Liigan tuomaritoiminta

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 619
Eteenkin jos linjuri on nähnyt, olisi pitänyt tuomita 5min ja mennä videolle. Yllättävän hiljaisesti tuo meni ohi myös Ilvesleirissä, ainakin tv:n välityksellä.


Jos noin on toimittu, niin väärin on toimittu. Ensin pitää tuomita jäähy. Sitten videolle. Vai onko Liigalla oma tulkinta tästäkin säännöstä??
Koitan muistella mikä ulosajo se oli, siinä oli samalla tavalla toimittu. Ettei päätuomarit nähnyt mitään ja linjurit kävi sanomassa ja sit mentiin videolle. Kuten eilen, paitsi ettei menty videoille.
 

Pendolino

Luottopelaaja
Viestejä
1 747
Tuomareiden työnjaon mukaan meni. Takimmainen tuomari viheltää nämä pois. Näin ovat tuomarit koulutettu.

Avaatko tätä vähän?

Itse olen menneisyydessä tuomaroinut useamman vuoden ja ainakin silloin opetettiin, että "etutuomari" ottaa nimenomaan kiekolliseen pelaajaan kohdistuvat rikkeet. Takatuomari sitten muut.

Onko opetus muuttunut jotenkin, miten se nykyään koulutetaan?
 
Viimeksi muokattu:

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 918
Eka kerta kun tästä tuomarien työnjaosta kuulee, korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö kukaan muu ole nähnyt lukemattomia kertoja kun nimenomaan päädyn tuomari viheltää jäähyn? Oonko mä sokea vai ”astuuko siellä joku toisen tuomarin varpaille”
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 657
En ota kantaa työnjakoon mutta pitäisihän tuon nyt mennä niin että jos sun naaman edessä tapahtuu rike ja näät sen, niin nostat käden ylös.

Edit: Paljonkohan jäähyjä menee ohi kun tuomari ajattelee että toinen vislaa? Vaikka nykyään puheyhteys onkin.
 

mandariinimake

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
205
Oulan ulosajo oli varmastikin järjettömin tuomio, mitä olen oman liiganaikani aikana nähnyt. Toivottavasti nämä kaksi piipertäjää kierretään kaukaa playoffeissa.
e42b4c6f44eaaf701bf6a2da4b654a6b.png
 

Lintu

Luottopelaaja
Viestejä
2 241
Mitäs mieltä Tapparan potkumaalista? Ilvekseltä olis varmasti hylätty.
Ei osunu jalan alaosaan, ei potkuliikettä eikä edes maalia kohti. Selkee maali.
...

Ilman sarkasmia on tuo potkumaali omasta mielestä, vaikka tapahtuu kamppailun keskellä niin aika helposti vois hylätä maalin.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 353
Mitenkäs tää "kiista-aloitus"-sääntö oikein menee? Siis tulossa b-pistealoitus, mutta jotain käsikähmää maalilla vihellyksen jälkeen niin aloitus viedäänkin keskialueelle. Tiedän, että siinä on ainakin joku sääntö että jos hyökkäävän joukkueen pakit tulevat sinne maalille rähisemään, mutta kyllähän se välillä viedään ulos alueelta vaikka eivät menisikään, eli on siinä säännössä muutakin oltava.

Tuntuu että Ilveksellä aika usein viedään aloitus keskialueelle, mutta esim. viime pelissä Sportin siinä tokassa maalissa oli aika kahakat maalilla ja ei muuta kuin b-pistealoitus silti ja hetken kuluttua kiekko kolmen pompun kautta Ilveksen maaliin.

Ja mikä järki koko säännössä on? Mielestäni jos jäähyn arvoista tapahtuu, niin jäähy, jos ei tapahdu, niin pelin pitäisi jatkua normaalilla tavalla.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 776
Mitenkäs tää "kiista-aloitus"-sääntö oikein menee? Siis tulossa b-pistealoitus, mutta jotain käsikähmää maalilla vihellyksen jälkeen niin aloitus viedään keskialueelle. Tiedän, että siinä on joku sääntö että jos hyökkäävän joukkueen pakit tulevat sinne rähisemään, mutta kyllähän se välillä viedään ulos alueelta vaikka eivät menisikään.

Tuntuu että Ilveksellä aika usein viedään aloitus keskialueelle, mutta esim. viime pelissä Sportin siinä tokassa maalissa oli aika kahakat maalilla ja ei muuta kuin b-pistealoitus ja hetken kuluttua kiekko kolmen pompun kautta Ilveksen maaliin.
Jos kaikki hyökkäävän joukkueen pelaajat ovat B-pisteiden viiksien "väärällä" puolella eli siis vastustajan maalin puolella.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 757
Kuinkahan monta sukellusjäähyä Liigassa on tällä kaudella tuomittu ja miten se vertautuu edelliskausiin?
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 776
Kuinkahan monta sukellusjäähyä Liigassa on tällä kaudella tuomittu ja miten se vertautuu edelliskausiin?
Levtchille on vihelletty 4 kappaletta sukeltamis jäähyjä viimeiseen viiteen vuoteen.
Eemeli Suomelle 0kpl.

Pidän tästä kirjaa ihan vain Tapparalaisten kunniaksi.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 776
Tehdääs pientä kyselyä.

Mää tiedän, että olen tässä asiassa vähemmistössä, mutta siis mulla ei ole mitään mielipidettä yhdestäkään Liiga tuomarista.

Siis mulle on aivan yhden tekevää kuka Ilveksen pelejä viheltää.

Mites muilla? Kova nyt varmasti aiheuttaa ainakin suurimmalla osalla negatiivisia tunteita.
 
Ylös