Positiivisuusketju

Aikapommi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
284
Se on muuten varsin positiivista, että heti perjantain jälkeen seuraava mahdollinen peli on jo lauantaina. Voi olla joo siinäkin mielessä, että toivotaan Kalpan väsyvän - johon en usko nähtyjen pelien perusteella. Mutta ennen kaikkea oman mielenterveyden vuoksi. Joko saadaan homma pakettiin nopeasti tai sitten odotellaan upeaa seiskapeliä.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 768
Miten seurajohto on paineet tehneet? Palkkaamalla Pendon? Palkkaamalla liigan kovimman rosterin?

Miten Pendo ottaa huomion itseensä? Sehän helvetti syyttää kaikkia muita, jopa kannattajia.

Pendo on munattomin jätkä Ilveksessä vuosikausiin. Marjalate vol 2. Ota talteen.
Itse sen juuri sanoit, tottakai paineet kasvaa jos odotusarvoissa ja ennakoissa meitä lyödään mestariehdokkaaksi.

Ja mitä tulee tuohon Pendon Toronto-caseen, niin joukkuehan alkoi voittaa sen jälkeen.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 754
Itse sen juuri sanoit, tottakai paineet kasvaa jos odotusarvoissa ja ennakoissa meitä lyödään mestariehdokkaaksi.
Pendohan toki on puhunut nimenomaan siitä, että joukkueessa kannetaan sitä historia-taakkaa jota joukkueen ei pitäisi kantaa. Ei sitä ole seurajohto sinne niskaan lyönyt vaan kyllä se tulee ulkopuolelta.
 

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Itse sen juuri sanoit, tottakai paineet kasvaa jos odotusarvoissa ja ennakoissa meitä lyödään mestariehdokkaaksi.

Ja mitä tulee tuohon Pendon Toronto-caseen, niin joukkuehan alkoi voittaa sen jälkeen.
Eli sun ratkaisu on se, että kasataan keskitason rosteri jottei tuu paineita? Ei saatana.

Toronto-case. Tollasella materiaalilla tulee väkisinkin voittoja, jopa sun tai mun valmentamana. Toronto-case oli täyttä typeryyttä.

Joskus kannattaa olla mielummin hiljaa kun rehvastella etukäteen ja nyt en tarkoita sua vaan Pennasta.

Miksi jauhaa etukäteen kuinka kova pään valmentaja on? Miksei pidä salaisia aseitaan itsellään ja jos on pakko kehua niin sitten mestaruuden jälkeen voi rehvastella koulutuksillaan.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 768
Eli sun ratkaisu on se, että kasataan keskitason rosteri jottei tuu paineita? Ei saatana.
Enhän mä niin sanonut. Vaan että tottakai pelaajatkin tiedostaa sen että menestystä odotetaan. Samaan tapaan kuin vaikka IFK:ssa.

Niitä pitää vaan oppia käsittelemään oikein. Toistaiseksi ei olla siinä onnistuttu.

Pendohan toki on puhunut nimenomaan siitä, että joukkueessa kannetaan sitä historia-taakkaa jota joukkueen ei pitäisi kantaa. Ei sitä ole seurajohto sinne niskaan lyönyt vaan kyllä se tulee ulkopuolelta.
Joo tottakai yleisö, fanit, media yms. niitä paineita yhtä lailla sinne luo. En sanonut että pelkkä seurajohto luo paineita vaan on osa tekijä tässä yhtälössä. Kaikki nuo yhdessä vaikuttavat.
 

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Itse sen juuri sanoit, tottakai paineet kasvaa jos odotusarvoissa ja ennakoissa meitä lyödään mestariehdokkaaksi.

Ja mitä tulee tuohon Pendon Toronto-caseen, niin joukkuehan alkoi voittaa sen jälkeen.
Korjaa jos olen täysin metsässä ja pyydän anteeksi, mutta etkös sinä ollu viime kaudella täällä nimimerkillä Raipen lätty tms. Sen muistan, että joku vastaava nimimerkki vaati päivittäin siirtorajan lähestyessä starojen hankkimista lähes hinnalla millä hyvänsä.

Jos noin olisi tehty niin eikös sillä nimenomaan olisi, sinun logiikalla, luotu taas lisää paineita johdon taholta?

En siis ole täällä ajamassa ketään nurkkaan, Ilvestähän me molemmat rakastamme. Yritän vain katsoa asioita mahdollisimman objektiivisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Enhän mä niin sanonut. Vaan että tottakai pelaajatkin tiedostaa sen että menestystä odotetaan. Samaan tapaan kuin vaikka IFK:ssa.

Niitä pitää vaan oppia käsittelemään oikein. Toistaiseksi ei olla siinä onnistuttu.


Joo tottakai yleisö, fanit, media yms. niitä paineita yhtä lailla sinne luo. En sanonut että pelkkä seurajohto luo paineita vaan on osa tekijä tässä yhtälössä. Kaikki nuo yhdessä vaikuttavat.
Eihän Ilves ole ainoa maailman joukkue jossa pelaajat tiedostavat, että menestystä halutaan.

En edelleenkään ymmärrä miten Ilveksen johto olisi erilainen.

Toki valmentajaksi pitäisi valita sellainen joka ne paineet kestää ja joka saa pelaajista kaiken irti.

Pennanen ei onnistunut kummassakaan vaikka erikseen asialla rehvasteli.

Ilveksen johto teki virheen palkatessaan Pennasen, mutta saman virheen olisi tehnyt 99% maailman seurajohdoista vastaavassa tilanteessa.

Jos Ilves jatkaa sarjasta on se seurajohdon ansiota, koska rosteri, ei valmennus.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 768
Korjaa jos olen täysin metsässä ja pyydän anteeksi, mutta etkös sinä ollu viime kaudella täällä nimimerkillä Raipen lätty tms. Sen muistan, että joku vastaava nimimerkki vaati päivittäin siirtorajan lähestyessä starojen hankkimista lähes hinnalla millä hyvänsä.

Jos noin olisi tehty niin eikös sillä nimenomaan olisi, sinun ligiikalla, luotu taas lisää paineita johdon taholta?

En siis ole täällä ajamassa ketään nurkkaan, Ilvestähän me molemmat rakastamme. Yritän vain katsoa asioita mahdollisimman objektiivisesti.
Olin tuolla nimimerkillä ja viime kauden rosteri tosiaan vaati pelimiehiä. Tämän kauden rosterista en olisi uskonut vastaavaan kyykkäykseen.

Mutta tottakai jos joukkueeseen lappaa staroja kesken kauden ja lyödään lisää paukkuja niin se nostaa odotuksia ja sitä kautta paineita.

Vaikuttaa myös joukkueen sisäisiin kemioihin. Mehän emme tiedä miten vaikutti esim. Lesin lähtö ja Nikun sekä Clennyn tulo. Pelli on nyt 7. pakki, varmasti syö miestä.

Mutta näiden asioiden kanssa pitää osata pärjätä sekä käsitellä ja kasvaa voittajana ulos.

Onhan noita ennenkin nähty että se ”staranippu” ei sitten kuitenkaan hitsaudu joukkueena yhteen.

Se pitää toki muistaa että usein se kallein rosteri myös sitä kannua on nostellut.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 768
Eihän Ilves ole ainoa maailman joukkue jossa pelaajat tiedostavat, että menestystä halutaan.

En edelleenkään ymmärrä miten Ilveksen johto olisi erilainen.

Toki valmentajaksi pitäisi valita sellainen joka ne paineet kestää ja joka saa pelaajista kaiken irti.

Pennanen ei onnistunut kummassakaan vaikka erikseen asialla rehvasteli.

Ilveksen johto teki virheen palkatessaan Pennasen, mutta saman virheen olisi tehnyt 99% maailman seurajohdoista vastaavassa tilanteessa.

Jos Ilves jatkaa sarjasta on se seurajohdon ansiota, koska rosteri, ei valmennus.
Ei niin. Enkä edelleenkään syytä _pelkkää_ seurajohtoa mutta toki se vaikuttaa yhtälöön.
 

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Olin tuolla nimimerkillä ja viime kauden rosteri tosiaan vaati pelimiehiä. Tämän kauden rosterista en olisi uskonut vastaavaan kyykkäykseen.

Mutta tottakai jos joukkueeseen lappaa staroja kesken kauden ja lyödään lisää paukkuja niin se nostaa odotuksia ja sitä kautta paineita.

Vaikuttaa myös joukkueen sisäisiin kemioihin. Mehän emme tiedä miten vaikutti esim. Lesin lähtö ja Nikun sekä Clennyn tulo. Pelli on nyt 7. pakki, varmasti syö miestä.

Mutta näiden asioiden kanssa pitää osata pärjätä sekä käsitellä ja kasvaa voittajana ulos.

Onhan noita ennenkin nähty että se ”staranippu” ei sitten kuitenkaan hitsaudu joukkueena yhteen.

Se pitää toki muistaa että usein se kallein rosteri myös sitä kannua on nostellut.
Joo eihän sitä etukäteen voi aina tietää.

Silti todennäköisempää on voittaa hyvällä kuin huonolla rosterilla.

Mä vaan en edelleenkään voi ymmärtää mitä seurajohto olisi voinut tehdä toisin, kerto se mulle.

Pennasesta olen sanonut jo tarpeeksi.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 768
Joo eihän sitä etukäteen voi aina tietää.

Silti todennäköisempää on voittaa hyvällä kuin huonolla rosterilla.

Mä vaan en edelleenkään voi ymmärtää mitä seurajohto olisi voinut tehdä toisin, kerto se mulle.

Pennasesta olen sanonut jo tarpeeksi.
Siis en mäkään sano että seurajohdon olisi välttämättä pitänyt tehdä jotain toisin. Pennasen yhtälailla olisin palkannut jne.

Tarkoitin vain että kyllä ne paineet sieltä ylhäältä myös osittain lähtevät.

Se on sitten valmentajien/seurajohdon asia hoitaa että nuo paineet käsitellään oikein. Siellä on ollut käytössä erilaisia psykologeja, miksi silti ei ole onnistuttu tässä? Eikö vain näiden pelaajien henkinen kantti riitä, vai mikä mättää?

Henkisen kantin kestävyyttä mietin jo Myrrän aikana vaikka tekeminen oli raikkaampaa. Miksi tämä seura ajaa miinaan jatkuvasti?

Toivon että nämä asiat käydään tarkkaan läpi.
 

ipe

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
510
Mä vaan en edelleenkään voi ymmärtää mitä seurajohto olisi voinut tehdä toisin, kerto se mulle.
Tämä oli se, mitä itsekin pohdin Koskelan ketjussa. On vaikea keksiä, mitä muuta Koskela (ja muu johto) olisi voinut tehdä toisin. Joukkuetta vahvistettiin kauden mittaan ja kukkaroa avattiin. Jälkiviisaana on helppoa nähdä, mitä olisi pitänyt tehdä toisin, kun esimerkiksi Niku ja Clendening ovat tulleet saataville. Olisi ollut silkkaa typeryyttä olla lyömättä molempiin kiinni, kun tulivat saataville. Etenkin Clendeningin kohdalla, kun Lancaster ei tällä kaudella ollut oma itsensä.
 

Pentti Annanen

Luottopelaaja
Viestejä
1 727
Tämä oli se, mitä itsekin pohdin Koskelan ketjussa. On vaikea keksiä, mitä muuta Koskela (ja muu johto) olisi voinut tehdä toisin. Joukkuetta vahvistettiin kauden mittaan ja kukkaroa avattiin. Jälkiviisaana on helppoa nähdä, mitä olisi pitänyt tehdä toisin, kun esimerkiksi Niku ja Clendening ovat tulleet saataville. Olisi ollut silkkaa typeryyttä olla lyömättä molempiin kiinni, kun tulivat saataville. Etenkin Clendeningin kohdalla, kun Lancaster ei tällä kaudella ollut oma itsensä.
Ehkä tuossa tuli pientä vauhtisokeutta. Ei välttämättä ole joukkueen kannalta paras jos rosterissa on useampi Niku-Les-Clen tyyppinen kiekollinen tähtipakki. Todellisen Ilves-sydämen lähtö ja korvaaminen palkkasoturilla saattoi olla yhteishengen kannalta huono juttu.
Puolustuksen sijaan, suuremmat haasteet olivat tasapainon puute hyökkäyksestä. Loiri oli hyvä hankinta neloseen, mutta suurempi tarve oli Tikan tyyppisen aloitustaitoisen sentterin puute. Tällä olisi Mänty vapautunut laitaan. Lisäksi alempien ketjujen osasto: Meskanen, Ratinen, Könönen, Alvarez, Virtanen, Päkkilä, Gregoire, Bau. Näistä ei oiken tasonnostajaa löytynyt pieniä suonenvetoja lukuun ottamatta. Aika harmaaksi massaksi jäi. Kyllä tuonne olisi kaivattu sitä koodinimeä Savinainen. Ja valitettavasti saman tyyppisiä haasteita ollut aiemmillakin kausilla. Esim Gregoiren tsemppi pudotuspeleissä oli positiivista, mutta taidot ei vaan riitä liigaan.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 265
Ystävät hyvät tämä on posiketju :)

Aurinko paistaa, lumet sulaa, koiranpaskat ja Tapparan kannattaja tuotteet alkaa näkymään katukuvassa.

Se on kevät nyt! :)
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 504
Ystävät hyvät tämä on posiketju :)

Aurinko paistaa, Ilves sulaa, koiranpaskat ja Tapparan kannattaja tuotteet alkaa näkymään katukuvassa.

Se on kevät nyt! :)
Korjasin vähäsen tuota tekstiä. Nyt parempi.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 592
Se on kevät nyt! :)

Eikä tarvitse enää käkkiä tunkkaisessa jäähallissa. Katsomoakaan ei tarvitse enää ruudulta tihrustaa. Peräpään lihaksisto rentoutuu, suolisto toimii ja taivaan linnut alkavat laulaa.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 948
Tämä oli se, mitä itsekin pohdin Koskelan ketjussa. On vaikea keksiä, mitä muuta Koskela (ja muu johto) olisi voinut tehdä toisin. Joukkuetta vahvistettiin kauden mittaan ja kukkaroa avattiin. Jälkiviisaana on helppoa nähdä, mitä olisi pitänyt tehdä toisin, kun esimerkiksi Niku ja Clendening ovat tulleet saataville. Olisi ollut silkkaa typeryyttä olla lyömättä molempiin kiinni, kun tulivat saataville. Etenkin Clendeningin kohdalla, kun Lancaster ei tällä kaudella ollut oma itsensä.
Tämähän se turhauttaakin kun ei oikein ymmärrä.. tuntuu että Tappara selviää useasti vähän tuurillakin ja vastustajat sopivat heille jne... mutta meillä ei onnistu sitten mikään koskaan.
Mikä perkeleen noita me ollaan suututettu ja viedään nyt jo sille uhrilahja.
 

Pieni ja Lihava

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
129
Taisteluita on hävitty ja jouduttu perääntymään viimeiselle puolustuslinjalle Talin ja Ihantalan tasalle. Huomenna vihollinen pyrkii murtamaan tämän viimeisenkin ohuen ketjun. Osa lampaista juoksee jo häntä koipien välissä kohti Ruotsia, mutta me jääkärit uskomme yhä! Me torjumme huomenna tämä hyökkäyksen, otamme aloitteen itsellemme ja aloitamme lauantaina vastahyökkäyksen joka tuo lopullisen voiton!
 

Kädetön Möyrijä

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
192
Sellaista posikipinää näen vielä, että josko tämä selkä seinää vasten asema avaisi joitain lukkoja, mitä selvästi kärkipelaajia myöten koko joukkueessa on järkyttävä määrä. Mailaa on puristettu todella kovaa tämä kevät. Enää ei tarvitse oikeasti keskittyä kuin siihen seuraavaan peliin, seuraavaan vaihtoon ja pelitilanteeseen, eikä miettiä mitään mestaruusjuttuja.

Huomenna vapautuneella pelillä joku 6-1 nevöfoget taululle ja flow-tilassa päätyyn asti pelaajien johdolla, ihan sama kuka siellä penkin takana irvistelee.
 
Ylös