Antti Saarela

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 778
Saarelalla on myöskin ihan täysin laput silmillä, kun on itse nostamassa kiekkoa keskialueen yli. En tiedä kuinka monta kertaa olen vuosien saatossa nähnyt, että Saarelalla kiekko ja kaveri laidalla menossa jo alueelle vapaana, niin syöttöä ei vain lähde ja lopputulos on paitsio. Pelisilmä tuntuu loistavan poissaolollaan tällä herralla.
 

tynamo

Luottopelaaja
Viestejä
1 292
Saarelalla on myöskin ihan täysin laput silmillä, kun on itse nostamassa kiekkoa keskialueen yli. En tiedä kuinka monta kertaa olen vuosien saatossa nähnyt, että Saarelalla kiekko ja kaveri laidalla menossa jo alueelle vapaana, niin syöttöä ei vain lähde ja lopputulos on paitsio. Pelisilmä tuntuu loistavan poissaolollaan tällä herralla.

Pelisilmä, kiekonkäsittely, laukauksen tarkkuus (tai sen puute). Siinä ne isoimmat tekijät omaan silmään, miksi en näe Saarelassa toisaiseksi mitään merkkejä kärkiketjun kaverista.
 

näsinneula

Luottopelaaja
Viestejä
1 680
Pelisilmä, kiekonkäsittely, laukauksen tarkkuus (tai sen puute). Siinä ne isoimmat tekijät omaan silmään, miksi en näe Saarelassa toisaiseksi mitään merkkejä kärkiketjun kaverista.

Olen seurannut myös Saarelan otteita mielenkiinnolla. Nuo edellä mainitut tulevat itsellekin mieleen.

Olen odottanut milloin se paljon puhuttu lahjakkuus, energia, luisteluvoima jalostuu itse peliin.

Toki nuoresta urheilijasta on kyse. Emme voi kuitenkaan sulkea silmiämne, ja todeta, että hyvin kaveri vetää.
 

SearchAndDestroy

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
176
Saarelalla kiekko ja kaveri laidalla menossa jo alueelle vapaana, niin syöttöä ei vain lähde ja lopputulos on paitsio. Pelisilmä tuntuu loistavan poissaolollaan tällä herralla.
Tuossa on yksi jääkiekkourheilun sentteripelaamisen (ja ehkä koko lajn ylipäätänsäkin) vaikemmista asioista. Eli sentterinä lyhyehkö nousu kiekon kanssa ja sitten ajoissa laatusyöttö jommalle kummalle laidalle. Edellä mainittu voi jopa kuulostaa yksinkertaiselta, mutta harva todella on asian kanssa täysin sinut. Ja jos taas osaa tuon sentteripelaamisen jalon taidon, niin nämä pelaajat ovat usein käänteen tekeviä pelaajia.

Joka tapauksessa, kun sentteri lähtee nostamaan hyökkäystä kiekon kanssa, niin vastustajan ensimmäinen painestava pelaaja on jo todella lähellä. Mikäli sentterillä ei tässä kohtaa ole mm. luontaista kiekon kanssa pelaamisen rohkeutta ja siis tiettyä sellaista vaikeasti kuvailtavaa itsevarmuutta, niin homma ei vain toimi. Oikeastaan koskaan ja ainakaan luontaisesti. Silloin kun tässä hommassa on ongelmia, niin joko se sentteri-laituri - syöttö lähtee hätäisesti aivan liian aikaisin tai sitten syöttö viipyy hyvin nopeasti liian kauan. Tuollainen peliä rytmittävä, rakentava ja avaava sentteripelaaminen on selvästi ns. luomutaito. Sitä voi toki harjoitella, mutta ilman tiettyä luontaisia ominaisuuksia sitä ei voi toteuttaa koskaan tarpeeksi hyvin.
 

KURITTAJA

Luottopelaaja
Viestejä
1 629
Hienoa nähdä että kaveri on laitettu laitaan. Tekee tänään mitä tahansa niin ainakin valmennus on osoittanut edes pientä munaa.
 
  • Tykkää
Reactions: 17

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 891
Hienoa nähdä että kaveri on laitettu laitaan. Tekee tänään mitä tahansa niin ainakin valmennus on osoittanut edes pientä munaa.
Hei, reagointi siihen, että tää ukko on paska sentterinä kesti vaan kaks kokonaista kautta ja yhden kauden alun!!! Hyvä reagointiaika!
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 756
Hei, reagointi siihen, että tää ukko on paska sentterinä kesti vaan kaks kokonaista kautta ja yhden kauden alun!!! Hyvä reagointiaika!

Paitsi, että viime syksynä toimi hyvin sentterinä ja Ilveksen nelonen muodossa Päkkilä - Saarela - Nalli oli erittäin hyvä ketju. Keväällä taso laski kuten muullakin joukkueella, mutta ei oikein ollut varaa heittää Saarelaa laitaan tilanteessa jossa ainoat puhtaat sentterit jalkeilla olivat Myttynen ja pahasti puolikuntoinen Joni Ikonen.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 891
Paitsi, että viime syksynä toimi hyvin sentterinä ja Ilveksen nelonen muodossa Päkkilä - Saarela - Nalli oli erittäin hyvä ketju. Keväällä taso laski kuten muullakin joukkueella, mutta ei oikein ollut varaa heittää Saarelaa laitaan tilanteessa jossa ainoat puhtaat sentterit jalkeilla olivat Myttynen ja pahasti puolikuntoinen Joni Ikonen.
Onhan se toki näinkin, lähtökohtana on kuitenkin joka kaudella ollut se, että Saarela on 3-4 sentteri. Hyvä että sai siirron laitaan, katsotaan tuleeko mitään! Jos vaikka pääsisi käyttämään vetoaan enemmän.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 345
Tätä Saarelan pistämistä laidalle on taidettu ainakin täällä palstalla toitottaa melkein heti siitä asti kun saapui Ilvekseen. Sitkeästi tuota on kuitenkin keskellä pelattu, vaikka tosiaan tänään saatiin parhaiten ne miehen vahvuudet (vahva luistelu) näkymään.

Jotain huhuahan oli, että yksi ratkaiseva syy miksi Saarela Ilvekseen tuli olisi ollut lupaus että saa pelata keskellä.
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 683
Jotain huhuahan oli, että yksi ratkaiseva syy miksi Saarela Ilvekseen tuli olisi ollut lupaus että saa pelata keskellä.

Oli joo. Taisi jossain kohti tänä vuonna kertoa, että ei se sentterin paikka enää ole niin tärkeä.
 
Ylös