

Olen eri mieltä. Nyt annettiin selkeä viesti siitä, että Tuokkola päättää ja jos sitoutuminen joukkueeseen ei ole 100%, yksikään pelaaja ei saa erivapauksia ja se ei tarkoita, että sopimuksen mukaisista velvoitteista ei tarvitsisi pitää kiinni.
Mistä olet eri mieltä?
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 312
Vs: Daniel Corso

Artsi sanoi:
El Reino sanoi:
Artsi sanoi:
Täällä jotkut miettivät, että paljonko saatiin "säästöä" sopimuksen purkamisella. Minä olen sitä mieltä, että vaikka se olisi ollut euro, niin tämä oli hyvä päätös.

Olen eri mieltä. Nyt annettiin selkeä viesti siitä, että Tuokkola päättää ja jos sitoutuminen joukkueeseen ei ole 100%, yksikään pelaaja ei saa erivapauksia ja se ei tarkoita, että sopimuksen mukaisista velvoitteista ei tarvitsisi pitää kiinni.

Mistä olet eri mieltä?

Siitä, että yhden euron hinnalla sopimuksen purku olisi ollut huono päätös.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 228
Vs: Daniel Corso

El Reino sanoi:
Artsi sanoi:
El Reino sanoi:
Artsi sanoi:
Täällä jotkut miettivät, että paljonko saatiin "säästöä" sopimuksen purkamisella. Minä olen sitä mieltä, että vaikka se olisi ollut euro, niin tämä oli hyvä päätös.

Olen eri mieltä. Nyt annettiin selkeä viesti siitä, että Tuokkola päättää ja jos sitoutuminen joukkueeseen ei ole 100%, yksikään pelaaja ei saa erivapauksia ja se ei tarkoita, että sopimuksen mukaisista velvoitteista ei tarvitsisi pitää kiinni.

Mistä olet eri mieltä?

Siitä, että yhden euron hinnalla sopimuksen purku olisi ollut huono päätös.
Sanoinko niin?
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 312
Vs: Daniel Corso

Artsi sanoi:
El Reino sanoi:
Artsi sanoi:
El Reino sanoi:
Artsi sanoi:
Täällä jotkut miettivät, että paljonko saatiin "säästöä" sopimuksen purkamisella. Minä olen sitä mieltä, että vaikka se olisi ollut euro, niin tämä oli hyvä päätös.

Olen eri mieltä. Nyt annettiin selkeä viesti siitä, että Tuokkola päättää ja jos sitoutuminen joukkueeseen ei ole 100%, yksikään pelaaja ei saa erivapauksia ja se ei tarkoita, että sopimuksen mukaisista velvoitteista ei tarvitsisi pitää kiinni.

Mistä olet eri mieltä?

Siitä, että yhden euron hinnalla sopimuksen purku olisi ollut huono päätös.
Sanoinko niin?

Näin tulkitsin viestisi (eli vaikka säästöä saatu yksi euro, olisi päätös ollut hyvä). Jos tarkoitit jotain muuta, avaat varmaankin ajatuksiasi.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Daniel Corso

Yllä olevaa keskustelua seuraamalla tulee aika kafkamainen olo.

Mutta itse tykönäni olen sitä mieltä, että Ilveksen on nimen omaan viestittävä, että operatiivinen johto seisoo täysin Tuomas Tuokkolan päätösten tukena ja ettei kukaan pelaaja voi nostaa itseään joukkuetta suuremmaksi. Jos Tuokkola katsoo, ettei jollakin pelaajalla ole sijaa majatalossa, niin sitten sellaisesta pelaajasta on hankkiuduttava eroon.

Totta kai on valitettavaa, jos ja kun Corso kävi Ilvekselle kovin kalliiksi virhearvioinniksi. Alusta asti suurin kysymysmerkki oli nimen omaan se, suostuisiko Corso pelaamaan Tuokkolan haluamalla tavalla; kysehän ei ollut siitä, että pelitavan omaksumisessa olisi ollut ylivoimaisia vaikeuksia, koska Corso on kuitenkin pelannut jo niin pitkään Euroopassa. Jos pelaaja ei halua pelata valmentajan vaatimalla tavalla, seurajohdolle ei voi jäädä vaihtoehtoja (vrt. Mark Lee.) Vaikka Corso alkukaudesta tekikin mukavasti tehopisteitä, hän ei missään vaiheessa pelannut sellaista sentteripeliä, jota Tuokkolan pelitapa olisi edellyttänyt.

Jotensakin huvittavaa, kun jotkut yrittävät löytää välirikkoon syitä myös Tuokkolasta tai Juha Pajuojasta. Eri asia on, jos seura ei pidä kaikkia lupauksiaan (kuten asuntosotku), mutta joukkueen sisäisissä asioissa valta on ainoastaan päävalmentajalla ja tämän esimiehellä eli urheilutoimenjohtajalla.
 

JK

Guest
Vs: Daniel Corso

HeGe41 sanoi:
...
On tää ristiriitaistaa tää Ilveksen kanssa eläminen. Eka tuulettaa ku saa ykkössentterin ja sit muutaman kuukauden päästä tuulettaa, ku siitä samaisesta kaverista pääsee eroon.
...

Joo, Ilveksen kannattajana saa tuulettaa.

Tässä on nyt tärkeitä positioita miehitetty ja kaikkia saa tuulettaa kahdesti.
Ykköspakki Koistinen - Yes, sopimus / Yes, sopimus saatiin purettua (tai siis lainalle jonnekin muualle)
Ykkössentteri Corso - Yes, sopimus / Yes, sopimus saatiin purettua
Pääomistaja Sjöblom - Yes, sopimus / Yes, sopimus saatiin purettua

Tuplajuhlia.
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Daniel Corso

Ei sovi unohtaa sitä, että kesällä on saanut juhlia mestaruutta ja keväällä liigapaikkaa...
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 905
Vs: Daniel Corso

Brooks sanoi:
Yllä olevaa keskustelua seuraamalla tulee aika kafkamainen olo.

Mutta itse tykönäni olen sitä mieltä, että Ilveksen on nimen omaan viestittävä, että operatiivinen johto seisoo täysin Tuomas Tuokkolan päätösten tukena ja ettei kukaan pelaaja voi nostaa itseään joukkuetta suuremmaksi. Jos Tuokkola katsoo, ettei jollakin pelaajalla ole sijaa majatalossa, niin sitten sellaisesta pelaajasta on hankkiuduttava eroon.

Totta kai on valitettavaa, jos ja kun Corso kävi Ilvekselle kovin kalliiksi virhearvioinniksi. Alusta asti suurin kysymysmerkki oli nimen omaan se, suostuisiko Corso pelaamaan Tuokkolan haluamalla tavalla; kysehän ei ollut siitä, että pelitavan omaksumisessa olisi ollut ylivoimaisia vaikeuksia, koska Corso on kuitenkin pelannut jo niin pitkään Euroopassa. Jos pelaaja ei halua pelata valmentajan vaatimalla tavalla, seurajohdolle ei voi jäädä vaihtoehtoja (vrt. Mark Lee.) Vaikka Corso alkukaudesta tekikin mukavasti tehopisteitä, hän ei missään vaiheessa pelannut sellaista sentteripeliä, jota Tuokkolan pelitapa olisi edellyttänyt.

Jotensakin huvittavaa, kun jotkut yrittävät löytää välirikkoon syitä myös Tuokkolasta tai Juha Pajuojasta. Eri asia on, jos seura ei pidä kaikkia lupauksiaan (kuten asuntosotku), mutta joukkueen sisäisissä asioissa valta on ainoastaan päävalmentajalla ja tämän esimiehellä eli urheilutoimenjohtajalla.
Katos, katos oon samaa mieltä jäsen Brooksin kanssa. Ihan sama mitä paidan selässä lukee tai mikä on tilipussi. Tuokkola määrää pelitavan, jos ei kiinnosta, saa lähtee. Jos kiukuttelee ja myrkyttää ilmapiiriä, saa lähtee.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 228
Vs: Daniel Corso

El Reino sanoi:
Artsi sanoi:
El Reino sanoi:
Artsi sanoi:
El Reino sanoi:
Artsi sanoi:
Täällä jotkut miettivät, että paljonko saatiin "säästöä" sopimuksen purkamisella. Minä olen sitä mieltä, että vaikka se olisi ollut euro, niin tämä oli hyvä päätös.

Olen eri mieltä. Nyt annettiin selkeä viesti siitä, että Tuokkola päättää ja jos sitoutuminen joukkueeseen ei ole 100%, yksikään pelaaja ei saa erivapauksia ja se ei tarkoita, että sopimuksen mukaisista velvoitteista ei tarvitsisi pitää kiinni.

Mistä olet eri mieltä?

Siitä, että yhden euron hinnalla sopimuksen purku olisi ollut huono päätös.
Sanoinko niin?

Näin tulkitsin viestisi (eli vaikka säästöä saatu yksi euro, olisi päätös ollut hyvä). Jos tarkoitit jotain muuta, avaat varmaankin ajatuksiasi.
Sanoin, että vaikka olisi saatu sopimuksen purusta säästöä vain yksi euro niin sopimuksen purku on hyvä juttu. En oikeesti ymmärrä miten saat minun väittämään sitä huonoksi kun koko kirjoituksessani ei ole huono sanaa, eikä muutakaan negatiivia. Siten jos ei sitä euron voittoa edes saa, niin sitten olisi voinut pitää sopimuksen kevääseen asti ja estää Corsolta lisätienestit.
 
Ylös