Jalkapallon arvokisat yleiskeskustelu

Kuka jaksaa kattoa näitä kisoja, kun ei parhaat pelaajat (joukkueet) ole kisoissa. Osa joukkueista B-sarjaa. EM-kisat ovat korkeatasoisemmat.
Kyllä mä ainakin vielä jaksan, vaikka turhakkeitakin on mukana ja liian pitkiksi kisat on jo venytetty. Eihän tuolta kuitenkaan perinteisistä huippumaista puutu kuin jo mainittu Italia ja varauksella Puola. Italia jäi rannalle nyt jo kolmatta kertaa putkeen, eli pahoja ongelmia on Azzurrilla erityisesti uusien maailmanluokan junnujen tuotannossa.
Tanska olisi totta kai ollut kiva nähdä kisoissa myös. Uskon, että heidän antinsa kisoissa olisi myös ollut laadukkaampi kuin skoteilla, jotka heidät pudottivat.

P.s. Myös EM-kisoissa on nykyään liikaa maita. Sen todistaa parhaiten se, että Suomikin voi kisoihin päästä.
 
Kyllä mä ainakin vielä jaksan, vaikka turhakkeitakin on mukana ja liian pitkiksi kisat on jo venytetty. Eihän tuolta kuitenkaan perinteisistä huippumaista puutu kuin jo mainittu Italia ja varauksella Puola. Italia jäi rannalle nyt jo kolmatta kertaa putkeen, eli pahoja ongelmia on Azzurrilla erityisesti uusien maailmanluokan junnujen tuotannossa.
Tanska olisi totta kai ollut kiva nähdä kisoissa myös. Uskon, että heidän antinsa kisoissa olisi myös ollut laadukkaampi kuin skoteilla, jotka heidät pudottivat.

P.s. Myös EM-kisoissa on nykyään liikaa maita. Sen todistaa parhaiten se, että Suomikin voi kisoihin päästä.
Mainitun Skotlannin yläpuolelta uefa-rankingista löytyy ITA, GRE, POL, DEN, CYP ja AUT. Ei kiinnostus ihan huipussaan ole, mutta iltamatseja olen yrittänyt seurailla. Kyllähän nuo "kap verdet" yms väriä kisoihin tuovat enemmän kuin esim. jotkut Itä-Euroopan poissaolijat. Tosin viime öinen Ecuador-Curacao kuulosti enemmänkin baarin coctailjuomalistalta kuin jalkapallon mm-kisoilta. Kunnolla kisat alkaa vasta kun pudotuspelivaiheeseen päästään.
 
Viimeksi muokattu:
Minusta on todella mielenkiintoista, että "prime time" Messi teki 2006 - 2018 -kisoissa yhteensä 6 maalia (2010 ei yhtään), mutta sen jälkeen maaleja on tullut jo 12, ja nämä kisat ovat vasta alussa. Samaan aikaan esim. Mbappe on tehnyt jo melko käsittämättömät 16 häkkiä vajaassa 3 MM-turnauksessa. Vertailun vuoksi Klose (16) ja Ronaldo (15) neljissä MM-kisoissa.
Joku perustavanlaatuinen muutos on tapahtunut, kun kisoissa mätetään maaleja kuin harkkapeleissä. Ennen pääsit tosi-legendojen joukkoon, jos teit n. 10 maalia MM-kisoissa. Kohta se raja on vähintään 20.
 
Viimeksi muokattu:
Minusta on todella mielenkiintoista, että "prime time" Messi teki 2006 - 2018 -kisoissa yhteensä 6 maalia (2010, 2018 ei yhtään), mutta sen jälkeen maaleja on tullut jo 12, ja nämä kisat ovat vasta alussa. Samaan aikaan esim. Mbappe on tehnyt jo melko käsittämättömät 16 häkkiä vajaassa 3 MM-turnauksessa. Vertailun vuoksi Klose (16) ja Ronaldo (15) neljissä MM-kisoissa.
Joku perustavanlaatuinen muutos on tapahtunut, kun kisoissa mätetään maaleja kuin harkkapeleissä. Ennen pääsit tosi-legendojen joukkoon, jos teit n. 10 maalia MM-kisoissa. Kohta se raja on 20.
Mbappe on tosiaan tehnyt 16 maalia 16 pelissä.
Se on aivan järkyttävän kova lukema. Riippuen uran pituudesta Mbappe voi yltää jopa 30+ maaliin.
 
Takaisin
Ylös