• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo kymmenettä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Boikotti Ilvesjohtoa kohtaan

Ilves-johdon pitää oppia oleen avoimempi maksavia asiakkaita, eli kannattajia kohtaan. Aidot ja rehelliset perustelut tiskiin kiitos.

Tämä. Myös pitäisi alkaa julkaisemaan niitä poissaoloaikoja, niinkun KalPat, IFK:t yms. tekee, eikä vetoilla johonkin lakiin. Toki ei voi ilman lupaa, mutta tuo saatanan salamyhkäisyys kun pelaajat häviää rosterista on aivan raivostuttavaa. Loukkaantumisen syytä ei tietenkään ilmoiteta, mutta edes aikahaarukka, että on 1-2viikkoa, 4-5 viikkoa yms.

Joo kyllä muutos varmasti jossain kohtaa tulee. Ripan onnistuminen/epäonnistuminen pitäisi suurimaksi osaksi määritellä tilikauden tuloksesta eikä mistään peliillisestä seikasta. Niistä voi sitten Tillua kritisoida.

Tästä olen kallistunut kokoajan enemmän siihen suuntaan, että johto, myös Jalo siis määrittelee paljon tuota pelaajapolitiikkaa. Hän myös kaiketi teki taas tuon helpoimman jatkosopimuksen Koskelalle taas varmisti, että ensi kausikin on kaukalon kiertelyä.

Kun isoin paine saada myös Ilveksiä joukkueeseen kävi suurimmaksi, olisi kyllä johdon pitänyt hoitaa tuo Ikosen kotiutus. Olen samaa mieltä, että Ikonen ei ole mikään sateentekijä, mutta tuo Ilveslähtöisten pelaajien vieroksunta oli jo saanut sellaiset mittasuhteet, että olisi ollut tärkeä näyttää koko yhteisölle, että sitä kuunnellaan. On peri Ilvesläinen tapa aina suojella ja selitellä jotain henkilöitä sillä ettei kuulu toimenkuvaan, mutta kyllä se esim. rahoituksen järjestäminen noihin pelaajiin on isolta osalta Jalon vastuulla, samaten kuka siinä urheilujohtajan pestillä istuu ja koko tuo mukavoituminen organisaatiossa lähtee ihan ylhäältä.

Jossei mitään muuta tehdä niin johto voisi tulla selityksinä ulos seuraavista:
- miksi koko kauden surkealla tolalla olevaan erikoistilannepelaamiseen ei reagoitu? Missä on tulosvastuu näiden merkittävien osa-alueiden osalta?
- miksi ilmiselvään tarpeeseen puolustuksen vahvistamiseksi ei reagoitu

Se kuuluisa sokea Reettakin näki kauden mittaan nuo ongelmat. Väitän että jos olisi reagoitu niin nyt odoteltaisiin finaaleja. Niin hyvin tuo 5-5 peli toimi.

Ilves-johdon pitää oppia oleen avoimempi maksavia asiakkaita, eli kannattajia kohtaan. Aidot ja rehelliset perustelut tiskiin kiitos.
Alkaisi nyt ihan ensin olemaan rehellisiä itselleen ja toisilleen.

Se on ihan sama mitä meille sitten lässyttää, koska ne voi olla vain sanoja.

Ensiksi tosiaan pitäisi itse heidän herätä, että onko suunta oikea ja jos on niin miksi se on ja jos ei niin miksi ei.

Jos kokoonpano on nyt paperilla jo alkanut tippua muiden kyydistä ja eroa Pendon nippuunkin paperilla tulla, niin miten se on kehittymistä?

Paperilla ei toki pelata onneksi, mutta silloin mun mielestä se potentiaalikin tippuu. Ei esim. Ratiselta voi odottaa Blichfield tason runkosarjaa, vaikka suorittaisi potentiaalinsa yläpäässä.

Itse olen luonnostellut monivuotisena kausarilaisena ja pientukijana pitkähköä kirjettä toimistolle. Avaan omat tunteeni Ilvestä kohtaan ja kysyn isosti, miksi mikäkin asia ei korjaudu edes vahingossa. Toki myös positiivisiä asoita on. Katsotaan saanko koskaan mitään vastausta.

miksi koko kauden surkealla tolalla olevaan erikoistilannepelaamiseen ei reagoitu? Missä on tulosvastuu näiden merkittävien osa-alueiden osalta?

Muistaakseni joku kirjoitti täällä foorumilla,että valmennukseen oli tarjottu vahvistusta, mutta Hölö ei halunnut. Jos näin on,niin melkoista jääräpäisyyttä Hölöltä.

Hölö sanoi kesällä,että nykyinen määrä valmentajia on sellainen, mihin hän on tottunut, että jokainen saa sopivasti vastuuta.

Alkaisi nyt ihan ensin olemaan rehellisiä itselleen ja toisilleen.

Se on ihan sama mitä meille sitten lässyttää, koska ne voi olla vain sanoja.

Ensiksi tosiaan pitäisi itse heidän herätä, että onko suunta oikea ja jos on niin miksi se on ja jos ei niin miksi ei.

Jos kokoonpano on nyt paperilla jo alkanut tippua muiden kyydistä ja eroa Pendon nippuunkin paperilla tulla, niin miten se on kehittymistä?

Paperilla ei toki pelata onneksi, mutta silloin mun mielestä se potentiaalikin tippuu. Ei esim. Ratiselta voi odottaa Blichfield tason runkosarjaa, vaikka suorittaisi potentiaalinsa yläpäässä.
Totta, tuo on silleen vähän eri asia ja koskee lähtökohtaisesti joukkueen rakentamisvaihetta. Miksi Ilves ei halua/pysty panostaan lähtökohtaisesti tähti-tason pelaajiin. Blichfeld-tyylisiin. Seppä tosin Aamulehdessä tästä sanoikin sen olevan strategia-valinta. Mielestäni virhe koska tähdet myy. NHL:ssä erityisesti ja ei kaikkea sieltä kannata apinoida mutta ei kannattajat nyt niin erilaisia ole.

Ja kyllä, Johansson oli tähti tällä kaudella, mutta taisi enemmän kasvaa siihen kuin lähtökohtaisesti olla.

Mutta tämä on vähän eri asia kuin se mistä kirjoitin reagoimisesta kauden aikana puutteisiin. Toivoin lähinnä jos johto näitä lukee niin aidosti ottavan itseensä ja vastaavan rehellisesti niihin ongelmiin pelissä mitkä eniten kannattajia kismittää.

Muistaakseni joku kirjoitti täällä foorumilla,että valmennukseen oli tarjottu vahvistusta, mutta Hölö ei halunnut. Jos näin on,niin melkoista jääräpäisyyttä Hölöltä.

Hölö sanoi kesällä,että nykyinen määrä valmentajia on sellainen, mihin hän on tottunut, että jokainen saa sopivasti vastuuta.
Niin, jos noin on niin kerrottaisiin sekin avoimesti kannattajille ja myönnettäisiin että virhe tuli tehtyä.

Muistan tuon Hölön kommentin mutta tuolloin ei ollut tiedossa tuo erikoistilannepelaamisen karmeus.

Kyllä sanattomaksi veti kun kuulin että 2000 luvulla ainoat joukkueet jotka ei ole ollut finaalissa on Sport, Jukurit ja meidän Ilves. Mulla oikeesti räjähtää aivot näin käsittämättömästä faktasta. Eiköhän tässä ole jo ihan tarpeeksi syytä tehdä asioille jotain, nyt pitää loppua tekosyyt ja laittaa kädet kyynärpäitä myöden paskaan ja alkaa hoitaan kaikki työnsä mihin kukin on palkattu. Tillu vähintäänkin ulos ja heti

Onko ongelma lopulta siinä että Ilvestä johdetaan kuten yritystä.. mutta ei kuten urheiluseuraa...
Vanhahko viesti mutta yksinkertaisesti ei. Ilvestä pitääkin johtaa kuten yritystä, ja pitäisi johtaa kuten normaaleja tän kokoluokan yrityksiä vastuujärjestyksineen. Hallituksen pitäisi päättää raamit jonka mukaan muut osa-alueet toimii. Urheilupuolikin pitäisi siinä mielessä miettiä uusiksi, että onko siellä joitain vanhoillisia ajatuksia jotka sitoo vakkapa Utj,n kädet mahdottomaan tilanteeseen.

Takaisin