Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 622
Pennanen on isoin floppi Ilves-historiassa. Jos joskus vielä Ilves historiikki tehdään, miehen kohdalla lukee kautta aikojen isoin katastrofi Ilveksessä.
Vaikka harmittaa, niin hieman sordiinoa päälle. Ilveksen historiasta löytyy valitettavasti sellaisia katastrofeja, että ne on parempi unohtaa. Pendo on pikkukivi kallioiden keskellä.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 716
No niin, nyt on sitten aika lopullisen tuomion ja se on vähemmän yllättäen että Pennanen oli pelkkä runkosarjavalmentaja. Ylianalysoiva kyökkipsykologi jonka päässä vissiin pyöri enemmän yliminän ja epäonnistumisen aiheuttaman häpeän saattaminen yli-ihmisen kokonaisuudeksi, kun pelaajalle olisi pitänyt kertoa että puolustanko kulmamiehen vai pidänkö maalinedustan. Tyhjän tynnyrin kolistelija joka kovaan ääneen uhosi kuinka hänen joukkueensa on keväällä parhaimmillaan. Totaalinen floppi joka sai Ilveksen kalleimman joukkueen IKINÄ valmentaakseen eikä saanut sitä edes taistelemaan jatkopaikasta, melkoinen saavutus. Ja ennen kaikkea järjetön paskahousu, joka suli lumiukKONA joka ainoassa vähänkin painetta luovassa tilassa.

Tämän rekrytointi ja millä tavalla vielä se toteutettiin oli tasan sitä Manngardin Ilveksen sekoilupolitiikkaa jossa nimekkäämpi valmentaja otettiin ja vanha pistettiin pihalle vain siksi että se oli saatavilla. Oli silloin jo huono fiilis tästä ja enkä haluaisi nostaa omaa häntää, mutta oikeassa olin tämän suhteen vaikka toki toivoin todella että vielä löytää sen palon joukkueeseen. Pelkkää näyttöpaikkaa maajoukkueen pääkäskijäksihän tuo tuli tänne hakemaan, sai sen ja hoonasi samalla koko seuraa faneja myöten kakkoseen. Toivottavasti nauttii mukavista liiton hommista nyt, kun tällainen ikävä pakkohomma nimeltä Ilveksen valmentaminen on saatu pelailtua alta pois.

Enää ei tartte mitään ihmetellä vielä tuon kättelyepisodin jälkeen. Kuinka sinä muka joukkoja edestä johdat jos ei ukossa sen vertaa selkärankaa ole että tulisi edes jäälle kuulemaan sen palautteen mitä on tälle seuralle tehnyt? Niin "paska" valmentaja kuin Myrrä olikin, ei varmasti olisi tuota jättänyt tekemättä. Millainen valmentaja luikkii halliin suojiin pakoon silloin kun joukkuetta pitäisi johtaa EDESTÄ! Täysin kyvytön valmentaja. Ei ole varmasti mukava hetki se, mutta luuleeko että maajoukkueessa ne paineet helpottaa.

Painu niin pitkälle kuin autossa bensaa riittää äläkä ikinä tule edes lähelle Ilvestä! Yhtäkään maajoukkeen peliä jossa Pennanen valmentaa en halua jatkossa katsoa.
 
Viimeksi muokattu:

Garantie

Vakiokokoonpanossa
Ylläpidon jäsen
Viestejä
404
Ei jää ikävä. Vanhentunut pelitapa sekä peliote. Varmasti hienoa menestystä luvassa NHL miesten turnauksissa tällä aktiivisuudella.

No etuna on toki se, että pelitapaa kuten vaikkapa Kalpalla ei lyhyessä ajassa ajeta sisään ja sitten tällainen Pendon kiekko voi olla helppo omaksua nopeasti.

Turnauksessa voi toimia, pitkässä sarjassa.. noh niin.
 

bxl-man

Share Ilves #18
Viestejä
1 777
Kyllähän se nyt siltä omiin silmiin näyttää että Pennanen onnistui psykologiallaan pelottelemaan joukkueen pelokkaaksi. Taisi mennä yli tämä henkinenvalmennus ja turvatilat jne.

Uskon että tästä vielä jotain ulospäinkin kuullaan.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 500
Veikkaan että Jukka palaa muutaman kauden jälkeen taas maajoukkueen peräsimeen kun Marjamäki 2.0 on menettänyt kaikki tussinsa.
Kauden vai kuukauden? Eiköhän se neljän maan turnaus jo laita Pendon väärille raiteille.
 

Taikuri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
123
Yksi isoin ilves farssi puolentoista vuoden otannalla, tyhjä arpa. Ei jää ikävä eikä lisättävää myöskään.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 500
No niin, nyt on sitten aika lopullisen tuomion ja se on vähemmän yllättäen että Pennanen oli pelkkä runkosarjavalmentaja. Ylianalysoiva kyökkipsykologi jonka päässä vissiin pyöri enemmän yliminän ja epäonnistumisen aiheuttaman häpeän saattaminen yli-ihmisen kokonaisuudeksi, kun pelaajalle olisi pitänyt kertoa että puolustanko kulmamiehen vai pidänkö maalinedustan. Tyhjän tynnyrin kolistelija joka kovaan ääneen uhosi kuinka hänen joukkueensa on keväällä parhaimmillaan. Totaalinen floppi joka sai Ilveksen kalleimman joukkueen IKINÄ valmentaakseen eikä saanut sitä edes taistelemaan jatkopaikasta, melkoinen saavutus. Ja ennen kaikkea järjetön paskahousu, joka suli lumiukon joka ainoassa vähänkin painetta luovassa tilassa.

Tämän rekrytointi ja millä tavalla vielä se toteutettiin oli tasan sitä Manngardin Ilveksen sekoilupolitiikkaa jossa nimekkäämpi valmentaja otettiin ja vanha pistettiin pihalle vain siksi että se oli saatavilla. Oli silloin jo huono fiilis tästä ja enkä haluaisi nostaa omaa häntää, mutta oikeassa olin tämän suhteen vaikka toki toivoin todella että vielä löytää sen palon joukkueeseen. Pelkkää näyttöpaikkaa maajoukkueen pääkäskijäksihän tuo tuli tänne hakemaan, sai sen ja hoonasi samalla koko seuraa faneja myöten kakkoseen. Toivottavasti nauttii mukavista liiton hommista nyt, kun ei tällainen ikävä pakkohomma nimeltä Ilveksen valmentaminen on saatu pelailtua alta pois.

Enää ei tartte mitään ihmetellä vielä tuon kättelyepisodin jälkeen. Kuinka sinä muka joukkoja edestä johdat jos ei ukossa sen vertaa selkärankaa ole että tulisi edes jäälle kuulemaan sen palautteen mitä on tälle seuralle tehnyt? Niin "paska" valmentaja kuin Myrrä olikin, ei varmasti olisi tuota jättänyt tekemättä. Millainen valmentaja luikkii halliin suojiin pakoon silloin kun joukkuetta pitäisi johtaa EDESTÄ! Täysin kyvytön valmentaja. Ei ole varmasti mukava hetki se, mutta luuleeko että maajoukkueessa ne paineet helpottaa.

Painu niin pitkälle kuin autossa bensaa riittää äläkä ikinä tule edes lähelle Ilvestä! Yhtäkään maajoukkeen peliä jossa Pennanen valmentaa en halua jatkossa katsoa.

Jokseenkin siltä näyttää että taisi ne isoimmat paineet olla Pendon harteilla. Tais jäädä bonukset laihoiksi.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 589
No etuna on toki se, että pelitapaa kuten vaikkapa Kalpalla ei lyhyessä ajassa ajeta sisään ja sitten tällainen Pendon kiekko voi olla helppo omaksua nopeasti.

Turnauksessa voi toimia, pitkässä sarjassa.. noh niin.
Voipi olla juurikin noin. Mutta koko kauden ei tuo enää selvästikään toimi. Sihvonen lienee ollut oikeassa siinä että Pennanen osui oikeaaan kohtaan kun Liigan pelitavat olivat sekaisin ja voitti mestaruuden.
 

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Viestejä
1 829
Onneksi saadaan Hölö, joka osaa kerätä vaikka rantapallot....

Tähän asti seisoin Pendon takana. En ajatellut, että oikeasti on näin huono häviämään.

Kalpa ansaitsi voittaa. Oli oikeasti parempi.

Mutta syyllinen materiaaliedun turvin operoimaan Ilveksen mahalaskuun löytyy selkeästi penkin takaa.

Jos tuo on se viimeinen muisto mikä Ilveksen penkiltä jää, ettei kunnioita edes vastustajaa, niin tervemenoa vaan muihin ympyröihin

Me ollaan Tampereen Ilves. Vaikka me hävitään, me hävitään saappaat jalassa eikä meidän arvoihin kuulu vastustajan aliarviointi. Me ei anneta periksi eikä luovuteta mahdottomassakaan tilanteessa.

Toronto-puheet oli täysin oman selustan turvaamista, sillä me KANNATTAJAT ja Ilves-yhteisö pidetään tämä pulju pystyssä. Me ollaan ne jotka raahautuu hallille katsomaan jopa sitä tiistai-illan Saipaa vastaan olevaa runkosarjapeliä.

Me ollaan ne joille pelaajatkin antavat kaikkensa. Me ollaan voima, ei mikään taakka.

Yksi rakkaus, yksi seura!
 

bxl-man

Share Ilves #18
Viestejä
1 777
Yksi isoin ilves farssi puolentoista vuoden otannalla, tyhjä arpa. Ei jää ikävä eikä lisättävää myöskään.
Kun tuo vaihto tehtiin olin sen puolesta. Persiilleen meni.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 500
No etuna on toki se, että pelitapaa kuten vaikkapa Kalpalla ei lyhyessä ajassa ajeta sisään ja sitten tällainen Pendon kiekko voi olla helppo omaksua nopeasti.

Turnauksessa voi toimia, pitkässä sarjassa.. noh niin.
Toisaalta, toimi se runkosarjassa. Myös maajoukkueotannalla tämän pitäisi sopia playoffseihin. Mutta ei toiminut yhtään.
 

Pelisilmä

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
148
Pelin jälkeen pyysin ensimmäiseksi anteeksi pojaltani, että joutui syntymään Ilves-perheeseen.

Seuraavaksi pyydän anteeksi KalPalta ja suomalaiselta jääkiekkoyleisöltä.

Antti Pennanen. Häpeän käytöstäsi, häpeän sinua.

Olen kannattanut Ilvestä 40 vuotta. Kuten kaikki tietävät, vaikeaa on ollut. Olen kuitenkin aina ollut sitoutunut. Ilves on edustanut minulle omistautumista, pelillistä kauneutta, rehtiyttä ja rehellisyyttä. Integriteettiä.

Kestän Ilveksen tappion. Taas kerran. Mutta tämän kauden jälkeen mieleeni ja suuhuni jää maku, joka maistuu häpeälle ja hyväksikäytetylle.

Antti Pennasen puhe ja siinä sisällä olleet arvot ovat puhutelleet minua. Ytimessä on ollut ihminen, kannattaja ja pelaaja. Olen saanut tästä kaikesta paljon ja olen luullut ymmärtäneeni sitä, mistä Pennanen puhuu. Olen itsekin "merkittävässä yhteiskunnallisessa asemassa". Puhe on ollut oikeaa. Sellaista, johon kaltaiseni helposti lankeaa.

Tänään kuitenkin ymmärsin sen. Ilves oli Pennaselle vain astinlauta.

Tapa, jolla hän puhui peleistä, suorittamisesta, oli vain peliteknistä. Koska Pennanen tähtäsi koko ajan vain urallaan eteenpäin, hän ei koskaan välittänyt riittävästi siitä, mitä Ilves tarkoittaa Tampereella, mistä Ilveksessä on kyse. Ero Jouko Myrrään on valtava.

Viimeinen ilta näytti sen. Antti Pennanen ei tullut viimeisen pelin jälkeen jäälle. Kättelemään vastustajaa, kunnioittamaan heitä. KalPa olisi ansainnut tämän. Ensimmäisen kaudennliigavalmentaja Petri Karjalainen pyyhki Pennasella pöytää. Ja tuli kättelemään ilveksiä, osoittamaan kunnioitusta.

Viimeisen illan jälkeen Antti Pennanen ei vain jättänyt osoittamatta kunnioitusta vastustajalle. Puolentoista kauden jälkeen hän ei saapunut kiittämään Ilveksen kannustajia. Ihmisiä, jotka olivat ilta toisensa jälkeen maksaneet tulostaan kymmeniä, satoja, jopa tuhansia euroja tukeakseen Antti Pennasta ja Ilvestä.

Voiton ja tappion hetkellä ihminen mitataan. Pennaselle Ilves ja sen kannattajat eivät merkinneet mitään. Haastattelun suurin kysymys hänelle oli se, oliko tämä hänelle viimeinen liigapeli valmentajana. Ei sanaakaan Ilvekselle, ei sanaakaan yhteisölle.

En ole pettynyt Ilvekseen. Olen pettynyt siihen, että Ilveksen pelistä vastaava ihminen ei välitä minusta, eikä yhdestäkään kaltaisestani. Hän miettii vain itseään.

Pennaselle Ilves oli kuriositeetti. Hän ei lopulta välittänyt seurasta ja sen historiasta vähääkään. Häntä harmitti se, että hän ei onnistunut käyttämään brändiä - kaikkia meitä, jotka omistamme sen - tehokkaammin omaksi edukseen.

Uskoin sinuun, Antti Pennanen. Jäljellä on vain häpeä. Käytit meitä hyväksesi, etkä edes tullut kiittämään. Oloni on likainen.

Antti Pennanen ei ole kelvollinen maajoukkueen valmentajaksi. Hänestä on muotoutunut tyypillinen menestyjä, joka on unohtanut kaiken sen, mistä suuremmassa kontekstissa on kyse. Kyse ei ole hänestä. Kyse on sinusta ja minusta. Yhteisöistä. Ilveksestä. Suomesta. Pennanen on menettänyt tähän kaikkeen otteensa.

Ei kiitoksia. Ei kättelyä. Ei kunnioitusta.

Surullista. Arvotonta. Antti Pennasen perintö.
Allekirjoitan joka sanan.
 

Cigaro

Luottopelaaja
Viestejä
2 275
Pendo rauhoitti joukkueen ilmapiirin ja pelaajat niin, että puolet nukkui koko pudotuspelit ja toisen puolikkaan syke ei noussut missään vaiheessa yli 130. Pahat kannattajat ja paineet eivät päässeet missään vaiheessa murskaamaan herkkiä pelaajia. Se oli sellainen laboratoriokokeilu. Oppi matkaan ja majuhommiin.
 

Viikonloppuisä

Rivipelaaja
Viestejä
36
Pelin jälkeen pyysin ensimmäiseksi anteeksi pojaltani, että joutui syntymään Ilves-perheeseen.

Seuraavaksi pyydän anteeksi KalPalta ja suomalaiselta jääkiekkoyleisöltä.

Antti Pennanen. Häpeän käytöstäsi, häpeän sinua.

Olen kannattanut Ilvestä 40 vuotta. Kuten kaikki tietävät, vaikeaa on ollut. Olen kuitenkin aina ollut sitoutunut. Ilves on edustanut minulle omistautumista, pelillistä kauneutta, rehtiyttä ja rehellisyyttä. Integriteettiä.

Kestän Ilveksen tappion. Taas kerran. Mutta tämän kauden jälkeen mieleeni ja suuhuni jää maku, joka maistuu häpeälle ja hyväksikäytetylle.

Antti Pennasen puhe ja siinä sisällä olleet arvot ovat puhutelleet minua. Ytimessä on ollut ihminen, kannattaja ja pelaaja. Olen saanut tästä kaikesta paljon ja olen luullut ymmärtäneeni sitä, mistä Pennanen puhuu. Olen itsekin "merkittävässä yhteiskunnallisessa asemassa". Puhe on ollut oikeaa. Sellaista, johon kaltaiseni helposti lankeaa.

Tänään kuitenkin ymmärsin sen. Ilves oli Pennaselle vain astinlauta.

Tapa, jolla hän puhui peleistä, suorittamisesta, oli vain peliteknistä. Koska Pennanen tähtäsi koko ajan vain urallaan eteenpäin, hän ei koskaan välittänyt riittävästi siitä, mitä Ilves tarkoittaa Tampereella, mistä Ilveksessä on kyse. Ero Jouko Myrrään on valtava.

Viimeinen ilta näytti sen. Antti Pennanen ei tullut viimeisen pelin jälkeen jäälle. Kättelemään vastustajaa, kunnioittamaan heitä. KalPa olisi ansainnut tämän. Ensimmäisen kaudennliigavalmentaja Petri Karjalainen pyyhki Pennasella pöytää. Ja tuli kättelemään ilveksiä, osoittamaan kunnioitusta.

Viimeisen illan jälkeen Antti Pennanen ei vain jättänyt osoittamatta kunnioitusta vastustajalle. Puolentoista kauden jälkeen hän ei saapunut kiittämään Ilveksen kannustajia. Ihmisiä, jotka olivat ilta toisensa jälkeen maksaneet tulostaan kymmeniä, satoja, jopa tuhansia euroja tukeakseen Antti Pennasta ja Ilvestä.

Voiton ja tappion hetkellä ihminen mitataan. Pennaselle Ilves ja sen kannattajat eivät merkinneet mitään. Haastattelun suurin kysymys hänelle oli se, oliko tämä hänelle viimeinen liigapeli valmentajana. Ei sanaakaan Ilvekselle, ei sanaakaan yhteisölle.

En ole pettynyt Ilvekseen. Olen pettynyt siihen, että Ilveksen pelistä vastaava ihminen ei välitä minusta, eikä yhdestäkään kaltaisestani. Hän miettii vain itseään.

Pennaselle Ilves oli kuriositeetti. Hän ei lopulta välittänyt seurasta ja sen historiasta vähääkään. Häntä harmitti se, että hän ei onnistunut käyttämään brändiä - kaikkia meitä, jotka omistamme sen - tehokkaammin omaksi edukseen.

Uskoin sinuun, Antti Pennanen. Jäljellä on vain häpeä. Käytit meitä hyväksesi, etkä edes tullut kiittämään. Oloni on likainen.

Antti Pennanen ei ole kelvollinen maajoukkueen valmentajaksi. Hänestä on muotoutunut tyypillinen menestyjä, joka on unohtanut kaiken sen, mistä suuremmassa kontekstissa on kyse. Kyse ei ole hänestä. Kyse on sinusta ja minusta. Yhteisöistä. Ilveksestä. Suomesta. Pennanen on menettänyt tähän kaikkeen otteensa.

Ei kiitoksia. Ei kättelyä. Ei kunnioitusta.

Surullista. Arvotonta. Antti Pennasen perintö.

Kiitokset tästä viestistä. Sinulla on ollut ikiaikaisesta .comin pulinaboksista asti kyky sanoittaa taiten ilvesläisyyttä ja siihen liittyviä tunteita. Teksti on kuin omista ajatuksistani sillä erotuksella, että en tässä hetkessä olisi kyennyt muotoilemaan niitä alkuunkaan näin järkeväksi sanakokoelmaksi.
 
Ylös