Albin Grewe

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 703
Työmyyrä ja kovaa taklaava kuulostaa hyvältä. Kuitenkaan mitään nyrkkisankaria ei tarvita. Toivottavasti mitään tällaista "gladiaattorishowta" ei ole suunniteltu kansan huviksi uuteen halliin.
Ettei vaan olisi nyrkkisankarina samaa kaliiberia kuin thomssoni viivapelotteena...
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 726
Kaikki liigapelaajat eivät osaa edes englantia.

Muutenkin ajatus siitä, että jollakin mussuttamisella pääsisi vastustajan "ihon alle", on aivan yliampuva. Kuka sellaisesta oikeasti välittää? Åsteneille ja kumppaneille vain naureskellaan, jos sitäkään.
Ei hyvää päivää näitä sinun kommenttejasi.:D Kaukaloista on lukemattomia ja taas lukemattomia tapauksia lajin alkuajoista tähän päivään juurikin näistä kavereista jotka todellakin ovat päässeet ja pääsevät edelleen sinne vastustajan ihon alle. Alan ihan oikeasti pikkuhiljaa olemaan sitä mieltä että sinä et lajista nimeltä jääkiekko tiedä hölkäsen pöläystä.:D
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 726
Eiköhän 99% liigapelaajista ymmärrä englantia. Ei Grewellä ole mitään syytä puhua ruotsia kaukalossa. (Alkuperäinen viestisi oli, että liigassa monikaan ei ymmärrä ruotsia, ikään kuin Grewe hoitaisi suunsoiton ruotsiksi).
Älä nyt pilaa hyvää ulinaa jollain faktoilla.:D
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 352
Kaino pyyntö: keskustellaan asiasta ja jätetään toisten kirjoittajien nälvintä vähemmälle - kiitos!
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 040
Keitä tällaisia pelaajia Ruotsin U18- ja U20-joukkueissa on ollut?
Eikös tässä ihan Albinista puhuta? Kun porukka kyselee, että osaako muuta, kuin mussuttaa ja hanskata? Eliteprospects näyttää useita U16-U19 -edustuksia kaverille. Toki mä olen vain Eliteprospectsin varassa tässä.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 945
Hän on Ilveksen pelaaja ensikaudella. Tillu tykkää, minä tykkään, eiköhän monoa tule jos on huono. Vastuuta on lisäksi kaikille luvattu näyttöjen mukaan.. haarukka on siis ykkösketju - KooVee.
Videolla jonka linkitin Youtubesta näin energistä ja monipuolista pelaamista. Vauhtia on, laukaus lähtee, syötöt menevät perille, aloituksiakin voittaa ja taklaa kovaa. Ottaa myös vastaan iskuja särkymättä ja blokkaa laukauksia.
En näe mitään syytä tuomita näkemättä.
 

Jorman Kivet

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
958
Eikös tässä ihan Albinista puhuta? Kun porukka kyselee, että osaako muuta, kuin mussuttaa ja hanskata? Eliteprospects näyttää useita U16-U19 -edustuksia kaverille. Toki mä olen vain Eliteprospectsin varassa tässä.

Grewe valittiin myös tämän vuoden U20 mm-kisoihin, mutta joutui jäämään pois saatuaan koronatartunnan.

Huippuhankinta mielestäni. Odotukset korkealla.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Eikös tässä ihan Albinista puhuta? Kun porukka kyselee, että osaako muuta, kuin mussuttaa ja hanskata? Eliteprospects näyttää useita U16-U19 -edustuksia kaverille. Toki mä olen vain Eliteprospectsin varassa tässä.

Eli siis Eliteprospectsin nojalla teit päätelmän, että Grewe on päässyt nuorisomaajoukkueeseen mussuttamalla ja hanskaamalla?
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 552
Kertokaahan nyt missä tämän kaverin vahvuudet on?
-mussuttamisessa
-tappeluissa (jotka eivät kuulu nykyaikaan)
Vai osaako kaveri oikeasti pelata ja tehdä tehoja vai onko tavallista "tykin ruokaa"?

Oisko vahvuutena se, ettei ole isoja heikkouksia? Vahvuuksiakin on kyllä pakko olla. Detroitin kolmoskierroksen varaus. Kolmoskirroksen varauksilla yleensä on vahvuuksia. Täytti alle 2kk sitten 20v ja vyöllä on jo 74 SHL peliä ja 11 AHL peliä. Tuskin tätä kärkikenttiin kaavaillaan. 3/4 ketjun laitaan tuomaan energiaa ja paikkaamaan Väyrysen, Antosen ja Rockwoodin jättämiä aukkoja. Junnuissa on tehojakin tullut. Voi jopa ohittaa Päkkilänkin hierarkiassa.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 945
Se on vähän sateinen ollut koko päivä, saa nähdä miten huomenna. Ainakin on ennustanut kuivempaa, mutta ei niihin aina voi luottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: CTS

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 352
Eikös tässä ihan Albinista puhuta? Kun porukka kyselee, että osaako muuta, kuin mussuttaa ja hanskata? Eliteprospects näyttää useita U16-U19 -edustuksia kaverille. Toki mä olen vain Eliteprospectsin varassa tässä.
Kyllä tuossa yläpuolella on ihan silkkaa vittuilua seassa.
 

SearchAndDestroy

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
176
On aika vanhanaikaista jääkiekkoromantiikkaa lähteä miettimään yksittäisen pelurin hyötyä Ilvekselle jonkin taklauspelin tai jopa suunsoittamisen kautta. Ilves pelaa kuitenkin globaalin jääkiekkoskenen yhtä taktisinta, jollei jopa siis ihan sitä kaikkein taktisinta sarjaa. Siis kun otetaan vertailuun silkat viisikkopelaamisen pelitapa-asiat.

Pidän itse Albin Crew'ta mielenkiintoisena hankintana. Ja nyt näkemieni videoiden perusteella hän tuo mieleen mielestäni hieman jopa ns. kikkapojan, eli Mattias Maccelin, kun katselee ruotsalaispelaajan luistelua ja kiekonpitämistä sekä peliasentoa.

Siinä ei toki varmaan ole mitään erityisen väärää, jos joku pelaaja on ns. ilkeä. Tässä pitää kuitenkin olla tarkkana. Etenkin pelkkä viisikon rakennetta rikkova todellisuudessa tilanteiden ulkopuolinen taklaaminen on täysin hyödytöntä ryntäilyä. Peli ei nykyisin ole missään nimessä mitenkään nopeaa sen takia, että jokin joukkue lähtökohtaisesti ensin taklaisi paljon. Viisikon nopeus tulee tarkasti laaditun ja toteutetun tiiviin viisikkopelin, kiekon hallinnan ja rikkaan syöttöpelaamisen kautta. Näistä asioista joukkueelle muodustuu suotuisa pelaamisen virtaus ja sen ansiosta joukkue ja sen viisikoiden pelaajat voivat jopa aika-ajoin päästä taklaamaan siten, että pelaaja(t) eivät vie itseänsä ulos viisikon tiivistä rakenteesta.
 
Viimeksi muokattu:

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 040
Eli siis Eliteprospectsin nojalla teit päätelmän, että Grewe on päässyt nuorisomaajoukkueeseen mussuttamalla ja hanskaamalla?
Nyt taas sarkasmitutka tarvitsisi uusia paristoja. Toistan vielä: tuossa aiemmin kyseenalaistettiin onko kaverilla mitään pelillisiä avuja muita kun lässyttäminen ja hämmentäminen. Tähän kommentoin, että kumma juttu, jos näillä pääsee länsinaapurin majuputkeen junnuissa.

Mun osalta tää juupas-eipäs leikki on tässä, pidän Greweä jo profiililtaankin hyvin tervetulleeksi entisestään melko olemattomalle santapaperiosastollemme.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 284
Hän on Ilveksen pelaaja ensikaudella. Tillu tykkää, minä tykkään, eiköhän monoa tule jos on huono. Vastuuta on lisäksi kaikille luvattu näyttöjen mukaan.. haarukka on siis ykkösketju - KooVee.

Videosi perusteella Albin osaa hakea kiekkoa ja syöttöä lapaan omalla laidalla ja nimenomaan tarpeeksi alhaalta kun omalla puolustajalla on kiekko. Alhaalla Sihvonen sen meille tässä videolla kertoo ja näyttää. Brooksilta lentänee tuon jälkeen mällit näytölle, mutta tuo vaan on totta.

Toivottavasti Ilves pelaa paljon tiiviimpää viisikkopeliä ensi kaudella.

 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Tuo video ei kai mitenkään liity Greween, mutta osoittaa, että hyvin toteutettu rintamahyökkäys johtaa vääjäämättä maalintekotilanteeseen. Mutta muuten videosta lienee kulunut jo ainakin viisi vuotta ja peli on sittemmin paljon kehittynyt.
 
Ylös