Carl Klingberg

Tietysti, mutta joissain tapauksissa mennään keväälle ja kesälle. Tunnusteluja on pitkin kautta varmasti. Ei se silti tässä tarkoita niin kuin ilmeisesti väität, että Klingbergille tehdään kohta sopimus tai jätetään tekemättä.
Kyllä, kyllä mutta muut joukkueet rakentavat ensikautta myös parhaillaan.

Ensimmäiseen. Kyllä sä viet tässä voiton. Sulle tulee lähinnä naureskeltua. Toiseen. Maksaisin sen mitä ansaitsee. Kakkos-kolmosketjun piste per peli vetävä powerhyökkääjä. Sinä varmaan ottaisit vain mailapalkalla vai?
Arvasin että sinulta saa vain liirum laarum vastauksia., ”sen mitä ansaitsee”.
Huutonaurua.

Järvinen on Ässissä pelannut n. 140 000 vuosilapulla. Terve Calle on tätä arvokkaampi että jotain 170 000 - 200 000. Siinä on sitten auki että mikä se ensi kauden pelaajabudjetti on ja paljonko laitetaan pelaajistoon ja paljonko jätetään loukkivaraksi ja kauden aikaisiin reagointeihin.

Nyt kun olen omani sanonut niin olisi hauska kuulla teikäläisen arvio kuinka arvokas Calle on.
Itse otan mieluummin Järvisen kolmos-senaksi kuin Klingbergin kolmos- nelosvitjaan missä nyt alkukauden pelasikin.

Itse en Klingbergiin laittaisi ykkös-kakkosvitjan laiturin palkkaa,
Enkä sijoittelisi kumpaakaan kahteen ensimmäiseen vitjaan ensikaudelle.

Kumpikin 150k€ pelaajia ensikaudelle.
Noilla terveluloa molemmat.

Arvasin että sinulta saa vain liirum laarum vastauksia., ”sen mitä ansaitsee”.
Huutonaurua.
No mitä sä halusit kuulla? Kerroin että sen mitä kakkos-kolmosketjun powerhyökkääjä ansaitsee. En minä tiedä mitään summia mitä sellaisille maksetaan.

Kerro nyt itse mitä pitäisi maksaa? Sä huutelet täällä tapasi mukaan tuuleen ja kyselet muilta mutta itse et tuo TAASKAAN mitään muuta keskusteluun. Naurettava tyyppi olet ei voi muuta sanoa. Jos Eemeli olisi vielä Ruotsissa loukilla ja haluaisi siirtyä takaisin Ilvekseen kesken kauden niin varmaan sun mielestä hänellekkään ei saisi maksaa kuin jotain junnun palkkaa? Vastaa joskus ja anna perusteluita sen sijaan että yrität päteä ja tehdä itsestäsi pellen.

No mitä sä halusit kuulla? Kerroin että sen mitä kakkos-kolmosketjun powerhyökkääjä ansaitsee. En minä tiedä mitään summia mitä sellaisille maksetaan.

Kerro nyt itse mitä pitäisi maksaa? Sä huutelet täällä tapasi mukaan tuuleen ja kyselet muilta mutta itse et tuo TAASKAAN mitään muuta keskusteluun. Naurettava tyyppi olet ei voi muuta sanoa. Jos Eemeli olisi vielä Ruotsissa loukilla ja haluaisi siirtyä takaisin Ilvekseen kesken kauden niin varmaan sun mielestä hänellekkään ei saisi maksaa kuin jotain junnun palkkaa? Vastaa joskus ja anna perusteluita sen sijaan että yrität päteä ja tehdä itsestäsi pellen.
Kirjoittelet enemmän muiden mielipiteistä kuin kiekosta.
Tyhjänpäiväistä paskaa molemmista.

Kirjoittelet enemmän muiden mielipiteistä kuin kiekosta.
Tyhjänpäiväistä paskaa molemmista.
"Arvasin että sinulta saa vain liirum laarum vastauksia., ”sen mitä ansaitsee”.
Huutonaurua."

-> Semmosta.

150t/kausi olisi omastakin mielestä hyvä taso Järviselle ja Klingbergille. Järviselle voisi maksaa hiukan enemmänkin. Vaikka ikää onkin 37. Ollut viimeiset pari kautta Liigan johtavia senttereitä ja mehän tiedetään miten vaikea Liigaan on löytää mitat täyttäviä senttereitä. Kaksivuotinen soppari ei olisi edes iso riski.

Callessa on pelitaitojen lisäksi isosti niitä suuresti kaivattuja johtajaominnaisuuksia, jotka täytyy ottaa huomioon sopivaa korvausta miettiessä. Tämmöisiä persoonia, joka ottaa joukkueen ja koko yhteisön (pl. 1 jälkikäteen ihmettelijä) haltuun päivästä yksi, ei joka oksalla kasva. Vuoden jatko aika no brainer. Ja jos taso laskisikin äkisti, niin ei Ilves niin persaukinen seura ole, että siihen kaatuisi. Mahdollinen reward on kuitenkin niin paljon suurempi kuin mahdollinen riski. Tietysti lapun täytyy olla kohtuullinen tällaisen kauden ja loukkaantumisen jälkeen, kun ikääkin taas vuosi lisää, mutta eiköhän se semmoiseksi saadakin, jos kerta itse täällä haluaa jatkaa.

Se taas jos joku väittää ihmetelleensä päivästä yksi Klingbergin hehkutusta, kertonee kaiken tarpeellisen.

Viimeksi muokattu:
Itse otan mieluummin Järvisen kolmos-senaksi kuin Klingbergin kolmos- nelosvitjaan missä nyt alkukauden pelasikin.

Senkö mukaan sinun mielestä pelaajan arvo määrittyy, pelkän ketjuhierarkian? Klingbergin kohdalla ei puhuta vain kolmoskentän laiturista. Maksetaan myös kokemuksesta ja siitä että pystyy olemaan niitä johtavia pelaajia kopissa. Siitä että saadaan pelaaja joka on ollut voittavissa joukkueissa aiemminkin ja tietää mitä se voittaminen vaatii. Sellaiset pelaajat on yleensä markkina-arvoltaan hieman arvokkaampia kuin pelkät kolmoskentän laiturit.

Ei kai Frimaninkaan kohdalla puhuttu vain kakkos-kolmosparin peruspakista joka nyt kauteen tekee sen 3+5 koska ylivoima-aikaa ei ole luvassa?

Tämä noudattelee aikalailla omaakin ajatusmaailmaa asian suhteen. Mikäli Järvinen pelaa lähellekään viime kauden kaltaisen sesongin, ei palkkapyyntö tuosta juurikaan liiku ja mies on joka euron arvoinen. Pystyy pelaamaan hyvällä tasolla molempiin suuntiin, osaa aloittaa ja on edelleen ylivoimalla tähän sarjaan todella kova tekijä.

Klingberg oli viime keväänä huikea. Tuosta on kuitenkin n. 10 kuukautta aikaa, kun mies (toivottavasti) palaa odotetun mukaisesti kaukaloon helmikuussa. Hänen kanssaan ei millään voi tehdä kuin alustavia tunnusteluja jatkosopimuksen osalta ennen tuota. Palkka on varmasti nyt suht kovaa luokkaa. Samanlaista sopimusta ei kannata tarjota. Tai no, jos mies pelaa kaikkien aikojen kevään ja iskee ratkaisevassa finaalissa voittomaalin, niin perun puheeni :)

Joka tapauksessa ensi kautta silmällä pitäen on Järvinen tällä hetkellä parempi sijoituskohde ja varmempi kortti.

Senkö mukaan sinun mielestä pelaajan arvo määrittyy, pelkän ketjuhierarkian? Klingbergin kohdalla ei puhuta vain kolmoskentän laiturista. Maksetaan myös kokemuksesta ja siitä että pystyy olemaan niitä johtavia pelaajia kopissa. Siitä että saadaan pelaaja joka on ollut voittavissa joukkueissa aiemminkin ja tietää mitä se voittaminen vaatii. Sellaiset pelaajat on yleensä markkina-arvoltaan hieman arvokkaampia kuin pelkät kolmoskentän laiturit.
Nyt ei sitten tarvitse ihmetellä, arvostella tai arvailla Nättisen hankintaa, palkkaa tai peluutusta.

Ja näin. Et vastannut taaskaan kysymykseen vaan käännät keskustelun aivan muuhun. Vittu mä häpeän sua.
Voisit vielä sieltä pinnasängystäsi kertoa mihin en vastannut??
Klingbergin palkkaan otin kantaa ennen kuin kerkesit edes siihen vastausta pyytämään.

Itse et kylläkään pystynyt summia Callen palkkaan liittyen vastaamaan, mikä tuskin itseäsikään yllättää.

Nyt ei sitten tarvitse ihmetellä, arvostella tai arvailla Nättisen hankintaa, palkkaa tai peluutusta.

Ja mitenkähän Nättisen hankinta tähänkin taas liittyy?

Ja mitenkähän Nättisen hankinta tähänkin taas liittyy?
Maksetaan myös kokemuksesta ja siitä että pystyy olemaan niitä johtavia pelaajia kopissa. Siitä että saadaan pelaaja joka on ollut voittavissa joukkueissa aiemminkin ja tietää mitä se voittaminen vaatii. Sellaiset pelaajat on yleensä markkina-arvoltaan hieman arvokkaampia kuin pelkät kolmoskentän laiturit.
Melkosesti saanut Näde paskaa niskaan eikä sopparin jatkoja huudella vaikka täyttää yllä kirjoittamasi.
Sikäli liittyy.

Melkosesti saanut Näde paskaa niskaan eikä sopparin jatkoja huudella vaikka täyttää yllä kirjoittamasi.
Sikäli liittyy.

Sinä tässä Nättisen Klingbergin rinnalle nostit, en minä.

Jos tähän saakka nähdyn perusteella molemmat on olleet yhtä hyviä pelaajia niin omapahan on asiasi.

Sikäli liittyy.
No on pikkasen eri lähtökohdat näillä kahdella ihan loukkihistoriasta aina tuottoon kentällä. Ja kun itse ketjuhierarkiasta puhuit, niin toinen ollut kärki-/keskiketjuissa, sekä 1. ylivoimalla ja toinen lähinnä alaketjuissa, sekä satunnaisesti 2. ylivoimalla, jos on sattunut olemaan pelikunnossa.

No on pikkasen eri lähtökohdat näillä kahdella ihan loukkihistoriasta aina tuottoon kentällä. Ja kun itse ketjuhierarkiasta puhuit, niin toinen ollut kärki-/keskiketjuissa, sekä 1. ylivoimalla ja toinen lähinnä alaketjuissa, sekä satunnaisesti 2. ylivoimalla, jos on sattunut olemaan pelikunnossa.
Niemelän peluutuksessa, alkukaudesta Calle pelasi kolmosessa ja nelosessa Nättisen tai Borgin laidalla.

Mielestäni outo paikka odotuksiin nähden?

Tehot 0+1 kahdeksaan peliin eikä tämän peli näyttänyt tuota paremmalta.
Toisin sanoen vahvuudet alkukaudelta jäivät pelillisesti Nättisen tasolle.

Kuten ensimmäisessä viestissä kirjoitin, on HYVÄ pelaaja.
Tarjoisin ensikaudelle kolmosen laiturin paikkaa, kolmosen laiturin tilillä.

Niemelän peluutuksessa, alkukaudesta Calle pelasi kolmosessa ja nelosessa Nättisen tai Borgin laidalla.

Mielestäni outo paikka odotuksiin nähden?

Tehot 0+1 kahdeksaan peliin eikä tämän peli näyttänyt tuota paremmalta.
Toisin sanoen vahvuudet alkukaudelta jäivät pelillisesti Nättisen tasolle.

Kuten ensimmäisessä viestissä kirjoitin, on HYVÄ pelaaja.
Tarjoisin ensikaudelle kolmosen laiturin paikkaa, kolmosen laiturin tilillä.
Voi tulla sulle yllätyksenä, mutta pelasi alkukauden käsi paskana.

Takaisin