Mutta minkä takia mitään tutkimusta tarvitsee tehdä jos olet asettanut tavoitteen ja päässyt tavoitteeseen. Etkö sä silloin nimenomaan ole onnistunut siinä mitä olet yrittänyt?
Eri asia jos tässä oltaisiin jäämässä tavoitteesta parituhatta katsojaa. Silloin varmaankin tehtäisiin se selvitys miksi näin on tapahtunut.
Hyvä jos tavotteisiin päästään. Siltikin säännöllisillä ennakoivilla tutkimuksilla (asiakaskyselyillä) on aina paikkansa ja kertovat parhaimmillaan tarkkaakin faktaa mutun sijaan ja ennen kaikkea muutosta.
Ilves on somen edelläkävijä. Toivottavasti myös hyödyntää dataa parhaalla mahdollisella tavalla. Me hevijuuserit ei mainostuksesta välitetä, mutta markkina ja suuri massa määrittää tuloksen. Monipuolinen reagoiva ja aktiivinen markkinointi muun oheistoiminnan kanssa mahdollistaa voitollisen tuloksen myös vaikeina ajanjaksoina.
Epäilemättä on otettu ns. ilmaiset konstit käyttöön mm. pelaajien kouluihin jalkautumisen muodossa. Samoin some tuuttaa laadukasta materiaalia. Tästä kiitokset toimistolle.
Silti näkisin että lippuhinnoittelu on joltain osin epäonnistunut ja ei voi olla vaikuttamatta katsojamääriin. Dynaamisempaa hinnoittelua voisi ehkä kokeilla. Yläparven vajaa 30€ lienee monille korkea esim. saipa-peliin. Voisiko esim. Early-bird hinnoittelu toimia? 15-35€?