Ilveksen ottelutapahtuma ja yleisömäärät

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tim Calahan
  • Alkaa Alkaa

Ilveksen yleisökeskiarvo Tammelassa liigakaudella -25?

  • <2000

  • 2000-3000

  • 3000-4000

  • 4000-5000

  • 5000-6000

  • 6000-7000

  • 7000-8000

  • >8000


Results are only viewable after voting.
Jääkiekkopuolen markkinoinnin stagmaattisuus on levinnyt jalkapalloonkin, ei tietenkään ihme kun samat tekijät. Hypen luominen on nykyisellä kaartilla ollut heikkoa, ja etenkin some-markkinointia tehdään tavalla, jossa ammattikorkeakoulun yrittäjyys-linjalta opittu minimivaatimuksen some-strategia paistaa läpi. Eikä sitä paljoa peitellä sisällöllä, jonka tuottamiseen vaadittaisiin luovuutta.
 
Yksi yleisön houkuttelu tapahan tietenkin olisi julkaista huhutun Kilon sopimus pelissä. Saa käyttää!!!
 
Itsekään en usko, että aiemmat lippukampanjat tässä suurin syy olisivat. Ottelu tulee vain sen verran nopeasti tappiollisen Shakhtar-otteluparin jälkeen, että tarvisi kunnon markkinointia herättämään suuren yleisön mielenkiinnon. Täysin eri tilanne kuin viime vuonna Austria-otteluparin jälkeen, jolloin Djurgården-ottelu myi suoraan loppuun.

Mutta tässä tilanteessa tarvisi tosiaan kunnon markkinointia, että ensinnäkin ottelun olemassaolo edes tiedetään, ja toiseksi herättäisi kiinnostuksen otteluun tappiollisen otteluparin jälkeen. Tässä on epäonnistuttu.
Juu, tuskin on lippukampanjoiden syy tämä. Sitä paitsi, nekin on ollu tällä kaudella ihan paikallaan tietyissä peleissä ja ottelupäivien muutokset huomioiden. Ei niistä silti mitään jatkuvaa käytäntöä saa tulla, pidetään ne mieluummin poikkeuksina kuin sääntönä.

Mutta tulevaan europeliin liittyen niin kävi kyllä mielessä, että jos on vähän satunnaisempi futiksen seuraaja eikä internetin keskustelufoorumeita selaile tms. niin monellekohan jäi tappiollisen Shakhtar-otteluparin jälkeen se käsitys, että europelit olivat tältä kesältä sitten siinä?

Tämänkin puolesta olisi pitänyt tehdä huomattavasti enemmän töitä, etukäteen valistamista eurokilpailujen menosta, matka jatkuu tappiolla EL -> ECL, "uusi mahdollisuus". Mitään ei saisi ottaa oletuksena.
 
Jääkiekkopuolen markkinoinnin stagmaattisuus on levinnyt jalkapalloonkin, ei tietenkään ihme kun samat tekijät. Hypen luominen on nykyisellä kaartilla ollut heikkoa, ja etenkin some-markkinointia tehdään tavalla, jossa ammattikorkeakoulun yrittäjyys-linjalta opittu minimivaatimuksen some-strategia paistaa läpi. Eikä sitä paljoa peitellä sisällöllä, jonka tuottamiseen vaadittaisiin luovuutta.
Ehkä Jalkapallon puolelle olis kannattanut palkata uuden urheilujohtajan lisäksi uus markkinointijohtaja? Ja kannattaisi edelleen.

Eihän Tillunkaan vastuulle jätetty Jalkapallon urheilupuolta. Miks markkinointi olis eri?
 
Ehkä Jalkapallon puolelle olis kannattanut palkata uuden urheilujohtajan lisäksi uus markkinointijohtaja? Ja kannattaisi edelleen.

Eihän Tillunkaan vastuulle jätetty Jalkapallon urheilupuolta. Miks markkinointi olis eri?
Urheilujohto on kuitenkin kahden eri lajin välillä on kuitenkin hieman eri kun markkinointi. Ei sillä, etteikö tuonne olisi hyvä jotain uutta verta saada.
 
Urheilujohto on kuitenkin kahden eri lajin välillä on kuitenkin hieman eri kun markkinointi. Ei sillä, etteikö tuonne olisi hyvä jotain uutta verta saada.
Joo no se oli kärjistys totta kai, mutta uus tyyppi tois uutta energiaa ja haluais/pääsis/joutuis näyttään osaamisensa.
 
Olen myös ehdottomasti sen takana, että markkinointiTakkula pitäisi saada ja tämän taakse osaava ja tarpeeksi laaja tiimi, ei pelkkiä kiekon jannuja. Uskon silti, että myynti voi olla vielä kovaa. Viime kauden fomoa ei enää ole ja jengi hankkii liput viime tingassa, koska niitä on nyt koko kauden ollut saatavilla pillin vihellykseen asti.
 
Ei tässä itsekään tyytyväinen ole tuohon markkinointiin. Itse kun stadionin läheisyydessä kävelen päivittäin on onneksi nähnyt mainoksia valotaululla, mutta eihän tuon mainoksen näe kuin promille tamperelaisista, jos sitäkään.

Täällä on nyt puhuttu, että toimiston pitäisi lukea tätä foorumia ja futisforumia. Olettehan myös laittaneet viestiä ihan suoraan Ilveksen toimistolle? Ainakin jonkun näistä henkilöistä pitäisi vastata sähköpostiin ottelumarkkinoinnista:

Risto Niklas-Salminen
Toimitusjohtaja
risto.niklas-salminen@ilvesfootball.com

Max Kaurala
Myynti- ja tapahtumakoordinaattori
max.kaurala@ilvesfootball.com

Henna Rajamäki
Markkinointi ja viestintäjohtaja
henna.rajamaki@ilves.com

Mikko Lietjärvi
Viestintä, tapahtumavastaava
mikko.lietjarvi@ilvesfootball.com

Henri Honkala
Graafikko/sosiaalinen media
henri.honkala@ilves.com

Lasse Fihl
Tapahtumapäällikkö
lasse.fihl@ilves.com

Olisi tuohon voinut laittaa myynnin puolelta jokaisen henkilön, mutta jonkun näistä on ainakin oltava töissä. Jos sieltä jokaiselta pamahtaa automaattinen poissaoloviesti lomien vuoksi, niin vituiksi on vedetty.
 
Heinäkuun puoliväli on myynnin kannalta hankala, kun kalenteri on täynnä kilpailevia tapahtumia ja ihmiset mökkeilevät ym.

En itsekään pääse torstain peliin, kun on perheen aiemmin lukkoon lyöty reissu.
 
On myös huomattavasti enemmän ihmisiä vapaalla.
Juuri sen vuoksi peleihin lähteminen on haastavampaa. Normaalina arkipäivänä on helppo lähteä peliin, kun on valmiiksi kotona ja menoja ei välttämättä ole niin paljoa. Lomalla taas on taas kaiken maailman ulkomaanmatkoja, mökkireissuja, sukulointia ja muita kissanristiäisiä, että ihan jokaiseen peliin ei ehdi.
 
Juuri sen vuoksi peleihin lähteminen on haastavampaa. Normaalina arkipäivänä on helppo lähteä peliin, kun on valmiiksi kotona ja menoja ei välttämättä ole niin paljoa. Lomalla taas on taas kaiken maailman ulkomaanmatkoja, mökkireissuja, sukulointia ja muita kissanristiäisiä, että ihan jokaiseen peliin ei ehdi.
No höpöhöpö. Järjestely kysymys tällainen. Nämä pelit ovat olleet jo aika kauan tiedossa.
 
Juuri sen vuoksi peleihin lähteminen on haastavampaa. Normaalina arkipäivänä on helppo lähteä peliin, kun on valmiiksi kotona ja menoja ei välttämättä ole niin paljoa. Lomalla taas on taas kaiken maailman ulkomaanmatkoja, mökkireissuja, sukulointia ja muita kissanristiäisiä, että ihan jokaiseen peliin ei ehdi.
Pointtini meni sinulta täysin ohi. Henkilö, jolle vastasin nosti tuon pointin jo esiin, kun taas minä huomautin, että ihmisiä on ylipäätään enemmän vapaalla, joten ei ole ainoastaan tarjonta, joka joustaa lomasesonkina, vaan myös kysyntä. Jouston suhteesta voi toki kinastella.
 
Päivämäärät on olleet tälle kierrokselle tiedossa ja lukittuina jo jonkun puoli vuotta. Eka kierros tuli yllätyksenä, tää ei.
Jos Ilves olisi voittanut Shaktarin niin se ei olisi pelannut 24.7. Tammelassa. Koti- ja vieraspelit eivät myöskään ole lukossa 6kk ennen, vaan päivät voivat vaihtua päikseen seurojen yhteisellä sopimuksella.
 
Jos Ilves olisi voittanut Shaktarin niin se ei olisi pelannut 24.7. Tammelassa. Koti- ja vieraspelit eivät myöskään ole lukossa 6kk ennen, vaan päivät voivat vaihtua päikseen seurojen yhteisellä sopimuksella.
No tietysti noin päin, mutta kyllä mulla on jo 6kk lukenut Ilveksen europeli kalenterissa.
 
No tietysti noin päin, mutta kyllä mulla on jo 6kk lukenut Ilveksen europeli kalenterissa.
Niin on minullakin ollut jo pitkään kalenterissa, mutta tuularilla tuskin on. Ihmiset ovat mökeillä, lomareissuissa ynnä muissa menoissa eikä Ilveksen peli heille välttämättä ole siellä prioriteettilistalla korkeimmalla, jos ylipäätänsä ovat tietoisia pelistä (tässä tullaankin taas siihen markkinointiin).

Iso osa Ilveksenkin yleisöstä on sitä ns. satunnaiskävijää, joilla ei ole kaikki matseja ympyröitynä kalenterissa.
 
Takaisin
Ylös