Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 415
Mää en ihan ymmärrä tätä narratiivia, että Ilves ei olisi 4 parhaan joukossa.

Meillä tuli tässä kohtaa viime vuonna myös pieni slumppi ja Tapparalla on täysin samanlainen slumppi menossa nyt.

Me ollaan edelleen P/O taulukossa toisena niinkun ollaan oltu käytännössä koko kausi.

Mää voin ottaa kenen kanssa tahansa vedon siitä, että onko Ilves välierissä tällä kaudella :)
Joo ei tosta kannata vedonlyöntiin lähtee, jossei ole liikaa rahaa. Sarjaohjelman typeryydestä johtuen hiukan hankala näitä asetelmiaka päätellä. Ilveksellä on aika armottomia ruuhkia ollu, ja vissiin niitä tulee kevätpuolella muillekki. Peli solmussa ja joutuu otteluruuhkaan ni se voi näkyä run kosarja sijotuksessa aika rajustikki. En tiedä mutta mulle tuli outo fiilis tosta kuvasta.

 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 684
Joo ei tosta kannata vedonlyöntiin lähtee, jossei ole liikaa rahaa. Sarjaohjelman typeryydestä johtuen hiukan hankala näitä asetelmiaka päätellä. Ilveksellä on aika armottomia ruuhkia ollu, ja vissiin niitä tulee kevätpuolella muillekki. Peli solmussa ja joutuu otteluruuhkaan ni se voi näkyä run kosarja sijotuksessa aika rajustikki. En tiedä mutta mulle tuli outo fiilis tosta kuvasta.

Niin meillä on kohta se pätkä jossa on 7 peliä 11 päivään ja siinä tulee myös se 4 peliä 5 päivään.

Sen jälkeen meidän otteluohjelma on melkoista läpsyttelyä aina runkosarjan loppuun asti.
Siinä pääsee Ilves herkisteleen aikas hienosti.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 415
Niin meillä on kohta se pätkä jossa on 7 peliä 11 päivään ja siinä tulee myös se 4 peliä 5 päivään.

Sen jälkeen meidän otteluohjelma on melkoista läpsyttelyä aina runkosarjan loppuun asti.
Siinä pääsee Ilves herkisteleen aikas hienosti.
Tämmönenki muistikuva oli, eli rankkoja putkiahan noi on, mutta eiköhän valmennus ole tämän huomioinu jo sarjaohjelman julki tultua. Toisaalta on muiden pelattava rästiottelut myös pois, ja kyllä toivon että ihan yhtä kovia settejä löytys kans. Tän sarjaohjelman ollessa tämmönen en yhtään ihmettele että otteet vaihtelee, tai siis on ainaki osa syytä. Olis kiva kuulla Pendolta iteltä missä mennään joukkueen suhteen ja miten hän näkee tän hetkisen tilanteen kaikkinensa. Nii ja paskat Sihvosista tietämyksinensä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 684
Tämmönenki muistikuva oli, eli rankkoja putkiahan noi on, mutta eiköhän valmennus ole tämän huomioinu jo sarjaohjelman julki tultua. Toisaalta on muiden pelattava rästiottelut myös pois, ja kyllä toivon että ihan yhtä kovia settejä löytys kans. Tän sarjaohjelman ollessa tämmönen en yhtään ihmettele että otteet vaihtelee, tai siis on ainaki osa syytä. Olis kiva kuulla Pendolta iteltä missä mennään joukkueen suhteen ja miten hän näkee tän hetkisen tilanteen kaikkinensa. Nii ja paskat Sihvosista tietämyksinensä.
Oma super pelkistetty arvio on, että reenijumi (tää on fakta) on aiheuttanut myös jumia sinne korvien väliin (tää on mutu) kun ei ole tullut onnistumisia samalla tavalla kuin alkukaudesta kun viimeisteltiin hieman todennäköisyyksiä paremmalla prosentilla.
 

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Mää en ihan ymmärrä tätä narratiivia, että Ilves ei olisi 4 parhaan joukossa.

Meillä tuli tässä kohtaa viime vuonna myös pieni slumppi ja Tapparalla on täysin samanlainen slumppi menossa nyt.

Me ollaan edelleen P/O taulukossa toisena niinkun ollaan oltu käytännössä koko kausi.

Mää voin ottaa kenen kanssa tahansa vedon siitä, että onko Ilves välierissä tällä kaudella :)
ymmärrän slumpit.

Mielestäni, kuten olen aiemminkin sanonut, Ilves on saanut suorituksiinsa nähden liikaa pisteitä.

Eli onko tämä slumppi vai Ilveksen normaalimpi taso?

Itse en usko tällä tyylillä neljän sakkiin. Ylivalmennettu robottikiekko tappaa peli-ilon.

Ja voin luvata, että todellakin toivon olevani väärässä. Ilves on iso asia elämässäni.

Kilometrejä on jo sen verran takana, että olen mielestäni realisti, ikinä en ole ollut pessimisti.

Vedonlyönnistä sen verran, että taloudellista estettä siihen ei ole, mutta en voisi ikinä lyödä vetoa Ilvestä vastaan, koska todellakin toivon menestystä, mutta minun toivomiseni ei siihen auta yhtään.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 684
Mielestäni, kuten olen aiemminkin sanonut, Ilves on saanut suorituksiinsa nähden liikaa pisteitä.
Siis tuohon sanottava sen verran, että mielestäni Ilvesksellä oli alkukaudesta jakso jossa saatiin pisteitä enemmän kun "olisi pitänyt" mutta vastapainoksi on ollut myös jaksoja missä ollaan saatu vähemmän pisteitä kun "olisi pitänyt"

Eirtovaara sivuaa juurikin tuota asiaa tässä jatkoajan jutussa.
 

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Siis tuohon sanottava sen verran, että mielestäni Ilvesksellä oli alkukaudesta jakso jossa saatiin pisteitä enemmän kun "olisi pitänyt" mutta vastapainoksi on ollut myös jaksoja missä ollaan saatu vähemmän pisteitä kun "olisi pitänyt"

Eirtovaara sivuaa juurikin tuota asiaa tässä jatkoajan jutussa.
Joo ja kyllähän ne 60 ottelussa ”oikein” menee.

No varmasti kahdesta asiasta olemme samaa mieltä. Ilves merkitsee ja runkkarin loppu tulee olemaan todella mielenkiintoinen.

Hyvää päivänjatkoa!
 

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Vielä yksi asia ja sitten häivyn.

Täällä on lukuisia kirjoittajia jotka tietävät jääkiekosta huomattavasti enemmän kuin minä. Itse yritän katsoa isoa kuvaa pappien ja xG:n yms sijaan.

Viime kaudella olin yksi kovimmista Kontiolan kriitikoista. En miehen taitojen takia vaan sen, että Kontiolan mieliala ja tekemiset vaikutti liikaa joukkueen tekemiseen. Lopputuloksen tiedämme.

Tänä vuonna olen kyseenalaistanut Pennasta jo pitkään.

Pendo, tule ja anna minulle potku munille ja todista olevani väärässä!
 

Suht hiljainen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
555
Sen jälkeen meidän otteluohjelma on melkoista läpsyttelyä aina runkosarjan loppuun asti.
Siinä pääsee Ilves herkisteleen aikas hienosti.
On nähty sen sata kertaa, että läpsytellen semeihin asti mennyt joukkue on suurissa vaikeuksissa niiden kanssa, joilla on ollut "peliruuhkaa" ja ottelutuntuma täten kuosissa.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 415
Ylivalmennettu robottikiekko tappaa peli-ilon.

Tokihan tämän pelitavan onnistunut toteutus edellyttää kurinalaisuutta ja hyvin harjoiteltuja ajoituksia, mutta ei kai tuo nyt peli-iloa tapa. Hyökkäyspäässä saa soveltaa, vaikka pyritäänkin välttämään kiekonmenetyksiä laukomalla turhista paikoista. Pakeilta on toki nähty vähemmän riskinousuja, mutta onhan niitäkin ollut viime aikoina Pellillä ja Lancasterilla joka pelissä.

Itse näen, että pelitavan toteuttamisessa on juuri ajoitusten kanssa ollut ongelmia. Siihen on voinut vaikuttaa se, että vastustaja on useassa ottelussa ollut paljon paremmalla liikkeellä ja siten onnistunut etenkin keskialueella tappamaan Ilveksen kiekottelun.

Peli-ilo löytyy, kun saa onnistumisia.
 

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Viestejä
1 890
Niin meillä on kohta se pätkä jossa on 7 peliä 11 päivään ja siinä tulee myös se 4 peliä 5 päivään.

Sen jälkeen meidän otteluohjelma on melkoista läpsyttelyä aina runkosarjan loppuun asti.
Siinä pääsee Ilves herkisteleen aikas hienosti.
4 peliä viiteen päivään, jossa pe ensin kotona kärppiä vastaan ja heti lauantaina vieraissa.... Voi olla lauantaina varsinkin aika läpsyttely :D
 
Viimeksi muokattu:

Masinaattori

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
243
Kauden 23 ja 22 Tammi-helmikuun tuloksia kun peilaa tähän kauteen, vastaavaa tappiokierrettä ollut silloinkin. Vuos sit oli toi tehoton 4 ottelun tappioputki, joka katkes kuopiossa 3p voittoon. Jotenkin nään tän tilanteen samana, mutta hieman erinlaisena. Nyt vain se poikkeus että hävitään kotona ja peli ei ole niin viihdyttävää, lisäksi odotukset taas isommat vs viime kausi. Mikäli tässä nyt vertaa noihin 2 edelliseen samaan ajankohtaan, niin itse uskon nousun tapahtuvan tuloksellisesti kohta. Eli top 3 ollaan runkosarjas.
 

Liitteet

  • 20240117_145952.jpg
    20240117_145952.jpg
    342,7 KB · kertaa luettu: 103
Viimeksi muokattu:

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Tokihan tämän pelitavan onnistunut toteutus edellyttää kurinalaisuutta ja hyvin harjoiteltuja ajoituksia, mutta ei kai tuo nyt peli-iloa tapa. Hyökkäyspäässä saa soveltaa, vaikka pyritäänkin välttämään kiekonmenetyksiä laukomalla turhista paikoista. Pakeilta on toki nähty vähemmän riskinousuja, mutta onhan niitäkin ollut viime aikoina Pellillä ja Lancasterilla joka pelissä.

Itse näen, että pelitavan toteuttamisessa on juuri ajoitusten kanssa ollut ongelmia. Siihen on voinut vaikuttaa se, että vastustaja on useassa ottelussa ollut paljon paremmalla liikkeellä ja siten onnistunut etenkin keskialueella tappamaan Ilveksen kiekottelun.

Peli-ilo löytyy, kun saa onnistumisia.
Toivotaan, että löytyy.

Myönnän ilomielin keväällä olleeni väärässä.
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 192
Kappas, sarjakärki edelleen, tappara(kin) kyntää menemään.
Kuten aiemmin kirjoitin, tamperelaiset ottivat sen verran hyvän kaulan muihin loppusyksystä, että nyt on varaa laittaa rahaa pankkiin. Tyhmäähän sitä olisi lähteä kummankaan lähteä pää märkänä pitämään runkosarjan ykköspaikasta kiinni voittaen sen 20 pisteellä seuraavaan ja sitten hyytymään totaalisesti playoffseissa. Jos Tappara ja Ilves ovat kummatkin kärkisijoilla, keskinäisellä järjestyksellä ei ole edes hirveästi merkitystä. Playoffs-vastustajatkin voivat sekoittua vielä moneen kertaan ja usein moni kärkeen kaasu pohjassa noussut keskikastin joukkue putoaakin kuntohuipun pudotuspeleihin tähdänneille neljässä tai viidessä ottelussa.
 

tggmn

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
572
Kuten aiemmin kirjoitin, tamperelaiset ottivat sen verran hyvän kaulan muihin loppusyksystä, että nyt on varaa laittaa rahaa pankkiin. Tyhmäähän sitä olisi lähteä kummankaan lähteä pää märkänä pitämään runkosarjan ykköspaikasta kiinni voittaen sen 20 pisteellä seuraavaan ja sitten hyytymään totaalisesti playoffseissa. Jos Tappara ja Ilves ovat kummatkin kärkisijoilla, keskinäisellä järjestyksellä ei ole edes hirveästi merkitystä. Playoffs-vastustajatkin voivat sekoittua vielä moneen kertaan ja usein moni kärkeen kaasu pohjassa noussut keskikastin joukkue putoaakin kuntohuipun pudotuspeleihin tähdänneille neljässä tai viidessä ottelussa.
Vähän ehkä erikoinen näkemys. Kyl siel voitosta varmasti pelataan joka pelissä. Se 80 % suoritus on aika varma tappio tuossakin sarjassa. Toki nyt varmaan loukkaantumisriskiä koitetaan vähän mitigoida joissain tilanteissa, mutta se on kuule vaikea pelata 80 % tehoilla. Eri asia nyt sit vetääkö iha 120 % lasissa, mut nää semmoset tietoisesti "himmaillaan tässä nyt" ei oikein toimi kilpaurheilussa. Enemmänkin se tulee sitten sitä kautta, että jotakin tiettyjä pelaajia saatetaan lepuuttaa tai jos on pientäkin vaivaa, niin herkemmin poissa kokoonpanosta, että on keväällä kunnossa.

Eikä tuos nyt hifkiinkään ole kuin 5 - 8 pistettä eroa.

Sitten on myös se aspekti, että nykysellää joukkueet muuttuu niin paljon kaudesta toiseen, että se on periaatteessa se yksi kausi aikaa hioa joukkue yhteen, ei siinä hirveästi sarjataulukon katsomiseen ja himmailuihin ole varaa/aikaa.
 
Ylös