Avoin paneelikeskustelu Ilveksen tulevaisuudesta

Hermis

Guest
Vs: Avoin paneelikeskustelu Ilveksen tulevaisuudesta

Niillä, jotka ajavat Ilveksen etua ei voi olla sellaista salattavaa, etteikö tällaiseen keskusteluun voisi osallistua. Toinen osapuoli on ollut avoin, toinen ei. Jotta tästä Ilves-yhteisölle asiasta voisi muodostaa objektiivisen mielipiteen olisi kaikille osapuolille reilua pitää avoin keskustelutilaisuus, jossa näkökulmat tulisi julki.

Jos Marko Sjöblom puhuu palturia niin miksi sitä ei voi oikaista sitten tällaisessa tilaisuudessa? Mitä kaikkea Ilveksen taustalta voisikaan sitten paljastua jos asioista keskusteltaisiin avoimesti? Liikesalaisuudet koskevat enemmän niitä, jotka Ilvekselle palveluja myyvät, joku voisi tarjota saman palvelun vaikka paremmilla ehdoilla kenties. Tämä asia alkaa kirkastumaan pala palata aina kun joku koittaa lakaista kohua maton alle.
 

JK

Guest
Vs: Avoin paneelikeskustelu Ilveksen tulevaisuudesta

Topi sanoi:
No no! Jos järjestetään paneelikeskustelu niin kyllähän osallistujat pitää valita erittäin tarkkaan. Eihän muuten synny mitään rakentavaa keskustelua. Totta kai haluan että pesä puhdistetaan, mutta tuskin sitä tällaisella paneelikeskustelulla puhdistetaan!

Niin, ehkä se paneelikeskustelu olisi nimenomaan "Ilveksen tulevaisuus", missä keskityttäisiin nimenomaan strategiaan ja sen toteutukseen. Tietysti tässä ei voida käydä läpi koko yritysriippuvuutta ja taloudellisia vaikutuksia, mutta niistäkin olisi hyvä saada esim. tj:n toimesta jotain konkreettista(tämä on toiminut, yritysmyynti kasvanut xx%, kustannukset alas xx%). Muutamia kysymyksiä, mitkä ovat täysin yleisiä:

"Ilveksen logo, sen omistus ja hyödyntäminen ry:n, jalkapallon, jääkiekon, salibandin jne toiminnoissa"
"Hockey-Ilveksen strategia - urheilullinen / taloudellinen, seuraavat askeleet"
"Myynti ja markkinointi - yrityskuvan luominen"
"Itse vai ulkoistaen - tärkeimmät toimenkuvat Ilveksessä"

osallistujina ainakin: Ilves ry pj, Ilves-Hockey tj + hpj + utj, pääomistaja(tai hänen edustajansa), potkupalloilijat olisi hyvä saada mukaan samaan kasaan(Ojala ei tuplaroolissa).

Ilman Sjöblomia tuo porukka tuskin saa aikaan mitään keskustelua, joten ehkä siellä pitäisi olla joku tuomassa asioita esille ja tuomassa jonkinlaista näkökulmaa asiohin.

Yleisöä varmasti riittäisi tähän sessioon. Kaikki merkit näyttävät, että käytännössä tuollaista keskustelua ei ole käyty YHTEISESTI(edes suljettujen ovien takana), valitettavasti - mutta nyt asia olisi korjattavissa. Joku voisi jopa sponsoreida tuota tilaisuutta, nimittäin kiinnostuneita on varmasti ympäri Suomea.

Se mikä tässä harmittaa eniten, on se, että yhdellä henkilöllä olisi saattanut olla visioita/ideoita näiden asioiden suunnitteluun ja ehkä jopa jalkauttamiseen. Nyt sekin tuulahdus on kutistunut Ilves-henkiseksi pieruksi.

t: "Liukas Lätkä"

JK(jälkikirjoitus) - yritykselle ei ole millään tavalla paha asia, että ollaan aktiivisia median (hyväksi)käytössä. Yleensä ne, jotka eivät osaa käyttytyä mediassa kutsuvat sitä mediapeliksi. Hyvä medianäkyvyysja -suhde on yksi tärkeimmistä asioista kuluttajabusineksessa, mihin jääkiekkokin voidaan katsoa.

JK1. Niin, fanit olisivat tietysti yleisönä. Kausikorttilaiset omilla paikoillaan, muille normaalit lipunhinnat. ;)
 

Rudi

Guest
Vs: Avoin paneelikeskustelu Ilveksen tulevaisuudesta

Tuskin sellaista tilaisuutta tulee.
Kuten Jyrki Lumme haastattelussa totesi: "Ilves on parin rantasuomalaisen hiekkalaatikko". Heidän etunsa ei ole puhdistaa ilmaa, vaan laittaa liikkeelle ja ainakin edesauttaa huhuja jotka hajoittavat niin fanien kuin toimijoiden rivejä.

Kun Jyrki Lumme ilveksen toiseksi suurimpana osakkeenomistajana, pitkästä ilvestaustasta ja arvostuksesta huolimatta on sivustaseuraaja, tietämätön asioista ja täysin aseeton tätä klikkiä vastaan, on varmaa että tilanne ei muutu ennenkuin Manngardin osalta tapahtuu jotain.

Niin kauan kuin klikillä on Manngardin luottamus tilanne jatkuu ennallaan. Sorry.
 

kirppu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
878
Vs: Avoin paneelikeskustelu Ilveksen tulevaisuudesta

Allekirjoitettu. Kaikkea on kokeiltu ja mikään ei tunnu auttavan joten nokeillaan tätäkin. Ei kai tästä (rehellisyydestä) voi ainakaan haittaa olla? Ellei sitten ole tehty jotain niin radikaalia munausta että päivänvalon nähdessään kaataa koko Ilveksen liiga kiekon. Jos näin tulee käymään onko se sitten huono asia? Ei näin ainakaan voi enään kauaa jatkua. Jotain on PAKKO TAPAHTUA!!!
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Avoin paneelikeskustelu Ilveksen tulevaisuudesta

Hermes sanoi:
Toinen osapuoli on ollut avoin, toinen ei.

Olet ilmeisesti seurannut tätä episodia hieman tarkemmin kuin minä.

Voisit siis auttaa miestä mäessä ja tuoda esiin ne "toisen osapuolen" esittämät tiedot, joiden perusteella katsot hänen toimineen avoimesti. Minä en ole sellaisiin törmännyt.

Sjöblom voisi tietenkin avata pelin ja tuoda julkisuuteen tiedot omasta likviditeetistään. Avoimelle miehelle omien tilitietojen paljastaminen ei kai ole mikään kynnyskysymys. Vaikka toki liikesalaisuuksia ovatkin.

Mitä paneelikeskusteluun tulee, niin muistettakoon nyt kuitenkin, että tässä on ollut kyse kahden yksityishenkilön, Vincent Manngardin ja Marko Sjöblomin, välisestä osakekaupasta. Ja kuten ostajaehdokas on itse julkisuudessa ilmoittanut, osapuolet ovat sopineet siitä, ettei asioita levitellä julkisuuteen.

Kuinka moni kuvittelee, että Manngard lähtisi mukaan jonkinlaiseen väittelytilaisuuteen? Ja kuinka moni on sitä mieltä, että hänen edes pitäisi? Ei kenenkään ole pakko myydä omaisuuttaan, ellei halua.
 

Hermis

Guest
Vs: Avoin paneelikeskustelu Ilveksen tulevaisuudesta

Brooks sanoi:
Olet ilmeisesti seurannut tätä episodia hieman tarkemmin kuin minä.

Voisit siis auttaa miestä mäessä ja tuoda esiin ne "toisen osapuolen" esittämät tiedot, joiden perusteella katsot hänen toimineen avoimesti. Minä en ole sellaisiin törmännyt.

Sjöblom voisi tietenkin avata pelin ja tuoda julkisuuteen tiedot omasta likviditeetistään. Avoimelle miehelle omien tilitietojen paljastaminen ei kai ole mikään kynnyskysymys. Vaikka toki liikesalaisuuksia ovatkin.

Sjöblom sanoi päässeensä sopuun Mangardin veloista ja ollensa valmis sijoittamaan heti 500k€.

Olen tässä asiassa ihan julkisuudessa olleiden tietojen varassa. Sjöblom ei ole ainakaan vielä jäänyt kiinni valheista, Hallitus sen sijaan on (esim. tämä surullisen kuuluisa lista).

Jos sinulla kerran on tietoa ja näyttöä, että Sjöblomilla ei riittävää varallisuutta ole niin tokihan sinä sen voit suoraan myös sanoa muutenkin paljastaa Sjöblomin juonet. Saadaan tämäkin asia pois päiväjärjestyksestä ja demonit karkotettua.


Brooks sanoi:
Mitä paneelikeskusteluun tulee, niin muistettakoon nyt kuitenkin, että tässä on ollut kyse kahden yksityishenkilön, Vincent Manngardin ja Marko Sjöblomin, välisestä osakekaupasta. Ja kuten ostajaehdokas on itse julkisuudessa ilmoittanut, osapuolet ovat sopineet siitä, ettei asioita levitellä julkisuuteen.

Kuinka moni kuvittelee, että Manngard lähtisi mukaan jonkinlaiseen väittelytilaisuuteen? Ja kuinka moni on sitä mieltä, että hänen edes pitäisi? Ei kenenkään ole pakko myydä omaisuuttaan, ellei halua.

Jos tarkkana poikana luet avauksesta, mitä paneelikeskustelun aihe koskee: Ilveksen tulevaisuutta. Ei ole kyse Manngardin ja Sjöblomin välisen kaupan ruotimisesta vaan Ilveksen tulevaisuudesta. Johdetaanko Ilvestä lyijykynällä kirjoitetuilla post'it lapuilla ja hätäpuruilla vai jollain muulla strategialla. Tästä on kysymys arvon Brooks.
 

Okafani

Luottopelaaja
Viestejä
1 024
Vs: Avoin paneelikeskustelu Ilveksen tulevaisuudesta

Paneelikeskusteluita voi käydä vaikka kuinka kauan, mutta noiden kahden ( VM ja MS )väliseen neuvotteluun ja sopimiseen niillä ei ole mitään vaikutusta. Vain ko henkilöt voivat voivat päättää em asioista.
Toinen asia on sitten Ilveksen ( Oy ) omistus ja tulevaisuus, mutta sekin kuuluu vain omistajille, tiukassa paikassa osakeomistuksen suhteessa, jos yksimielisyyttä ei muuten löydy.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Avoin paneelikeskustelu Ilveksen tulevaisuudesta

Hermes sanoi:
Jos tarkkana poikana luet avauksesta, mitä paneelikeskustelun aihe koskee: Ilveksen tulevaisuutta. Ei ole kyse Manngardin ja Sjöblomin välisen kaupan ruotimisesta vaan Ilveksen tulevaisuudesta. Johdetaanko Ilvestä lyijykynällä kirjoitetuilla post'it lapuilla ja hätäpuruilla vai jollain muulla strategialla. Tästä on kysymys arvon Brooks.

Vai sanotaanko niin, että minä olen ehkä liiankin tarkka ja sinä suurpiirteinen.

Addressin avaajat vaativat nimen omaan Marko Sjöblomin ehdottaman paneelikeskustelun järjestämistä. Sjöblom taas ehdotuksessaan lähti siitä, että paneelissa käsiteltäisiin rauennutta kauppaa ja sen taustoja:

"Toivoisin, että sinne tulevat kaikki, jotka ovat siinä niin sanotussa mahtavassa oppositioryhmässä minua vastaan. Sinne voisivat tulla myös toiselta puolelta media ja kaikki nämä, jotka ovat kertoneet näitä ihmeellisiä sepustuksia asioista. Kävisimme silloin nämä epäkohdat läpi, kun niitä ei ole tähänkään mennessä tuotu minulle julki, niin miksei niitä sitten voisi käydä avoimesti läpi? Ja vastaavasti minä kertoisin minun seitsemän epäkohtaani ja niin poispäin. Kävisimme ne läpi ja puisimme, että onko tässä ollut perusteita ylipäätänsä, vai onko tämä ollut enemmänkin todellinen puhallus kysymyksessä, ettei ole missään vaiheessa ollut tarkoituskaan päästää minua pääomistajaksi."

Hermes sanoi:
Sjöblom sanoi päässeensä sopuun Mangardin veloista ja ollensa valmis sijoittamaan heti 500k€.

Olen tässä asiassa ihan julkisuudessa olleiden tietojen varassa.

Niinpä.

Marko Sjöblom on avoimena ja kertoo olevansa valmis sijoittamaan Ilvekseen 500 000 euroa.

Jouni Jääskeläinen taas kertoo olleensa mukana kauppaneuvotteluissa, eikä tieto 500 000 eurosta pidä paikkaansa.

Tässä on nyt kaksi miestä, jotka ovat heittäytyneet viime päivinä näinkin avoimiksi. Ihan yhtä avoimina ovat pojat siellä olleet.

Jos on ihan julkisuudessa olleiden tietojen varassa, niin taitaa olla uskon asia, kumpaan luottaa.
 

Hermis

Guest
Vs: Avoin paneelikeskustelu Ilveksen tulevaisuudesta

Brooks sanoi:
Jos on ihan julkisuudessa olleiden tietojen varassa, niin taitaa olla uskon asia, kumpaan luottaa.

Toinen on menettänyt luottamuksen ajat sitten, toinen ei vielä ole sitä tehnyt, joten sikäli uskon asia se ei ole.

Voi olla että Sjöblom ei olisi ollut hyvä kippari, mutta on täysin varmaa, että tämä nykyinen malli on tuhon tie. Valitsen sen, jolla on jonkunlaista toivoa tulevaisuudesta.

On muuten kumma juttu, että vaikka Brooks olet todella paljon vuosien varrella kritisoinut Ilveksen johtoa, olet silti aina ollut lähtökohtaisesti sitä potentiaalisesti parempaa vaihtoehtoa vastaan. Meskasen kanssa olit napit vastakkain ja nyt kovasti koitat mustamaalata Sjöblomiakin. Ihan mielenkiintoinen asetelma.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 930
Vs: Avoin paneelikeskustelu Ilveksen tulevaisuudesta

Hermes sanoi:
Brooks sanoi:
Jos on ihan julkisuudessa olleiden tietojen varassa, niin taitaa olla uskon asia, kumpaan luottaa.

Toinen on menettänyt luottamuksen ajat sitten, toinen ei vielä ole sitä tehnyt, joten sikäli uskon asia se ei ole.

Voi olla että Sjöblom ei olisi ollut hyvä kippari, mutta on täysin varmaa, että tämä nykyinen malli on tuhon tie. Valitsen sen, jolla on jonkunlaista toivoa tulevaisuudesta.

On muuten kumma juttu, että vaikka Brooks olet todella paljon vuosien varrella kritisoinut Ilveksen johtoa, olet silti aina ollut lähtökohtaisesti sitä potentiaalisesti parempaa vaihtoehtoa vastaan. Meskasen kanssa olit napit vastakkain ja nyt kovasti koitat mustamaalata Sjöblomiakin. Ihan mielenkiintoinen asetelma.
Todellakin. Jos nyt ajatellaan vaikka pelkästään Jääskeläistä, niin en pysty mitenkään käsittää, miten kukaan voi uskoa tai luottaa Jääskeläisen sanomisiin. Aivan uskomatonta, jos joku todellakin uskoo tän herran sepustuksia!
 

merkkari

Guest
Vs: Avoin paneelikeskustelu Ilveksen tulevaisuudesta

Ts, kuinka paljon sinä hyödyt siitä että omistus ei muutu...
Mitään muuta järkiperustetta nyky-hallituksen puolustamiseen on vaikea nähdä. Sen toki ymmärtää jos saa jotain kivoja pikku etuja. Se on sitä Ilves-henkisyyttä.
 
Ylös