Äänestys. Oletko tyytyväinen Jouko Myrrän aikakauteen Ilveksessä

Oletko tyytyväinen Jouko Myrrän aikakauteen Ilveksessä

  • Kyllä

  • Ei


Results are only viewable after voting.

Veisun Höylä

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
319
Myrrä on hyvä jätkä! Oli juuri sopiva valmentaja tähän väliin nostamaan Ilves sinne missä se nyt on!

Mutta uskon vahvasti, että viime kauden pronssi oli Joukolle ja Markolle max. suoritus tämän joukkueen kanssa koska näkihän sen jo viime kevään Kärppä ja TPS sarjassa sekä jo tämän kauden peleissä, että ei tällä päätyyn mennä! Tätä samaa luultavasti on myös miettinyt herrat Jalo& Koskela!

Paras ratkaisu tähän olisi ollut , että projekti olisi tosiaan loppunut siihen viime kevääseen joten marraskuussa 2020 tehty 2 vuotinen sopimus oli virhe seurajohdolta (jota toki hämäsi sen hetkinen sarjasijoitus). 1-vuotinen olisi ollut optimi ja kaikille olisi varmasti jäänyt hyvä mieli Hauskana yksityiskohtana tuolloin marraskuussa (?) 2020 niin ainoana siitä porukasta jatkaa Saarisen Pasi joka teki tuolloin vuoden jatkon:)

Mutta itse aiheeseen ja äänestykseen niin ehdottomasti olen tyytyväinen Myrrään ja Markoon! Hattu päästä heille Ilveksen eteen tehdystä työstä ja paljon onnea uusiin haasteisiin!

Nyt on Ilveksen aika siirtyä eteenpäin ja case closed!
 
Viimeksi muokattu:

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 082
Korona tietysti pilasi lähes pari kautta

Ertyisesti kauden 19-20 keskeytyminen harmitti todella paljon, silloin oltais oltu lähellä mestaruutta. Maalissa Dostal oli maaginen, ja pari Liigan kärkisentteriä Leino ja Are. Myrrän ajan Ilves oli pistekeskiarvossa toisena, heti Kärppien tuntumassa. Ja peli oli muutenkin uomissaan, Salon pelitavalla.

Kausi 20-21 meni vihkoon Ojasen tuoman pelitavan takia. Alku kaudesta oltiin kärjessä Dostalin, Välimäen, Ruotsalaisen ja Suomen ansiosta. Kun änäriavut lähti, niin alkoi kyykkäys, ja peli oli yhtä kaaosta, maalipaikatkin tuli lähinnä Suomen ja Maccelin yksilösuorituksilla.

Antaisin Jokelle arvosanaksi 8,5
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 382
Ertyisesti kauden 19-20 keskeytyminen harmitti todella paljon, silloin oltais oltu lähellä mestaruutta. Maalissa Dostal oli maaginen, ja pari Liigan kärkisentteriä Leino ja Are. Myrrän ajan Ilves oli pistekeskiarvossa toisena, heti Kärppien tuntumassa. Ja peli oli muutenkin uomissaan, Salon pelitavalla.
Mää olen moneen kertaan toivonut, ettei tuosta kaudesta 19-20 puhuta :D
Jätti meinaan sellaset traumat kun tuo kausi peruttiin, että en ole vieläkään toipunut siitä. Me oltais menty sillon päätyyn asti.
 

helge

Rivipelaaja
Viestejä
86
Valmensi kuitenkin mitali joukkueen ja ilman koronaa olisi oltu hyvin mukana peleissä aikasemmin. Paljon hyvää toi mutta se napsu jäi ottamatta.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 352
Myrrän Jokke on mainio velikulta. Palautti Ilveksen mitalleille ja ajoittain pelikin kulki hienosti. Itse näen, että pelillisesti kuti jäi piippuun. Ilmeisesti Ilveksen johto näki asian samalla tavalla ja uusi mies astui remmiin.
Ihmettelin viimeistä jatkopestiä, kyllä valmentaja naama kulahtaa vuosien saatossa, varsinkin kun finaalipaikka jäi haaveeksi. Kiistattomasti komea piste ka.
Mielestäni Koronaan on turha vedota se oli kaikille joukkueille sama. Tiukan Koronakurin pitäminen oli niitä asioita, joiden hyvin tekeminen ei maksanut penniäkään ylimääräistä. Ilmeisesti Koronakurin toteuttaminen ei Ilveksessä onnistunut, koska niin paljon vedotaan juuri Ilveksen kärsineen Koronasta enemmän kuin muut joukkueet.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Mää olen moneen kertaan toivonut, ettei tuosta kaudesta 19-20 puhuta :D
Jätti meinaan sellaset traumat kun tuo kausi peruttiin, että en ole vieläkään toipunut siitä. Me oltais menty sillon päätyyn asti.


Ehkä vähän aika kultaa muistot tuossa. Ilves oli hyvä ja olisi voinut menestyä, mutta kyllä ainakin Lukko olisi ollut todella kova kanto kaskessa.

Lukko voitti 10 viimeisestä pelistään 8, suorastaan murskasi vastustajiaan, mm. runkosarjavoittaja Kärpät 1-5, eikä Ilvekselläkään ollut mitään palaa Lukon 2-0-voittoon päättyneessä pelissä.

Pekka Virran projekti oli edennyt siihen pisteeseen, että Lukko alkoi näyttää täysin pysäyttämättömältä koneelta. Siitä se sitten jatkoi seuraavalla kaudella ja oli loppujen lopuksi pelillisesti aivan ylivoimainen.

Olishan se ollut hieno nähdä Ilveskin silloin, mutta ei asetelma varsinaisesti mestaruudelta tuoksahtanut :)
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 210
Itse veikkaan, että huippuvireinen Lukko olisi sen kullan pokannut ja myös Kärpät olisi Ilvekselle välierissä ollut liian kova. Ilves olisi napannut paikallispronssipelistä sen pronssin pettyneen Tapparan nenän edestä jo silloin.

KooKoon Ilves kyllä olisi selvittänyt puolivälierissä helposti, luultavasti jo viidessä pelissä, vaikka yllättävän moni kuvittelee KooKoolta viedyn jonkun huippusauman mitaleille siinä.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Itse veikkaan, että huippuvireinen Lukko olisi sen kullan pokannut ja myös Kärpät olisi Ilvekselle välierissä ollut liian kova. Ilves olisi napannut paikallispronssipelistä sen pronssin pettyneen Tapparan nenän edestä jo silloin.

KooKoon Ilves kyllä olisi selvittänyt puolivälierissä helposti, luultavasti jo viidessä pelissä, vaikka yllättävän moni kuvittelee KooKoolta viedyn jonkun huippusauman mitaleille siinä.

KooKoo muuten oli viimeisillä 10 kierroksella ainoa joukkue, joka voitti Lukon - ja teki sen vielä kahdesti.

KooKoo oli pirun hyvä tuolloin. Olisi tullut tasainen ja mielenkiintoinen sarja, luulen.
 

Magevaan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
385
Joo vähän mustavalkonen kysymys. Pistin tyytyväinen. Parempi ois ollu "Anna arvosana Myrrälle 1-5"
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 729
Kyllä olen. Joken aikana ensimmäisen kerran koin yli 20 vuoteen sen, miltä tuntuu kulkea Ilves-paita päällä aidosti ylpeänä, lähteä voittamaan jokaista ottelua ja sen että Ilveksen kannattaminen on jotain muuta kuin toivotonta velvollisuudentunteessa rämpimistä.

Myrrän ketjussa viitataan Sihvosen videokolumniin, jossa Sihvonen luonnehtii Myrrän olleen koko ajan Ilveksessä jonkinlainen "väärän päivän kuningas". Tuo luonnehdinta on mielestäni todella osuva, kuinka jotenkin Joken kyvyt tiedettiin, mutta aina tuli sellainen sauma ettei niitä päästy täysillä näyttämään.

19-20 Ilves oli ennen koronasulkuja todella kovassa iskussa ja se Ruotsalaisen voittomaali HIFK:n verkkoon oli jotenkin jälkeenpäin katsottuna liian hienoa. Siinä oli tunne että tämä joukkue voi mennä vaikka kuinka pitkälle. Voi olla että Kärpät tai Lukko olisi viimeistään ollut liian kova, mutta tuskin siinä olisi pelitapaan ja sen puutteisiin kaaduttu vaan siihen että toinen on yksinkertaisesti vain parempi.

Sitten tulikin koronakausi joka oli sellaista epävarmuutta ja sääntöjen ja rajoitusten ja eristysten ja karanteenien yms. kanssa vääntämistä ettei siitä jäänyt mitään sellaista mitä olisi halunnut muistella. Kolmikko Dostal, Välimäki ja Ruotsalainen oli aivan pitelemätön, mutta kun häipyivät niin ohutta oli Ilveksen suorittaminen eikä tuossa ympäristössä oikein mitään pysyvää rakenneta.

Sitten tuli 21-22 kausi ja isot odotukset, olihan edessä muutto uuteen areenaan ja Ilveskin teki sen luokan hankintoja että nyt ollaan tosissaan. Moni muistelee vain kevättä, ja Kärpät- ja TPS-sarjoja, mutta joulu-tammikuussa Ilves pelasi sen luokan kiekkoa että olisi voinut voittaa ihan kenet tahansa. Sitten alkoivat korona-huolet ja hankinnatkin oli KHL-vahvistusten sijaan Gazdaa, Beckiä ja Nikolishinia. Runkosarjan lopusta Myrrä porukoineen petrasi, mutta samalle tasolle ei päässyt. Kuitenkin se pelin taso, millä Ilves parhaimmillaan pelasi oli niin kova että se osoittaa että Myrrä-Ojanen kaksikko pystyy peluuttamaan voittavaa kiekkoa.

Parhaimmillaan Myrrän Ilves pystyisi haastamaan kenet tahansa, mutta oikein koskaan ei tullut sitä hetkeä että olisi kaikki loksahtanut paikalleen, että Myrrä oli ehkä oikea mies oikeassa paikassa mutta aika ei koskaan ollut oikea. Toivottavasti mies saa vielä aidon mahdollisuuden näyttää minkälaisen joukkueen ja pelitavan saa rakennettua ja jos jossain muualla aika on oikea, voi tulos hämmästyttää vielä.

Yksi asia mikä huolettaa on se, että mitä tapahtuu sille hyvälle ilmapiirille jota moni pelaaja kehui. Sitä voi kriitikot nimittää pehmoiluksi, happy family - meiningiksi ja muistuttaa että ammattilaisen pitää saada itsestään irti aina paras ympäristöstä riippumatta ja että "perseen pitää kestää merivettä" jne. Mutta kyllä ihminen saa itsestään aina enemmän irti jos ympäristö ruokkii ja iloitsee ja mahdollistaa onnistumisia. Toivottavasti Pennanen nyt saa oikeanlaisen tekemisen meiningin tartutettua joukkueeseen.
 
Viimeksi muokattu:

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Yksi asia mikä huolettaa on se, että mitä tapahtuu sille hyvälle ilmapiirille jota moni pelaaja kehui. Sitä voi kriitikot nimittää pehmoiluksi, happy family - meiningiksi ja muistuttaa että ammattilaisen pitää saada itsestään irti aina paras ympäristöstä riippumatta ja että "perseen pitää kestää merivettä" jne. Mutta kyllä ihminen saa itsestään aina enemmän irti jos ympäristö ruokkii ja iloitsee ja mahdollistaa onnistumisia. Toivottavasti Pennanen nyt saa oikeanlaisen tekemisen meiningin tartutettua joukkueeseen.

Mikäli mikään kuultu pitää paikkansa, niin Pennanen oli järkyttävän vaikeassa tilanteessa onnistunut lähes välittömästi luomaan joukkueeseen hyvän ilmapiirin, niin sanotusti voittanut joukkueen puolelleen. Siihen kun yhdistää sen, mitä itse on omilla silmillään ollut havaitsevinaan, niin hyvältä näyttää.

Tuntuu jopa vähän uskomattomalta, kuinka hyvällä, iloisella ja keskittyneellä fiiliksellä pelaajisto on näyttänyt olevan tämän kaiken jälkeen. On päivänselvää, että tilanne on hämmentänyt, mutta ilmeisesti Pennanen on onnistunut vakuuttamaan ja saanut siirrettyä fokuksen heti oleelliseen.

Tämän kaiken ei kai pitäisi yllättää, kun huomioi sekä sen, kuinka kovasta ammattilaisesta Pennasen kohdalla puhutaan, että sen, mille alalle Pennasen jääkiekon ulkopuoliset opinnot ovat viime vuosina suuntautuneet.
 

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.
Viestejä
1 945
Kyllä mua nyt vähän ärsyttää, että kukaan heistä jotka ovat äänestäneet "Ei" eivät ole mitenkään perustelleet vastaustaan.
Olisi ihan oikeasti mielenkiintoista kuulla argumentteja myös sieltä suunnalta.
Teilauksen uhalla tullaan sitten esiin, ettei tarvi teikäläisen harmistua ainakaan mun takia.

Mun mielestä Myrrä koitti koko aikansa ajan kehittää peliä näkyvinkin muutoksin, mutta samat itseä turhauttavat puutteet pelissä olivat vuodesta toiseen pelaajista viis. Näitä toinkin esiin jonka jälkeen opin, että pitäisi olla mestarivalmentaja, että olisi mandaattia kommentoida.

Pelitavaksi valittiin isolla ylpeydellä pystysuunnan kiekko, jossa ei hitaita soiteltu. Nyt on sen verta aikaa tästä, etten varmaksi sano mitään, mutta muuttuiko tuo pelitapa sitten jo saman kauden aikana monitahtisemmaksi, kun ei nopeaa saatukaan samalle sivulle eri osa-alueiden ja pelaajien välillä. Joka vuosi tuntui, että lähdettiin alusta opettelemaan jotakin uutta ja oltiin sekasin kun Haminan kaupunki.

Samat haasteet valmistautumisissa, keskialueen hallitsemisessa (kiekon kanssa ja ilman), reagoimisissa ja tasaisuudessa leimasivat koko Myrrän aikaa. En ole ikinä Myrrää tavannut, mutta uskon että on hyvä tyyppi. Mua ei kuitenkaan saa tyytyväiseksi olemalla hyvä tyyppi, vaan voittamalla finaalit. Itse olen työelämässä tottunut jo siihen, että vastuuta kantavalla henkilöllä se on tulos tai ulos, joten pienen shokin jälkeen ymmärsin kyseessä olleen vain tavallinen jälkimmäisen vaihtoehdon skenario.

Arvostan silti Jouko Myrrän Ilveksen eteen tekemää työtä korkealle siinä, missä Karri Kiven ja Tuomas Tuokkolankin. Samalla lämmöllä muistelen Olli Salon, Aleksi Elorinteen, Arttu Ruotsalaisen ja monen muun aikaa Ilveksessä. Näistä nimistä ei kukaan itseään säästellyt meidän rakkaan seuran eteen, mutta tyytyväinen olen sitten, kun ei tarvi enää laskea montako vuotta on kulunut vuodesta 1985.
 

Yohan

Luottopelaaja
Viestejä
1 516
Mielestäni Myrrä ei saanut missään kohtaa oikein kunnolla näyttää, mihin olisi eväitä, joten paljon harmitti, varsinkin alkuun Joken puolesta. Lisäksi tapa millä se tehtiin vaikutti tylyltä ja kestikin jonkun aikaa päästä plussan puolelle näistä fiiliksistä. Teki joka tapauksessa erittäin hienoa duunia pitkään Ilves-organisaation hyväksi ja oli todella isona osana nostamassa Ilvestä Liigan suuriin. Pelitapa oli raikas, moni nuori lupaava pelaaja halusi nimenomaan Ilvekseen ja pelaajia paljon myös kehittyi ja lähti täältä Pohjois-Ameriikan kaukaloihin.

Mutta mitä enemmän tätä Pennas-asiaa makustelee, sitä enemmän olen innoissani tästä. Nyt saatiin ehkä Jalosten jälkeen kuumin suomalainen valmentajanimi, mitä vaan mahdollista saada. Innovatiivinen pelin ja taktisen puolen kehittäjä, joka kehittää jatkuvasti itseäänkin. Pennanen paneutuu pieniin yksityiskohtiin pelissä ja kykenee tekemään pieniä murtavia siirtoja. Tällä liikkeellä Ilves voi saada tarvittavaa etua kevään taktisiin shakkeihin, jotta voidaan haastaa Marjamäen ja Tapolan porukat. En väitä, etteikö Jokella ja kumppaneilla olisi voinut riittää keväällä, mutta nyt saatiin ainakin Suomen kärkipään nimi siinä mielessä. Myös ajoittainen tuntuma pelin sisällä reagoimisesta - tai pikemminkin sen puutteesta - turhautti ajoittain ja siihen varmasti saatiin muutosta nyt.

Olin heti valmentajavaihdoksen jälkeen sitä mieltä, että haluan nähdä Ilveksen DNA:ta edelleen pelissä, eli nopeat käännöt - jotka ovat olleet parhaimmillaan lähes taidetta - ensisijaisina vaihtoehtoina ja haluan raikkauden säilyvän Ilveksen pelissä, sekä pelipaikattomuuden, jossa pakit nousevat aktiivisesti. Tämän suhteen antoi kyllä toivoa Pennasen haastattelut, joissa totesi siihen suuntaan, että suuria linjoja ei välttämättä tarvitse edes muuttaa, mutta yksityiskohtia hyvä viilata toisteisemmiksi.

Täytyy vielä todeta, että ainakin ne karvalakeimmat/passiivisimmat "meidän pelin" versiot ovat alkaneet puuduttaa todenteolla itseäni ja haluan nähdä enemmän sentyylistä kiekkoa, mihin suuntaan Ilves ja Jukurit ovat peliä vieneet, toivottavasti sitä ei täysin kadoteta.

Mutta vielä kerran, kiitos Jokke! Teit mahtavaa työtä! Harmi, että näissä merkeissä pesti päättyi. Toivottavasti sillat eivät palaneet lopullisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Ake

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
570
Ilman muuta tyytyväinen päällisin puolin, mutta.
Kaksi kautta vei parhaan terän korona, varsinkin ensimmäisen niistä,joka tyssäs kesken.
Toisaalta ne tietyt heikkoudet pudottaa väkisin arvosanaa .
Joken pumppu ei aluksi soittanut hitaita.
Tällä kaudella ikävä kyllä toiset veti quicksteppiä ja toiset hidasta valssia.
Arvosana 9-
 

jorkkila

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
707
Kyselyyn olisi voinut lisätä hieman varianssia, eikä pelkästään "mustavalkoista" ajattelua. Muutama välivaihtoehto tyyliin, "erittäin/kohtalaisen/jokseenkin" tyytyväinen.

Mutta siis itse olen myös sinänsä tyytyväinen Myrrän aikakauteen. Paljon ulkopuolisista tekijöistä riippuvaisia muuttujia, jotka vesittivät osittain tehtyä työtä. Olisi voinut olla jo pari kevättä sitten se "ensimmäinen mitali vuosiin", mutta no meni kuten meni. Dostyn taikavoimat yksin olisi voinut mahdollisesti kantaa jopa päätyyn asti. Eli valmentajasta riippumattomia vastoinkäymisiä myös oli useita.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 382
Kyselyyn olisi voinut lisätä hieman varianssia, eikä pelkästään "mustavalkoista" ajattelua. Muutama välivaihtoehto tyyliin, "erittäin/kohtalaisen/jokseenkin" tyytyväinen.

Mutta siis itse olen myös sinänsä tyytyväinen Myrrän aikakauteen. Paljon ulkopuolisista tekijöistä riippuvaisia muuttujia, jotka vesittivät osittain tehtyä työtä. Olisi voinut olla jo pari kevättä sitten se "ensimmäinen mitali vuosiin", mutta no meni kuten meni. Dostyn taikavoimat yksin olisi voinut mahdollisesti kantaa jopa päätyyn asti. Eli valmentajasta riippumattomia vastoinkäymisiä myös oli useita.
Yksinkertaisena ihmisenä halusin yksinkertaisen vastauksen kokonaisuudesta.
Annoin ylempänä esimerkin. Mää sanon, että Myrrässä oli 65% hyvää ja 35% huonoa joten omalla kohdalla kokonaisuus on hyvä.
 

Suikula

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
211
Olen tyytyväinen.

Myrrän aikana, Ilves voitti pelejä enemmän, kuin hävisi. Ja voitti mitalin.
 

Ake

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
570
Jos prosenttiosuutta haetaan se jää kauas arvosanan hyvyydestä 61,5 %-39,5 %.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Jos prosenttiosuutta haetaan se jää kauas arvosanan hyvyydestä 61,5 %-39,5 %.

Mä oon aina kadehtinut tyyppejä, joilla on käytössään enemmän kuin 100%. Sulla toki vain 101%, mutta on sekin enemmän kuin mulla. Joillakin on jopa 110%.
 
Ylös