Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 768
Aamulehden huomiot on helppo allekirjoittaa. Pelitavallinen muutos ottaa aikaa, mutta huolestuneempi olen tuosta ilmeestä. Ei se edistyneinkään pelitapa paljoa auta, jos itseluottamus on nollissa ja pelaaminen ei tunnu mukavalta. Ja psykologiat auttaa jonkun verran, mutta itseluottamus lähtee nousuun vain kun saa onnistumisia.

Ja kyllä jonkinlainen ulostulo johdolta kaivattaisiin, että mitä tässä nyt haetaan? Onko se tähtäin siinä, että keväällä tulee mestaruus tai vähintään finaalipaikka vai otettiinko Pennanen jo nyt sisään tekemään pelitavallista muutosta, jonka maali on vasta sitten valmennuskauden lopulla 2025. Tämä liike ja sen seuraukset eli vajoaminen tappioputkeen vain hämmentää ja herättää Ilves-kansassa nyt tyrmistystä ja osalla suoranaista raivoa. Kärsivällisyyttä pitää olla, kausi on pitkä jne. mutta myös jokainen hengetön esitys ja murskatappio nakertaa niin Pennasen kuin Ilveksen uskottavuutta.
 

Paatelainen

Luottopelaaja
Viestejä
1 960
Kyllä Kärpätkin joutui lyömään kaiken peliin, vai väitäkö,että Kärpät "hiihteli" kaukalossa selkä suorana 60 min?

Jäikö HPK:lakin paljon varastoon Kärppiä vastaan viime lauantaina?

Nyt jotain rotia "synkistelyynkin"

En synkistele yhtään. Ei hiihdellyt, iski paikoistaan maalit, eikä sen jälkeen isommin yrittänytkään hyökätä. Omaan silmään näytti kohtuu helpolta voitolta. Toki peli olisi voinut olla eri, jos Ilveskin olisi pystynyt maalin jossain vaiheessa tekemään, mutta ei pystynyt.

Uskon Ilveksen nousuun. Tämä altavastaajan asetelma sopii Ilvekselle muutenkin hyvin ja alun keuliminen kannattajia myöten on nyt unohdettu. Pidettäisiin nyt sarjasijoitukset vaan sellaisena, että päästään kärkeäkin hätyyttelemään, kun kelkka kääntyy.
 

Paatelainen

Luottopelaaja
Viestejä
1 960
Ja kyllä jonkinlainen ulostulo johdolta kaivattaisiin, että mitä tässä nyt haetaan? Onko se tähtäin siinä, että keväällä tulee mestaruus tai vähintään finaalipaikka vai otettiinko Pennanen jo nyt sisään tekemään pelitavallista muutosta, jonka maali on vasta sitten valmennuskauden lopulla 2025. Tämä liike ja sen seuraukset eli vajoaminen tappioputkeen vain hämmentää ja herättää Ilves-kansassa nyt tyrmistystä ja osalla suoranaista raivoa. Kärsivällisyyttä pitää olla, kausi on pitkä jne. mutta myös jokainen hengetön esitys ja murskatappio nakertaa niin Pennasen kuin Ilveksen uskottavuutta.

Mä en ainakaan kaipaa yhtään mitään ulostuloa mistään. Ei kai tässä kukaan nyt niin tyhmä johdossa ole, että alkaisi yhtäkkiä tavoitteita siirtelemään muutaman tappion takia? Kyllähän kaikki nämä kovat askeleet viittaavat nimenomaan siihen, että menestystä saataisiin mahdollisimman pian. Nyt työrauhaa vaan joukkueelle ja jätetään tämä hysterisointi taka-alalle. Samaa mieltä kyllä tuosta takalukosta, mutta äkkiä ne aukesi viime kaudellakin, kun voittojen tielle palattiin.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 850
Tai olla eroamatta, mutta sitten pelaajahankintojen pitää olla sellaista, että pari kentällistä on täynnä laatua eikä potentiaalia pelkästään

Ei tämä joukkue nyt kyllä ole mitenkään potentiaalia pelkästään. Kyllä siellä laatua on ja tästä materiaalista yksinkertaisesti on otettava enemmän irti. En sano ei yhdelle kärkilaiturille mutta ihan naurettavaa puhetta tämä nyt on että joukkue on yhtäkkiä pelkkää potentiaalia, ei näitä kommentteja hirveästi kuulunut kun pelejä voitettiin.
 

nelosengrainderi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
220
Aamutappara kirjotti kyllä kerrankin suhteellisen siedettävän tekstin! Paljon oli hyvää asiaa, peukut sille.
 

Blackhawk

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
997
Voisitko sitten elää kuin opetat ja herätä tähän hetkeen? Menneiden kausien pistekeskiarvoilla tai Myrrän runkosarjatilastoilla ei ole mitään tekemistä tämän hetken Ilveksen kanssa. Nyt eletään tätä päivää enkä ymmärrä mitä Myrrä-menneisyyteen haikaileminen auttaa.
Sekös se tätä sankaria harmittaa kun tappara ei kyykyttänytkään hänen spekulaatioiden vastaisesti Ilvestä valmentajavalinnassa. No, nyt on sitten paremmin aikaa saunoa Joken kanssa. Eteenpäin!
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 820
Ei tämä joukkue nyt kyllä ole mitenkään potentiaalia pelkästään. Kyllä siellä laatua on ja tästä materiaalista yksinkertaisesti on otettava enemmän irti. En sano ei yhdelle kärkilaiturille mutta ihan naurettavaa puhetta tämä nyt on että joukkue on yhtäkkiä pelkkää potentiaalia, ei näitä kommentteja hirveästi kuulunut kun pelejä voitettiin.
Hyökkäyksen potentiaaliin nojaamisesta puhuttiin kyllä jo reilusti ennen kauden alkua. Tarvitseeko siitä olla voittamisen keskelläkin muistuttelemassa?
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 850
Hyökkäyksen potentiaaliin nojaamisesta puhuttiin kyllä jo reilusti ennen kauden alkua. Tarvitseeko siitä olla voittamisen keskelläkin muistuttelemassa?

Toki jonkun verran kyllä. Paljon vähemmän ennen kauden alkuakin kuin nyt. Itse näen edelleen, että tästä materiaalista pitäisi saada enemmän irti. Kyllä Suomi, Kontiola, Haapala, Sebök, Tuulola ja Ikonen on näyttäneet että taso riittää kärkiketjuissa oikein roolitettuna. Alemmissa ketjuissa tasonsa ovat osoittaneet Tikka, Mieho ja Ruokonen. Pakisto taas ei ole kasattu potentiaalin varaan, kuten ei maalivahtiosastokaan.
 

näsinneula

Luottopelaaja
Viestejä
1 690
Mitenkähän Pennasta ja co arvioidaan, kun ipa nousee kärkikahinoihin, peli kulkee ja ihmisilä hymy huulilla. Takinkääntäjät, olkaahan valmiina !!
 

Blegifan

Luottopelaaja
Viestejä
2 486
Raskasta luettavaa tämä Myrrä/Pendo taistelu. Myönnän, itse olin/olen myös suuri Myrrä kannattaja. Mennyt on mennyttä, ja kukaan ei lopulta voi koskaan saada tietää ratkaisua mihin olisi Myrrän kanssa päästy/jouduttu. Vertailu on varsin yhdentekevää siis enää tässä vaiheessa mielestäni.

Eniten huolestuttaa mielestäni pelaajien asenne/elekieli otteluissa Pendon alaisuudessa. Jotain on pielessä (en meinaa tässä aikaisempia juttujani) .. Haiskahtaa kotisohvalle asti.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 320
Raskasta luettavaa tämä Myrrä/Pendo taistelu. Myönnän, itse olin/olen myös suuri Myrrä kannattaja. Mennyt on mennyttä, ja kukaan ei lopulta voi koskaan saada tietää ratkaisua mihin olisi Myrrän kanssa päästy/jouduttu. Vertailu on varsin yhdentekevää siis enää tässä vaiheessa mielestäni.

Eniten huolestuttaa mielestäni pelaajien asenne/elekieli otteluissa Pendon alaisuudessa. Jotain on pielessä (en meinaa tässä aikaisempia juttujani) .. Haiskahtaa kotisohvalle asti.
Samalta se asennepuoli näytti vuosi sitten kun tappioita tuli ja mikään ei toiminut. Kontiola ja kumppanit hakkasivat mailaa pitkin laitoja yms. Ei esimerkiksi Kärpät-ottelussa ollut mitään asennepuutosta näkyvissä vaan enemmän tuo vaikuttaa kunnon henkiseltä lukolta joka puristaa koko joukkuetta.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 553
Itsekään en näe ongelmia asennepuolella. Ei se Oulussa yrityksestä jäänyt kiinni. Siellä esimerkiksi otettiin muutamia kipeitä blokkeja mm. kapteeni Suomen toimesta.

Kuva joukkueen nykytilasta melkeinpä on Sebök sen epäonnistuneen läpiajoyrityksen jälkeen. Vaihtoon v*ttua huutamaan ja turhautunut ilme kasvoilla tuijottamaan luistimen nauhoja.

Joukkue kaipaa tällä hetkellä kipeästi onnistumisia ja tappiokierteelle loppua, niin eiköhän se tuosta paremmaksi muutu.
 

Yohan

Luottopelaaja
Viestejä
1 541
Itsekään en näe ongelmia asennepuolella. Ei se Oulussa yrityksestä jäänyt kiinni. Siellä esimerkiksi otettiin muutamia kipeitä blokkeja mm. kapteeni Suomen toimesta.

Kuva joukkueen nykytilasta melkeinpä on Sebök sen epäonnistuneen läpiajoyrityksen jälkeen. Vaihtoon v*ttua huutamaan ja turhautunut ilme kasvoilla tuijottamaan luistimen nauhoja.

Joukkue kaipaa tällä hetkellä kipeästi onnistumisia ja tappiokierteelle loppua, niin eiköhän se tuosta paremmaksi muutu.
Kyllä, juuri näin yksinkertainen se resepti nyt vaan on, samoin kuin viime kaudella. Kummasti ne pelitapa-huutelijatkin vaimenivat silloin, kun alkoi onnistumisten myötä tulla itseluottamusta ja syötöt napsumaan lapoihin. Onnistumisia, onnistumisia, keinolla millä hyvänsä.

Yksi rutinoitunut maalintekijä ei tietysti haittaisi asiaa, mutta mitään taikatemppuja onneen ei nyt ole.
 

OTP

Luottopelaaja
Viestejä
2 943
Raskasta luettavaa tämä Myrrä/Pendo taistelu. Myönnän, itse olin/olen myös suuri Myrrä kannattaja. Mennyt on mennyttä, ja kukaan ei lopulta voi koskaan saada tietää ratkaisua mihin olisi Myrrän kanssa päästy/jouduttu. Vertailu on varsin yhdentekevää siis enää tässä vaiheessa mielestäni.

Eniten huolestuttaa mielestäni pelaajien asenne/elekieli otteluissa Pendon alaisuudessa. Jotain on pielessä (en meinaa tässä aikaisempia juttujani) .. Haiskahtaa kotisohvalle asti.

Juuri näin Flegmaattista menoa ollut jo pidempään. Konna ja Suomi etunenässä.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 536
Onnistumisia joukkue kaipaa et sais lisää itseluottamusta.Huomenna vastaan tuleva IFK painii samantyyppisissä ongelmissa.Maalinteko heilläkin ollut täyttä tuskaa.Täs matsis on kyse enemmästä ku 3pisteestä.Mahdollisuudesta saada kurssi kääntymään.
 
Viimeksi muokattu:

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 837
Raskasta luettavaa tämä Myrrä/Pendo taistelu. Myönnän, itse olin/olen myös suuri Myrrä kannattaja. Mennyt on mennyttä, ja kukaan ei lopulta voi koskaan saada tietää ratkaisua mihin olisi Myrrän kanssa päästy/jouduttu. Vertailu on varsin yhdentekevää siis enää tässä vaiheessa mielestäni.

Eniten huolestuttaa mielestäni pelaajien asenne/elekieli otteluissa Pendon alaisuudessa. Jotain on pielessä (en meinaa tässä aikaisempia juttujani) .. Haiskahtaa kotisohvalle asti.

Onneksi monelta loppuu sopimus tähän kauteen, että jos ei maistu niin kiitos ja näkemiin.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Raskasta luettavaa tämä Myrrä/Pendo taistelu. Myönnän, itse olin/olen myös suuri Myrrä kannattaja. Mennyt on mennyttä, ja kukaan ei lopulta voi koskaan saada tietää ratkaisua mihin olisi Myrrän kanssa päästy/jouduttu. Vertailu on varsin yhdentekevää siis enää tässä vaiheessa mielestäni.

Eniten huolestuttaa mielestäni pelaajien asenne/elekieli otteluissa Pendon alaisuudessa. Jotain on pielessä (en meinaa tässä aikaisempia juttujani) .. Haiskahtaa kotisohvalle asti.

Asenne/elekieli johtuu siitä, että opetellaan uuden valmentajan pelitapaa. Ja vaikka sitä ei ole treeneissä vielä harjoiteltukaan, niin kyllä Pennanen varmasti muuten sitä ohjeistaa/opettaa pelaajille "teoriapohjalta". Sitten homma näyttää miltä näyttää kentällä kun sitä ei ole käytännössä ehditty muutoin harjoittelemaan.

Ylläolevasta johtuen tappioputki ja epäonnistumiset ruokkivat epäluottamusta pelaajassa itseensä eikä mikään tunnu onnistuvan ja noidankehä alkaa pyöriä. Hifki kyntää, huomenna olisi hyvä paikka katkoa tappioputki ja useamman pelaajan ottaa onnistumisia ja saada homma rokkaamaan joukkuetasolla.
 
Ylös