Aleksi Heponiemi

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 519
Itse en ole vain niin hyvä ihminen (ainakaan tässä asiassa), että pystyisin iloitsemaan, kun oma kasvatti tuottaa iloa ja menestystä saman Liigan kilpailijajoukkueelle ja sen faneille. Pitäiskö tässä nyt vielä kiitelläkin Heponiemeä, että meni rahan perässä Ouluun? Jos nyt onnittelee ja kehuu Aleksia, niin miksei sitten kiittelekin.

Okei, sitten kiittelen minäkin Heponiemeä, jos tekee Kärpille mestaruusmaalin Tapparaa vastaan.:) Se on ainoa keino, jolloin voin kiittää ja onnitella Heponiemeä.

Eli katkeruus paistaa.
 

#13

Luottopelaaja
Viestejä
3 024
Mutta kai ymmärrät että pelaajat tekevät työtänsä? Suostutko Siwan kassalle vähintään 30% pienemmällä palkalla kun tykkäät k-kaupasta ja lompakossa on plussa kortti?

Siwa ei pysty maksamaan samaa kuin gucci-store, eikä myöskään maksa.

Me ollaan Siwa, ja kärpät on kerma-arse-boutique.
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Mutta kai ymmärrät että pelaajat tekevät työtänsä? Suostutko Siwan kassalle vähintään 30% pienemmällä palkalla kun tykkäät k-kaupasta ja lompakossa on plussa kortti?

Mä en tiedä, kuinka monet kerrat olen tämänkin sanonut, mutta kerran vielä: Hyväksyn ja ymmärrän, että pelaaja menee rahan takia joukkueeseen, josta saa enemmän rahaa, mutta se ei tarkoita sitä, että mun pitäisi enää sen jälkeen millään lailla iloita sen pelaajan onnistumisista tai toivoa hänelle jatkourallaan mitään hyvää. En pahaakaan toivo, mutten mitään hyvääkään. Pelaaja muuttuu tavallaan minulle yhdentekeväksi, kuten Roope Hintz.

Ja vaikka jääkiekko onkin näiden pelaajien ammatti, ja niille se on heidän näkökulmastaan työtä siinä missä kenelle tahansa muulle työntekijälle työ, niin on se vaan aina jotenkin kornia verrata jotain ammattilaisjääkiekkoilijan työtä joihinkin perustyöntekijöihin. Se on niin eri juttu ja eri maailma, koska jääkiekossa ammattilaispelaajilla on ne fanit, jotka on katsomossa kannustamassa ja ne fanit mahdollistaa sen, että pelaajat saa sellaiset rahat, kuin saa. Olisikin aika hauskaa, jos vaikka jollain toimistotyöntekijällä tai taksikuskilla olisi työmaallaan omat kannustajansa. Sitä paitsi, jos nyt esimerkiksi Heponiemi olisi vaan joku perus Ilveksen kannattaja (jota on kai lapsena/nuorempana ollut), eikä ammattilaispelaaja, niin hyvinkin mahdollista on, ettei hän hyväksyisi, kun "Heponiemi" valitsee kasvattajaseuransa sijaan toisen joukkueen samasta Liigasta. Tai vaikka hyväksyisikin, niin hyvinkin mahdollista on, ettei hän nyt ainakaan iloitsisi hänen menestymisestään saman Liigan kilpailijajoukkueessa.
 
Viimeksi muokattu:

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 040
Mikäs tässä sitten.Iloitaan niin peevelisti,että meidän Siwassa harjoittelijapoikana perustaidot oppinut kaveri vie nykyään meiltä asiakkaita alueen hienoimmassa marketissa hyvällä menestyksellä ja vaikeuttaa meidän firman pärjäämistä.

Onko muuten extrahienoa jos pleijareissa upottaa Ilveksen?
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 519
Mä en tiedä, kuinka monet kerrat olen tämänkin sanonut, mutta kerran vielä: Hyväksyn ja ymmärrän, että pelaaja menee rahan takia joukkueeseen, josta saa enemmän rahaa, mutta se ei tarkoita sitä, että mun pitäisi enää sen jälkeen millään lailla iloita sen pelaajan onnistumisista tai toivoa hänelle jatkourallaan mitään hyvää. En pahaakaan toivo, mutten mitään hyvääkään. Pelaaja muuttuu tavallaan minulle yhdentekeväksi, kuten Roope Hintz.

Ja vaikka jääkiekko onkin näiden pelaajien ammatti, niin on se vaan aina jotenkin kornia verrata jotain jääkiekkoilijan työtä joihinkin perustyöntekijöihin. Se on niin eri juttu ja eri maailma, koska jääkiekossa ammattilaispelaajilla on ne fanit, jotka on katsomossa kannustamassa ja ne fanit mahdollistaa sen, että pelaajat saa sellaiset rahat, kuin saa. Olisikin aika hauskaa, jos vaikka jollain toimistotyöntekijällä tai taksikuskilla olisi työmaallaan omat kannustajansa. Sitä paitsi, jos nyt esimerkiksi Heponiemi olisi vaan joku perus Ilveksen kannattaja (jota on kai lapsena/nuorempana ollut), eikä ammattilaispelaaja, niin hyvinkin mahdollista on, ettei hänkään hyväksyisi, kun "Heponiemi" valitsee kasvattajaseuransa sijaan toisen joukkueen samasta Liigasta.

Aivan totta, mutta eiköhän Hepo ole jo saanut faneja Kärpistä. Ja edelleen uskon että kaikki Ilves kasvatit pelaisivat liigassa mieluiten Ilveksessä joka pystyy maksaa kilpailukykyistä palkkaa ja tarjoaa mahdollisuuden pärjätä. Mutta nythän suunta on parempi kun esim. Ikonen ja Laaksonen suostu jäämään. Mutta tuskin hekään pelkästä rakkaudesta seuraan vaan myös palkka oli kilpailukykyinen.
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 519
Mikäs tässä sitten.Iloitaan niin peevelisti,että meidän Siwassa harjoittelijapoikana perustaidot oppinut kaveri vie nykyään meiltä asiakkaita alueen hienoimmassa marketissa hyvällä menestyksellä ja vaikeuttaa meidän firman pärjäämistä.

Onko muuten extrahienoa jos pleijareissa upottaa Ilveksen?

Perseestä, mutta kai onnitella saa hyvistä suorituksista urheilussa.
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Aivan totta, mutta eiköhän Hepo ole jo saanut faneja Kärpistä. Ja edelleen uskon että kaikki Ilves kasvatit pelaisivat liigassa mieluiten Ilveksessä joka pystyy maksaa kilpailukykyistä palkkaa ja tarjoaa mahdollisuuden pärjätä. Mutta nythän suunta on parempi kun esim. Ikonen ja Laaksonen suostu jäämään. Mutta tuskin hekään pelkästä rakkaudesta seuraan vaan myös palkka oli kilpailukykyinen.

On varmasti saanut faneja Kärpistä, sitähän juuri kirjoitin, että vituttaa, kun Heponiemi aiheuttaa iloa ja menestystä saman Liigan kilpailijajoukkueessa ja sen faneissa. Varmaan se on Kärppä-faneille jo, kuin oma poika. Mutta mihin tuo liittyi, että Heponiemi on saanut jo faneja Kärpistä? Että ne korvaa menetetyt Ilves-fanit?
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Sulle se on Aleksin vika ettei Ilveksessä pelaa, mulle Ilveksen tilanteen joka oli vajaa vuosi sitten. Siinä se ero on.

En minäkään halua/jaksa enää jankata, totean vain uudestaan yhteenvetona, että en ole vain niin hyvä ihminen (ainakaan tässä asiassa), että pystyisin iloitsemaan, kun oma kasvatti tuottaa iloa ja menestystä saman Liigan kilpailijajoukkueelle ja sen faneille. Riippumatta siitä, oliko vika Heponiemen vai Ilveksen tilanteen.
 

Kaukofani

Luottopelaaja
Viestejä
2 883
Tähän vaan toteaisin että taidetaan Ilveksessä hyötyä enemmän kärppäkasvatista kuin Kärpissä hyödytään Ilveskasvatista.
Ken tietää miten tuhoisa pari olis ollut... ja Ilveksellä oli kai saumat ottaa mut ei riittänyt raha...vai säästettiin niinhin tammikuun vahvistuksiin....
 

#13

Luottopelaaja
Viestejä
3 024
Eli fanien, kovan työn, osaamisen ja yhteiskumppaneiden kanssa nouskaamme samalle tasolle.

Taio siis jostain fyrkkaa tai ansaitse sitä.

Jälkimmäinen vie aikaa. Varsinkin, jos firmaa on aiemmin pyörittäneet varsinaiset temppuihin ja visioihin (spons) uskoneet taikurit, joiden haiseviin liukumiinoihin saa astua vielä vuosien jälkeenkin.
 

Cigaro

Luottopelaaja
Viestejä
2 192
Itse mietin, että miksi Heponiemeä Ilveksen foorumilla edes seurataan enää. Hän on joskus pelannut Ilveksen junioreissa.

Teini-ikäisenä lähti urakehityksen perässä ulkomaille. Tämän jälkeen ei tule edes kusemaan Ilveksen liigajoukkueen suuntaan. Tuskin mitään Ilveksen faneja kaipaa elämäänsä. Sika-Markussakin on kannattajan näkökulmasta enemmän Ilvestä.

Hyvä pelimies kuitenkin kyseessä. Toivotan onnea ja terveyttä uralle.
 

Pentti Annanen

Luottopelaaja
Viestejä
1 649
Onnittelut vielä Kärpillekin edullisesta pelaajahankinnasta! Kauden tai parin jälkeen NHL -sopimus kouraan, niin nettohinta jää samalle tasolle kuin Ilveksen ”syvyyshankinnoilla”. On muuten takonut pisteitä enemmän kuin Leimu, Ahtola, Generous ja Halmo yhteensä. Minä päivänä tahansa olisi vaikka yhteensä nämä kaikki saanut vaihtaa Heponiemeen ja täyttää loput paikat omista junnuista tai Kooveesta. Olis saatettu muutama roponen jopa säästääkin...
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 566
Turhaa jossittelua. Kärpillä on varaa ottaa riskejä, Ilveksellä ei (vielä). Kärpät maksaa todennäköisesti paremmin, tarjoaa paremman kehittymisympäristön, etc..

Aleksi meni nyt kärppiin syystä x. (Ruotsalainen tuli Ilvekseen syystä x). Aleksi olisi todennäköisesti meillä pelannut keskellä nelosessa isoin odotuksin ja painein, niin olisko onnistunut Ilveksen tarjoamilla ketjukavereilla samalla tavalla. Ehkä olisi, ehkä ei.

Ja JOS Aleksi pelaisi Ilveksessä ja JOS jälkimmäinen olisi toteutunut, niin täällä porattaisiin sitä ettei kaikille omille tarvitse tarjota suojatyöpaikkaa ja vielä isolla rahalla.

Tätähän ei luonnollisesti saada ikinä tietää. Kärpät teki hyvän hankinnan, toivottavasti jos Ilves ei kannua nostele keväällä, toivottavasti Aleksi nostelee.
 
Ylös