Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

oowee

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
605
Meikäläinen on saanut pitkin vuotta tietyltä osaa porukkaa kitinää. Aiheet joita maininnut:

- Omista lähteminen ja yleisesti pelitapa joka varsinkin hyökkäyspäässä pseudohallintaa nurkissa
- Uusien pelaajien tason lasku siinä vaiheessa kun pelitapa iskostettu ukkoihin
- Jämähtäminen, ”minä olen oikeassa, muut vaan tekee väärin”
- Ylivoiman staattisuus
- Pelaajien käyttäminen väärin, pelattu pelitapa ensin unohtaen kaikkien vahvuudet
- Pelaajille kommunikointi

Olin itse hetken Myrrän potkujen jälkeen uskossa, että tekijä olisi tulossa. Se toki lähti nopeasti se illuusio.

Kuten aiemmin todettu, kiekko on muuttunut. Tämä on koko ajan menossa enemmän takaisin pelaajien peliksi. Ja se oli se suurin Pennasen ongelma.

Vierumäen kuolema jatkuu.
 

000

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
240
Loppuun asti uskoin Pendoon. Kesken olevaa projektia en halunnut koskaan kritisoida. Nyt voi tehdä johtopäätökset. Joukkueen materiaalista ei jäänyt kiinni. Kalpa oli hyvä, ylitti kaikki odotukset, mutta ei sen silti olisi jatkoon pitänyt tästä mennä. Valmennus epäonnistui, se on ainoa johtopäätös.
Pennasen pelityyli ei sopinut tälle joukkueelle. Pakit eivät ilmeisesti saaneet vetää, josta johtui Nikun maalien katoaminen Ilvekseen tullessa ja osasyynä Clenden hyytymiseen. Myrrän Ilveksessä pakit tekivät todella paljon maaleja, tällä joukkueella oli Liigan paras pakisto. Kiekollisia pakkeja Clendening, Lancaster, Pelli ja Niku. Parikkakin teki pari kautta sitten 10 maalia. Paperilla tällaista pakistoa hyökkäyspäähän ei varmaan ole Liigassa koskaan ollut. Mutta maaleja nämä eivät juuri tehneet ja siitä syytän 100% pelitapaa.

Pennasen vääriin asioihin keskittymistä en oikein uskonut, mutta ehkä senkin voi nyt myöntää. Aikaisemmat Ilveksen valmentajat ja nyt esim. Karjalainen eivät sitä tehneet. Miettisestä en tykkää yhtään ja valitettavasti Pendossa oli kyllä jotain samaakin. Arvostus laski vielä tuosta kättelemättä jättämisestä. Tuollaista epäurheilijamaisuutta ei ole vielä aiemmin esittänyt. Pleijareihin ei valmennus keksinyt mitään uutta, joka näkyi erityisesti ylivoimalla. Kalpa vaan blokkasi kaiken, eivätkä pelaajat yksin keksineet siihen mitään. 2000-luvun materiaaliltaan paras Ilves-joukkue ja mielestäni tämän kauden paras materiaali Liigassakin tippui juuri säälijoukkueelle.
 

Nestori

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
125
Pelin jälkeen pyysin ensimmäiseksi anteeksi pojaltani, että joutui syntymään Ilves-perheeseen.

Seuraavaksi pyydän anteeksi KalPalta ja suomalaiselta jääkiekkoyleisöltä.

Antti Pennanen. Häpeän käytöstäsi, häpeän sinua.

Olen kannattanut Ilvestä 40 vuotta. Kuten kaikki tietävät, vaikeaa on ollut. Olen kuitenkin aina ollut sitoutunut. Ilves on edustanut minulle omistautumista, pelillistä kauneutta, rehtiyttä ja rehellisyyttä. Integriteettiä.

Kestän Ilveksen tappion. Taas kerran. Mutta tämän kauden jälkeen mieleeni ja suuhuni jää maku, joka maistuu häpeälle ja hyväksikäytetylle.

Antti Pennasen puhe ja siinä sisällä olleet arvot ovat puhutelleet minua. Ytimessä on ollut ihminen, kannattaja ja pelaaja. Olen saanut tästä kaikesta paljon ja olen luullut ymmärtäneeni sitä, mistä Pennanen puhuu. Olen itsekin "merkittävässä yhteiskunnallisessa asemassa". Puhe on ollut oikeaa. Sellaista, johon kaltaiseni helposti lankeaa.

Tänään kuitenkin ymmärsin sen. Ilves oli Pennaselle vain astinlauta.

Tapa, jolla hän puhui peleistä, suorittamisesta, oli vain peliteknistä. Koska Pennanen tähtäsi koko ajan vain urallaan eteenpäin, hän ei koskaan välittänyt riittävästi siitä, mitä Ilves tarkoittaa Tampereella, mistä Ilveksessä on kyse. Ero Jouko Myrrään on valtava.

Viimeinen ilta näytti sen. Antti Pennanen ei tullut viimeisen pelin jälkeen jäälle. Kättelemään vastustajaa, kunnioittamaan heitä. KalPa olisi ansainnut tämän. Ensimmäisen kauden liigavalmentaja Petri Karjalainen pyyhki Pennasella pöytää. Ja tuli kättelemään ilveksiä, osoittamaan kunnioitusta.

Viimeisen illan jälkeen Antti Pennanen ei vain jättänyt osoittamatta kunnioitusta vastustajalle. Puolentoista kauden jälkeen hän ei saapunut kiittämään Ilveksen kannattajia. Ihmisiä, jotka ovat ilta toisensa jälkeen maksaneet tuloistaan kymmeniä, satoja, jopa tuhansia euroja - kukin maksukykynsä mukaan - tukeakseen Antti Pennasta ja Ilvestä.

Voiton ja tappion hetkellä ihminen mitataan. Pennaselle Ilves ja sen kannattajat eivät merkinneet mitään. Haastattelun suurin kysymys hänelle oli se, oliko tämä hänelle viimeinen liigapeli valmentajana. Ei sanaakaan Ilvekselle, ei sanaakaan yhteisölle.

En ole pettynyt Ilvekseen. Olen pettynyt siihen, että Ilveksen pelistä vastaava ihminen ei välitä minusta, eikä yhdestäkään kaltaisestani. Hän miettii vain itseään.

Pennaselle Ilves oli kuriositeetti. Hän ei lopulta välittänyt seurasta ja sen historiasta vähääkään. Häntä harmitti se, että hän ei onnistunut käyttämään brändiä - kaikkia meitä, jotka omistamme sen - tehokkaammin omaksi edukseen.

Uskoin sinuun, Antti Pennanen. Jäljellä on vain häpeä. Käytit meitä hyväksesi, etkä edes tullut kiittämään. Oloni on likainen.

Antti Pennanen ei ole kelvollinen maajoukkueen valmentajaksi. Hänestä on muotoutunut tyypillinen pyrkyrimenestyjä, joka on unohtanut kaiken sen, mistä suuremmassa kontekstissa on kyse. Kyse ei ole hänestä. Kyse on sinusta ja minusta. Yhteisöistä. Ilveksestä. Suomesta.

Rakastuessaan itseensä, Pennanen on menettänyt tähän kaikkeen otteensa.

Ei kiitoksia. Ei kättelyä. Ei kunnioitusta.

Surullista. Arvotonta. Antti Pennasen perintö.
 
Viimeksi muokattu:

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 583
Ihan hienosti lähti Pendon maajoukkueura käyntiin tuon kättelemättömyyden jälkeen. Vaikka sinänsä itselleni ihan sama mitä maajoukkue puuhaa, mutta tuo tullaan muistamaan joka käänteessä kun ei tule menestystä.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 346
Kuinka toimii äärimmäisen huono häviäjä ja ylimielinen ihminen.

Tänään nähtiin malliesimerkki siitä ja ikävä kyllä sen esimerkin esitti Ilveksen päävalmentaja.

Sitten jauhetaan vielä medialle paskaa, että ei tiennyt kättelyiden kuuluvan tapaan sarjan päätyttyä.

HÄPEÄ.
 

Paatelainen

Luottopelaaja
Viestejä
1 902
Pennanen on isoin floppi Ilves-historiassa. Jos joskus vielä Ilves historiikki tehdään, miehen kohdalla lukee kautta aikojen isoin katastrofi Ilveksessä.

Koko kauden näkyneet ongelmat tulivat raadollisesti esiin pudotuspeleissä. Mies ei pystynyt muuttamaan mitään koko ottelusarjan aikana. Ainoa muutos, oli vaihtaa joukkueen paras pelaaja Malek sivuun.

Tartutti tärisevän fiiliksen koko joukkueeseen ja mies jonka tarvisi johtaa joukkuetta jäätyi pahiten.
 

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Viestejä
1 819
Ihan hienosti lähti Pendon maajoukkueura käyntiin tuon kättelemättömyyden jälkeen. Vaikka sinänsä itselleni ihan sama mitä maajoukkue puuhaa, mutta tuo tullaan muistamaan joka käänteessä kun ei tule menestystä.
Todella mauton temppu, koska totuus on, että ei saanut materiaalista sen potentiaalia irti. Aivan täysin mautonta.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 295
Ei vaan voi käsittää miksi kokoonpanoa ei muokattu 1. pelin jälkeen? Ekasta pelustä näki, että tarvitaan jalkavampaa kaveria Jampan tilalle ja että Adam aivan sekaisin.

Toronto kommentit teki myös melkoista haittaa seuralle.

Ei tule ikävä! Hölö tuo hullun virneellään kulta-ajan takaisin
 
Ylös