Nokia Arena

vilperi

Luottopelaaja
Viestejä
1 163
Autolla kulkeminen halille on kallista tai hankalaa. Mielestäni on tyhmää maksaa 15€ lipun ostaessa 10€ parkeeraamisesta. Toki voisi parkkerata jonnekin kauemmaksi ja kulkea hallille julkisilla, mutta koen sen jotenkin liian hankalaksi. Tämä parkeerausasia aiheuttaa sen etten halliin tule muuta kuin 3 kertaa poikani kanssa sponsoroinista saaduilla lipuilla ja seuraavana vuonna mietin edullista sponsorointia (oliko 210€) pitkään, koska siihen hintaan voin suorilta lisätä 40-70€ parkeerausrahaa. Toivottavasti uutta Tammelan stadionia ei pilata maksullisella parkeeramisella. Vaan 500m päässä stadionista on ilmaisia parkkipaikkoja.

Entä ajaminen Hakametsän jäähallin parkkipaikalle (ilmainen). 500m kävely bussin nro 7 pysäkille Sammonvaltatielle tai Sarvijaakonkadulle ja maksimissaan 15min odottelu ruuhka-aikana. Päälle noin 10minuutin matka ja ordotoksikirkon kohdalta noin 200m matka, mutta ylämäkeä, kohti areenaa. Pelin jälkeen toki bussit eivät yhtä taajaan kulje, mutta hetkeksi vaikka jatkopeleille ennen bussiin hyppäämistä.

Helppo ja halpa ratkaisu, ja samalla pääsee mielessä muistelemaan aikoja kuinka ilmaiseksi sai tarpoa Hakametsän hiekkaparkin liejussa.
 

Konnan lämäri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
432
Kokemukset hallista vähäiset, mutta niillä kerroilla ei ole ongelmaa ollut jonottaminen. Noin 3-4 minuutin jonotuksella sain hamppariaterian kummallakin kerralla. Toki ateria juomalla oli kohtuullisen kallis. Silti en voi ymmärtää miksei suosituimpia juomia voi kaataa edes muutamaa etukäteen valmiiksi mukiin. Nopeuttaisi huomattavasti palvelua ja lisäisi ravintolan myyntiä rajallisessa ajassa paljon. Ainakin itse koittaisin ravintolan omistajana saada mahdollisimman kovan myynnin erätaukojen aikana ja miettisin eri vaihtoehtoja nopeuttaa myyntitapaa. Voisin jopa pistää näissä ruokapaikoissa yhden kassan myymään vain kaljaa ja kovat mainokset nopeasta juomatarjoilusta. Pientä hävikkiä voisi tulla, mutta se ei olisi iso ongelma noilla katteilla, jos sen ansiosta myyt tuplasti enemmän erätauon aikana.

Autolla kulkeminen halille on kallista tai hankalaa. Mielestäni on tyhmää maksaa 15€ lipun ostaessa 10€ parkeeraamisesta. Toki voisi parkkerata jonnekin kauemmaksi ja kulkea hallille julkisilla, mutta koen sen jotenkin liian hankalaksi. Tämä parkeerausasia aiheuttaa sen etten halliin tule muuta kuin 3 kertaa poikani kanssa sponsoroinista saaduilla lipuilla ja seuraavana vuonna mietin edullista sponsorointia (oliko 210€) pitkään, koska siihen hintaan voin suorilta lisätä 40-70€ parkeerausrahaa. Toivottavasti uutta Tammelan stadionia ei pilata maksullisella parkeeramisella. Vaan 500m päässä stadionista on ilmaisia parkkipaikkoja.
Jos 500m on sun raja niin ei hätää. Sen matkan päästä löytyy ilmaisia paikkoja myös Areenalta katsoen.

Vaihtoehtoisena ratkaisuna tarjoan 45€ lippua, niin ei tunnu se 10€ parkki niin pahalta.
 

Nade

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
844
Itse olen kulkenut peliin sekä julkisilla että autolla ja kummassakaan ei oikeastaan ole valittamista. On totta, että kun haluaa siihen lähimmälle parkkipaikalle auton niin ei se halpaa ole varsinkin, jos vielä yksin saapuu. Mutta esimerkkinä Ratinan parkkihallissa saa tunnin hinnan (eli 3€) pois heidän appia käyttämällä.

Lisäksi kuten vilperi ylempänä totesi niin varmasti keskustan ympäristöstä löytyy myös ilmaisia paikkoja ja ilmaista lippua bussissa/ratikassa hyödyntäen, pääsee areenalle ilman parkkimaksuja. Harvemmin autolla olen peliin tullut, mutta silloin kun olen niin jätän auton Hatanpään alueelle, josta bussilla areenalle. Kovin pitkään ei yleensä tarvitse pysäkillä odotella ja matka-aika on noin 10min, joten hirveästi ei ajassakaan häviä keskustan parkkihalleille, kun ottaa huomioon halliin ajamisen ja sieltä areenalle kävelyn.

Ilmaisia paikkoja varmaan löytyy lähempääkin, mutta tuon olen itselleni kokenut hyväksi vaihtoehdoksi, kun etelän suunnasta saavun.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 045
Entä ajaminen Hakametsän jäähallin parkkipaikalle (ilmainen). 500m kävely bussin nro 7 pysäkille Sammonvaltatielle tai Sarvijaakonkadulle ja maksimissaan 15min odottelu ruuhka-aikana. Päälle noin 10minuutin matka ja ordotoksikirkon kohdalta noin 200m matka, mutta ylämäkeä, kohti areenaa. Pelin jälkeen toki bussit eivät yhtä taajaan kulje, mutta hetkeksi vaikka jatkopeleille ennen bussiin hyppäämistä.

Helppo ja halpa ratkaisu, ja samalla pääsee mielessä muistelemaan aikoja kuinka ilmaiseksi sai tarpoa Hakametsän hiekkaparkin liejussa.
Ei kuulosta helpolta ratkaisulta Mulle aika on myös rahaa.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 930
Tässä ajassa on jo nähty, että suurin osa hallille saapumiseen liittyvistä ennakkokäsityksistä oli täyttä höpöä. Hallille pääsee erittäin hyvin joukkoliikenteellä ja autonkin saa lähes aina tarvittaessa parkkiin joko lähelle maksua vastaan tai vähän kauemmas ilmaiseksi.

Sen sijaan hallin palveluhin, erityisesti ruoan ja juoman jonottamiseen liittyvä kritiikki on edelleen perusteltua.
Palvelutkin pelaa kuhan on riittävästi henkilökuntaa. Jonottamiseen ne nauhat olis paikallaan
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 930
Olen 2 krt lähettänyt palautetta ravintolapalveluista... eipä taida olla paljoa apua... voisi jopa sanoa, että päivä päivältä menee surkeampaan suuntaan... on ikävä Hakametsän palveluita!
Ite oon käynyt katsomassa nyt 4 peliä. Avajaisviikonloppuna täydessä tuvassa sai ruuat ja juomat käytännössä jonottamatta erätauoilla.

Samaten Kärpät pelissä. Nyt parin viime viikon matseissa ollut henkilökuntaa huomattavasti vähemmän ja joutunut hetken jonottaan juomaa, mut vain pienen osan siitä mitä Hakametsässä joutui. Ei todellakaan ole ikävä Hakametsän jonoja. Arenalla löytää helposti lyhyemmän jonon hyvin läheltä.
 

Random Hero

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
212
Muut kehityskohteet on perattu aika hyvin läpi, mutta itselläni suurin valituksen aihe on penkkien koko ja jalkatila. Sanottakoon alkuun, että olen siro 195cm/115kg miehenalku ja koon 50 kenkä löytyy myös. Hakametsässä sain ruhoni ahdottua suurin piirtein penkkiin aiheuttamatta toivottavasti ainakaan liian suurta haittaa vieressä istuville ihmisille, mutta areenalla ei ole palaakaan istua missään muualla kuin rivin reunapaikalla ja levitä puoliksi rappusille, jos ei halua istua viereisen kaverin sylissä. Jos koittaa istua suht normaalisti niin jalkoja ei saa edes 90 asteen kulmaan kun kengänkärjet ottaa jo kiinni edessä olevaan penkkiin. Onkohan kellään hajua olisiko missään päin areenaa paikkaa jossa sattuisi olemaan edes hieman enemmän jalkatilaa?
 
  • Tykkää
Reactions: CTS

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 930
Muut kehityskohteet on perattu aika hyvin läpi, mutta itselläni suurin valituksen aihe on penkkien koko ja jalkatila. Sanottakoon alkuun, että olen siro 195cm/115kg miehenalku ja koon 50 kenkä löytyy myös. Hakametsässä sain ruhoni ahdottua suurin piirtein penkkiin aiheuttamatta toivottavasti ainakaan liian suurta haittaa vieressä istuville ihmisille, mutta areenalla ei ole palaakaan istua missään muualla kuin rivin reunapaikalla ja levitä puoliksi rappusille, jos ei halua istua viereisen kaverin sylissä. Jos koittaa istua suht normaalisti niin jalkoja ei saa edes 90 asteen kulmaan kun kengänkärjet ottaa jo kiinni edessä olevaan penkkiin. Onkohan kellään hajua olisiko missään päin areenaa paikkaa jossa sattuisi olemaan edes hieman enemmän jalkatilaa?
Aitiossa;)
 

Konnan lämäri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
432
Sori, mun moka. Näyttäisi olevan 550m.
Screenshot_20220308-075724.jpg
 

Laitapuolen hyökkääjä

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
568
areenalla ei ole palaakaan istua missään muualla kuin rivin reunapaikalla ja levitä puoliksi rappusille, jos ei halua istua viereisen kaverin sylissä.

Reunapaikoista on suuri osa tukittu kaiteilla, jolloin reunassa istuminen on ahtaampaa kuin keskellä penkkiriviä. Ja kallimpaa.

1646721753254.png


Itseäni myös kiinnostaisi joku paikka missä voi istua vähän väljemmin..
 
Viimeksi muokattu:

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 075
Ite oon käynyt katsomassa nyt 4 peliä. Avajaisviikonloppuna täydessä tuvassa sai ruuat ja juomat käytännössä jonottamatta erätauoilla.

Samaten Kärpät pelissä. Nyt parin viime viikon matseissa ollut henkilökuntaa huomattavasti vähemmän ja joutunut hetken jonottaan juomaa, mut vain pienen osan siitä mitä Hakametsässä joutui. Ei todellakaan ole ikävä Hakametsän jonoja. Arenalla löytää helposti lyhyemmän jonon hyvin läheltä.

Juu, kyllä aitiossa saa ruoat ja juomat nopsasti ;)
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 045
Sori, mun moka. Näyttäisi olevan 550m. katso liitettä 2062
Kiitos. Pääseekö tuolta Ratapihahankadulta sisään halliin, vai täytyykö kiertää Kalevantien kautta. Hallin kartasta en löytänyt siäänkäyntejä halliin tuolta sivulta. Montaa paikkaa tossa Järvensivuntien alussa ei ole, mutta ajaetaan ohi siittä ja jätetään parkkiin, jos on tilaa. Vaikka todellinen matka taitaa olla selvästi yli 500m, kun kartassa on varastettu kummassakin päässä.
 

Laitapuolen hyökkääjä

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
568
Kiitos. Pääseekö tuolta Ratapihahankadulta sisään halliin, vai täytyykö kiertää Kalevantien kautta. Hallin kartasta en löytänyt siäänkäyntejä halliin tuolta sivulta. Montaa paikkaa tossa Järvensivuntien alussa ei ole, mutta ajaetaan ohi siittä ja jätetään parkkiin, jos on tilaa. Vaikka todellinen matka taitaa olla selvästi yli 500m, kun kartassa on varastettu kummassakin päässä.
Siitä Ratapihankadulta on sisäänkäynti Ilves klubille, mutta ainakin itse pääsin ilman klubikorttiakin siitä areenalle sisään joulukuussa, en tiedä onko käytännöt muuttuneet siitä tai onko sisäänpääsy kiinni järkkäristä.
 

J-boy

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
247
Kiitos. Pääseekö tuolta Ratapihahankadulta sisään halliin, vai täytyykö kiertää Kalevantien kautta. Hallin kartasta en löytänyt siäänkäyntejä halliin tuolta sivulta. Montaa paikkaa tossa Järvensivuntien alussa ei ole, mutta ajaetaan ohi siittä ja jätetään parkkiin, jos on tilaa. Vaikka todellinen matka taitaa olla selvästi yli 500m, kun kartassa on varastettu kummassakin päässä.
Technopoliksessa on Kalevantien kupeessa portaat, josta pääsee nousemaan Ratapihankadulta sillalle ja areenaan
 

J-boy

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
247
Ite oon käynyt katsomassa nyt 4 peliä. Avajaisviikonloppuna täydessä tuvassa sai ruuat ja juomat käytännössä jonottamatta erätauoilla.

Samaten Kärpät pelissä. Nyt parin viime viikon matseissa ollut henkilökuntaa huomattavasti vähemmän ja joutunut hetken jonottaan juomaa, mut vain pienen osan siitä mitä Hakametsässä joutui. Ei todellakaan ole ikävä Hakametsän jonoja. Arenalla löytää helposti lyhyemmän jonon hyvin läheltä.
Meillä seurueeseen kuuluu yksi pyörätuolin käyttäjä, joten kausikortit ovat A2 katsomoon. Pyörätuolin kanssa ei noin vain lähdetä etsimään sitä anniskelutiskiä, jolla on se lyhin jono. Pakko tyytyä niihin vähäisiin palveluihin, joita hallin pohjoispäästä löytyy. Pitkillä sivuilla olevat tarjoilut eivät paljoa lohduta, kun ei viitsi jättää ottelua näkemättä kaljan ja pikkupurtavan vuoksi.
 

Konnan lämäri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
432
Kiitos. Pääseekö tuolta Ratapihahankadulta sisään halliin, vai täytyykö kiertää Kalevantien kautta. Hallin kartasta en löytänyt siäänkäyntejä halliin tuolta sivulta. Montaa paikkaa tossa Järvensivuntien alussa ei ole, mutta ajaetaan ohi siittä ja jätetään parkkiin, jos on tilaa. Vaikka todellinen matka taitaa olla selvästi yli 500m, kun kartassa on varastettu kummassakin päässä.
Kaveri just viime pelissä sanoi tulleensa sisään siitä Ratapihankadun puolelta. En ole itse testannut. Yritin olla varastamatta hirveästi, mutta ei niitä paikkoja tosiaankaan mitenkään kovin paljoa ole.
 

Satunnainen

Luottopelaaja
Viestejä
1 876
Reunapaikoista on suuri osa tukittu kaiteilla, jolloin reunassa istuminen on ahtaampaa kuin keskellä penkkiriviä. Ja kallimpaa.
Ei päde ainakaan minun paikallani (katsomo B3), sillä kaide ei ole kiinni istuimessa. Lisäksi kaide on aika lyhyt, joten polven voi suunnata sen eteen. Väljemmin kaltaiseni läski tuossa on sivusuunnassa kuin kasomon A5 käsinojallisilla keskipaikoilla, joita päässyt kokeilemaan muutaman kerran klubin kautta.

Siitä Ratapihankadulta on sisäänkäynti Ilves klubille, mutta ainakin itse pääsin ilman klubikorttiakin siitä areenalle sisään joulukuussa, en tiedä onko käytännöt muuttuneet siitä tai onko sisäänpääsy kiinni järkkäristä.
Olen kulkenut siitä vain klubille, mutta eihän siinä turvatarkastuksessa katsota lippua, joten en nyt keksi mitään syytä, miksi tuosta ei voisi tulla sisään kuka vain.
 

Scatol

Rivipelaaja
Viestejä
16
Kalevankankaan hautausmaan parkkipaikka on ilmainen (2h kiekolla, mutta vain klo 18 saakka). Tähän piti tulla muutos juurikin areenalle kulkemisen estämiseksi, mutta ainakaan vielä ei ole muuttunut. Matkaa areenalle kävellen muutama sata metriä. Itse veisin auton varmaan siihen jossen kulkisi ratikalla
 
Ylös