Timo Koskela - Ilveksen urheilujohtaja

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 522
Ison äärellä ollaan. Talous sakkaa yleisesti Suomessa, ja se ei voi olla näkymättä katsojamäärissä.

Nyt tarvitaan fiksua markkinointia ja laatikkoon raikas, energinen Ilves.

Ùusi Areena uutuuden viehätyksineen on nähty. Paikalla toki ikifanit. Ilves(kin) tarvitsee katsojia lehtereille ja aitioihin.

Tämän kauden mahalasku täytyy markkinoida ammattitaitoisesti uuteen hypeen ja laaja kannattajakunta joukkueen tueksi.
Odotan railakasta markkinointia heti kauden alkuun CHL:tä lähtien ja positiivista ilmapiiriä pelaajista,valmentajista,seurajohdosta ,faneihin asti.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 764
Ole rehellinen, olisitko sinä jättänyt Pennasen palkkaamatta lokakuussa 2022?
Itse en ylipäätään ymmärrä näitä useasti palstalla käytettyä ”olisitko itse jättänyt hankkimatta/palkkaamatta” heittoja.

Oletan että utj osaa tehdä , tai ainakin olisi suotavaa, ammattitaitoisemmin ja perehtyneemmin pelaaja/ koutsi hankinnat kuin yksikään palstalla.
Heikolla kantimilla ollaan jos tieto taito koskelalla on samalla tasolla palstan kanssa.

On aivan sama olisinko itse ottanut tai jättänyt ottamatta. Pääasia että utj osaa tehdä sen oikean ratkaisun.

Naapurilla monta pelaajaa jotka tuskin moni olisi meille ottanut?
Vai olisitko itse ottanut sompin?… keskisen?… konnan?… jne.

Pennanen nimenä hyvä, isossa kuvassa oli fiasko.
Tuossa mielestäni juuri se missä palsta näkemyksen ja koskelan eron pitäisi näkyä.
 

Kyyberi

Luottopelaaja
Viestejä
1 618
Itse en ylipäätään ymmärrä näitä useasti palstalla käytettyä ”olisitko itse jättänyt hankkimatta/palkkaamatta” heittoja.

Oletan että utj osaa tehdä , tai ainakin olisi suotavaa, ammattitaitoisemmin ja perehtyneemmin pelaaja/ koutsi hankinnat kuin yksikään palstalla.
Heikolla kantimilla ollaan jos tieto taito koskelalla on samalla tasolla palstan kanssa.

On aivan sama olisinko itse ottanut tai jättänyt ottamatta. Pääasia että utj osaa tehdä sen oikean ratkaisun.

Naapurilla monta pelaajaa jotka tuskin moni olisi meille ottanut?
Vai olisitko itse ottanut sompin?… keskisen?… konnan?… jne.

Pennanen nimenä hyvä, isossa kuvassa oli fiasko.
Tuossa mielestäni juuri se missä palsta näkemyksen ja koskelan eron pitäisi näkyä.
Totta.
 

Babbel

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
614
Kalpan voittamiseen kyllä oli, mutta finaalin voittamiseen ei sitten lähellekään. Se täytyy olla tulevinakin vuosina Ilveksen tavoite eikä mikään Kalpa-sarja.
No sellainen ennustaja en osaa olla, että voisin sanoa oltaisko parhaimmillamme pärjätty finaaleissa.

Tänä vuonna se Kalpa nyt sattui olemaan ensimmäinen askel. Johon jo kaaduttiin.

Jokainen sarja on omansa. Niin oli tämän kauden mestarillakin. Tepsihän tässä sitten moraaliset hopeat ansaitsisi koska Tapparan koviten haastoi.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 764
Paljonko tätä "santapaperia" pitää olla että alkaa maistumaan? Bryggman, Björkqvist, Suomi, Könönen, Borg(?) ei ilmeisesti vielä riitä.

Luulempa että kohta vaihtuu laulu siihen suuntaan että pitäisi olla sellasia kun "Savinainen" ja mikään muu ei kelpaa.
Björkqvist, borg, könönen santapaperia??
No niinhän se oli alvarezin kohdallakin.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 037
Itse en ylipäätään ymmärrä näitä useasti palstalla käytettyä ”olisitko itse jättänyt hankkimatta/palkkaamatta” heittoja.

Oletan että utj osaa tehdä , tai ainakin olisi suotavaa, ammattitaitoisemmin ja perehtyneemmin pelaaja/ koutsi hankinnat kuin yksikään palstalla.
Heikolla kantimilla ollaan jos tieto taito koskelalla on samalla tasolla palstan kanssa.

On aivan sama olisinko itse ottanut tai jättänyt ottamatta. Pääasia että utj osaa tehdä sen oikean ratkaisun.

Naapurilla monta pelaajaa jotka tuskin moni olisi meille ottanut?
Vai olisitko itse ottanut sompin?… keskisen?… konnan?… jne.

Pennanen nimenä hyvä, isossa kuvassa oli fiasko.
Tuossa mielestäni juuri se missä palsta näkemyksen ja koskelan eron pitäisi näkyä.
Oli taas niin älytön kirjoitus. Sillä hetkellä, kun Ilves teki Pendon kanssa sopimuksen (oli luultavasti ennen Myrrän potkuja. Ne vain aikaistivat sopimuksen alkua) kaikki Suomen UTJ:t olisivat ottaneet seuraavaksi kaudeksi Pendon valmentajaksi, jos oman valmentajan sopimus olisi ollut katkolla. Paljon kehuttu Tappara oli myös ainakin huhujen mukaan Pennasen perässä ja luultavasti Pendo olisi valinnut Tapparan mikäli he olisivat suostuneet maajoukkuepykälään. Myös Suomen maajoukkue valitsi Pennasen, vaikka käytännössä saavat valita ihan kenet tahansa suomalaisen valmentajan.

Myös sinä olisit ottanut Pennasen Myrrän sopimuksen jälkeen, koska olet kirjoittanut, että Tappara vie Tillua 100-0 ja hankkii valmentajien ykkösnimen, kun luulit Pennasen menevän Tapparaan.

Aivan samalla lailla uskon 99% Suomen UTJ:sta valitsevan Hölön tällä hetkellä, mutta niin vain se Ilveksessä on. Sitä en tiedä onko Pendon tai Hölön palkkaus kuinka paljon Tillun ansiota/syytä, koska hallituksella se lopullinen valta on. Jos hallituksella on selkeä käsitys kenet haluavat valmentajaksi, niin siinnä ei ole UTJ:lla muuta vaihtoehtoa kuin taipua tai saa potkut.

Voi hyvin olla, että Hölö flobbaa Ilveksessä, mutta en silti siinnä tapauksessa syyttäisi Hölön palkannutta henkilöä. Lähellä taisi olla tämän kauden alussa Hölön potkut. Oli kriisipalaveria ja taisi olla ongelmia pelaajien kanssa.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 037
Paljonko tätä "santapaperia" pitää olla että alkaa maistumaan? Bryggman, Björkqvist, Suomi, Könönen, Borg(?) ei ilmeisesti vielä riitä.

Luulempa että kohta vaihtuu laulu siihen suuntaan että pitäisi olla sellasia kun "Savinainen" ja mikään muu ei kelpaa.
Toi määrä riittäisi, mutta kärppäläisten kommentit Björkqvististä ei anna kovin hyvää kuvaa. Jos santapaperiosaton pelaajaa sanotaan pehmeäksi, niin ei sillä mitään tee. Kokoa ja lihaksia on, mutta jos niitä ei osaa käyttää tai luonne on liian kiltti, niin ei paljon hyötyä pelaajasta ole. Könönen on kanssa vähän kysymysmerkki. Potentiaalia on ihan liigan kärkipäähän tuossa roolissa, mutta esitykset tällä kaudella olivat kaukana parhaasta. Borg taitaa olla vähän kysymysmerkki kaikille, mutta jos on lähelläkään Tikan tasoa, niin noiden kaikkien onnistuessa hyökkäyspäässä on tarpeeksi santapaperia. Puolustuspäässä Latvala ja Parikka hoitaa santapaperiosaston.
 

Paatelainen

Luottopelaaja
Viestejä
1 947
No eiköhän me siitä lähdetä ettei Könöstä ja Björkqvistiä ole Ilveksen toimesta ajateltu mihinkään rotaatio-osastoon.

Niin, viime kauden näytöillä nämä kaksi eivät tuo pätkääkään santapaperia rosteriin. Nyt alleviivasit sen tärkeimmän itsekin. Ilves on on oikeasti resursseiltaan jo siinä asemassa, että meillekin pitäisi tuohon rosteriin jo löytää niitä valmiita palasia, eikä uskoa tuohon samaan lapsenuskoon mihin jouduimme muutamia vuosia sitten turvautumaan (että pelaajat muuttuvat Ilveksessä tai nuoret kehittyvät valtavasti kesän aikana). Viime kaudella Könönen ei mahtunut Ilveksen pelaavaan kokoonpanoon ja jääkaappipakastin Björkqvist ei pystynyt hyödyntämään raamejaan mitenkään kaukalossa. Onhan se toki mahdollista, että molempien kohdalla tapahtuu nyt se iso muutos.

Bryggman on tämän roolin kaveri varmasti, toivottavasti tulee Ilvekseen, noiden kahden varaan ei kauheasti voi laskea.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 333
Toi määrä riittäisi, mutta kärppäläisten kommentit Björkqvististä ei anna kovin hyvää kuvaa. Jos santapaperiosaton pelaajaa sanotaan pehmeäksi, niin ei sillä mitään tee. Kokoa ja lihaksia on, mutta jos niitä ei osaa käyttää tai luonne on liian kiltti, niin ei paljon hyötyä pelaajasta ole. Könönen on kanssa vähän kysymysmerkki. Potentiaalia on ihan liigan kärkipäähän tuossa roolissa, mutta esitykset tällä kaudella olivat kaukana parhaasta. Borg taitaa olla vähän kysymysmerkki kaikille, mutta jos on lähelläkään Tikan tasoa, niin noiden kaikkien onnistuessa hyökkäyspäässä on tarpeeksi santapaperia. Puolustuspäässä Latvala ja Parikka hoitaa santapaperiosaston.
Hieno lähtötilanne kun käytännössä taas meidän nelosketju on enemmän tai vähemmän kysymysmerkkiä täynnä.

Jos hallituksella on selkeä käsitys kenet haluavat valmentajaksi, niin siinnä ei ole UTJ:lla muuta vaihtoehtoa kuin taipua tai saa potkut.
Tätä ei kyllä saisi tapahtua missään. Että hallitus sanelee kuka on valmentaja, mikä virka on silloin UTJ:lla? Hallitus toki hyväksyy UTJ:n ehdotuksen tai ei, mutta toivottavasti Ilveksessä ei koskaan mennä siihen että hallitus sanelee jotain ehtoja. Silloin tilanne on niin kuin IFK:ssa missä Salmelainen oli sätkynukkena, noh maksoi siitä nyt työpaikallaan.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 037
Eikä se pelkästään tarvitse olla karvaperseitä täynnä joukkue pärjätäkseen. Pelaajilla pitää olla luonnetta. Naapurin Puhakka on tästä hyvä esimerkki. Näyttää ainakin helkkarin pieneltä ja hintelältä, mutta ei se menoa tunnu haittaavan pudotuspeleissä. Niissä tuntuu aina pärjäävän. Tapparalla on muutenkin ihmeellinen taito saada pelaajien heikkoudet peitettyä. Siellä oli aika paljon näitä hinteliä, laiskoja tai hitaita pelaajia, mutta niiden heikkoudet eivät näkyneet, vaan pääsivät käyttämään vahvuuksiaan. Ilveksessä kun on joku pienepi pelaaja, niin se joutuu heti jotain karvapersettä vastaan painimaan. Tai hitaammat pelaajat on nopeiden pujottelukeppeinä. Tai laiskojen pelaajien miehet on vapaana.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 037
Hieno lähtötilanne kun käytännössä taas meidän nelosketju on enemmän tai vähemmän kysymysmerkkiä täynnä.


Tätä ei kyllä saisi tapahtua missään. Että hallitus sanelee kuka on valmentaja, mikä virka on silloin UTJ:lla? Hallitus toki hyväksyy UTJ:n ehdotuksen tai ei, mutta toivottavasti Ilveksessä ei koskaan mennä siihen että hallitus sanelee jotain ehtoja. Silloin tilanne on niin kuin IFK:ssa missä Salmelainen oli sätkynukkena, noh maksoi siitä nyt työpaikallaan.
Juu se vähän huolestuttaa. Ei ole tuollaisia varmoja kortteja tyyliin Rauhala, Liedes ja Puhakka.

Samaa mieltä, mutta kyllä aika varma olen, että hallituksen halutessa Hölön, niin se Hölö valitaan vaikka Tillu ehdottaisi vain Myrrää, Pietilää ja Jortikkaa.
 

Paatelainen

Luottopelaaja
Viestejä
1 947
Ison äärellä ollaan. Talous sakkaa yleisesti Suomessa, ja se ei voi olla näkymättä katsojamäärissä.

Nyt tarvitaan fiksua markkinointia ja laatikkoon raikas, energinen Ilves.

Ùusi Areena uutuuden viehätyksineen on nähty. Paikalla toki ikifanit. Ilves(kin) tarvitsee katsojia lehtereille ja aitioihin.

Tämän kauden mahalasku täytyy markkinoida ammattitaitoisesti uuteen hypeen ja laaja kannattajakunta joukkueen tueksi.

Kyllä, taloustilanne näyttää kamalalta ja laskusuunta Ilveksen kiinnostavuudessakin vahvasti menossa. Todella kova haaste markkinointitiimille löytää tuohon joku raikas kulma ja saada myös yhteistyökumppanitkin innostumaan. Nyt olisi kultaakin kalliimpaa saada oikeasti kiinnostava joukkue kaukaloon ja ennenkaikkea hyvää lätkää kotona.
 

Mielensäpahoittaja

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
417
Eikä se pelkästään tarvitse olla karvaperseitä täynnä joukkue pärjätäkseen. Pelaajilla pitää olla luonnetta. Naapurin Puhakka on tästä hyvä esimerkki. Näyttää ainakin helkkarin pieneltä ja hintelältä, mutta ei se menoa tunnu haittaavan pudotuspeleissä. Niissä tuntuu aina pärjäävän. Tapparalla on muutenkin ihmeellinen taito saada pelaajien heikkoudet peitettyä. Siellä oli aika paljon näitä hinteliä, laiskoja tai hitaita pelaajia, mutta niiden heikkoudet eivät näkyneet, vaan pääsivät käyttämään vahvuuksiaan. Ilveksessä kun on joku pienepi pelaaja, niin se joutuu heti jotain karvapersettä vastaan painimaan. Tai hitaammat pelaajat on nopeiden pujottelukeppeinä. Tai laiskojen pelaajien miehet on vapaana.
Tässä tullaan juuri siihen miksei esimerkiksi IFK pelaa mestaruudesta joka vuosi. Pelaajamateriaalin löytäminen on liigassa erinäisistä syistä erittäin vaikeaa, ja loppuviimein sillä onkin suurin merkitys kuinka saada joukkue suoriutumaan siellä taitojensa ylärajoilla. Naapurissa toki on myös rahaa ja pelaajamateriaalissa laatua, mutta kyllä siellä tosipelien tullen nousee juuri näitä Puhakoita ja Rauhaloita aivan eri tasolle kuin mitä heidän ”perustasonsa” on. Kalpaa vastaan kävi aivan sama juttu, oma materiaali aivan omassa painoluokassaan 60 runkosarjapelin otannalla, mutta kun vastustaja suorittaa tuommoisessa flow’ssa ja omat tähdet ”on vain töissä” oli tulos tämä.

Liigassa kuitenkin pelaajien väliset tasoerot ovat jokseenkin pieniä kun puhutaan top-6 joukkueista, siksi se hyvän valmennustiimin merkitys on Suomessa niin suuri. Mielenkiinnolla ja toiveikkaana jään odottamaan mitä Hölö pystyy tuomaan pöytään juuri tämän osalta, Pelicansista pisti silmään mm. Aleks Haatanen, Toni Utunen ja Kasper Puutio. En heitä ole ketään pitänyt tavallista tusinaukkoa kummempana, mutta pleijareissa suorittivat kaikki melkoisen mallikkaasti.

Siihen ei Ilves kaadu tulevaisuudessakaan vaikka pelaajabudjetista putoaisi +/- 200K pois.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 764
Voi hyvin olla, että Hölö flobbaa Ilveksessä, mutta en silti siinnä tapauksessa syyttäisi Hölön palkannutta henkilöä.
Et tietenkään.
Eiköhän ole tullut selväksi.
Hölön onnistuessa hänet palkanneelle patsas kuitenkin??
 
Viimeksi muokattu:

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 522
Et tietenkään.
Eiköhän ole tullut selväksi.
Hölön onnistuessa hänet palkanneelle patsas kuitenkin??
Hölö on varmasti parhaita valmentajia mitä markkinoilla saatavilla ollut. Kun noin negatiivinen asenne on niin keneen nimeen olisit ollut tyytyväinen ettei tarvii jälkikäteen syytellä Tillua???
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 834
Kyllä, taloustilanne näyttää kamalalta ja laskusuunta Ilveksen kiinnostavuudessakin vahvasti menossa. Todella kova haaste markkinointitiimille löytää tuohon joku raikas kulma ja saada myös yhteistyökumppanitkin innostumaan. Nyt olisi kultaakin kalliimpaa saada oikeasti kiinnostava joukkue kaukaloon ja ennenkaikkea hyvää lätkää kotona.

Tämän kanssa ei ymmärtääkseni mitään isoja ongelmia ole ollut. Pääsponsoreistakin kaikki taitaa jatkaa, sekä pienemmissä ei mitään erikoista hävikkiä ole tullut.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 764
Hölö on varmasti parhaita valmentajia mitä markkinoilla saatavilla ollut. Kun noin negatiivinen asenne on niin keneen nimeen olisit ollut tyytyväinen ettei tarvii jälkikäteen syytellä Tillua???
Itse en ylipäätään ymmärrä näitä useasti palstalla käytettyä ”olisitko itse jättänyt hankkimatta/palkkaamatta” heittoja.

Oletan että utj osaa tehdä , tai ainakin olisi suotavaa, ammattitaitoisemmin ja perehtyneemmin pelaaja/ koutsi hankinnat kuin yksikään palstalla.
Heikolla kantimilla ollaan jos tieto taito koskelalla on samalla tasolla palstan kanssa.

On aivan sama olisinko itse ottanut tai jättänyt ottamatta. Pääasia että utj osaa tehdä sen oikean ratkaisun.

Naapurilla monta pelaajaa jotka tuskin moni olisi meille ottanut?
Vai olisitko itse ottanut sompin?… keskisen?… konnan?… jne.

Pennanen nimenä hyvä, isossa kuvassa oli fiasko.
Tuossa mielestäni juuri se missä palsta näkemyksen ja koskelan eron pitäisi näkyä.
Parhaan mahdollisen.
Sen löytäminen on koskelan työ, ei minun tai sinun.
Ei pelkästään hyvä nimi, vaan jossa koutsi, pelitapa ja rosteri hitsautuu saumattomasti joukkueen parhaaksi.
Onko se hölö? Tämä on koskelan valinta.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 522
Parhaan mahdollisen.
Sen löytäminen on koskelan työ, ei minun tai sinun.
Ei pelkästään hyvä nimi, vaan jossa koutsi, pelitapa ja rosteri hitsautuu saumattomasti joukkueen parhaaksi.
Onko se hölö? Tämä on koskelan valinta

Parhaan mahdollisen.
Sen löytäminen on koskelan työ, ei minun tai sinun.
Ei pelkästään hyvä nimi, vaan jossa koutsi, pelitapa ja rosteri hitsautuu saumattomasti joukkueen parhaaksi.
Onko se hölö? Tämä on koskelan valinta.
Selvä.
 
Ylös