Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

Eemeli Fucking Finland

Luottopelaaja
Viestejä
2 425
Taitaa jäädä ilveksen seuraaminen. Hieno seura aikanaan, ja upeita muistoja. Mutta en halua tulla mitenkään yhdistetyksi näihin vajaaälyisiin luusereihin, uhkailijoihin ja mitä lie.

Varmaan siellä on paha olla, tsemppiä.
Mulla on pieni viesti sulle: Haistappa vittu
Jos sun mielestä kannattaminen on sitä, että vaihdetaan joukkueita kuin sukkia, niin ihan hyvä että lähdet.
Ihme ettet lähtenyt silloin kun meillä meni huonosti.
 
Viimeksi muokattu:

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 905
Surullista touhua. Tästä ei edes tarvitsisi kenenkään enää keskustella jos Pendo olisi vain pelin jälkeen todennut että perseelleen meni ja otan tästä täyden vastuun ja koitan ottaa kovaa mutta palkitsevaa oppia tulevaisuuteen. Kaikki olisivat jo menneet eteenpäin tästä. Mutta jostain syystä Pendo halusi jatkaa tätä hedelmätöntä keskustelua jossa kukaan ei voita paitsi iltapäivälehtien klikkiotsikot. Aivan älytöntä.
Surettaa tosi paljon tämä naurettava jälkisirkus. Hämmentää miksi Pennanen toimii tällein miten toimii.

Kaikki osapuolet olisivat päässet helpommalla, jos Pennanen vain olisi nöyrtynyt kertomaan, että perseelleen meni.

Enkä syytä Pennasta valehtelusta. Saatan jopa uskoa Pennasta. Mutta uskon myös siihen, että Pennanen sai tästä moneen asiaan tekosyyn ja käytti sitä hyväkseen.

Mun mielestä Pennanen on ylimielinen ja luulee olevansa tosi paljon älykkäämpi kuin muut.

Ilmeisesti kuvittelee näillä jutuillaan manipuloivansa kaikkia ja tyhmien kansalaisten ostavan kaikki sen puheet. Joskus ylimieliset itseään muotten yläpuolella pitävät ihmiset pitävät muita supertyhminä. Voi olla et muut onkin tyhmiä, mutta ei kumminkaan lähelläkään niin tyhmiä, kuin tämmöiset kuvittelee heidän olevan. Okei tää kohta omaa mutuilua täysin mutten usko kovin väärässä olevani.

Eikä edelleenkään ainakaan julkisuuteen ole ikinä nähnyt tekevänsä jääkiekkovalmentajana ainakaan pelitavallisia virheitä.
 
Viimeksi muokattu:

vm84

Rivipelaaja
Viestejä
54
Samaa mieltä @Keltavihreä yllä olevan tekstin kanssa. En usko että pendo valehtelee tarkoituksella, uskon hänen itse uskovan höpinöitään. Mutta itse uskon että mitään varsinaista uhkailua "koko matkan aikana" ei ole ollut. Se tapaus oli josta on tehty rikosilmoitus ja nyt sen varjolla hän on saanut oikeutettua itselleen kritiikin, buuaukset, vislaukset ja pleksin hakkaamiset uhkailuksi ja agressiiviseksi käytökseksi. Sanoi aiemmin että ei huomannut pleksin hakkaajia, viranomaiset ja turvallisuushenkilöstö ei tiedä mistään uhkailuista tms. Aika soppa. Taitavasti tulosruudussa käänsi keskustelun uhkauksista omiin lapsiin, sitten siitä suoraan "tiedän myös valmentajia jotka ovat joutuneet puuttumaan koulukiusaamiseen" ja siitä laajemmin yhteiskunnan ongelmiin. Ne uhkaukset ja kenen kanssa asiaa on käsitelty ja kuka suositukset on antanut sivuutettiin myös täysin. Peliesityksitä ja regoimattomuudesta ei luultavasti saada mitään koskaan. Veikkaan että toimiston ja antin välit tulehtuneet kun tämmöisiä kommentteja on jaettu puolin toisin.
 

Arzamas

Luottopelaaja
Viestejä
1 865
Itseäni häiritsee tässä edelleen jatkuvassa hämärässä, mutta kasvottomassa uhkauskeskustelussa se että mitään ei yksilöidä. Arvostusta jaettiin eilen KalPan pelaajille, mutta ei Ilveksen pelaajille. Yhteisöllisyyden perään huudettiin, mutta kustiin samaan aikaan koko Ilves-yhteisön päälle.

Kaikki loka ja mainehaitta sataa suoraan Ilveksen ja etenkin sen kannattajien niskaan. Eilenkin ensin zoomikuvaa Ilveksen huiviin, sen jälkeen kyynelehtivään Pennaseen dramaattisen musiikin kera.

Varmasti muutama mätä omena aiheuttanut mielipahaa perättömillä uhkauksilla, mutta ei tuolla mitään oikeaa turvallisuusuhkaa ole. 99,9% kannattajista seisoo Ilveksen, joukkueen ja jopa Pennasen takana jos voittoja tulee. Siitä syystä siellä myös buuattiin kun osalle pettymys purkautui. Siitä syystä myös Helsingissä halliin raahattiin ”Peltonen ulos”-lakana. Pennanen ja Peltonen tienaavat palkkansa siitä että ihmiset elävät tunteella ja hakeutuvat halliin. Aina se ei ole hurraamista ja selkääntaputtelua. Ammatinvalintakysymys.

Siinä olen samaa mieltä Pennasen kanssa että tunteiden läikkyessä ei pitäisi mennä henkilökohtaisuuksiin, ja etenkään noihin uhkailuihin. Pennanen epäonnistui valmentajana, mutta ei se hänestä ihmishirviötä tee.

Silti haluaisin nähdä tämän pelikirjan lehden suljettavan, vaikka Maikkarilla tuntuikin olevan tarvetta nostaa tulevan mj-valmentajan profiilia, ja jatkaa Ilveksen kannattajakunnan mustamaalausta.
 
Viimeksi muokattu:

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
874
Aika soppa. Taitavasti tulosruudussa käänsi keskustelun uhkauksista omiin lapsiin, sitten siitä suoraan "tiedän myös valmentajia jotka ovat joutuneet puuttumaan koulukiusaamiseen" ja siitä laajemmin yhteiskunnan ongelmiin.
Yksityiskohta mikä mua erityisesti kiukutti näin Ilvesläisenä oli, että samaan aikaan kun boldaamistani asioista puhuttiin, kuvattiin samalla Ilveksen kannattajakatsomoa ja Ilves-väkeä käytävillä. Tuli olo, että tässä nyt erityisesti hierotaan koko valtakunnalle, että tässä koulukiusaamisen seuraus miksi aikuiset näin käyttäytyy ja yhteiskunnan "pohjasakkaa" pukeutuneena keltavihreään. Toivottavasti on vain omaa yli menevää luulotautiani, mutta tämä haava minkä pennanen jätti ei ihan hetkessä tule arpeutumaan.
 

Nestori

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
125
Koska itsensä toistaminen on upeinta mitä tiedän, niin one for the road!

Kuules nyt, Antti-pantti. Kun kyse ei ole kättelyistä, eikä illuusioista siitä, missä puristetaan kenenkin hikistä kättä.

Sinun tehtäväsi numero yksi oli olla johtaja. Edessä seisova suunnannäyttäjä, joka osallistaa yhteisön, pyrkii tavoitteeseen, tekee korjausliikkeitä, hakee tukea kun sitä tarvitsee ja ennen kaikkea rakentaa luottamusta ja motivaatiota. Etukäteen, jokaisessa hetkessä - ja kun kaikki on ohi. Johtajan vastuu ei pääty koskaan.

Tietysti ymmärrän tilanteestasi paljon, Antti-pantti. Totta kai olet ihminen, petyit ja reagoit, niin kuin pettynyt ihminen tekee. Mutta kun sinä olit johtaja, jolle sitä luksusta ei suoda. Sinä et kaiken jälkeen tehnyt niin kuin johtaja tekee. En minä pelityyliisi niin pettynyt, ajatuksesi träpistä ja rännikiekoista on yhdentekevää.

Mutta siihen minä petyin, Antsukka-darling, että ajatuksesi johtajuudesta olivat tyhjiä etkä ilmeisesti edes itse usko omiin ajatuksiisi, joista olemme saaneet lukea. Ihmisestä, kasvusta, kollektiivista.

Tappion ja pettymyksen hetkellä sinulle oli olemassa vain yksi ihminen. Ja se olit sinä itse. Ei pelaajat, ei yhteisö, eivät kymmenet tuhannet ihmiset, jotka ovat sitoutuneet projektiin vuosiksi, kymmeniksi vuosiksi. Sinä olit kaikkien meidän yhteinen johtaja, Analiini-kultaseni, mutta siitä sinä et välittänyt.

Harmittaa. Minun silmissäni muutuit suomikiekon sannamariniksi, joka paljasti kaikille, että et sinä tukijoistasi niin välitä, vaan luikit pakoon. Loukkaantuneena maailmalle, meille kaikille, koska sinä olit kaikki, sinä olit ilves, sinä olit suomi ja meidän pitäisi nyt keskittyä miettimään sinua ja sinun tunnettasi.

Antti-rakas, minä en vaan enää jaksa olla kiinnostunut sinusta ja raporteistasi siitä, mitä sinun pienessä maailmassasi tapahtui ja miltä sinusta tuntui. Tehtäväsi johtajana oli edustaa jotain sinua suurempaa, meitä suurempaa, mutta se ei sinua puhutellut. Sinä haluat edustaa vain itseäsi. Jääkiekko on näyttämö, joka on rakennettu sinua varten. Yleisö on peili, josta saat ihailla itseäsi.

Anttinen, olemme etuoikeutettuja, että olemme saaneet olla olemassa sinua varten. Jokaista lippua ostaessani olen saaneet ajatella sinua ja sitä, miten upeaa on, että voin omalla panoksellani tuottaa sinulle rakkautta ja hyväksyntää.

Toivottavasti olet, Antti, nyt iloinen ja helpottunut. Toivon, että emme enää sinua häiritse, että taakkasi on kevyt. Toivottavasti olen onnistunut tehtävässäni tukea ja auttaa sinua eteenpäin maailmassa, jonka nimi ei ole maailma, vaan sen nimi on Antti. Antti-pantti.

Olimme etuoikeutettuja, että saimme Ilves-perheenä olla hetken olemassa sinua varten. Ajatella, että seuraavaksi saamme laittaa itsemme likoon kansakuntana. Sinun edestäsi, sinun puolestasi.

Lopetetaan narina ja toiveet siitä, että Antti jaksaisi vielä meitä kiittää. Meidän tehtävämme on kiittää häntä. Hurja-Antti on myös ihminen.

Keskitytään siihen mikä on olennaista. Meille kaikille olisi tärkeää, että Antti voittaisi itselleen seuraavaksi Ruotsin, NHL:n, DHL:n, Puolan, Sveitsin, Iso-Britannian ja maailman ja kaiken. Tunnetta on ymmärrettävästi paljon, koska liiga ja eduskunta ja me kaikki olemme menettäneet jotain poikkeuksellista, niin paljon.

Anteeksi, Antti, että ymmärsimme väärin. Kyse oli sinusta. Eilen, nyt ja aina.
 
Viimeksi muokattu:

IlvesHeartForever

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
214
Koska itsensä toistaminen on upeinta mitä tiedän, niin one for the road!

Kuules nyt, Antti-pantti. Kun kyse ei ole kättelyistä, eikä illuusioista siitä, missä puristetaan kenenkin hikistä kättä.

Sinun tehtäväsi numero yksi oli olla johtaja. Edessä seisova suunnannäyttäjä, joka osallistaa yhteisön, pyrkii tavoitteeseen, tekee korjausliikkeitä, hakee tukea kun sitä tarvitsee ja ennen kaikkea rakentaa luottamusta ja motivaatiota. Etukäteen, jokaisessa hetkessä - ja kun kaikki on ohi. Johtajan vastuu ei pääty koskaan.

Tietysti ymmärrän tilanteestasi paljon, Antti-pantti. Totta kai olet ihminen, petyit ja reagoit, niin kuin pettynyt ihminen tekee. Mutta kun sinä olit johtaja, jolle sitä luksusta ei suoda. Sinä et kaiken jälkeen tehnyt niin kuin johtaja tekee. En minä pelityyliisi niin pettynyt, ajatuksesi träpistä ja rännikiekoista on yhdentekevää.

Mutta siihen minä petyin, Antsukka-darling, että ajatuksesi johtajuudesta olivat tyhjiä etkä ilmeisesti edes itse usko omiin ajatuksiisi, joista olemme saaneet lukea. Ihmisestä, kasvusta, kollektiivista.

Tappion ja pettymyksen hetkellä sinulle oli olemassa vain yksi ihminen. Ja se olit sinä itse. Ei pelaajat, ei yhteisö, eivät kymmenet tuhannet ihmiset, jotka ovat sitoutuneet projektiin vuosiksi, kymmeniksi vuosiksi. Sinä olit kaikkien meidän yhteinen johtaja, Analiini-kultaseni, mutta siitä sinä et välittänyt.

Harmittaa. Minun silmissäni muutuit suomikiekon sannamariniksi, joka paljasti kaikille, että et sinä tukijoistasi niin välitä, vaan luikit pakoon. Loukkaantuneena maailmalle, meille kaikille, koska sinä olit kaikki, sinä olit ilves, sinä olit suomi ja meidän pitäisi nyt keskittyä miettimään sinua ja sinun tunnettasi.

Antti-rakas, minä en vaan enää jaksa olla kiinnostunut sinusta ja raporteistasi siitä, mitä sinun pienessä maailmassasi tapahtui ja miltä sinusta tuntui. Tehtäväsi johtajana oli edustaa jotain sinua suurempaa, meitä suurempaa, mutta se ei sinua puhutellut. Sinä haluat edustaa vain itseäsi. Jääkiekko on vain näyttämö, joka on rakennettu sinua varten. Yleisö on peili, josta saat ihailla itseäsi.

Anttinen, olemme etuoikeutettuja, että olemme saaneet olla olemassa sinua varten. Jokaista lippua ostaessani olemme saaneet ajatella sinua ja sitä, miltä Antsukasta mahtaa nyt tuntua, kun saan häntä rahallisesti tukea.

Toivottavasti olet Antti nyt iloinen ja helpottunut. Toivon, että emme enää sinua häiritse, että taakkasi on kevyt. Toivottavasti olen onnistunut tehtävässäni tukea ja auttaa Anttia eteenpäin maailmassa, jonka nimi ei ole maailma, vaan sen nimi on Antti. Antti-pantti.

Olimme etuoikeutettuja Ilves-perheenä. Mikä onni ja etuoikeus, että seuraavaksi saamme laittaa itsemme likoon kansakuntana.

Lopetetaan narina ja toiveet siitä, että Antti vielä jaksaisi meitä kiittää. Hän on ihminen. Keskitytään siihen mikä on olennaista. Meille kaikille olisi tärkeää, että Antti voittaisi Ruotsin, maailmanmestaruuden ja kaiken.

Anteeksi, Antti, että ymmärsimme väärin. Kyse oli sinusta. Niin myös nyt ja aina.
Voi kumpa saisit tämän Antille asti kuuluviin!
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 923
Huomasin.

Huomasitko että Ilveksen kausi päättyi puolivälieriin 4-1 KalPalle?

Minua ei sen jälkeen lämmitä mikään muutama runkosarjavoitto, mutta jos teikäläiselle se on onnistuminen, niin mikäs minä olen sitä tuomitsemaan.
Enhän minä niin sanonut. Älä vääristele sanojani. Annan sinun itkeä ja vihata Anttia ihan rauhassa, älä huoli.
 

Arzamas

Luottopelaaja
Viestejä
1 865
Koska itsensä toistaminen on upeinta mitä tiedän, niin one for the road!

Kuules nyt, Antti-pantti. Kun kyse ei ole kättelyistä, eikä illuusioista siitä, missä puristetaan kenenkin hikistä kättä.

Sinun tehtäväsi numero yksi oli olla johtaja. Edessä seisova suunnannäyttäjä, joka osallistaa yhteisön, pyrkii tavoitteeseen, tekee korjausliikkeitä, hakee tukea kun sitä tarvitsee ja ennen kaikkea rakentaa luottamusta ja motivaatiota. Etukäteen, jokaisessa hetkessä - ja kun kaikki on ohi. Johtajan vastuu ei pääty koskaan.

Tietysti ymmärrän tilanteestasi paljon, Antti-pantti. Totta kai olet ihminen, petyit ja reagoit, niin kuin pettynyt ihminen tekee. Mutta kun sinä olit johtaja, jolle sitä luksusta ei suoda. Sinä et kaiken jälkeen tehnyt niin kuin johtaja tekee. En minä pelityyliisi niin pettynyt, ajatuksesi träpistä ja rännikiekoista on yhdentekevää.

Mutta siihen minä petyin, Antsukka-darling, että ajatuksesi johtajuudesta olivat tyhjiä etkä ilmeisesti edes itse usko omiin ajatuksiisi, joista olemme saaneet lukea. Ihmisestä, kasvusta, kollektiivista.

Tappion ja pettymyksen hetkellä sinulle oli olemassa vain yksi ihminen. Ja se olit sinä itse. Ei pelaajat, ei yhteisö, eivät kymmenet tuhannet ihmiset, jotka ovat sitoutuneet projektiin vuosiksi, kymmeniksi vuosiksi. Sinä olit kaikkien meidän yhteinen johtaja, Analiini-kultaseni, mutta siitä sinä et välittänyt.

Harmittaa. Minun silmissäni muutuit suomikiekon sannamariniksi, joka paljasti kaikille, että et sinä tukijoistasi niin välitä, vaan luikit pakoon. Loukkaantuneena maailmalle, meille kaikille, koska sinä olit kaikki, sinä olit ilves, sinä olit suomi ja meidän pitäisi nyt keskittyä miettimään sinua ja sinun tunnettasi.

Antti-rakas, minä en vaan enää jaksa olla kiinnostunut sinusta ja raporteistasi siitä, mitä sinun pienessä maailmassasi tapahtui ja miltä sinusta tuntui. Tehtäväsi johtajana oli edustaa jotain sinua suurempaa, meitä suurempaa, mutta se ei sinua puhutellut. Sinä haluat edustaa vain itseäsi. Jääkiekko on vain näyttämö, joka on rakennettu sinua varten. Yleisö on peili, josta saat ihailla itseäsi.

Anttinen, olemme etuoikeutettuja, että olemme saaneet olla olemassa sinua varten. Jokaista lippua ostaessani olemme saaneet ajatella sinua ja sitä, miltä Antsukasta mahtaa nyt tuntua, kun saan häntä rahallisesti tukea.

Toivottavasti olet Antti nyt iloinen ja helpottunut. Toivon, että emme enää sinua häiritse, että taakkasi on kevyt. Toivottavasti olen onnistunut tehtävässäni tukea ja auttaa Anttia eteenpäin maailmassa, jonka nimi ei ole maailma, vaan sen nimi on Antti. Antti-pantti.

Olimme etuoikeutettuja Ilves-perheenä. Mikä onni ja etuoikeus, että seuraavaksi saamme laittaa itsemme likoon kansakuntana. Sinun edestäsi, sinun puolestasi.

Lopetetaan narina ja toiveet siitä, että Antti vielä jaksaisi meitä kiittää. Hän on ihminen. Keskitytään siihen mikä on olennaista. Meille kaikille olisi tärkeää, että Antti voittaisi Ruotsin, maailmanmestaruuden ja kaiken.

Anteeksi, Antti, että ymmärsimme väärin. Kyse oli sinusta. Niin myös nyt ja aina.

Tähän voisi lisätä Hölölle kullanarvoisen neuvon: Näytä että olet päivästä yksi osa Ilves-yhteisöä. Älä aseta itseäsi sen yläpuolelle kuten Pennanen teki.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 331
Tää on viimeinen Elmo Aittolan twiitti minkä tänne jaan mää lupaan.

Pakko vaan jakaa kun aiheutti niin spontaanin naurun, että meinas lentää kahvit nenästä.
 

Mikke

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
325
Tulosruudun pätkä oli formaatiltaan ihan täyttä propagandaa.

Jos muuten ei jaksanut kuunnella mitä sanotaan, niin taustamusiikilla ohjattiin kyllä oikeaan fiilikseen.

Ja kuten täälläkin todettua niin miten ne kuvat Ilveksen kannattajista edes liittyvät koulukiusaamiseen ja muihin nostettuihin teemoihin, jolla koitettiin kääntää keskustelua muualle.

Ei tällä ollut mitään muuta tarkoitusta kuin pestä Pennasen imagoa ja tappaa viestinnällisesti tulevat vastahyökkäykset sillä että voidaan iskeä "mutta minä halusin vain nostaa koulukiusaamisen esille, ettekö pidä sitä tärkeänä"- kortin ilmaan. Nyt ei enää kukaan ison median toimittaja lähde tekemään ammatillista itsemurhaa jatkamalla keskustelua tuosta piiloleikistä.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 680
Itseäni häiritsee tässä edelleen jatkuvassa hämärässä,
mutta kasvottomassa uhkauskeskustelussa se että mitään ei yksilöidä. Arvostusta jaettiin eilen KalPan pelaajille, mutta ei Ilveksen pelaajille. Yhteisöllisyyden perään huudettiin, mutta kustiin samaan aikaan koko Ilves-yhteisön päälle.

Kaikki loka ja mainehaitta sataa suoraan Ilveksen ja etenkin sen kannattajien niskaan. Eilenkin ensin zoomikuvaa Ilveksen huiviin, sen jälkeen kyynelehtivään Pennaseen dramaattisen musiikin kera.

Varmasti muutama mätä omena aiheuttanut mielipahaa perättömillä uhkauksilla, mutta ei tuolla mitään oikeaa turvallisuusuhkaa ole. 99,9% kannattajista seisoo Ilveksen, joukkueen ja jopa Pennasen takana jos voittoja tulee. Siitä syystä siellä myös buuattiin kun osalle pettymys purkautui. Siitä syystä myös Helsingissä halliin raahattiin ”Peltonen ulos”-lakana. Pennanen ja Peltonen tienaavat palkkansa siitä että ihmiset elävät tunteella ja hakeutuvat halliin. Aina se ei ole hurraamista ja selkääntaputtelua. Ammatinvalintakysymys.

Siinä olen samaa mieltä Pennasen kanssa että tunteiden läikkyessä ei pitäisi mennä henkilökohtaisuuksiin, ja etenkään noihin uhkailuihin. Pennanen epäonnistui valmentajana, mutta ei se hänestä ihmishirviötä tee.

Silti haluaisin nähdä tämän pelikirjan lehden suljettavan, vaikka Maikkarilla tuntuikin olevan tarvetta nostaa tulevan mj-valmentajan profiilia, ja jatkaa Ilveksen kannattajakunnan mustamaalausta.

Hyvä tiivistys. Kyllähän tästä ja monesta muustakin asiasta Ilveksen-organisaatiolle tulee käytännössä "uuden ajan" ensimmäinen stressitesti, ellei lasketa alun vaikeuksia ja korona-aikaa.

Pohja ensi kauteen on sinänsä hyvällä mallilla. Niemelän tulo on hänen loistaessa ja Pennasen flopatessa on lähtökohtaisesti osoittautumassa kultaakin (heh heh) arvokkaamaksi ratkaisuksi. Pelaajamarkkinoiden vahvat huhut ovat siinä mielessä lupaavia, että kokoopano tulee todennäköisesti olemaan ensi kaudellakin vähintäänkin top-4 tasolla.

Silti kovaa duunia tuo organisaatiolta vaatii, koska ajat eivät ole helpot ja tämä pieni kuoppa voi sitä kautta kasvaa entistä isommaksi.

Se mitä taas voi jokainen kannattaja miettiä on oma ja muiden käyttäytyminen, jos siihen pystyy vain vaikuttamaan. Nämä "buu" huudot olivat lieviä ja tavallaan ihan ansaittujakin, mutta henkilökohtaisuudet ja etenkin uhkailuihin pitää olla nollatoleranssi.

Kyllä tästä vielä hyvä tulee...
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 393
Koko Pennas-jupakka mediassa on ollut faktoihin perustumatonta tunteisiin vetoavaa mielipidevaikuttamista, jolla on pyritty Pennasen toimesta luomaan narratiivia, jossa hänet esitetään uhrina ja Ilveskannattajat joinakin uhkaavina sairaina peikkoina. Ikään kuin Pennanen olisi joutunut henkensä kaupalla tekemään päivittäistä työtään.

Jopa koulukiusaamiskortti ja lapsikortti vedetty esiin. Asioita, joilla ei ole sen enempää tekemistä Ilvesyhteisön kanssa kuin muidenkaan. Tässä luodaan nyt mielikuvia, jotka näyttävät menevän läpi joillekin täälläkin.

Faktat:

- Kauden aikana tuli ilmi yksi pelaajaan kohdistunut uhkailutapaus, joka ilmoitettiin poliisille
- Viimeisessä ottelussa pari häirikköä poistettiin Ilveksen vaihtoaition pleksin takaa
- Viimeisen pelin jälkeen yleisö buuasi
- Poliisilla eikä Areenan turvallisuudesta vastaavilla ei ole mitään tietoa mistään uhkatilanteesta viimeisessä ottelussa eikä sen jälkeen
- Ei ole tiedossa, että kukaan olisi antanut mitään suositusta valmennukselle poistua kättelemättä viimeisen ottelun jälkeen. Tästä on olemassa vain Pennasen väittämä.
- Pennanen kertoi, että hän ei huomannut pelin aikana mitään häiriköintiä
- Pennanen kertoi pian pelin jälkeen, että hän jätti kättelemättä sen vuoksi, että hän ei tiennyt sen olevan käytäntö
- Ilves tippui katastrofaalisesti puolivälierissä
- Pennanen ei ole ottanut mitään vastuuta putoamisesta vaan osoitellut sormella kaikkialle muualle

Myöhemmät todistamattomat väitteet eli fiktio:

- Jokin mystinen uhka kohdistui Pennaseen viimeisen pelin jälkeen
- Pennasen lapset olivat vaarassa Areenalla
- Pennasta on uhkailtu
- Koulukiusaaminen liittyy jotenkin asiaan

Totta on tietenkin ja se on täysin luonnollista, että jotkut Ilveskannattajat ovat vihaisia. Vihataanko Pennasta? Tuskin kuitenkaan. Ehkä jotkut. Se on turhaa mutta jokaisella on siihen oikeus. Viha on vain tunne. Jos se purkautuu tekoina kuten buuauksena se on ymmärrettävää. Jos taas konkreettisempina tekoina se on sairasta. Sellaista ei ole tapahtunut muualla kuin Kelta-sanomien lokaosastoilla..
Pennanen kyllä näyttää itse syyllistyneen suoranaiseen valehteluun. Hän käy nyt mediassa Ilvestä vastaan maineensa parantamiseksi ja huomion siirtämiseksi muualle epäonnistumisensa juurisyistä. Se on alhaista ja jopa anteeksiantamatonta.

Lainatakseni Pennasen yhtä "oppi-isää" Hellsteniä: "Rakkauden vastakohta ei ole viha vaan häpeä". Tuosta olen samaa mieltä. En tunne vihaa Pennasta kohtaan vaan myötähäpeää.
Ei ole odotettavissa hänen taholtaan muuta kuin samaa mediasirkusta. Ei vastuun ottamista. Häpeä langetkoon hänen ylleen.
 

Pöllö

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
461
Tulosruudun pätkä oli formaatiltaan ihan täyttä propagandaa.

Jos muuten ei jaksanut kuunnella mitä sanotaan, niin taustamusiikilla ohjattiin kyllä oikeaan fiilikseen.
Mä en viitsinyt edes katsoa koko pätkää kun sylettää tuo Pennanen nyt niin paljon, mutta oliko musiikkina tämä?

 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 393
Yksityiskohta mikä mua erityisesti kiukutti näin Ilvesläisenä oli, että samaan aikaan kun boldaamistani asioista puhuttiin, kuvattiin samalla Ilveksen kannattajakatsomoa ja Ilves-väkeä käytävillä. Tuli olo, että tässä nyt erityisesti hierotaan koko valtakunnalle, että tässä koulukiusaamisen seuraus miksi aikuiset näin käyttäytyy ja yhteiskunnan "pohjasakkaa" pukeutuneena keltavihreään. Toivottavasti on vain omaa yli menevää luulotautiani, mutta tämä haava minkä pennanen jätti ei ihan hetkessä tule arpeutumaan.
Näin sitä propagandaa tehdään.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 586
Tulosruudun pätkä oli formaatiltaan ihan täyttä propagandaa.

Jos muuten ei jaksanut kuunnella mitä sanotaan, niin taustamusiikilla ohjattiin kyllä oikeaan fiilikseen.

Ja kuten täälläkin todettua niin miten ne kuvat Ilveksen kannattajista edes liittyvät koulukiusaamiseen ja muihin nostettuihin teemoihin, jolla koitettiin kääntää keskustelua muualle.

Ei tällä ollut mitään muuta tarkoitusta kuin pestä Pennasen imagoa ja tappaa viestinnällisesti tulevat vastahyökkäykset sillä että voidaan iskeä "mutta minä halusin vain nostaa koulukiusaamisen esille, ettekö pidä sitä tärkeänä"- kortin ilmaan. Nyt ei enää kukaan ison median toimittaja lähde tekemään ammatillista itsemurhaa jatkamalla keskustelua tuosta piiloleikistä.
Ainakin twittterissä on muutamat toimittajat tuota juttua ihmetelleet että ei siellä kaikki ole tuota purematta nielleet. Joku Jari Porttila ja Jussi Saarinen nyt varmaan onkin Pendon puolustustiimissä.
 

13ergkamp

Tulokas
Viestejä
2
Pennaselta tavallaan ihan hyvää analyysia ja huomioita tuossa pidemmässä haastattelussa.

Siis, jos hän olisi jotenkin lajin ulkopuolinen kommentaattori. Nyt hän kritisoi "valmentajashoppailua", ja samaan aikaan pönkittää valmentajashoppailun kulttuuria vaatimalla välitöntä aloitusta Ilveksen puikoissa - ja siitä lennosta maajoukkueeseen.

Ei tietenkään ole kivaa jos täysi jäähalli buuaa iskälle. Mutta siinä ei ole varsinaisesti kyse (fyysisestä) "turvallisuudesta" vaan ammatin varjopuolista. Suosittu yleisöurheilu nyt vain on tällaista, sitä on täysi oikeus kritisoida mutta pitäisikö ammattia harjoittaessa kuitenkin "alistua" näille lainalaisuuksille, kuten yleisön reagointi pettymyksiin?

Pennanen kritisoi pelaajien sitoutumista joukkueeseen ajan ilmiönä. Eikö päävalmentajan ammatissa yksi tärkeimmistä tehtävistä olisi sitouttaa pelaajat joukkueyhteisöön? Jos kokee, että ei zeitgeistin vuoksi ei pysty tähän niin silloin päävalmentajuus ei ole sopiva ammatti.
 

Ipa72

Luottopelaaja
Viestejä
6 017
Oon päivän mittaan jutellut aiheesta ja jäänyt kutina, että Pennasella on pointtia. Oon alkanut jopa kääntää kantaani tähän asiaan ja uskoa Antilla olevan osa totuutta tässä. Mahdollisesti liioiteltua ja se taitaa jäädä mysteeriksi kuinka paljon. Ainostaan se on varmaa, että Ilves ei kannattajien takia flopannut.
Niin, kyllähän tämä keissi kielii, että ei organisaatiossa kaikki ole ihan kohdillaan. Epäilen, että strategiaa ei jalkauteta ja organisaatiossa on jo useasti jankkaamani "väärän kulttuurin" ihmisiä, jolloin jäljelle jää valtataistelu ja sekasorto.
 
Ylös