Antti Pennanen - Ilveksen päävalmentaja 2022-2024

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 405
Ilves on varmasti henkisesti vaativa paikka pelata, koska vuosikausia rämpimistä katsoneet fanit ovat fanaattisia ja kriittisiä. Toisaalta tämä antaa myös mahdollisuuden nousta "legendaksi" ja ehkä se tuo joillekin extralatauksen. Paineen alla syntyy timantteja ja leipäpappeilu jää vähemmälle.

Yleisön pitää kuitenkin olla lähtökohtaisesti se ylimääräinen kenttäpelaaja, eikä ketään jätetä yksin. Ketään ei heitetä julkisesti bussin alle, eikä ketään varsinkaan uhkailla väkivallalla.

Kaikkien pitää sisäistää, mitä arvoja Ilves-yhteisöön kuuluu. Yhteisössä tehdään työtä yhteiseksi hyväksi. Yhteisö antaa tukea ja turvaa.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 832
Sori jos puutun, mutta liittyykö nää viimeiset enää ketjun aiheeseen millään tavalla vai kannattaisiko tää miekkailu kenties teidän hoitaa yv:llä?
Ehkä sun kannattaisi osoittaa tämä tuolle toiselle osapuolelle. Itse puhuin tässä kyllä ihan ketjun aiheen mukaisesti.
 

Entinen lupaus

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
237
Tässä kuviossa on kaksi puolta. Hyvää on se että tällaisille uhkauksille saadaan loppu ja piste. Parhaimmillaan valmentajan elämöinti aiheesta voi ottaa henkistä taakkaa pois pelaajilta. Näitä avautumisia harrastaa moni valmentaja mm. Mourinho tarkoituksena siirtää huomioi pois tuloksista ja antaa sillä tavoin työrauhaa joukkueelle.

Toisaalta pidän kotitappion jälkeen yhteisön ja kannattajien kollektiivista syyllistämistä vähän lapsellisena. Onko se nyt maksavien katsojien vika jos pelaajat ja koutsi jännittää penkillä runkosarjan peleissä. Vastavuoroisuutta Antti, vastavuoroisuutta. Joskus pitää myöntää että vihkoon meni ja vaikka anteeksi pyytää huonoa esitystä jos sille aihetta on. Muutaman kerran mielestäni. Hieman huolissani olen myös tulevan maajoukkueluotsin henkisen kantin kestävyydestä jos nämä kotipelit liigan pikkujengejä vastaan jännittää noin paljon. Tarttuu pelaajinkiin. Kuka siitä pelivalmiudesta sitten vastaa jos ei valmennus (päävalmentaja).

Toivotaan että tämäkin episodi puhdistaa nuppeja ja rentous löytyy ilman että tarvii Veltto Virtasia palkata. Kymppisäkki ja porukalla siivet voiton jälkeen saattaa keventää mieliä myös.
 

Jekimovs

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
108
Hohhoijjaa.

Sanon alkuun, että tuomitsen alkuun tappouhkaukset ja muutkin suorat negatiiviset viestit pelaajille. Tämä on kuitenkin ”vain” jääkiekkoa. Jos joku yksittäinen keyboard warrior on todella uhannut tappaa jonkun pelaajan ja/tai perheen, on siitä hyvä tehdä rikosilmoitus.

Sitten itse asiaan. Miksi ihmeessä Pennanen toi tämän asian esiin julkisesti? Olen täysin varma, ettei tappouhkauksia tule liukuhihnalta.

Itsekin ymmärtänee älykkäänä ihmisenä, että tämä on yksittäistapaus eikä ole minkäänlainen läpileikkaus Ilves-(tai muistakaan jääkiekko-)faneista.

Päästäänkin siihen, että ainoa motiivi antaa tämä kommentti on herättää keskustelua ja viedä huomio pois huonoista otteista. Perjantaina annetut vertaukset Torontoon alkoivat varmaan kaduttamaan, kun media ja sosiaalisen median vääräleuat näkivat tämän selittelynä ja vastuun vierittämisenä kannattajille. Itse epäilen, että mitään tappouhkausta on edes ollut. No jääkiekkokansa & media syövät nyt Pennasen kädestä ja saatiinkin tilanne, missä Ilveksen fanikanta on syypää ja Pennanen joukkueineen syytön uhri, joka joutuu harjoittamaan ammattejaan aivan sietämättömässä paikassa.

Reilussa kuukaudessa mies on onnistunut näyttämään todelliset karvansa. Ei jää kyllä ikävä eikä onneksi maajoukkuejääkiekko kiinnosta.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 079
Hohhoijjaa.

Itse epäilen, että mitään tappouhkausta on edes ollut. No jääkiekkokansa & media syövät nyt Pennasen kädestä ja saatiinkin tilanne, missä Ilveksen fanikanta on syypää ja Pennanen joukkueineen syytön uhri, joka joutuu harjoittamaan ammattejaan aivan sietämättömässä paikassa.
Hohhoijaa vaan itsellesi.


Vitsillä vaan pojat ilmoitelleet poliisille tuosta.
 

Jekimovs

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
108

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Viestejä
1 887
Hohhoijjaa.

Sanon alkuun, että tuomitsen alkuun tappouhkaukset ja muutkin suorat negatiiviset viestit pelaajille. Tämä on kuitenkin ”vain” jääkiekkoa. Jos joku yksittäinen keyboard warrior on todella uhannut tappaa jonkun pelaajan ja/tai perheen, on siitä hyvä tehdä rikosilmoitus.

Sitten itse asiaan. Miksi ihmeessä Pennanen toi tämän asian esiin julkisesti? Olen täysin varma, ettei tappouhkauksia tule liukuhihnalta.

Itsekin ymmärtänee älykkäänä ihmisenä, että tämä on yksittäistapaus eikä ole minkäänlainen läpileikkaus Ilves-(tai muistakaan jääkiekko-)faneista.

Päästäänkin siihen, että ainoa motiivi antaa tämä kommentti on herättää keskustelua ja viedä huomio pois huonoista otteista. Perjantaina annetut vertaukset Torontoon alkoivat varmaan kaduttamaan, kun media ja sosiaalisen median vääräleuat näkivat tämän selittelynä ja vastuun vierittämisenä kannattajille. Itse epäilen, että mitään tappouhkausta on edes ollut. No jääkiekkokansa & media syövät nyt Pennasen kädestä ja saatiinkin tilanne, missä Ilveksen fanikanta on syypää ja Pennanen joukkueineen syytön uhri, joka joutuu harjoittamaan ammattejaan aivan sietämättömässä paikassa.

Reilussa kuukaudessa mies on onnistunut näyttämään todelliset karvansa. Ei jää kyllä ikävä eikä onneksi maajoukkuejääkiekko kiinnosta.
Ai, että tekisivät perättömän ilmiannon ja sen takia rikosilmoituksen poliisille, jotta saataisiin vain huomio pois huonommasta jaksosta runkosarjassa?

Hohhoijaa vaan.

Pennaselta kysyttiin kaksi kertaa asiasta johon vastasi asiallisesti, että tällä hetkellä ei ole helppoa henkisestikään. Ei tässä ole kukaan faneja syyttänyt yksittäisen ihmisen typerästä toiminnasta.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 352
Hohhoijjaa.

Sanon alkuun, että tuomitsen alkuun tappouhkaukset ja muutkin suorat negatiiviset viestit pelaajille. Tämä on kuitenkin ”vain” jääkiekkoa. Jos joku yksittäinen keyboard warrior on todella uhannut tappaa jonkun pelaajan ja/tai perheen, on siitä hyvä tehdä rikosilmoitus.

Sitten itse asiaan. Miksi ihmeessä Pennanen toi tämän asian esiin julkisesti? Olen täysin varma, ettei tappouhkauksia tule liukuhihnalta.

Itsekin ymmärtänee älykkäänä ihmisenä, että tämä on yksittäistapaus eikä ole minkäänlainen läpileikkaus Ilves-(tai muistakaan jääkiekko-)faneista.

Päästäänkin siihen, että ainoa motiivi antaa tämä kommentti on herättää keskustelua ja viedä huomio pois huonoista otteista. Perjantaina annetut vertaukset Torontoon alkoivat varmaan kaduttamaan, kun media ja sosiaalisen median vääräleuat näkivat tämän selittelynä ja vastuun vierittämisenä kannattajille. Itse epäilen, että mitään tappouhkausta on edes ollut. No jääkiekkokansa & media syövät nyt Pennasen kädestä ja saatiinkin tilanne, missä Ilveksen fanikanta on syypää ja Pennanen joukkueineen syytön uhri, joka joutuu harjoittamaan ammattejaan aivan sietämättömässä paikassa.

Reilussa kuukaudessa mies on onnistunut näyttämään todelliset karvansa. Ei jää kyllä ikävä eikä onneksi maajoukkuejääkiekko kiinnosta.
On se perkele kyllä nero. Voitetun pelin jälkeen keksi tarinan tappouhkauksista..
 

Jekimovs

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
108
On se perkele kyllä nero. Voitetun pelin jälkeen keksi tarinan tappouhkauksista..
Jotenkin ihmetyttää, että onko ymmärrys tällä tasolla vai haluaako palstaveljet tarkoituksella ymmärtää väärin.

Uskon, että perjantainen ulostulo lehdistötilaisuudessa alkoi kaduttamaan johtuen sosiaalisen median sekä lehdistön reaktiosta.

En olettanutkaan mielipiteeni olevan suosittu enkä ole jaksanut foorumilla eilisen pressin jälkeen käydä. Fakta on kuitenkin se, että yksittäisen tappouhkauksen kauhistelu on mennyt kaiken järkevän keskustelun edelle. Kirjoitan vielä kerran tähän loppuun, että mielestäni tappouhkaukset ovat täysin tuomittava.

EDIT: typo
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 523
Hohhoijjaa.

Sanon alkuun, että tuomitsen alkuun tappouhkaukset ja muutkin suorat negatiiviset viestit pelaajille. Tämä on kuitenkin ”vain” jääkiekkoa. Jos joku yksittäinen keyboard warrior on todella uhannut tappaa jonkun pelaajan ja/tai perheen, on siitä hyvä tehdä rikosilmoitus.

Sitten itse asiaan. Miksi ihmeessä Pennanen toi tämän asian esiin julkisesti? Olen täysin varma, ettei tappouhkauksia tule liukuhihnalta.

Itsekin ymmärtänee älykkäänä ihmisenä, että tämä on yksittäistapaus eikä ole minkäänlainen läpileikkaus Ilves-(tai muistakaan jääkiekko-)faneista.

Päästäänkin siihen, että ainoa motiivi antaa tämä kommentti on herättää keskustelua ja viedä huomio pois huonoista otteista. Perjantaina annetut vertaukset Torontoon alkoivat varmaan kaduttamaan, kun media ja sosiaalisen median vääräleuat näkivat tämän selittelynä ja vastuun vierittämisenä kannattajille. Itse epäilen, että mitään tappouhkausta on edes ollut. No jääkiekkokansa & media syövät nyt Pennasen kädestä ja saatiinkin tilanne, missä Ilveksen fanikanta on syypää ja Pennanen joukkueineen syytön uhri, joka joutuu harjoittamaan ammattejaan aivan sietämättömässä paikassa.

Reilussa kuukaudessa mies on onnistunut näyttämään todelliset karvansa. Ei jää kyllä ikävä eikä onneksi maajoukkuejääkiekko kiinnosta.
Mielestäni oli oikein tuoda se esiin julkisesti. Pakkohan tuolle on loppu saada. Lisäksi noita Pendon kommentteja luetaan selvästi väärin. Onhan se niin että Ilveksessä saatetaan nyt edellyttää liikaa ja liian nopeasti. Ilveksessä kun tuo voittamisenkulttuuri joskus oli ja sittemmin kadotettu. Prosessi on lopulta pitkä. Tai pitää käydä kova munkki.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 768
Hohhoijjaa.

Sanon alkuun, että tuomitsen alkuun tappouhkaukset ja muutkin suorat negatiiviset viestit pelaajille. Tämä on kuitenkin ”vain” jääkiekkoa. Jos joku yksittäinen keyboard warrior on todella uhannut tappaa jonkun pelaajan ja/tai perheen, on siitä hyvä tehdä rikosilmoitus.

Sitten itse asiaan. Miksi ihmeessä Pennanen toi tämän asian esiin julkisesti? Olen täysin varma, ettei tappouhkauksia tule liukuhihnalta.

Itsekin ymmärtänee älykkäänä ihmisenä, että tämä on yksittäistapaus eikä ole minkäänlainen läpileikkaus Ilves-(tai muistakaan jääkiekko-)faneista.

Päästäänkin siihen, että ainoa motiivi antaa tämä kommentti on herättää keskustelua ja viedä huomio pois huonoista otteista. Perjantaina annetut vertaukset Torontoon alkoivat varmaan kaduttamaan, kun media ja sosiaalisen median vääräleuat näkivat tämän selittelynä ja vastuun vierittämisenä kannattajille. Itse epäilen, että mitään tappouhkausta on edes ollut. No jääkiekkokansa & media syövät nyt Pennasen kädestä ja saatiinkin tilanne, missä Ilveksen fanikanta on syypää ja Pennanen joukkueineen syytön uhri, joka joutuu harjoittamaan ammattejaan aivan sietämättömässä paikassa.

Reilussa kuukaudessa mies on onnistunut näyttämään todelliset karvansa. Ei jää kyllä ikävä eikä onneksi maajoukkuejääkiekko kiinnosta.


Tappouhkauksen ovat todentaneet Pennanen, Koskela ja Peltomaa. Että ei ole tappouhkaus mitenkään hyväksyttävää mutta onko se sitten pienempi paha väittää Pennasta valehtelijaksi? Onneksi tämä ei ole vain sinun uskomuksista kiinni.

Entä jos niitä tappouhkauksia on "vain" yksi. Siinä on yksi liikaa. Ja kuten todettu, raja on silloin ylitetty. Ja jos tuollaisesta ei mitään seuraa vaan hyssytellään se hiljaa kuoliaaksi, niin sittenhän niitä vasta alkaa tulemaan. Että montako tappouhkausta pitää Ilveksen pelaajien saada, että asian kanssa "saa" tulla ulos?

Että hohhoijaa vaan itsellesi.
 

Kanuuna66

Luottopelaaja
Viestejä
2 720
En olettanutkaan mielipiteeni olevan suosittu enkä ole jaksanut foorumilla eilisen pressin jälkeen käydä. Fakta on kuitenkin se, että yksittäisen tappouhkauksen kauhistelu on mennyt kaiken järkevän keskustelun edelle. Kirjoitan vielä kerran tähän loppuun, että mielestäni tappouhkaukset ovat täysin tuomittava.
Tuomitset tappouhkaukset mutta mitä niistä nyt ääneen puhumaan, eikun painetaan vaan homma villasella. Sillähän saadaankin asioihin jotakin muutosta kun ei hiiskuta niistä kenellekkään. Mitä mielestäsi tulisi sitten tuoda julkisesti esiin kun kertominen tappouhkauksista oli väärin?
 

Hude70

Rivipelaaja
Viestejä
29
Ihan oikeasti. Hyvä, että asia on tuotu julkisuuteen ja äärimmäisen hyvä, että se on viety Poliisille. Toivottavasti tilanne saadaan haltuun ja syyllisille laivoimainen tuomio. Ei ole leikinasia ja tuollainen uhkaus tulee aina ottaa tosissaan. Mitään en itse tilanteelle voi, paitsi mielessäni se tuomita ja omalla käytökselläni pyrkiä olemaan provosoimatta tilannetta. Pelit jatkuu, toivottavasti, ja itse aion entistä tarmokkaammin kannustaa rakasta seuraa. Pelistä toiseen, kaudesta toiseen, tuli kannu nyt tahi joskus tulevaisuudessa. Tunnusta väriä, kannusta Ilvestä.
... Paino sanalla KANNUSTA...
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 704
Tuomitset tappouhkaukset mutta mitä niistä nyt ääneen puhumaan, eikun painetaan vaan homma villasella. Sillähän saadaankin asioihin jotakin muutosta kun ei hiiskuta niistä kenellekkään. Mitä mielestäsi tulisi sitten tuoda julkisesti esiin kun kertominen tappouhkauksista oli väärin?
Eikös tossa aika naapurissa ole sellanen yhteiskunta, missä tämmösistä ikävistä asioista ei puhuta julkisesti?
Ja jos joku puhuu, niin voi olla että sattuu liukastumaan viidennen kerroksen ikkunalaudalla.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 106
Jotenkin paljonpuhuva toi pressin lopetus, kun Pennanen melko poissaolevan oloisena taputti RD:tä selkään ja totesi perinteisen "tsemppiä" sijaan "kiitos".
Siinä oli varmaan kokenut RD antanut vähän tukea kulisseissa.
Arvostan Ristoa todella paljon ja valmentajat tukevat paljon toisiaan. Se on kuitenkin aika yksinäinen ja epäkiitollinenkin työ. Harvoin kunnia voitosta tulee siihen suuntaan, mutta tappiot useinkin valmennuksen syytä.
Tuossa on yksi osa-alue jota voisi kehittää. Valmennuspäällikkö, eli valmentajien tukihenkilö.. ihan junnuista Liiga-tasolle. En nyt muista onko Ilveksellä moista, mutta esim. kokenut RD voisi olla hyväkin siinä.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 768
No eiköhän kiekkoilijatkin sen verran fiksua porukkaa ole että tajuavat tälläisten uhkailuiden olevan yksittäisten sekopäiden tekosia eivätkä he edusta mitään Ilves-yhteisöä joka on suomen paras.

Paha kello kuuluu kauas ja rikkinäinen puhelin toimii yllättävän hyvin. Nytkin jo tässä YLE:n kolumnissa (sisältöön nyt sen kummemmin ottamatta kantaa) puhutaan jo Ilvekseen pelaajille ja heidän perheilleen lähetetyistä tappouhkauksista, vaikka Tillu on kertonut vain yhden pelaajan saamasta tappouhkauksesta some-kanaviinsa.


Kun sitten seuraavan kerran Tillu iskee silmänsä johonkin pelaajaan, joka voisi Ilvestä vahvistaa ja olisi sellainen pelaaja jota Ilves tarvitsee niin Tilluhan ottaa agenttiin yhteyttä ja agentti kertoo sellainen seura kuin Ilves Suomen Tampereelta olisi kiinnostunut sinusta. No, sitten kun pöydällä on tarjouksia ja niitä puntaroit että Ilves olisi yksi potentiaalinen seura ja avaatkin tietokoneen ja sieltä googletat että Tampere ja Ilves. Ja sieltä pamahtaa sitten eetteriin uutisia, jotka nykyaikana tekoäly kääntää kielelle kuin kielelle. Niistä sitten luet että joo, Ilves on Suomessa suuri seura, Tampereella kaksi menestynyttä seuraa ja Ilveksen pelaajat saa tappouhkauksia jos joukkueella ei peli kulje. Eihän tuollaisissa uutisissa sitä mainita että Suomi on hyvin turvallinen maa, 99,9% Ilves-faneista on sitä mieltä että nyt on raja ylitetty, tuo ei ole mitenkään hyväksyttävää ja seura tarjoaa kyllä tuollaiseen sen tuen minkä pystyy ja poliisi hoitaa loput.

Ja vaikka tässä olisi kuinka joku yksittäisen sekopään pimahtaminen, niin Jopea lainaten "Aattelepa ite omalle kohalle". Järkevä ihminen varmasti tietää että 99% tuollaisista viesteistä on tappion tuskassa ja vitutuksessa kirjotettuja ylilyöntejä. Mutta jos omalle ja etenkin perheen kohdalle tuollainen osuu, kuinka moni olisi valmis ottamaan sen riskin että nyt on kyseessä se 1%:n kilipää, joka näitä lähettelee? Siinä sitten mietit koko ajan että mitä uskaltaa someen laittaa, ettei osoite paljastu. Kuinka lähteä hallilta ja muutenkin liikkua että sinua ei varmasti seurata ja kuinka hyvillä mielin sitä sitten lähtee pelimatkalle kun on ihan julkista tietoa milloin isä ei ole kotona perhettään puolustamassa.

Ei varmaan ole kyse siitä valintaa tehdessä ettei Ilveksessä olisi hieno faniyhteisö ja se ei tätä tuomitsisi. Mutta jos oman tai perheensä turvallisuuden tuntee uhatuksi, ei siinä hieno faniyhteisö paljon vaakakupissa paina ja pelaaja ilmoittaa agentille: Ilves, no thank you. I prefer my own and my family safety.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 284
Tapparan kannattajat taas huutivat Baptistea n*ekeriksi ja 2 vuotta myöhemmin, ei vain eri tummaihoinen pelaaja, vaan juuri itse Baptiste siirtyy Tapparaan.

Vähän liioitellaan nyt näiden sekopäähuutelijoiden vaikutuksia seuravalintoihin.
 
Ylös