Arttu Pelli

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 265
Tää voi kuulostaa nyt tosi rumalta ja mää toivon, että saan niin saatanan kovaa sormilleni Lancasterin toimesta vielä tällä kaudella, mutta mihin me tarvitaan Lancasteria kun meillä on Pelli ja Clendening.

Sopimus vielä ensi kaudesta! :)
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 365
Tää voi kuulostaa nyt tosi rumalta ja mää toivon, että saan niin saatanan kovaa sormilleni Lancasterin toimesta vielä tällä kaudella, mutta mihin me tarvitaan Lancasteria kun meillä on Pelli ja Clendening.

Sopimus vielä ensi kaudesta! :)
Kolmeen pariin tarvitaan hyvät kiakolliset "raittin" pakit?
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 873
Tää voi kuulostaa nyt tosi rumalta ja mää toivon, että saan niin saatanan kovaa sormilleni Lancasterin toimesta vielä tällä kaudella, mutta mihin me tarvitaan Lancasteria kun meillä on Pelli ja Clendening.

Sopimus vielä ensi kaudesta! :)
Mitäs sitten tehdään, jos Clendening tai Pelli loukkaantuu pahemmin jossain kohtaa. Itse asiassa meillä ei ole mitenkään erityisen leveä materiaali tuolla pakistossa nyt.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 265
Mitäs sitten tehdään, jos Clendening tai Pelli loukkaantuu pahemmin jossain kohtaa. Itse asiassa meillä ei ole mitenkään erityisen leveä materiaali tuolla pakistossa nyt.
Niin siis mää en sitten missään nimessä ole ulostamassa Lancasteria.

Olisi ehkä pitänyt laittaa muotoon "mihin me tarvitaan Lancasterin pisteitä"
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 365
Niin siis mää en sitten missään nimessä ole ulostamassa Lancasteria.

Olisi ehkä pitänyt laittaa muotoon "mihin me tarvitaan Lancasterin pisteitä"
Tai, tarkotit varmaan sitäki että Pelli on ottamas Lesin roolia 1-2 ketjun kiekollisis raittin pakeis ?
Olishan se kiva saada kolme vahvaa hyökkäys sylinteriä pleijareihin.
 

Kodytek88

Luottopelaaja
Viestejä
2 209
Hienoa katsoa Pellin tekemistä hyökkäyssuuntaan tällä hetkellä. Tuntuu, että aina kun saa kiekon hyökkäysalueella, niin hyviä asioita tapahtuu. Kaveri lähes tanssii siniviivassa, tekee luovia ratkaisuja ja pääsee myös hyville vetopaikoille. Ylivoimaan on vaikeampaa keksiä varmempia viivamiehiä kuin Clendening ja Pelli.

Puolustuspäähän Pelli on alkukaudesta saanut ansaitustikin lokaa ja varmaan pääasiallisesti tuosta syystä minuutit ovat olleet varsin vaatimattomia. Nyt kuitenkin vknlopun peleissä teki paljon hyviä ja pelastavia suorituksia myös omiin päin. Uskon, että kasvanut itseluottamus auttaa myös puolustuspelin suhteen.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 265
Nyt kun Clendening huilaa muutaman pelin ja ihmiset huutelee, että Lancasterin rooli kasvaa niin ei sovi unohtaa Pelliä.

Mulla alkaa muodostuun pieni ihastus hyökkäyspään Pelliin :)

Älkääkä kukaan nyt tulko pilaan mun posi-höyryjä ja muistuta mua Pellin oman pään pelistä.
Puolustaa oikeesti maillalla hyvin ja hyökkäyspäässä on todella hyvä! Mää keskityn nyt tämän synkkyyden keskellä noihin kahteen asiaan ja unohdan sen muun toiminnan omalla alueella.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 333
Mulla alkaa muodostuun pieni ihastus hyökkäyspään Pelliin :)
Pellillä vois olla jotain annettavaa jos ei kusis jengin muroihin potkimalla kiekkoja polvella verkkoon. Opettelis pitään sen koipensa luonnollisessa asennossa, niin ei hylättäis maaleja ja vietäis sitä kautta omalta jengiltä momentumia :)
 

Ylärima

Rivipelaaja
Viestejä
46
Nyt kun Clendening huilaa muutaman pelin ja ihmiset huutelee, että Lancasterin rooli kasvaa niin ei sovi unohtaa Pelliä.

Mulla alkaa muodostuun pieni ihastus hyökkäyspään Pelliin :)

Älkääkä kukaan nyt tulko pilaan mun posi-höyryjä ja muistuta mua Pellin oman pään pelistä.
Puolustaa oikeesti maillalla hyvin ja hyökkäyspäässä on todella hyvä! Mää keskityn nyt tämän synkkyyden keskellä noihin kahteen asiaan ja unohdan sen muun toiminnan omalla alueella.
SaAtAnA SuRkEa HaNkInTa! No ei.. Mutta aikalailla samat fiilikset itselläkin. Ja omasta mielestäni parantanut mitä pidemmälle kausi edennyt vaikka jotkut tietää kertoa, että peli peliltä kaikki huonompia.
 

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Viestejä
2 928
Nyt kun Clendening huilaa muutaman pelin ja ihmiset huutelee, että Lancasterin rooli kasvaa niin ei sovi unohtaa Pelliä.

Mulla alkaa muodostuun pieni ihastus hyökkäyspään Pelliin :)

Älkääkä kukaan nyt tulko pilaan mun posi-höyryjä ja muistuta mua Pellin oman pään pelistä.
Puolustaa oikeesti maillalla hyvin ja hyökkäyspäässä on todella hyvä! Mää keskityn nyt tämän synkkyyden keskellä noihin kahteen asiaan ja unohdan sen muun toiminnan omalla alueella.
Joo pätee myös Pelliin yhtälailla mitä Lesistä huutelin, että roolia ny tarjolla kun Adam pakkohuililla.

Pelli parantanut mielestäni paljon alkukaudesta ja hyökkäyspäässä kyllä parhaimmillaan iso uhka vastustajalle.
 

Pendolino

Luottopelaaja
Viestejä
1 716
On kyllä hienoa että pelaa meillä vielä ensi vuonna. Tuo aktiivisuus paistaa silmään kyllä joka vaihdossa, vaikka vielä puolustuspäässä hieman sijoittumisvirheitä tulee.

Katsokaa tuota liikettä ylivoimalla, noin sitä pitäisikin pelata.
 

tynamo

Luottopelaaja
Viestejä
1 292
On kyllä hienoa että pelaa meillä vielä ensi vuonna. Tuo aktiivisuus paistaa silmään kyllä joka vaihdossa, vaikka vielä puolustuspäässä hieman sijoittumisvirheitä tulee.

Katsokaa tuota liikettä ylivoimalla, noin sitä pitäisikin pelata.
Samaa mieltä. Pellillä on tekemisen meininki yv:llä. Joskus tuntuu olevan ainoa viisikosta, joka haluaa toimittaa kiekkoa maalille ja tehdä sen maalin eikä vain syötellä edes takaisin.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 265
Samaa mieltä. Pellillä on tekemisen meininki yv:llä. Joskus tuntuu olevan ainoa viisikosta, joka haluaa toimittaa kiekkoa maalille ja tehdä sen maalin eikä vain syötellä edes takaisin.
Pelliltä löytyy se taito toimittaa se kiekko maalille oikeaan aikaan ja vielä niin, että ei osu ensimmäiseen puolustavaan pelaajaan.
 

Mobutu Sese Seko

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
723
Hyvää duunia 2-0 maalissa, kun nousi Jypin pelinavaamisvaiheessa alas valumisen sijasta ajamaan vastaan kiekollista Jyp-pelaajaa hyökkäyssiniviivalla, Jypin pelaaja joutui empimään sekunnin ja seuraavaksi siinä tulikin jo Ratisen paine niskaan.

Jypin pelaaja lähti sitten nopeasti hakemaan pystysuunnan avausta keskialueelle, jossa Palve sai mailaa väliin, kiekko lipui Gunnarsonille, joka avasi eteenpäin Suomelle, joka pelasi kiekon kontrolloidusti hyökkäysalueelle. Pelli ajoi kiekottomana maalille, Suomi ja Palve syöttivät kiekon Frimanille -> Suomen ja Pellin kiekoton pelaaminen luo paljon laukaisutilaa Frimanille -> maali. Nähdäkseni erityisesti Palve-Suomi-Ratinen haki tätä samaa painepelaamista useamman kerran onnistuneesti 1.erässä, noin 3-5 kertaa ja aika hyvin tuolla Jypin pelin avaamista saatiin estettyä, vaikka kaikista ei luonnollisesti kutia hyökkäyssuuntaan syntynyt.

En oikein vielä tiedä onko tämä lintu vai kala, mutta ainakin hyökkäyspäähän tosiaan piristynyttä tekemistä. Tällä viikolla oli Ilveksen kuudesta maalista 4 kertaa jäällä jollain tasolla vaikuttamassa maalin syntymiseen ja oli harvinaisen ratkaisunhaluisen oloinen. Peliajoissa on ollut nousujohteisuutta.

Aika
yv
av
tk
L+L-
Kal​
9:27​
1:33​
0:25​
7:29​
0-5​
Kär​
14:21​
4:38​
0:46​
8:57​
7-4​
Spo​
15:31​
1:41​
0​
13:50​
13-14​
Tap​
11:22​
0:01​
0:01​
11:20​
6-6​
Sai​
15:33​
4:59​
0​
10:34​
5-4​
Juk​
11:54​
0:07​
0​
11:47​
8-8​
Juk​
11:28​
0:02​
0​
11:26​
8-19​
Jyp​
14:48​
0:49​
0:28​
13:31​
13-6​
Hpk​
10:56​
2:39​
0​
8:17​
8-9​
Tps​
11:05​
0​
0:36​
10:29​
3-5​
Tap​
15:44​
2:01​
0​
13:43​
9-5​
Pel​
20:45​
5:51​
0​
14:54​
8-16​
Spo​
19:14​
0:47​
0:51​
17:36​
16-16​
Luk​
18:06​
2:48​
0​
15:18​
7-13​
Äss​
14:30​
1:30​
0:01​
12:59​
9-13​
Tps​
17:01​
1:28​
0​
15:33​
9-14​
Sai​
16:40​
1:38​
0​
15:02​
15-11​
KK​
18:48​
1:39​
0​
17:09​
11-8​
Hpk​
16:53​
2:49​
2:26​
11:38​
18-6​
Juk​
18:30​
2:07​
0:12​
16:11​
14-13​
Jyp​
20:19​
4:37​
0:46​
14:56​
14-13​

Ilves on nyt viime aikoina viettänyt hieman vähemmän aikaa omalla puolustusalueellaan ja lisännyt selvästi laukaisumääriä toiseen suuntaan. Sitä en sitten tiedä kuinka "suunniteltua" tuo on ja osaltaanhan tuohon vaikuttanee myös se, että tappioasemassakin ollaan oltu aikaisempaa enemmän. Edellisestä seitsemästä pelistä Ilves on ollut johtoasemassa varsinaisella peliajalla 27%, tappiolla 36%. Koko kauden otannalla Ilves johdossa 37%, tappiolla 24% ja tasatilanteessa 39%.

Yksilötasolla tuntuu, että Pelli ja Lancaster ovat olleet tämän muutoksen suurimpia "hyötyjiä", sillä he ovat näyttäneet raikkaammilta kuin kertaakaan aikaisemmin tällä kaudella. Jännä pitää hieman silmällä, miten hommat etenee, jos/kun tilanne toivottavasti johtoasemien ja tulosten osalta paranevat. Roolia on nyt ainakin tarjolla seuraavat 4 peliä.
 
Ylös