Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

tggmn

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
570
Kaikkein eniten ihmetytti se, että jos kerta jo naapurin Irmakin näkee, että kun Palveelta otetaan ylivoimalla kaikki tila ja aika pois ja sitten Nyman todella paha heikko lenkki kiekollisesti, joka sähläsi, sohi kiekosta ohi ja pelattiin kovalla paineella helposti pois kiekosta, saa jatkaa edelleen siinä paikallaan koko sarjan alusta viimeiseen piirtoon? Miksi ylivoimaan ei reagoitu esim. tuomalla kiekollisempaa pelaajaa (tyyliin Mäntykivi) oikealle laidalle, joka kykenisi toiselta puolelta myös pyörittämään peliä ja pysymään paremmin kiekossa kuin Nyman?

Siihen vaikka sitten ennen Nikun tuloa toiminut Clendening viivaan, jolle Mäntykivi voisi syöttää onetimer-tilanteita. Olisi enemmän variaatioita, kuin vain se missä Palve leipoo kiekkoa vasemmalla ja muut kattelee kenelle se syöttää, mikä oli melko helppo lopulta pelata pois. Eikä Palveen kätisyys edes ollut optimaalisin Nikun viivavetoja silmälläpitäen, koska leftinä vasemmalta pyörittäen syöttösektori kapenee viivalle.

Kaikenkaikkiaan käsittämätöntä reagoimattomuutta Pendolta ja valmennusjohdolta, kun tuntuu että perus pleikkari-Petekin tämän tajuaisi.
Siis mietin tätä ihan samaa! Et miten hitos ei tule muutoksia, kun palve ja nyman pelattiin jatkuvasti ulos.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 905
Pennanen muutteli runkosarjassa melko pitkään ketjuja ihan liikaakin. Ite en ole ketjuruletin ystävä. Ite uskon, että kaikki Ilvelsen pelilliset ongelmat pleijareissa juurtaa alunalkaen pelitavasta ja pelitavan syömästä itseluottamuksen puutteesta.

On todella hämmentävää, että viime kauden Pelsu-sarjassa ei muutettu pelitapaa missään kohtaa vaikka se mun silmään toiminut lainkaan. Foorumilla tosin moni on sitä mieltä, että Pelsuja vastaan pelattiin hyvin, ei vain saatu kiekkoa maaliin.

Mun mielestä pelattiin siinäkin sarjassa paljon heikommin kuin vastustaja.

Tällä kaudella poffeissa rupes niin vituttaan jo ekan pelin jälkeen, et multa loppuu siihen paikkaan kaikki pressin katsomisen, kaikki haastattelut, ilmestykirja nyt, Ilves podcast ym. Ja lähes kaikki nämä kuuntelin/katseli pääsääntöisesti aina.
Etenkin pressin ja Ilmestyskirjan aina. Nyt ei kiinnostanut pätkän vertaa.

Foorumia selatessa olen saanut käsityksen, että Pennanen on nähnyt meidän pelaavan samanlaista peliä kuin Kalpa. Ihanko oikeasti? Eipä siinä ollut juuri mitään samaa. Ilmankos tämä Pennanen ei tehnyt missään kohtaa ikinä muutoksia pelitapaan, jos ei edes nää kuinka ollaan valovuosi jäljessä vastustajaa. Pelataan ihan eri peliä kuin vastustaja ja just sillä tavalla, mikä sopii heille täydellisesti.

Pennanen ikäänkuin antoi tarjottimella voiton Karjalaiselle. Vahingossa syötti lapaan Karjalaiselle läpiajoon eikä ikinä edes huomannut näin tapahtuvan, vaikka teki sen joka peliin jatkuvasti.

Pitkin kautta sai lukea, et pitää olla kärsivällinen ja luottaa omaan peliin. Voi vittu ku tällä hetkellä vituttaa, et pelaajat, fanit ja koko organisaatio oli hyvinkin kärsivällinen ja luotti tohon tylsän näköiseen kiekkoon, mikä ei edes näyttänyt alkuunkaan voittavalta. Siihen paskaan vain sokeasti luotettiin, koska Pennanen sanoi niin.

Puolivälierissä mitä pidemmälle sarja eteni, en heikommin pärjättiin poislukien se yksi voitto. Siitä huolimatta minkäänlaisia pelillisiä muutoksia ei näkynyt. Luotettiin vain omaan peliin vaikka se ei tuottanut yhtään mitään itelle, pelkästään vastustajalle. Miten semmoseen omaan peliin voi luottaa...

Hämmentävää ettei ton tason meriiteillä koko Ilves-aikana Pennanen pystynyt näkemään pelillisiä ongelmia etenkään pleijareissa. Se on hyvin erikoista. Kuitenkin katselevat pelit videoiltakin vielä uudestaan.

No näitä ku miettii, ni tulos ei yllätä. Kyllähän yksittäisen pleijarisarjan sisällä pitää reagoida ja hiota omaa peliä, jotta saataisiin etua vastustajaan. Mutta vastustajalla oli pelillinen etu ja se suureni koko ajan ja mitenkään ei siihen reagoitu. Todella luokatonta valmennusta.
 

Urho Kaleva Kekkonen

Luottopelaaja
Viestejä
1 736
Eilen katselin puolivälierää HIFK-Pelicans noin 1,5 erää. Räjähtävää peliä, taklauksia, laukauksia, blockkeja, taistelua, kamppailua, maalia kohtia pelaamista - suoraan sanoen himokasta jääkiekkoa. Kaksi voittamaan tullutta joukkuetta vastakkain.

Rännitykset, vastuunpakoilu laukaisupaikoissa, seisoville laitureille kiekon heittely ja alistuneet katseet - ne puuttuivat täysin.

Miten j-lauta edes voi saada Ipan pelaamaan noin paskasti useamman ottelun peräkkäin ja ilman minkäänlaista yritystä muutokseen. Tuus nyt Antti itse kertomaan.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 384
Eilen katselin puolivälierää HIFK-Pelicans noin 1,5 erää. Räjähtävää peliä, taklauksia, laukauksia, blockkeja, taistelua, kamppailua, maalia kohtia pelaamista - suoraan sanoen himokasta jääkiekkoa. Kaksi voittamaan tullutta joukkuetta vastakkain.

Rännitykset, vastuunpakoilu laukaisupaikoissa, seisoville laitureille kiekon heittely ja alistuneet katseet - ne puuttuivat täysin.

Miten j-lauta edes voi saada Ipan pelaamaan noin paskasti useamman ottelun peräkkäin ja ilman minkäänlaista yritystä muutokseen. Tuus nyt Antti itse kertomaan.
Hyvin tossa kiteytit. Joukkueesta tuli hajuton,mauton,väritön, helkkarin tylsä, eli just Pendon näkönen joukkue.
Syksyn pimeinä jo eräs täälä mainitti että pelit on tylsiä, koitin ite sivuutella niitä jne...aattelin että keväällä sitte tulee palkinto. Jälkeenpäin ni sanoen rehellisesti ni olihan syksy jo perhanan tylsää peliä.

Pendolta tuskin on mitään luvassa, ehkä oli vaan töissä täällä.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 880
Hyvin tossa kiteytit. Joukkueesta tuli hajuton,mauton,väritön, helkkarin tylsä, eli just Pendon näkönen joukkue.
Syksyn pimeinä jo eräs täälä mainitti että pelit on tylsiä, koitin ite sivuutella niitä jne...aattelin että keväällä sitte tulee palkinto. Jälkeenpäin ni sanoen rehellisesti ni olihan syksy jo perhanan tylsää peliä.

Pendolta tuskin on mitään luvassa, ehkä oli vaan töissä täällä.
Hmmm, tässä aika hyvin omiakin ajatuksia.

Olin ja olen edelleen ns. Pendon mies, loistava valmentaja.

Mutta, kun katsoo esim. Kerhon mestaruuskevättä ja sieltä pätkiä tai lehdistötilaisuuksia niin intohimo, tekeminen on ihan eri tasolla mitä me nähtiin. Toki Pendo on noista ajoista varmasti myös rauhoittunut, sekä kasvanut ja niin onkin. Lisäksi nuo psykologi-jutut siihen. Niissä Pendo ehkä onkin mennyt jo vähän liian pitkälle.

Tunne, intohimo ne kuitenkin ohjaavat paljon tekemistä. Ne jäi nyt vajaaksi. Ja Ilves oli pelokas.

Maajoukkueessa kaikki on kiinni ilmapiiristä, sen Jalonen on jo näyttänyt. Pelikirja syrjään ja jengiä viritetään iskuun muilla keinoin.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 316
Hmmm, tässä aika hyvin omiakin ajatuksia.

Olin ja olen edelleen ns. Pendon mies, loistava valmentaja.

Mutta, kun katsoo esim. Kerhon mestaruuskevättä ja sieltä pätkiä tai lehdistötilaisuuksia niin intohimo, tekeminen on ihan eri tasolla mitä me nähtiin. Toki Pendo on noista ajoista varmasti myös rauhoittunut, sekä kasvanut ja niin onkin. Lisäksi nuo psykologi-jutut siihen. Niissä Pendo ehkä onkin mennyt jo vähän liian pitkälle.

Tunne, intohimo ne kuitenkin ohjaavat paljon tekemistä. Ne jäi nyt vajaaksi. Ja Ilves oli pelokas.

Maajoukkueessa kaikki on kiinni ilmapiiristä, sen Jalonen on jo näyttänyt. Pelikirja syrjään ja jengiä viritetään iskuun muilla keinoin.
Kävikö Pennaselle "Marjamäet"?

Hieman näyttäisi siltä.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 880
Kävikö Pennaselle "Marjamäet"?

Hieman näyttäisi siltä.
Ihan mahdollista. Ja nyt pitää pystyä uudistautumaan, ettei jää vajaaksi.

Täällä moni vihaa Marjamäkeä mutta itse ainakin pidän Latea huippukoutsina, jonka tosin myös pitää nyt pystyä uudistautumaan.

Ei nuo mestaruudet ja menestys ihan vahingossa kuitenkaan tule.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 316
Ihan mahdollista. Ja nyt pitää pystyä uudistautumaan, ettei jää vajaaksi.

Täällä moni vihaa Marjamäkeä mutta itse ainakin pidän Latea huippukoutsina, jonka tosin myös pitää nyt pystyä uudistautumaan.

Ei nuo mestaruudet ja menestys ihan vahingossa kuitenkaan tule.
Niin toi boldattu taitaa päteä molempiin Pennaseen ja Marjamäkeen.

Itse voisin lyödä vaikka toisen munuaiseni vetoa, että Marjamäki tulee voittamaan vielä suomen mestaruuden Liigassa päävalmentajana.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 880
Niin toi boldattu taitaa päteä molempiin Pennaseen ja Marjamäkeen.

Itse voisin lyödä vaikka toisen munuaiseni vetoa, että Marjamäki tulee voittamaan vielä suomen mestaruuden Liigassa päävalmentajana.
Tästä tulee paskaa niskaan mutta sanon silti, toivon että Ilveksen päävalmentajana :)
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 880
Ja itseasiassa Jalosenkin sädekehä alkoi murenemaan jo viime keväänä. Suomihan pelasi vähän samanlaista hidasta prosenttilätkää kuin Ilves nyt.
Totta. Jalonen tosin ollut tuossa niin pitkään ja samalla rungolla käytännössä vetänyt nuo kaikki kisat että ei kannata hänen pelikirjaa enää sotkea.

Kyllähän nuo mestaruudet tulivat melkoisella puolustustaistolla ja prosenttikiekolla, mutta ei sitä torilla enää kukaan muistele, näinhän se menee.

Suomi hinkkasi todella tylsiä ja nihkeitä voittoja ennakkoon heikommista maista.
 

Lempiväri: Vihreä

Rivipelaaja
Viestejä
56
Aamulehdessä Tillun mielestä tämä lässähdys ei johtunut pelitavasta.

-> ULOS.

Siitähän tämä juuri johtui! Johtui myös viime keväänä, ja näkyi koko tämän kauden peleissä monta kertaa tiettyjä vastustajia vastaan. Jos on urheiluohtajana noin puusilmäinen, niin saisi kyllä nyt vetää johtopäätökset ja urheilujohtaa itsensä liukumaan takaperin Pendon perässä ovesta pihalle. Kiitos.
 

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Viestejä
1 821
Aamulehdessä Tillun mielestä tämä lässähdys ei johtunut pelitavasta.

-> ULOS.

Siitähän tämä juuri johtui! Johtui myös viime keväänä, ja näkyi koko tämän kauden peleissä monta kertaa tiettyjä vastustajia vastaan. Jos on urheiluohtajana noin puusilmäinen, niin saisi kyllä nyt vetää johtopäätökset ja urheilujohtaa itsensä liukumaan takaperin Pendon perässä ovesta pihalle. Kiitos.
Ei Tillu voi Pennasta bussin alle työntää, vaikka mieli saattaisi noissa haastatteluissa niin tehdä. Politikointia on puhe vain.

Ilves on niin monta valmentajaa heittänyt, että parempi vaan, ettei joka kerta. Muutos täytyy tapahtua pitkäjänteiseen projektiin ja eihän tänne kukaan tule jos epäonnistuessa seurajohto vielä ilkkuisi päälle.

Eiköhän siellä sisäisesti asiat pureta niin kuin ne on.
 

Larppa

Rivipelaaja
Viestejä
14
Aamulehdessä Tillun mielestä tämä lässähdys ei johtunut pelitavasta.

-> ULOS.

Siitähän tämä juuri johtui! Johtui myös viime keväänä, ja näkyi koko tämän kauden peleissä monta kertaa tiettyjä vastustajia vastaan. Jos on urheiluohtajana noin puusilmäinen, niin saisi kyllä nyt vetää johtopäätökset ja urheilujohtaa itsensä liukumaan takaperin Pendon perässä ovesta pihalle. Kiitos.
Tuota haastattelua pitää lukea rivien välistä ja ymmärtää, että ei tässä tilanteessa kannata heittää ketään bussin alle. Köntsät tuli jo pöksyyn. Jos sinä ja minä tajuamme, että ongelma oli pelitavassa, niin Tillukin sen tajuaa.
 
Ylös