Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 934
Eli viimekaudella ei onnistuttu tekemään maaleja.

Tänä keväänä ei onnistuttu ainakaan tekemään esimerkiksi ylivoimalla, ylivoimaisesti kovimmalla yv-miehistöllä, maalin maalia. Mutta silti olis kiva pitää Merikivi, koska jatkumo tai Hölön kaveri. Nice :)
Eihän näin kukaan sanonut. Eikä kiistänyt tämän vuoden kyykkäystä, viime keväänä mielestäni valmennus ja pelitapa kyllä riittivät.

Ja viime keväänä Merikivi ei ollut jengissä.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 306
Eli viimekaudella ei onnistuttu tekemään maaleja.

Tänä keväänä ei onnistuttu ainakaan tekemään esimerkiksi ylivoimalla, ylivoimaisesti kovimmalla yv-miehistöllä, maalin maalia. Mutta silti olis kiva pitää Merikivi, koska jatkumo tai Hölön kaveri. Nice :)
Tuo sinun jankkaaminen on kyllä aika raskasta välillä.

Hölö päättäköön valmennustiiminsä.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 766
Eli viimekaudella ei onnistuttu tekemään maaleja.

Tänä keväänä ei onnistuttu ainakaan tekemään esimerkiksi ylivoimalla, ylivoimaisesti kovimmalla yv-miehistöllä, maalin maalia. Mutta silti olis kiva pitää Merikivi, koska jatkumo tai Hölön kaveri. Nice :)
No kerro ihmeessä mikä viime kaudella mätti pelitavallisesti? Millä pelin osa-alueilla Pelicans oli edellä? Anna palaa pelitapa-analyysiä, eikä tuota samaa vanhaa länkytystä. Eikö Ilveksellä sinusta ollut riittävästi paikkoja voittaa tuota sarjaa?

Kukaanhan ei ole käsittääkseni sanonut Merikiven onnistuneen keväällä. Sinä käsittääkseni huusit Merikiven ja Tanskan kohdalla että optiota ei missään nimessä tulisi käyttää joskus syksyllä. Tanskan vastuualue toimi koko kevään, myös playoffit, Merikiven koko runkosarjan, mutta ei playoffeissa.

En tiedä montako kertaa sun päähäsi pitää yrittää takoa, että pointti on sun tapasi esittää ”kritiikkiä” ja määritellä se onko sinun ”kritiikkisi” ollut validia. Voin esimerkiksi kertoa, että Merikiven epäonnistuminen playoffeissa ei tee syksyllä koko valmennuksen ulos huutamisesta validia kritiikkiä. Ilveksen putoaminen puolivälierissä ei tee Jarkko Näppilän kutsumisesta Liigan huonoimmaksi fysiikkavalmentajaksi validia kritiikkiä. Todennäköisyydet tulee aina olemaan sun puolella kun huutelet kaiken näköistä paskaa mitä sylki suuhun tuo ja pidät sitä oikein osuvana jos Ilves ei voita mestaruutta.

Merikiven kohdalla keskustelu on viime aikoina ollut tasan siihen liittyvää, että Hölö todennäköisesti haluaa tämän omaan tiimiinsä. Toki siitä voit sitten ottaa jo ensi kaudeksi yhden huudeltavaksi. Hölöä vastaanhan sä tulet kääntymään ensimmäisen tappion hetkellä kenellekkään täällä se varmasti ”ei tuu ihan äkkiä yllätyksenä” niinkuin Lion 79 sanoisi.
 

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Pendo veti kaksi kautta vihkoon.

On joo voittanu aikoinaan, mutta tällä hetkellä Antti on aivan kujalla.

Voisko ekan kauden poffitehottomuus joutua ainakin osittain siitä, että Pendo se osaa tehokkaasti pistää kuupan jumiin. Voi myös vain arvailla olisiko parjaamani Konna lähtenyt ryyppään jos penkin takana olisi ollut eri valmentaja. Näihin ei saada ikinä täysin varmaa vastausta.

Itse olin koko runkosarjan huolissani vaikka tietäjät perusteli jos vaikka miten.

Pendo on absoluuttisesti huonointa mitä Ilvekselle on lähihistoriassa tapahtunut.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 905
No kerro ihmeessä mikä viime kaudella mätti pelitavallisesti? Millä pelin osa-alueilla Pelicans oli edellä? Anna palaa pelitapa-analyysiä, eikä tuota samaa vanhaa länkytystä. Eikö Ilveksellä sinusta ollut riittävästi paikkoja voittaa tuota sarjaa?
Multa ei kysytty, mutta vastaa oman mielipiteeni.

Mun mielestä Ilveksen pelitapa oli todella typerä ja huono viime kaudellakin poffeissa. Myöskin Pelsuja vastaan.

Samaa paskaa paljolti kuin Kalpaa vastaan. Siellä missä oli kiekko, niin siellä oltiin alivoimaisena aina vastustajaan nähden. Viisikko oli jatkuvasti hajallaan niin puolustaessa kuin hyökätessä. Kiekottomien pelaajien tukitoimet kiekolliselle puuttuivat joka puolella kaukaloa. Vastustajalla tukitoimet oli kunnossa.

Selvästi paremman materiaalin ansioista Ilves sai tilastot näyttämään tasaiselta. Sama kuin Kalpaa vastaan tällä kaudella poffeissa. Pelillisesti oltiin molempia valovuoden jäljessä kumminkin.

Ilveksen pelaaminen näytti typerältä yksittäisten pelaajien yksinäiseltä puskemiselta Pelsuja vastaan. Pelicans pyrki koko ajan tekemään järkevästi viisikkona kaiken. Pelasivat huomattavasti viisaampaa jääkiekkoa. Aika paljon pelillisesti samanlaiset sarjat tämän kauden Kalpa-Ilves ja viime kauden Pelicans -Ilves
 

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 332
Omaa mutuilua, pendon fokus ei ole ollut kyllä 100% mitenkään Ilveksessä, tulos puhuu puolestaan. Palven toteamus, Pendo on tuonut opinnoistaan uusia asioita Ilvekseen, väkisinkin tulee mieleen, että Ilves pesti on ollut TET jakso omille opinnoille ja näkee, mitkä asiat toimii ja mitkä ei.
Nyt talvella pelattava turnaus parhailla miehillä on oiva mittari, missä mennään, tekikös Suomi tasan yhden (1) maalin edellisessä WC turnauksessa marjalaten johdolla? Jos nyt tekee kaksi (2) niin ollaanko menty eteenpäin?
 

Blackhawk

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
951
Pendo veti kaksi kautta vihkoon.

On joo voittanu aikoinaan, mutta tällä hetkellä Antti on aivan kujalla.

Voisko ekan kauden poffitehottomuus joutua ainakin osittain siitä, että Pendo se osaa tehokkaasti pistää kuupan jumiin. Voi myös vain arvailla olisiko parjaamani Konna lähtenyt ryyppään jos penkin takana olisi ollut eri valmentaja. Näihin ei saada ikinä täysin varmaa vastausta.

Itse olin koko runkosarjan huolissani vaikka tietäjät perusteli jos vaikka miten.

Pendo on absoluuttisesti huonointa mitä Ilvekselle on lähihistoriassa tapahtunut.
Allekirjoitan täysin, vaikka halusin uskoa, että peli siitä aukeaa ja ajoittain näyttikin ihan raikkaalta. Tylyjä ja tasaisia esityksiä ei nähty oikeastaan koko kauden aikana, ehjästä kuusikymppisestä päästiin puhumaan termillä ”ehjin”! Käsittämättömintä ja anteeksiantamattominta tässä kuitenkin on menneen kauden koko valmennustiimin täydellinen radiohiljaisuus! Ei mitään terveisiä, pahoittelua, analyysia faneille ja yhteistyökumppaneille menneestä kaudesta ja miksi kävi näin!
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 766
Multa ei kysytty, mutta vastaa oman mielipiteeni.

Mun mielestä Ilveksen pelitapa oli todella typerä ja huono viime kaudellakin poffeissa. Myöskin Pelsuja vastaan.

Samaa paskaa paljolti kuin Kalpaa vastaan. Siellä missä oli kiekko, niin siellä oltiin alivoimaisena aina vastustajaan nähden. Viisikko oli jatkuvasti hajallaan niin puolustaessa kuin hyökätessä. Kiekottomien pelaajien tukitoimet kiekolliselle puuttuivat joka puolella kaukaloa. Vastustajalla tukitoimet oli kunnossa.

Selvästi paremman materiaalin ansioista Ilves sai tilastot näyttämään tasaiselta. Sama kuin Kalpaa vastaan tällä kaudella poffeissa. Pelillisesti oltiin molempia valovuoden jäljessä kumminkin.

Ilveksen pelaaminen näytti typerältä yksittäisten pelaajien yksinäiseltä puskemiselta Pelsuja vastaan. Pelicans pyrki koko ajan tekemään järkevästi viisikkona kaiken. Pelasivat huomattavasti viisaampaa jääkiekkoa. Aika paljon pelillisesti samanlaiset sarjat tämän kauden Kalpa-Ilves ja viime kauden Pelicans -Ilves
Tilastot ei näyttäneet Pelicansia vastaan tasaisilta vaan Ilves vei tilastollisesti. KalPa taas vei Ilvestä vastaan tilastoja. Ainakin oma silmätesti jota myös esimerkiksi laukaisukartat tukee on se, että Pelsu ei päässyt meitä vastaan ytimeen ja me päästiin hyville paikoille. Jos viisikko on jatkuvasti hajallaan niin se on vähän erikoista. Ilves loi tarpeeksi paikkoja voittaakseen sarjan Pelicansia vastaan, KalPaa vastaan se lähinnä roikkui tuloksessa kiinni.

Ps. Anna nyt @Eetu Fucking Mäkiniemi omaa pelitapa-analyysiä kun niitä taas odotellaan, äläkä vaan tykkäile muiden viesteistä. Huutelu on helppoa siihen pystyy kaikki.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 348
Kyllä se vaan on todettava, että Ilveksen isoin virhe oli vaihtaa Myrrä. Ei mahda mitään, vaikka itsekin olin ehdottomasti Pendon kannalla. Mutta se nyt maksoi isosti ja maksaa isosti.
On sulla taas joka ketjuun tarve purkaa tuntoja sen jälkeen kun Tappara otti ensimmäisen kiinnityksen.

Olet sitä mieltä että oli oikein korvata Myrrä Pendolla, mutta samaan aikaan sitä mieltä että se maksoi isosti.

Mielenkiintoista.
 

Tesoman maalitykki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
999
Kyllä se vaan on todettava, että Ilveksen isoin virhe oli vaihtaa Myrrä. Ei mahda mitään, vaikka itsekin olin ehdottomasti Pendon kannalla. Mutta se nyt maksoi isosti ja maksaa isosti.
Ei se ollut virhe vaan mahdollisuus jossa mentiin metsään ei sitä voitu tietää en usko että Myrrällä oltaisiin saatu edes kotietua tuona viimeisenä kautena.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 994
On sulla taas joka ketjuun tarve purkaa tuntoja sen jälkeen kun Tappara otti ensimmäisen kiinnityksen.

Olet sitä mieltä että oli oikein korvata Myrrä Pendolla, mutta samaan aikaan sitä mieltä että se maksoi isosti.

Mielenkiintoista.
Peace. Ketuttaa vaan toi naapurin ylivertaisuus vuodesta toiseen.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 348
Peace. Ketuttaa vaan toi naapurin ylivertaisuus vuodesta toiseen.
Mä lupaan omalta osaltani kehua Tapparaa sitten, kun nostavat kannua. Ymmärrän patoumat.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 238
Ps. Anna nyt @Eetu Fucking Mäkiniemi omaa pelitapa-analyysiä kun niitä taas odotellaan, äläkä vaan tykkäile muiden viesteistä. Huutelu on helppoa siihen pystyy kaikki.

"Pendon, Merikiven ja Tanskan lopullinen menestys punnitaan joo keväällä, mutta kaikille olet vaatinut kenkää kesken kauden luulisi siitä jo voivan tervassa ja höyhenissä pyöritellä. Is it time"

Sun viesti ennen playoffeja jossa viimeksi kyselit mua.

Et myöskään vastannut mun viestiin palautetta kanssakeskustelijoille jonne sulle vastasin?

Sun näennäisen kärkkäät argumentit on jääneet harmittavan vaisuiksi jo tovin kun Ilves Pennasen johdolla kyykkäsikin ja nimen omaan siihen pelitapaan, tunteen puutteeseen, tylsään väsyneeseen peliin ja fysiikan puutteeseen. Ei joukkueeseen.
 

Tesoman maalitykki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
999
Peace. Ketuttaa vaan toi naapurin ylivertaisuus vuodesta toiseen.
Ylivertaisuus? Tapolan aikana olivat "ylivertaisia" mutta tuo heidän peli ei kyllä näytä tai ole mitään ylivertaista mitäs sitten tapahtuu kun tehokkain Pakki ja hyökkääjä vaihtavat maisemaa ei tuo heidän pelitapa kanna ilman huippuyksilöitä. Valitettavasti tapparan kasvatit ovat änäriin liian paskoja mutta liigaan liian hyviä tuolla tavalla he pärjäävät.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 905
Tilastot ei näyttäneet Pelicansia vastaan tasaisilta vaan Ilves vei tilastollisesti. KalPa taas vei Ilvestä vastaan tilastoja. Ainakin oma silmätesti jota myös esimerkiksi laukaisukartat tukee on se, että Pelsu ei päässyt meitä vastaan ytimeen ja me päästiin hyville paikoille. Jos viisikko on jatkuvasti hajallaan niin se on vähän erikoista. Ilves loi tarpeeksi paikkoja voittaakseen sarjan Pelicansia vastaan, KalPaa vastaan se lähinnä roikkui tuloksessa kiinni.

Ps. Anna nyt @Eetu Fucking Mäkiniemi omaa pelitapa-analyysiä kun niitä taas odotellaan, äläkä vaan tykkäile muiden viesteistä. Huutelu on helppoa siihen pystyy kaikki.
Pelicans toki viimeisteli huomattavasti kliinisemmin kuin Ilves. Sitä en kiistä. Mut oliko Ilveksen paikat kumminkaan yhtä hyviä kuin Pelsuilla. Mun mielestä ei. Maaliodottomat on mitä on.

Omasta mielestä Pelsuilla oli niitä onetimereita ja sellasia enemmän, et pääsi rauhassa laukoon. Ilves joutui enemmän häirittynä suorittamaan maalitekoyrityksiä.

Jokatapauksessa omasta mielestä kahdella edelliskaudella Ilves ei oo ansainnu mennä pleijareissa yhtään pidemmälle. Mun mielestä sekä Pelsut ja Kalpa olivat molemmat selvästi parempi joukkue ja pelasivat selvästi parempaa kiekkoa. Ilveksellä oli kumminkin molemmilla kausilla selkeästi vastustajaansa parempi pelaajamateriaali. Kalpaa vastaan meiän veskarikin oli parempi ku vastustajan veskari. Silti hävittiin.

Viime kaudella mun mielestä Ässätkin oli pelitavallisesti Ilvestä edellä jo puolivälierissä, mutta niillä oli aivan liian kädetön ryhmä menemään jatkoon Ilvestä vastaan.

Siinä puolivälieräsarjassa jo näki, et Ilveksen tie tulee loppuun välieriin jos taso ei nouse suuresti. Ei noussut ja välieriin loppui se tarina.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 766
"Pendon, Merikiven ja Tanskan lopullinen menestys punnitaan joo keväällä, mutta kaikille olet vaatinut kenkää kesken kauden luulisi siitä jo voivan tervassa ja höyhenissä pyöritellä. Is it time"

Sun viesti ennen playoffeja jossa viimeksi kyselit mua.

Et myöskään vastannut mun viestiin palautetta kanssakeskustelijoille jonne sulle vastasin?

Sun näennäisen kärkkäät argumentit on jääneet harmittavan vaisuiksi jo tovin kun Ilves Pennasen johdolla kyykkäsikin ja nimen omaan siihen pelitapaan, tunteen puutteeseen, tylsään väsyneeseen peliin ja fysiikan puutteeseen. Ei joukkueeseen.
Niin siis vaadit kenkää kesken kauden. Ketä olisit palkannut tilalle? Nuohan nyt ovat ihan helvetin isoja yksinkertaistuksia pelistä nimeltä jääkiekko. Pelitavasta tai siitä, ettei siinä pystytty kesken sarjan tekemään muutoksia olen jo puhunut ja sitä kritisoinut. Tunteeton ja tylsä on edelleen täysin subjektiivisia näkemyksiä. En nähnyt tämän päivän Tappara - KalPassa Tapparalta erityistä tunnetta, voittivat silti. Tylsyyteen en lähde ottamaan kantaa, minulla on kavereita joille viihdyttävää on 0-0 pelit kun vanhoina pakkeina katsovat peliä puolustuksen kautta. Fysiikkaa en osta, ei niistä meidän pelaajista saa KalPaa luistelevampia vaikka siellä kuka fysiikkavalmennusta vetäisi kuka. Siihen olisin nimenomaan kaivannut muutoksia pelitavallisesti.

Edelleenkään et myöskään tunnu sisäistävän sitä pointtia, että näitä ei voi arvioida vain lopputuloksen kautta. Ilves ei koskaan tule lähtemään kauteen, playoffeihin tai välieriin tilanteissa jossa sen mestaruus on todennäköisempää kuin mestaruudetta jääminen. On todella väsynyttä ajatella että kaikki sun kritiikki ja huutelu on ollut validia jos se todennäköisempi vaihtoehto toteutuu.

Palautetta kanssakeskustelijoille viestiä en ollut nähnyt.
 
Ylös