CHL Otteluseuranta (pl. Ilves)

Ei tuo Pinguins silti mikään heittopussi ole, kokeneita liigajyriä ja maju-ukkoja pienemmistä maista mukana. Mutta kelpaa hyvin silti.
No jos niitä ei pysty hoitamaan ni sit ei kyllä ansaita voittaa yhtään mitään. Brevenhavenilla iso kasa vanhoja yli 30 vuotiaita joista en oo ikinä kuullutkaan.muutama pienemmän maan maajoukkuepelaaja.Pitäisi Ilveksen hoitaa itsensä jatkoon.

Viimeksi muokattu:
Itse asiassa kotietu ei välttämättä ole tappiin, sillä yhdessä ottelussa pelattavan finaalin kotijoukkuetta määritellessä otetaan huomioon runkosarjan lisäksi myös playoff-tulokset. Kahden ottelun yhteismaaleilla ratkaistavissa playoffeissahan jatkoon voi edetä pienimmillään 2 pisteellä (molemmista osaotteluista tasapelit ja jatkoilla voitto) ja enimmillään 6 pisteellä (molemmista osaotteluista voitto.

No, finaaliin on aika paljon matkaa, Ilves lienee CHL-mestariksi tässä vaiheessa joku tyyliin kasi- tai ysisuosikki.

edit: tai voi aika paljon vaikuttaa Bernin ja Brynäsin mestarikertoimiin, että vain toinen niistä etenee edes kahdeksan sakkiin. Aika lailla 50-50-pari. Ja vastaavasti Frölundan ja Lukon kertoimiin varmasti vaikuttaa vapaalippu 8 sakkiin.

Itse asiassa kotietu ei välttämättä ole tappiin, sillä yhdessä ottelussa pelattavan finaalin kotijoukkuetta määritellessä otetaan huomioon runkosarjan lisäksi myös playoff-tulokset. Kahden ottelun yhteismaaleilla ratkaistavissa playoffeissahan jatkoon voi edetä pienimmillään 2 pisteellä (molemmista osaotteluista tasapelit ja jatkoilla voitto) ja enimmillään 6 pisteellä (molemmista osaotteluista voitto.

No, finaaliin on aika paljon matkaa, Ilves lienee CHL-mestariksi tässä vaiheessa joku tyyliin kasi- tai ysisuosikki.

edit: tai voi aika paljon vaikuttaa Bernin ja Brynäsin mestarikertoimiin, että vain toinen niistä etenee edes kahdeksan sakkiin. Aika lailla 50-50-pari. Ja vastaavasti Frölundan ja Lukon kertoimiin varmasti vaikuttaa vapaalippu 8 sakkiin.

Häh? Siis eikö muka pleijareita pelata ihan vain kaksiosaisina sarjoina, joissa ei mitään pisteitä jaeta, vaan yhteismaalit ratkaisevat? Niin oli ainakin viime vuonna.

Kalpa saa nyt sitten sen Zűrichin vastaansa. Lukolle napsahti Storhamar. Lämsä on taktikoinut hyvin.
Tämä on jotenkin tragikoomista. Junnuja melko rohkeasti kokoonpanossa peluuttanut KalPa saa Zürichin ja ykköskokoonpanolla joka pelissä vetävä Lukko Storhamarin. Rouva Fortunella on todella kieroutunut huumorintaju.

Häh? Siis eikö muka pleijareita pelata ihan vain kaksiosaisina sarjoina, joissa ei mitään pisteitä jaeta, vaan yhteismaalit ratkaisevat?

Ei pisteitä varsinaisesti mihinkään jaeta, mutta ne lasketaan siihen taulukkoon jossa vertaillaan lopulta kahdesta finaaliin päässeestä kumpi saa pelata sen kotona. Niillä ei siis ole mitään merkitystä, jos ei finaaliin pääse, mutta siellä voi esim. Ilves-Frölunda kääntyä Frölundan kotieduksi kun lasketaan että Frölunda onkin playoffeissa saanut esim. 4 pongoa enemmän. (Ilveksellä runkosarjassa 3 pinnaa enemmän) Varsinaisen peliajan voitosta tuohon vertailuun saa 3 pistettä ja tasapelistä 1. Mahdollisen jatkoajan ja rankkujen tuloksella ei ole merkitystä tähän taulukkoon.

Viimeksi muokattu:
KalPalla näköjään jos jotenkin Zurichin pystyy voittamaan niin tulee sen Bern-Brynäs-parin voittaja vastaan seuraavaksi ja välierässä odottaisi sitten luultavasti Frölunda, joka kohtaa siihen asti pelkkiä massiivisia altavastaajia. Jos ja kun ajatellaan, että Ruotsin ja Sveitsin joukkueet ovat etukäteen kovimpia niin ei paljon paskempaa kaaviota voisi olla. Ja tämä tuli siitä palkkioksi, että voittivat kaikki pelit ja sijoittuivat runkosarjassa kakkoseksi.

Ei pisteitä varsinaisesti mihinkään jaeta, mutta ne lasketaan siihen taulukkoon jossa vertaillaan lopulta kahdesta finaaliin päässeestä kumpi saa pelata sen kotona. Varsinaisen peliajan voitosta 3 ja tasapelistä 1.

Ok. Johan on systeemit :D

Häh? Siis eikö muka pleijareita pelata ihan vain kaksiosaisina sarjoina, joissa ei mitään pisteitä jaeta, vaan yhteismaalit ratkaisevat? Niin oli ainakin viime vuonna.
Näin minä olen tämän ymmärtänyt, en tiedä miten jäsen Pok asian on ymmärtänyt? Eli Ilveksellä (en kirjoita enää meillä, koska foorumi on niin jakaantunut, ettei tiedä ketä kannattavat) pitäisi olla jatkoon se etu, että pelaavat kahden pelin pleijarisarjan jälkimmäisen eli ratkaisevan pelin aina kotona?

Chl itse matskuissaan rankkasi vitossuosikiksi mestaruuteen ennen kauden alkua, eiköhän ilves siellä taida ihan kärjessä olla edelleen vaikka liiga onkin vaikeampaa

Näin minä olen tämän ymmärtänyt, en tiedä miten jäsen Pok asian on ymmärtänyt? Eli Ilveksellä (en kirjoita enää meillä, koska foorumi on niin jakaantunut, ettei tiedä ketä kannattavat) pitäisi olla jatkoon se etu, että pelaavat kahden pelin pleijarisarjan jälkimmäisen eli ratkaisevan pelin aina kotona?
Kyllä Pok oikeassa on.

Niin kahden pelin pleijarisarjan, mutta mahdollista yksiosaista finaalia ei välttämättä pelaisi kotona, koska sen kotiedun määrittävään taulukkoon lasketaan myös playoffien yksittäiset ottelut.

On tuossa vielä sekin, että jos nyt joku Tychy tai Grenoble pääsisi finaaliin ja sillä olisi finaalijoukkueista enemmän pisteitä runkosarja ja playoffit yhteen laskettuna niin se ei silti saisi isännöidä finaalia esim. Ilvestä, Berniä tai Frölundaa vastaan, koska finaalia ei mihinkään latoon viedä.

Finaali pelataan yksiosaisena ja @Pok meinasi tuolla sitä, että siihen kotijoukkue valittaisiin noin. En tosin löytänyt tuostakaan infoa CHL:n sivuilta kohdasta ja videosta, joissa selitettiin playoff-kaavio, joten jokin tämän kauden systeemiä(finaalin kotietua) koskeva linkki kelpaisi, jos @Pok :lta löytyy.

Finaali pelataan yksiosaisena ja @Pok meinasi tuolla sitä, että siihen kotijoukkue valittaisiin noin. En tosin löytänyt tuostakaan infoa CHL:n sivuilta kohdasta ja videosta, joissa selitettiin playoff-kaavio, joten jokin linkki kelpaisi, jos @Pok :lta löytyy.
Aivan joo, en muistanutkaan/ajatellut finaalin yksiosaisuutta..

The teams reaching the Semi-Finals may apply for
home-ice for the final game in writing. The CHL Office
will supply the respective teams with a standardised
application form which must be returned to the
CHL Office no later than 18 December 2025 / 17:00
(Zurich time) upon completion of the Quarter-Finals.
The decision on the final venue will be taken by the
CHL Board. Its decision is final and unreviewable.

Requirements / preconditions that need to be fulfilled
to receive consideration to host the CHL Final:
– The CHL Final must be played in the arena, where
the club plays the majority of its respective home
games in the domestic league
– The venue must have a capacity, which can cover
the needs of the CHL & Infront and let the host club
generate a good amount of revenue
– Technical facilities of the venue which cover the
needs of the CHL & Infront
– Hospitality facilities of the venue which cover the
needs of the CHL & Infront