Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

Kaukofani

Luottopelaaja
Viestejä
3 039
Sen, kuka ilmeisesti kuvitteli Mäntykiven nousevan ykkössentterin tontille
Pelattiin lottoa ei hankittu sitä ykkössentteri vaan uskottiin/toivottiin Matiakselle yksi steppi lisää. Tehtiin Zebokille jatko 2 sentteriks. Konna 3 erikoistilanne sentterin peliajalla. Tikka 4 ja tuuran tarvittaessa kärkeä. Kaikki tietää miten kävi. Konna piiputetaan jo syksyllä kun ei kaverit auta. Mäntykivi ja zebok varjoja viimekaudesta. Et nyt joku kättä pystyyn virheen merkiks tekeen asialle jotain. Ei liiga joukkue pärjää 2 sentterin taktiikalla. Oli valmentajan kuka tahansa.
 

Raimo78

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
696
Pakko todeta, että kuvaa kyllä joukkueen tilaa hyvin, että Konna on ollut kultapotta jo ties kuinka kauan...onko itse asiassa ollut koko ajan, kun takoi heti ekoissa peleissä tehoja...

Konnalta en liiemmin odotellut ja hänelle kaavailtiinkin pienempää roolia joukkueessa. Iso hatunnosto oikeasti vanhalla herralle, missä pohjamudissa oltaisiin ilman häntä??!!

Mäntykivi, Sebok, Tikka ovat alisuorittaneet kyllä ajatellen keskiarvona koko alkukautta. Nyt olisi kunkin aika nostella tasoaan. Tikka aloitti tosi hyvin (CHL+reenipelit) mutta on vajonnut pikku hiljaa koko ajan...vaikka hienon rystyvipin painoikin riman alle eilen.


Pendo joutui kyllä pahaan paikkaan, koko peli-identiteetti oli jo kohtuu hataralla pohjalla ennen vaihtoa ja nyt se vasta heiveröistä onkin. Näyttäisi siltä, että otteluruuhkan keskellä ei ole Pennanen lähtenyt mitään juuri muovaamaan vaan odottelee maju-taukoa..??

Tosi kinkkinen on tilanne nyt niin johdolla kuin valmennuksellakin. Joukkueen kärki alisuorittaa, pelaamisen punainen lanka on kateissa, loukkejakin alkaa tippua (Salmela, kirkkomies, Aho, Mieho, Haapala...).

Oikeasti jos ajatellaan koko kautta, ketkä mielestänne ovat pelanneet oman taitotasonsa / odotusarvo mukaisesti?
Niinpä, ei niitä pelaajia liiemmin ole. Itse olen tyytyväinen seuraaviin herroihin; Langhamer, Ikonen, Masin, Nyman, Konna, nimenomaan odotuksiin nähden.
Alisuorittajien lista onkin sitten paljon pidempi. Tämä asia kannattaa nyt myös muistaa, ennen kuin aletaan valmennusta ruoskia. Ei todellakaan ollut helppo paikka hypätä saappaisiin, ja vielä juuri ennen 7 ottelun vierasputkea!

Toivottavasti tästä 7 ottelun vierasputken kyntämisestä ei jouduta kevään sijoituksista tapellessa maksamaan kovaa hintaa. Pennanen saa tehdä oikeesti ihmeitä, jotta nähdyn kaltaisilla otteilla otettaisiin 2/3 voittoa ennen taukoa. Jos nyt edes yhden saisi käärittyä jollain ilveellä.

Rehellisesti, en oikein itsekään tiedä mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä. Eipä taida tietää Ilveksen toimistollakaan kukaan.

Jos joku pelaaja sisään tuodaan, pitää kaverin olla saamarin kova maalintekijä, joka ehtii myös luistimilla kilpajuoksuun. Niitä ei sitten kasvakaan joka oksalla.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 774
Liittyy se sillä tavalla, että Konnan piti tällä kaudella vetää jo pienempää roolia. No kantaa kultakypärää ja on Pennasen ykkössentteri. Mut sehän taas liittyy jo Koskelaankin. Hmm. Ja totesin jo aiemmin, että Koskelan olis aika astua esiin ja kantaa vastuu.
Tämä on myös erikoista että koskela pääsee palstalaisten silmissä kuin koira veräjästä.
On organisaation tähti.
Kun täällä kuitenkin arvostellaan myrrää, pennasta, huonoa rosteria , huonosti koottua rosteria, erikoisia hankintoja,
sitä kuinka tähän joukkueeseen saatu 2,8 miljoonaa, potkujen ajankohtaa.
Kaikkien takana on timo koskela.
On jopa palkannut myrrän, antanut jatkon, ja maksaa tälle sohvalle.
Varmasti pennanen on hyvä valmentaja, mutta järjen köyhyyttä ajatella että myrrä oli niin paska valmentaja ettei tarvitse kuin ottaa pari vuotta liigavalmennuksesta poissa ollut pennanen tilalle koutsaamaan täysin vierasta nippua jolla pelillinen ja luottamuksellinen side myrrään.
Lähtee kuin tykinsuusta ja pelkkä ajatus tehnyt palstalla ja varmasti koskelan päässä meistä suomen mestarin 2022-2023.
Muutoinhan jatkosopparit meni pytystä kerralla alas?
Toissakausi meni tillun puuhasteluun ja tämä kausi näyttää vahvasti samalta.
Ai niin, tuulola, haapala ja pendo ovat keväällä pitelemättömät? Vai pitikö eetu jo pistää mäelle?… ja oden… ja mänty.
No ei väliä, meidän tillu maksaa.
Missä muuten on koskela. Näkyy kyllä kun on positiivista kerrottavaa.
Ehkä myt ei ole.
 

Blackhawk

Luottopelaaja
Viestejä
1 002
Tämä on myös erikoista että koskela pääsee palstalaisten silmissä kuin koira veräjästä.
On organisaation tähti.
Kun täällä kuitenkin arvostellaan myrrää, pennasta, huonoa rosteria , huonosti koottua rosteria, erikoisia hankintoja,
sitä kuinka tähän joukkueeseen saatu 2,8 miljoonaa, potkujen ajankohtaa.
Kaikkien takana on timo koskela.
On jopa palkannut myrrän, antanut jatkon, ja maksaa tälle sohvalle.
Varmasti pennanen on hyvä valmentaja, mutta järjen köyhyyttä ajatella että myrrä oli niin paska valmentaja ettei tarvitse kuin ottaa pari vuotta liigavalmennuksesta poissa ollut pennanen tilalle koutsaamaan täysin vierasta nippua jolla pelillinen ja luottamuksellinen side myrrään.
Lähtee kuin tykinsuusta ja pelkkä ajatus tehnyt palstalla ja varmasti koskelan päässä meistä suomen mestarin 2022-2023.
Muutoinhan jatkosopparit meni pytystä kerralla alas?
Toissakausi meni tillun puuhasteluun ja tämä kausi näyttää vahvasti samalta.
Ai niin, tuulola, haapala ja pendo ovat keväällä pitelemättömät? Vai pitikö eetu jo pistää mäelle?… ja oden… ja mänty.
No ei väliä, meidän tillu maksaa.
Missä muuten on koskela. Näkyy kyllä kun on positiivista kerrottavaa.
Ehkä myt ei ole.
Voi viulu että sä jaksat. o_O Ei Tillu ensinnäkään maksa yhtään mitään, Ilves Hockey Oy maksaa. Ja kirjoitetaan ne erisnimet isolla, koskee myös kaikkein urpoimpia.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 235
En oikein ymmärrä sun agendaa.

Piti ihan käydä itsetutkiskelu; onko mulla jokin agenda. Ja täytyy myöntää, että on mulla. Jos mun mielestäni tehdään vääränlaisia asioita niin että mun agendani vaarantuu, niin pidän älämölöä. Ihan sama kuka on missäkin asemassa ja kelle nyt sattuu tulemaan paha mieli, niin mun agendani menee kaiken edelle.

Mikä se mun agendani on? Mun agendani on, että Ilves voittaa Suomen mestaruuden.
 

Aho26

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
800
Tää on hauska seurata tätä keskustelua ja eritoten näiden tiettyjen asiantuntijoiden kommentointia. Kun Myrrä valmensi, niin kaikki, siis ihan kaikki oli Myrrän syytä. Tuli tappio tai väärin voitettu peli, niin valmentaja Myrrän syytä. Nyt meillä on sitten Pennanen niin mikään ei ole Pennasen syytä - ihan kuin Pennanen olisi ulkoistettu koko valmennusvastuusta ja hän niinkuinvain katselee edelleen norsunluutornista Myrrän aikaansaannoksia. Ja mikään ei ole valmennuksen syytä, korkeintaan Pasi Saarisen ja sekin ihan vaan vähän.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 106
Tää on hauska seurata tätä keskustelua ja eritoten näiden tiettyjen asiantuntijoiden kommentointia. Kun Myrrä valmensi, niin kaikki, siis ihan kaikki oli Myrrän syytä. Tuli tappio tai väärin voitettu peli, niin valmentaja Myrrän syytä. Nyt meillä on sitten Pennanen niin mikään ei ole Pennasen syytä - ihan kuin Pennanen olisi ulkoistettu koko valmennusvastuusta ja hän niinkuinvain katselee edelleen norsunluutornista Myrrän aikaansaannoksia. Ja mikään ei ole valmennuksen syytä, korkeintaan Pasi Saarisen ja sekin ihan vaan vähän.
Itseasiassa kaikki on vieläkin Myrrän syytä. Ainakin maaottelutaukoon asti ;)
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 380
Piti ihan käydä itsetutkiskelu; onko mulla jokin agenda. Ja täytyy myöntää, että on mulla. Jos mun mielestäni tehdään vääränlaisia asioita niin että mun agendani vaarantuu, niin pidän älämölöä. Ihan sama kuka on missäkin asemassa ja kelle nyt sattuu tulemaan paha mieli, niin mun agendani menee kaiken edelle.

Mikä se mun agendani on? Mun agendani on, että Ilves voittaa Suomen mestaruuden.
Ihan samalla linjalla olen, pisti vain silmiin tuo kun tässä Pennasen ketjussa asiaa nostit.
Pidin Myrrästä, mutta vielä enemmän pidän Ilveksen mahdollisuuksista Pennasen kanssa.

Ihan samoilla linjoilla ollaan, mutta en vielä jaksa panikoida. Peli on ihan samaa skeidaa mitä viime vuonna tähän aikaan, monet pelaajat alisuorittaa ja joitain pelaajahankintoja kyseenalaistetaan. Ilves varmasti reagoi myös pelaajapuolella ja luotan siihen, että Pennanen saa kurssin käännettyä. Nythän ollaan menty ihan ”Myrrän ja Ojasen pelikirjalla”, eikä harjoittelulle ole ollut aikaa. Pelaajilla varmasti henkinen kipsi ja uusi tilanne, toivotaan että Pennanen saa tuota henkistä puolta auki, siinä hänen pitäisi olla erinomainen.
 

Paatelainen

Luottopelaaja
Viestejä
1 960
Tää on hauska seurata tätä keskustelua ja eritoten näiden tiettyjen asiantuntijoiden kommentointia. Kun Myrrä valmensi, niin kaikki, siis ihan kaikki oli Myrrän syytä. Tuli tappio tai väärin voitettu peli, niin valmentaja Myrrän syytä. Nyt meillä on sitten Pennanen niin mikään ei ole Pennasen syytä - ihan kuin Pennanen olisi ulkoistettu koko valmennusvastuusta ja hän niinkuinvain katselee edelleen norsunluutornista Myrrän aikaansaannoksia. Ja mikään ei ole valmennuksen syytä, korkeintaan Pasi Saarisen ja sekin ihan vaan vähän.

Se, että kaikki oli Myrrän syytä ei ollut oikein, mutta Pennanen on niin vähän aikaa ollut valkkuna, että olisi ihan hemmetin naurettavaa sanoa, että jokin olisi hänen vikansa. Vähästä ajasta on oltu tienpäälläkin käytännössä kokoajan.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 524
Tää on hauska seurata tätä keskustelua ja eritoten näiden tiettyjen asiantuntijoiden kommentointia. Kun Myrrä valmensi, niin kaikki, siis ihan kaikki oli Myrrän syytä. Tuli tappio tai väärin voitettu peli, niin valmentaja Myrrän syytä. Nyt meillä on sitten Pennanen niin mikään ei ole Pennasen syytä - ihan kuin Pennanen olisi ulkoistettu koko valmennusvastuusta ja hän niinkuinvain katselee edelleen norsunluutornista Myrrän aikaansaannoksia. Ja mikään ei ole valmennuksen syytä, korkeintaan Pasi Saarisen ja sekin ihan vaan vähän.

Se fundamentaalinen ero on siinä että Pennanen on hädin tuskin asettunut taloksi tullen täysin seuran ulkopuolelta, ja Myrrä yritti vuosia päästä tietyistä ongelmista eroon, tuloksetta. Kun tässä otteluruuhkassa ei ole vielä ehditty uusia juttuja harjoitella, epäkiitollinen tehtävä on sinnitellä maaottelutaukoon sillä mitä on. Ero Myrrällä ja Pennasella on myös todella huomattava. Ymmärrän että Pennasta halutaan syyttää Myrrän ajan virheistä, mutta se nyt on aika turhaa. Lopulta todennäköisesti Myrränkin aikana suollettaisiin nyt samaa sontaa, sillä Myrrän peli ei ollut erityisen laadukasta. Syyskuun pisteitä toki tuli. Se oli syyskuu. Keväällä voi alkaa arvioida sitä onko Pennanen saanut mitään aikaan, mutta Ilves tarvitsi muutoksen. Tuli toki tylyyn paikkaan mutta olen yhä sitä mieltä että muutos on oikea. Tärkeintä ei ole voittaa syyskuussa vaan keväällä.
 

Aho26

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
800
Se, että kaikki oli Myrrän syytä ei ollut oikein, mutta Pennanen on niin vähän aikaa ollut valkkuna, että olisi ihan hemmetin naurettavaa sanoa, että jokin olisi hänen vikansa. Vähästä ajasta on oltu tienpäälläkin käytännössä kokoajan.
En minäkään sanonut että syy pelkästään nykyvalmennuksen on. Ihan vilpittömästi kysyn - mikä on se hetki mistä eteenpän on Pennasen ja Helmisen syytä? Ja missä syy nyt tähän konttaamiseen sitten on - Sepän/Jalon/Koskelan/Myrrän/Pelaajien/Fanien/Nykyvalmennuksen? Olisi äärimmäisen tärkeää löytää että ongelmat pystytään korjaamaan
 
Viimeksi muokattu:

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 607
En minäkään sanonut että syy pelkästään nykyvalmennuksen on. Ihan vilpittömästi kysyn - mikä on se hetki mistä eteenpän että on Pennasen ja Helmisen syytä? Ja missä syy nyt tähän konttaamiseen sitten on - Sepän/Jalon/Koskelan/Myrrän/Pelaajien/Fanien/Nykyvalmennuksen? Olisi äärimmäisen tärkeää löytää että ongelmat pystytään korjaamaan
Vaikka meikäläiseltä tätä ei kysytty, mutta sanoisin että majutauon jälkeen aletaan kääntämään katseet nykyiseen valmennukseen tai muualle.
 

Aho26

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
800
Se fundamentaalinen ero on siinä että Pennanen on hädin tuskin asettunut taloksi tullen täysin seuran ulkopuolelta, ja Myrrä yritti vuosia päästä tietyistä ongelmista eroon, tuloksetta. Kun tässä otteluruuhkassa ei ole vielä ehditty uusia juttuja harjoitella, epäkiitollinen tehtävä on sinnitellä maaottelutaukoon sillä mitä on. Ero Myrrällä ja Pennasella on myös todella huomattava. Ymmärrän että Pennasta halutaan syyttää Myrrän ajan virheistä, mutta se nyt on aika turhaa. Lopulta todennäköisesti Myrränkin aikana suollettaisiin nyt samaa sontaa, sillä Myrrän peli ei ollut erityisen laadukasta. Syyskuun pisteitä toki tuli. Se oli syyskuu. Keväällä voi alkaa arvioida sitä onko Pennanen saanut mitään aikaan, mutta Ilves tarvitsi muutoksen. Tuli toki tylyyn paikkaan mutta olen yhä sitä mieltä että muutos on oikea. Tärkeintä ei ole voittaa syyskuussa vaan keväällä.
Mun mielestä toi on Myrrää kohtaan jo silkkaa ...ttuilua: "Tuloksetta" - valmentaja jonka aikana tuotiin A-nuorten mestaruus ja 21 vuoteen ensimmäinen mitali edustukselle. Edes hivenen kunnioitusta siihen mitä kirjoitetaan. Jokke oli kuitenkin Ipan mies isolla I:lla.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 106
Se, että kaikki oli Myrrän syytä ei ollut oikein, mutta Pennanen on niin vähän aikaa ollut valkkuna, että olisi ihan hemmetin naurettavaa sanoa, että jokin olisi hänen vikansa. Vähästä ajasta on oltu tienpäälläkin käytännössä kokoajan.
Ei se ole Pennasen vika, eikä ollut Myrrän, että Saipalla on esim. Meskanen, joka iskee hattutemppuja kohta ihan liukuhihnalta.
Ei yksittäinen pelaaja joukkueelle tällä tasolla menestystä tuo, mutta kyllä se pirun paljon auttaisi, jos ...
Eihän tässä ole mitään menetetty.. ei varsinkaan, jos tämä on se joukkueen heikko jakso. Silti olisi hienoa edes nämä yksittäiset onnistumiset ja yksittäisien pelaajien esiinmarssit. Toki juu.. nekin yleensä tulee vain menestyvässä joukkueessa...
 

J-boy

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
247
Mun mielestä toi on Myrrää kohtaan jo silkkaa ...ttuilua: "Tuloksetta" - valmentaja jonka aikana tuotiin A-nuorten mestaruus ja 21 vuoteen ensimmäinen mitali edustukselle. Edes hivenen kunnioitusta siihen mitä kirjoitetaan. Jokke oli kuitenkin Ipan mies isolla I:lla.
Tuloksetta viittaa ongelmiin, joita joukkueen pelissä on ollut pidemmän aikaa. Vaikka Joken valmennuksessa on tullut menestystä, ei se peli ole silti täydellistä ollut. Ongelmia on ollut sen verran, että Myrrä/Ojanen opeilla tuskin olisi saavutettu seuraavaa askelmaa. Jokelle on toki annettava tunnustusta siitä että vei Ilvestä taas eteenpäin. Hyvä valmentaja, mutta ei ehkä riittävän hyvä mestaruuteen
 

Suurustettu Laatikko

Luottopelaaja
Viestejä
1 776
Tämä on myös erikoista että koskela pääsee palstalaisten silmissä kuin koira veräjästä.
On organisaation tähti.
Kun täällä kuitenkin arvostellaan myrrää, pennasta, huonoa rosteria , huonosti koottua rosteria, erikoisia hankintoja,
sitä kuinka tähän joukkueeseen saatu 2,8 miljoonaa, potkujen ajankohtaa.
Kaikkien takana on timo koskela.
On jopa palkannut myrrän, antanut jatkon, ja maksaa tälle sohvalle.
Varmasti pennanen on hyvä valmentaja, mutta järjen köyhyyttä ajatella että myrrä oli niin paska valmentaja ettei tarvitse kuin ottaa pari vuotta liigavalmennuksesta poissa ollut pennanen tilalle koutsaamaan täysin vierasta nippua jolla pelillinen ja luottamuksellinen side myrrään.
Lähtee kuin tykinsuusta ja pelkkä ajatus tehnyt palstalla ja varmasti koskelan päässä meistä suomen mestarin 2022-2023.
Muutoinhan jatkosopparit meni pytystä kerralla alas?
Toissakausi meni tillun puuhasteluun ja tämä kausi näyttää vahvasti samalta.
Ai niin, tuulola, haapala ja pendo ovat keväällä pitelemättömät? Vai pitikö eetu jo pistää mäelle?… ja oden… ja mänty.
No ei väliä, meidän tillu maksaa.
Missä muuten on koskela. Näkyy kyllä kun on positiivista kerrottavaa.
Ehkä myt ei ole.

Myrrälle ei makseta sohvalle, vaan Nordenskiöldinkadun hallin aitioon, siellähän hänet oli nähty kaiketi. :)
 
Ylös