Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 892
Hyvä, että puhuu. Sille löytyy aina aikaa ja tilaa. Nyt vaan pahasti sekoittuu asiayhteys, kun kannattajat vaativat puhetta itse suorittamisesta, mutta saadaankin laajaa näkökulmaa jääkiekon ulkopuolisiin asioihin. Väistämättä näyttäytyy ulospäin anti siltä, että välttelee vastuutaan.
Niin, onko sen paikka nyt sitten Maikkarin haastattelu missä ei kysytty asiasta mitään?

Onko se Pendon syy että Uotila ei kysy Ilves-faneista?

Itse odotan Ilvekseltä tuollaista ulostuloa. En Maikkarilta.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 892
Ethän sä nyt Pendon kanssa samaan kastiin voi lyödä esim. loukkaantunutta Supia. Kyllä päävalmentaja on kokonaisuudesta eniten vastuussa.
On tietysti mutta ne pelaajat siellä kentällä on. Olen tästä jo puhunut aiemminkin että koutsien roolia korostetaan ihan liikaa. Pelaajien peli.
 

Blegifan

Luottopelaaja
Viestejä
2 481
Niin, onko sen paikka nyt sitten Maikkarin haastattelu missä ei kysytty asiasta mitään?

Onko se Pendon syy että Uotila ei kysy Ilves-faneista?

Itse odotan Ilvekseltä tuollaista ulostuloa. En Maikkarilta.
Miten asian näkee. Varmasti olisi mahdollisuuksia kertoa jossain mediassa suorittamisen tasosta. Ihmettelen, ettei ole tehnyt tätä.

Erikoiselta kuulostaa sekin, että Pennasta on kutsuttu haastatteluun vain ” kättelykohua” varten ja suostuu siitä vain. Yksi lause johonkin paikkaan kummasti jo antaisi merkkejä miehen miehisyydestä. ” nostan kädet ylös, en onnistunut.” Haisee isosti, että yritti pelastaa nahkaansa kiertämällä pelilliset syyt,

Jokatapauksessa todella vaikea tilanne, kuka on oikeassa. En itse ainakaan halua ottaa kantaa asiaa enää, kun ajattelee järjellä. Sen verran haluan uskoa Pendosta hyvää. Ei tuollaisia syytöksiä kannattajiin kohdisteta, jos taustalla ole häiriöitä jatkuvasti.
 
Viimeksi muokattu:

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 347
Hyvä, että puhuu. Sille löytyy aina aikaa ja tilaa. Nyt vaan pahasti sekoittuu asiayhteys, kun kannattajat vaativat puhetta itse suorittamisesta, mutta saadaankin laajaa näkökulmaa jääkiekon ulkopuolisiin asioihin. Väistämättä näyttäytyy ulospäin anti siltä, että välttelee vastuutaan.
Olishan tuo pitänyt katsomattakin arvata, ettei kanava joka televisioi Suomen pelit mm-kisoissa tietenkään aseta Anttia huonoon valoon. Nyt saatiin miehestä uhri ja tuulipukukansan sympatiat mahdollisesti.
 

King98

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
268
On tietysti mutta ne pelaajat siellä kentällä on. Olen tästä jo puhunut aiemminkin että koutsien roolia korostetaan ihan liikaa. Pelaajien peli.
Ja koutsit määrää pelitavan ja mahdollisen reagoinnin pelin aikana. Taphtuiko mielestäsi paljon reagointia Kalpa sarjan aikana kun mikään ei toiminut? Ei siellä herätelty joukkuetta mitenkään.. sokeakin näki että koko joukkue aivan kipsissä
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 717
Miettikö se edeltäjä näitä kun sahasi apuvalmentajana Kiven alta oksaa? Tai kun sanoi, että Raipen tulo tiimiin on ok, mutta ei sitten ollutkaan? Tai kun haukkui valmentajien kopissa oman kasvatin Kolppasen? Tai kun erotti Vartiaisen joukkueen toiminnasta?

Ehkä sitä tosiaan saa mitä tilaa. Nyt ei paikkoja löydy kuin Kouvostoliiton betonihelvetistä.
Pelkkiä kuulopuheita vai onko heittää lihaa luiden ympärille?

Fakta on että myrrän vaihto pennaseen oli iso virhe.

Olisi syytä sielläkin jo huomata mikä ero penkin takana on isolla ilves sydämellä ja pinssittömällä taskubiljardi mestarilla.

Toisilla tosin käy älytön tuuri.
Pennanen sai puuhastelullaan maju- pestin ja sinäkin sait jatkaa foorumilla.

Ymmärrän että pendo harmittaa mutta Kuvittelisi teikäläisenkin jo lopettelevan tuon pendon perseen nuoleminen.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 892
Ja koutsit määrää pelitavan ja mahdollisen reagoinnin pelin aikana. Taphtuiko mielestäsi paljon reagointia Kalpa sarjan aikana kun mikään ei toiminut? Ei siellä herätelty joukkuetta mitenkään.. sokeakin näki että koko joukkue aivan kipsissä
Niin kuten sanoin, kaikki vetivät vihkoon, pelaajistosta valmennukseen.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 762
Pelkkiä kuulopuheita vai onko heittää lihaa luiden ympärille?

Fakta on että myrrän vaihto pennaseen oli iso virhe.

Olisi syytä sielläkin jo huomata mikä ero penkin takana on isolla ilves sydämellä ja pinssittömällä taskubiljardi mestarilla.

Toisilla tosin käy älytön tuuri.
Pennanen sai puuhastelullaan maju- pestin ja sinäkin sait jatkaa foorumilla.

Ymmärrän että pendo harmittaa mutta Kuvittelisi teikäläisenkin jo lopettelevan tuon pendon perseen nuoleminen.
No Ville Kolppanen ja Taavi Vartiainen ihan itse puhuivat näistä asioista Greippi Podcastissa. Raipen kirjassa puhuttiin tästä valmennustiimiasiasta, ja siinä tuosta puhui Tinkekin. Sinullahan ei taida itseasiassa olla lihaa luiden päälle tälle "Pendo vaati aloittamista aiemmin"-väitteelle. Usko tai älä Myrräkin kykenee varmasti tekemään paskoja juttuja ja Pendo hyviä. Elämä harvoin on Star Warsia, jossa on hyvikset ja pahikset erikseen. Sinulle selkeästi näin on. Minä kyllä tunnistan kuinka paljon hyvää Myrrä Ilveksen eteen teki, etenkin junnuissa. Kaikkea hyvää Kouvolaan.

Mitäs Pendon perseen nuolemista tässä on ollut? Monta kertaa olen jo sanonut, että isoin vastuu playoffeista on valmennuksella, joka ei pystynyt reagoimaan KalPan pelaamiseen ja olen myös puhunut niistä asioista mitä pelissä olisi minun mielestäni pitänyt muuttaa. Sitä mitä Myrrä olisi tästä materiaalista saanut irti ei saada koskaan tietää.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 713
Miten asian näkee. Varmasti olisi mahdollisuuksia kertoa jossain mediassa suorittamisen tasosta. Ihmettelen, ettei ole tehnyt tätä.

Erikoiselta kuulostaa sekin, että Pennasta on kutsuttu haastatteluun vain ” kättelykohua” varten ja suostuu siitä vain. Yksi lause johonkin paikkaan kummasti jo antaisi merkkejä miehen miehisyydestä. ” nostan kädet ylös, en onnistunut.” Haisee isosti, että yritti pelastaa nahkaansa.

No sitähän Pennanen Ilveksestä tuli hakemaan. Ei kenenkään Tauno Tasalakin mielipiteet jääkiekosta, yhteiskunnasta tai nuorisotyöstä kiinnosta tuon taivaallista, mutta kun sen tekee liigajoukkueen päävalmentaja niin suosio ja näkyvyys on taattu. Tätä sitten pääsi kritiikittömästi toistelemaan kuinka on muka keksinyt jääkiekossa jotain mullistavaa kun on huomannut että pelaajia voi valmentaa ihmislähtöisesti. Yhteiskunta, nuoriso ja kasvatus on tärkeitä asioita, mutta aika tosiaan on totaalisen huono kun liigan pudotuspelit on vielä menossa, itse osoittautui täydelliseksi flopiksi ja Ilveksellä on vieläkin oma likapyykkinsä pesemättä.

Mitä sitten näihin tarinoihin kopista tulee, niin Pennanen on kertonut että kasvaminen ihmisjohtajaksi ei ole ollut mikään kivuton prosessi, vaan HIFK:ssa oli aika mulkku luonne. Että siinä mielessä ei ihmetyttäisi jos paineisessa tilassa on sitten turvautunut vanhoihin toimintatapoihinsa. Inhimillistä, mutta edelleen syö vain uskottavuutta.

Jatkoaikaa kun vilkaisin, niin siellä on kanssa HIFK:n leirissä keskusteltu että samanlaisia törky- ja uhkausviestejä on pelaajat saaneet SoMe-tileilleen ja myös perheenjäseniä on uhattu. Todennäköisesti Pelicansin leiristä tullutta provoa jolla yritetty vaikuttaa pelaajiin. Ei tietysti ok. eikä tuossa mitään puolusteltavaa ole, mutta Pennasen on ihan turha vääntää tarinaa jostain Ilves-yhteisöstä joka syö omansa voitonhimossaan. Ilveksen floppaaminen ei ollut kannattajien vika.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 892
Ei tietysti ok. eikä tuossa mitään puolusteltavaa ole, mutta Pennasen on ihan turha vääntää tarinaa jostain Ilves-yhteisöstä joka syö omansa voitonhimossaan. Ilveksen floppaaminen ei ollut kannattajien vika.
Mun on nyt pakko kysyä, että missä Pennanen on vierittänyt tämän floppaamisen Ilvesfanien niskaan?

Puhui paineista kauden aikana ja nimenomaan siinä mielessä järkevästi, että tämän joukkueen ei pitäisi ottaa niitä paineita menneisyydestä. Tämä joukkue ei ole jättänyt yhtään mestaruutta voittamatta. Paitsi nyt. Ja ottivat liikaa paineita. Siihen on varmaan monia syitä.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 922
Voi voi, kyllä on Pendo hukassa itsensä kanssa nyt. Periaatteessa ihan hyvää puhetta pelaajien sitoutumisen vastuusta ja nuorten pahoinvoinnista, mutta missä on puhe Suomen jääkiekon valmentajuudesta.

Isolla palkalla, isolla vastuulla vedetään Suomen ehdottomassa kärkilajissa. Minkä takia näille maksetaan luokkaa 200 000e vuodessa, jos mikään ei olekaan valmentajasta kiinni.

Ja vielä loppuun vihjaus siitä, että vähän muut hommat kiinnostaa kuin valmentaminen. Äijä on irtautumassa valmentajuudesta juuri kun on menemässä kohti jokaisen suomalaisen jääkiekkovalmentajan unelmaa maajoukkueen valmentamisesta.

Yhteisöllisyydestä oli myös puhetta. Pari sanaa olisin kaivannut myös siitä, että minkä jäljen jätti Ilves-yhteisöön itse.

No mennään eteenpäin, mutta huonon kuvan jättää. Pendonkin olisi syytä muistaa, että urheilu on elämän tärkein turha asia. Ei tässä ole pakko olla mukana. Mutta jos olet, niin näytä intohimoa.
 

Suurustettu Laatikko

Luottopelaaja
Viestejä
1 774
Pennanen huolissaan valmentajista ja pelaajista, sitoutumisesta.

Ei ainakaan nähnyt huolta edeltäjästään vaan vaati aloittavansa ilves pestissä välittömästi.
Ei tuolloin tullut tälle psykologille mieleen vaikutukset pelaajistoon, yksilöihin.

Vahvasti mennyt oma etu edellä.

Kuten myrrä taisi haastattelussaan sanoa, ”Sitä saa mitä tilaa”.

Onnea leijonille.
Näytä meille faktaa vaateesta välittömään aloittamiseen liittyen?
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 713
Mun on nyt pakko kysyä, että missä Pennanen on vierittänyt tämän floppaamisen Ilvesfanien niskaan?

Puhui paineista kauden aikana ja nimenomaan siinä mielessä järkevästi, että tämän joukkueen ei pitäisi ottaa niitä paineita menneisyydestä. Tämä joukkue ei ole jättänyt yhtään mestaruutta voittamatta. Paitsi nyt. Ja ottivat liikaa paineita. Siihen on varmaan monia syitä.

Nimenomaan Pennanen tässä on rakentanut sitä narratiivia että kun kopista tullaan kotiareenan jäälle niin tunnetaan ne paineet ja 39 vuoden mestaruudeton putki niskassa. Ja paineet otti esille juuri siinä kohdassa kun kysyttiin että miksi ei kotona kulje. Nyt sitten kertoo syyksi omalle epäurheilijamaiselle käytökselleen jonkun hätävalheen siitä kun kotiluolassa on niin turvatonta. Itsestäänhän mies ei löytänyt mitään vikaa.

Itseä taas ihmetyttää että miten pystyt suu vaahdossa puolustelemaan kaveria joka on jäänyt ensiksi kiinni valehtelusta ja yrittää tätä sitten peitellä vielä suuremmalla valheella. Eikö se kerro jotain ihmisestä valmentajana ja muutenkin?
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 892
Nimenomaan Pennanen tässä on rakentanut sitä narratiivia että kun kopista tullaan kotiareenan jäälle niin tunnetaan ne paineet ja 39 vuoden mestaruudeton putki niskassa. Ja paineet otti esille juuri siinä kohdassa kun kysyttiin että miksi ei kotona kulje. Nyt sitten kertoo syyksi omalle epäurheilijamaiselle käytökselleen jonkun hätävalheen siitä kun kotiluolassa on niin turvatonta. Itsestäänhän mies ei löytänyt mitään vikaa.

Itseä taas ihmetyttää että miten pystyt suu vaahdossa puolustelemaan kaveria joka on jäänyt ensiksi kiinni valehtelusta ja yrittää tätä sitten peitellä vielä suuremmalla valheella. Eikö se kerro jotain ihmisestä valmentajana ja muutenkin?
Huomasitko että Ilves alkoi voittaa tuon Torontojutun jälkeen?

Enkä mielestäni puolustele suu vaahdossa, siellä vaan on muitakin vastuullisia kuin Pendo, mutta osalle tuntuu olevan niin tärkeää saada naulata yksi mies.

Toivon todella että Pendo menestyy maajoukkueessa, toivottavasti ette ole silloin torilla juhlimassa.
 
Ylös