Ilveksen kokoonpano 2022-2023

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 304
Veikkaan et Saipaa vs. Annetaan huilia kärkiäijille..
Suomi, Ikonen ja Tikka saisivat kaikki levätä.
Onkohan Latvalan/Jokipakan/Lööfin kuorma minkälainen tällä hetkellä? Nyt sitten reilusti lepoa vaan kavereille.
SaiPan joukkueesta ei mahtuisi yksikään pelaaja meille, että Saipa nyt pitää voittaa vaikka C miehistöllä.
 

Reima#21

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
562
Suomi, Ikonen ja Tikka saisivat kaikki levätä.
Onkohan Latvalan/Jokipakan/Lööfin kuorma minkälainen tällä hetkellä? Nyt sitten reilusti lepoa vaan kavereille.
SaiPan joukkueesta ei mahtuisi yksikään pelaaja meille, että Saipa nyt pitää voittaa vaikka C miehistöllä.
Ja Ipa pääsee viä levänneenä peliin saipalla Hesan reissu ed. päivänä.
 

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Jokainen joka on joskus tosissaan pelannut joukkuepeliä ymmärtää hyvän hengen merkityksen.

Mikään joukkue liigassa ei saanut kovan tason vahvistusta. Pl Tappara sattumalta.

Joku syy sillekin on ettei ketään tullut rapakon takaa. Rajanaapurimme? En tiedä, mutta mihinkään ei tullut ketään.

Itse olen sitä mieltä, ettei hyvää joukkuehenkeä kannata vaarantaa arpa-ukoilla. Ylikylän ukoilla kyllä, mutta niitä ei pieni Suomi kiinnostanut.

Jossitella voi sillä olisiko jo hyvissä ajoin pitänyt reagoida Balun ja Tuulolan heikkoihin esityksiin. Toisaalta tietääkö kukaan varmaksi, että yritettiinkö? Ehkä yritettiin, mutta vain arpoja oli saatavilla tai ehkä luotettiin Eetun ja Balun edes jonkin verran parantavan, ja vähän nyt näkyykin jo valoa vaikkei se vielä mitään todista.

Koska kukaan ei oikeasti tiedä faktoja, edes tämän palstan varmimmat tietäjät, niin eiköhän nyt vaan luoteta ammattilaisiin. Pendo, Tillu ja Jalo ovat asemansa ansainneet ja heiltä kolmelta löytyy enemmän taitoa ja tietoa tähän tilanteeseen kuin meiltä oman elämämme kiekkoneroilta yhteensä.
 
Viimeksi muokattu:

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 295
Nyt kun ei enää ketään tule, niin on aika antaa Tillun suoriutumisesta arvio ennen pleijareita.

Puolustus ja sentterit on tosi hyvin hanskassa. Koskiranta oli nerokas haku Tillulta. Vahvalla pakistolla lähdettiin kauteen. Kirkonmiehen loukkiin reagoitiin ok Westerlundilla ja Moro oli hyvä syvyyshankinta, että avainpelaajat saavat kuntoutua rauhassa.

Kauteen lähdettiin mielestäni Liigan parhaalla veskarilla ja kehittyvällä nuorella. Hovisen tyylisen karvaperseen olisin kuitenkin kakkoseksi ehkä mieluumin ottanut kauden lopuksi. Kyllä varmaan jokatapauksessa mestaruushaaveet romuttuisi, jos Marek loukkaantuisi, mutta olisi silti varmempi pari kevääseen.

Laitureissa Tillu mokasi. Kauteen lähdettiin liian tasapaksulla ja leveällä materiaalilla ja kapealla kärjellä. Räty oli hyvä haku. Mielestäni 5 valmista hyvää laituria pitäisi olla ja sit sitä kehittyvää/ rouheeta kaveria loput. Ymmärrän, että CHL-pelien määrä mitoitettiin täytenä ja niin se tulee tulevaisuudessakin tehdä, mutta nyt oli liikaa saman kaliiberin kaveria. Kauden aikana joukkuetta olis pitänyt omasta mielestä vahvistaa yhdellä laadukkaalla laiturilla, mutta sitä ei löytynyt, vaikka lähellä oltiin lopussa esim. Rooban ja sen "P-Ameriikan ruottalaisen" kanssa. Reservi on nyt koko hyökkäyksen osalta kevyt, kun kaikkien ollessa terveenä meillä on vain 4 kaveria rotaatiossa (Kos/Bau/Ruokonen/Nyman).
Ikosen läpimurto ja Tuulolan floppi sulkee pois mun laskuissa toisensa
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 894
Nyt kun ei enää ketään tule, niin on aika antaa Tillun suoriutumisesta arvio ennen pleijareita.

Puolustus ja sentterit on tosi hyvin hanskassa. Koskiranta oli nerokas haku Tillulta. Vahvalla pakistolla lähdettiin kauteen. Kirkonmiehen loukkiin reagoitiin ok Westerlundilla ja Moro oli hyvä syvyyshankinta, että avainpelaajat saavat kuntoutua rauhassa.

Kauteen lähdettiin mielestäni Liigan parhaalla veskarilla ja kehittyvällä nuorella. Hovisen tyylisen karvaperseen olisin kuitenkin kakkoseksi ehkä mieluumin ottanut kauden lopuksi. Kyllä varmaan jokatapauksessa mestaruushaaveet romuttuisi, jos Marek loukkaantuisi, mutta olisi silti varmempi pari kevääseen.

Laitureissa Tillu mokasi. Kauteen lähdettiin liian tasapaksulla ja leveällä materiaalilla ja kapealla kärjellä. Räty oli hyvä haku. Mielestäni 5 valmista hyvää laituria pitäisi olla ja sit sitä kehittyvää/ rouheeta kaveria loput. Ymmärrän, että CHL-pelien määrä mitoitettiin täytenä ja niin se tulee tulevaisuudessakin tehdä, mutta nyt oli liikaa saman kaliiberin kaveria. Kauden aikana joukkuetta olis pitänyt omasta mielestä vahvistaa yhdellä laadukkaalla laiturilla, mutta sitä ei löytynyt, vaikka lähellä oltiin lopussa esim. Rooban ja sen "P-Ameriikan ruottalaisen" kanssa. Reservi on nyt koko hyökkäyksen osalta kevyt, kun kaikkien ollessa terveenä meillä on vain 4 kaveria rotaatiossa (Kos/Bau/Ruokonen/Nyman).
Ikosen läpimurto ja Tuulolan floppi sulkee pois mun laskuissa toisensa

Erittäin hyvin sanottu. Itse näen, että Moro on nimenomaan Czuczmanin paikko. Westerlund kiekollisena kaverina tulee olemaan Lancasterin, Jokipakan tai Lööfin paikko, jos joku putoaisi.

Laituriosastosta jäi aavistuksen kapeloksi. Yksi vaihtokauppa ajoissa tai ulkopuolelta parannettu painos Tuulolasta ajoissa olisi ollut sinetti. Laitureiden kärkiosaamisesta ei jää kiinni, eikä senttereistä. Laitureissa ei kuitenkaan ole liikaa vaihtoehtoja tai reserviä. Sentteriosasto on jopa harvinaisen monipuolinen ja kokenut.

Parempi jengi meillä on kuin viime kaudella.
 

OTP

Luottopelaaja
Viestejä
2 914
Suomi - Tikka - Ikonen
Haapala - Kontiola - Räty
Päkkilä - Sebök - Nyman
Virtanen - Koskiranta - Tuulola

Parikka - Lancaster
Masin - Latvala
Jokipakka - Moro
Lööf

Langhamer
Malek

Eiköhän se siinä ole jos kaikki kunnossa.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 304
Suomi - Tikka - Ikonen
Haapala - Kontiola - Räty
Päkkilä - Sebök - Nyman
Virtanen - Koskiranta - Tuulola

Parikka - Lancaster
Masin - Latvala
Jokipakka - Moro
Lööf

Langhamer
Malek

Eiköhän se siinä ole jos kaikki kunnossa.
Jätetäänkö me 25 pisteen Mäntykivi pois kokoonpanosta ihan kokonaan?
Kyllä mää nään Mäntykivelle paikan esimerkiksi ennen Virtasta.
 

Riksu

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
14 104
Ilveksen nimeämät nuoret pelaajat:


Aho Karri6.9.2002Ilves Hockey Oy
Bau Samu20.4.2004Ilves Hockey Oy
Heinonen Otto10.1.2004Ilves Hockey Oy
Korhonen Joona14.2.2003Ilves Hockey Oy
Kos Jakub30.5.2023Ilves Hockey Oy 30.4.2023 (CZE)
Järventie Emil4.4.2005Liiga-SaiPa 30.4.2023 (Ilves Hockey Oy)
Soini Sebastian10.6.2006Ilves Hockey Oy


"Säännöt

1)
Kun kenttäpelaaja tai maalivahti siirtyy Liigan, Mestiksen ja U20 SM-sarjan välillä, saa hän edustaa uutta seuraa seuraavana päivänä edellisestä pelaamastaan ottelusta.

2) Liiga-seura voi nimetä 5 kpl vv. U19-U21-ikäisiä pelaajia (myös maalivahdit), jotka voivat siirtyä myös 15.2. jälkeen seurojen välillä vapaasti Mestiksen runkosarjan loppuun saakka. Mestiksen runkosarjan päätyttyä pelaajat voivat jatkaa Mestiksen pudotuspeleissä (ei Mestiksen ja Suomi-sarjan välisissä karsinnoissa) tai palata Liiga-seuraan. Mikäli pelaaja jää Mestis-seuraan, voi pelaaja siirtyä kerran Mestiksen pudotuspelien aikana Mestis-seurasta Liiga-seuraan muttei takaisin.

SEKÄ

4 kpl (3 kenttäpelaajaa + 1 maalivahti) U18-ikäisiä tai nuorempia pelaajia, jotka voivat siirtyä myös 15.2. jälkeen seurojen välillä vapaasti Mestiksen pudotuspelien loppuun saakka, mutta eivät voi osallistua Mestiksen ja Suomi-sarjan välisiin karsintoihin.

3) Liiga-seuraan sopimussuhteessa olevat, eikä nuorten pelaajien listalla olevat maalivahdit saavat liikkua Liiga-seuran ja Mestis-seuran välillä vapaasti Mestiksen runkosarjan loppuun saakka, kuitenkin niin että 15.2. jälkeen vain yhteen Mestis-seuraan ja takaisin. Runkosarjan päätyttyä maalivahti joko palaa Liiga-seuraan tai jatkaa Mestis-seurassa. Mestiksen pudotuspelien aikana maalivahti voi siirtyä kerran Mestis-seurasta Liiga-seuraan muttei takaisin. Mestiksen ja Suomi-sarjan välisissä karsinnoissa ei voi pelata.

4) U22-ikäiset ja sitä vanhemmat Liiga-sopimuksen alaiset lainapelaajat voivat siirtyä kerran siirtorajan jälkeen kauden loppuun saakka Mestis-seurasta Liiga-seuraan ilman paluuoikeutta.

5) Nämä säännöt ovat voimassa kaudet 2022-2023, 2023-2024 ja 2024-2025. Osapuolet tarkastelevat niiden toteutumista kausittain sekä tekevät tarvittaessa muutoksia sääntöihin kausien väleissä."



 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Eli yhtään mitään ei opittu viime kaudesta. Käsittämätöntä.

Meillä on nyt puolustus kunnossa sekä senttereitä riittävästi. Peli toimii ja taktista osaamista löytyy valmennuksesta. Maaleja tehdään edelleen hyvällä tahdilla, mutta omiin lipsuu paljon vähemmän. Kärkiketjut alkaa olla kohdillaan, mutta eri variaatiotkin niissä toimii. Viimeaikoina kaikki ketjut alkaneet esittää toimimisen merkkejä, eikä olla terävimmän kärjen varassa. Muutamalla pelaajalla edelleen varaa nostaa tasoaan reippaasti, poffeissa luulisi viimeistään olevan motivaation kunnossa ja työhaalarit niskassa myös näillä herroilla.

Huonosti menee, mitään ei olla opittu mistään.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Siis ykköskorin hyökkääjä olisi ollut se lääkärin määräys.

Silti ollaan ihan hyvissä asemissa mielestäni.

Sivuhuomio. Lukko ei muuten sitten koko kaudella saanut homattua sitä sentteriä tai kakkosmaalivahtia.

Lukikohan Liigan UTJ:t ennen kauden alkua tilanteen vähän väärin ja kuvittelivat, että KHL:n kuolemisen jälkeen niitä tähtipelaajia olisi vilissyt enemmänkin vapaana.
Siltä toi pikkuisen omaan silmään nyt jälkiviisaana vaikuttaa.

Kyllähän niitä varmaan vilisi, mutta rahaliigat nosti yleisen hintatason niin korkealle ettei Suomen Liigassa niihin kirkkaimpiin tähtin ollut varaa. Mm. Tapparahan nappasi pari arpaa (ruotsinveljekset) ja näytti voittaneen ainakin keskitason potin, mutta katotaan nekin nyt loppuun asti että onko runkosarjassa vaan suonenveto vai jatkuuto tosipeleissä sama meno.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 741
Meillä on nyt puolustus kunnossa sekä senttereitä riittävästi. Peli toimii ja taktista osaamista löytyy valmennuksesta. Maaleja tehdään edelleen hyvällä tahdilla, mutta omiin lipsuu paljon vähemmän. Kärkiketjut alkaa olla kohdillaan, mutta eri variaatiotkin niissä toimii. Viimeaikoina kaikki ketjut alkaneet esittää toimimisen merkkejä, eikä olla terävimmän kärjen varassa. Muutamalla pelaajalla edelleen varaa nostaa tasoaan reippaasti, poffeissa luulisi viimeistään olevan motivaation kunnossa ja työhaalarit niskassa myös näillä herroilla.

Huonosti menee, mitään ei olla opittu mistään.
Ja hienosti se pointti ohi.
 

STB-41

Rivipelaaja
Viestejä
27
Etsikö Lukko toista maalivahtia kuitenkaan?
Mielestäni Lukolla on tuossa iso riski, vaikka koodinimi Z on pelannut "kaikki ottelut". Kyllä se kakkosen olisi varmuuden vuoksi tarvinnut. Ja myös Iiäfkoo jäi tuossa vähän vajaaksi, vaikka sielläkin ent. Ilves-laina Taponen on hyvin pelannut.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Ja hienosti se pointti ohi.

Viime kauden/kausien virheistä oppimisessa kai se pointti oli? Suurimmat paikot tehty tälle kaudelle. Tietty jos puoleen joukkueeseen iskee taas koronat ja muut maailmansodat, niin sitten ollaan taas ongelmissa, mutta sitä vastaan pelaajabudjetti olisi pitönyt tuplata. Ja sama sitten koskisi kaikkia joukkueita.
 

vivalavili

Luottopelaaja
Viestejä
1 373
Nyt kun ei enää ketään tule, niin on aika antaa Tillun suoriutumisesta arvio ennen pleijareita.

Puolustus ja sentterit on tosi hyvin hanskassa. Koskiranta oli nerokas haku Tillulta. Vahvalla pakistolla lähdettiin kauteen. Kirkonmiehen loukkiin reagoitiin ok Westerlundilla ja Moro oli hyvä syvyyshankinta, että avainpelaajat saavat kuntoutua rauhassa.

Kauteen lähdettiin mielestäni Liigan parhaalla veskarilla ja kehittyvällä nuorella. Hovisen tyylisen karvaperseen olisin kuitenkin kakkoseksi ehkä mieluumin ottanut kauden lopuksi. Kyllä varmaan jokatapauksessa mestaruushaaveet romuttuisi, jos Marek loukkaantuisi, mutta olisi silti varmempi pari kevääseen.

Laitureissa Tillu mokasi. Kauteen lähdettiin liian tasapaksulla ja leveällä materiaalilla ja kapealla kärjellä. Räty oli hyvä haku. Mielestäni 5 valmista hyvää laituria pitäisi olla ja sit sitä kehittyvää/ rouheeta kaveria loput. Ymmärrän, että CHL-pelien määrä mitoitettiin täytenä ja niin se tulee tulevaisuudessakin tehdä, mutta nyt oli liikaa saman kaliiberin kaveria. Kauden aikana joukkuetta olis pitänyt omasta mielestä vahvistaa yhdellä laadukkaalla laiturilla, mutta sitä ei löytynyt, vaikka lähellä oltiin lopussa esim. Rooban ja sen "P-Ameriikan ruottalaisen" kanssa. Reservi on nyt koko hyökkäyksen osalta kevyt, kun kaikkien ollessa terveenä meillä on vain 4 kaveria rotaatiossa (Kos/Bau/Ruokonen/Nyman).
Ikosen läpimurto ja Tuulolan floppi sulkee pois mun laskuissa toisensa

Boldattuihin:

Vähän vertailua kauden mittaan Malekin ja kauden aikana liigan sisällä tai liigaan liikkuneiden maalivahtien välillä:

Malek: 18o, 2,31, 90,4%
Hovinen: 20o, 2,64, 89,3%
Kaarlehto: 12o, 2,31, 91,8% Jukureissa ja 13o, 2,49, 91,3% Kärpissä
Westerholm: 42o, 3,14, 88,8% (Toki kaikki ottelut Saipassa)

Käytännössä näistä kolmesta olisi pitänyt valita mahdollinen Malekin ohittaja. Kaarlehto lisäksi ainakin lähti Kärppiin pidemmän suunnitelman turvin ja sitä myöten myös siirtorajalla poistui kun tuota pidempää suunitelmaa ei ollutkaan tarjolla. Samanlainen tilanne olisi ollut myös Ilveksessä, joten hänetkin voitaisiin unohtaa spekulaatioista. Mielestäni siis ihan oikeutettu päätös pitää kakkosena oma nuori pelaaja, joka pystyy tilastoilla vastaamaan kaikkien Liigaan siirtyneiden vaihtoehtojen antiin.

Laitureissa Ilveksellä on todella hyvä tilanne jälleen kerran. Ykkös- ja kakkoskenttiin löytyy jokaiselle paikalle mahdollinen 40 pisteen pelaaja, Haapala - Suomi ja Räty - Ikonen. Näistä Ikonen ja Haapala olisivat täyden kauden vauhdissa yli 50 pisteen pelaajia. Lisäksi tukemaan alemmista kentistä löytyy erityisesti Mäntykiveä ja Nymania, jotka molemmat ovat n. 30 pisteen vauhdissa täysillä kausilla mitattuna. On siis selvää, että hyökkäyksen kärjestä ei todellisuudessa puutu mitään, vaan se on täysin vertailukelpoinen käytännössä kaikkien muidenkin kärkijoukkueiden hyökkäyksiin, vaikka nimet eivät olekaan Teemu Turusta tai Anton Levtchiä.

Eipä tässä siis ole syytä heittää kirvestä kaivoon ja syytellä Tillua tai jo Ilveksessä pelaavia kuinka mestaruushaaveet heitettiin roskiin jo ennen pudotuspelien alkamista.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 530
Suomi - Tikka - Ikonen
Haapala - Kontiola - Räty
Päkkilä - Sebök - Nyman
Virtanen - Koskiranta - Tuulola

Parikka - Lancaster
Masin - Latvala
Jokipakka - Moro
Lööf

Langhamer
Malek

Eiköhän se siinä ole jos kaikki kunnossa.
Toi ykkönen oli ihan sontaa viime pelissä. Suomi ja Tikka ei toimi yhdessä. Mäntykivi ollut loistava viime peleissä ja pysyyy ratkomaan pelejä.

Ja toiseen aiheeseen, en edes tajua tätä jäätävää huolta nimenomaan hyökkäyksestä? Onhan ne hyökkääjät normi jantterin silmään aina pikkaisen ”jännittävämpiä” hankintoja, mutta todellisuudessa yksi laituri ei olisi tuota kelkkaa hirveästi muuttanut. Puolustamalla voitetaan mestaruuksia ja jos siellä ei riitä niin ei riitä yhtään mihinkään. Se on osa-alue numero 1 sentterien ohessa.

Hyökkäyksessä on se, että jos jollain on ohi-ilta niin toiset voi nousta esiin. Pakistossa kellään ei voi olla ohi-iltaa tai se kostautuu heti. Kaikki muistaa Airolan maagisen pelin.
 
Viimeksi muokattu:

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 741
Viime kauden/kausien virheistä oppimisessa kai se pointti oli? Suurimmat paikot tehty tälle kaudelle. Tietty jos puoleen joukkueeseen iskee taas koronat ja muut maailmansodat, niin sitten ollaan taas ongelmissa, mutta sitä vastaan pelaajabudjetti olisi pitönyt tuplata. Ja sama sitten koskisi kaikkia joukkueita.
Mä en jaksa/halua lähteä tähän vääntöön taas. Olen vahvasti eri mieltä siitä että olisi virheistä opittu mitä tulee viime kauden pleijareihin. Tämä on minun mielipide eikä se nyt siitä muutu vaikka kuinka väännettäisiin.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 530
Mä en jaksa/halua lähteä tähän vääntöön taas. Olen vahvasti eri mieltä siitä että olisi virheistä opittu mitä tulee viime kauden pleijareihin. Tämä on minun mielipide eikä se nyt siitä muutu vaikka kuinka väännettäisiin.
Viime kauden ratkaisupeleissä oli Juuso pulli top 6 puolustaja, se paketoi kaiken oleellisen.
 
Ylös